Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

+28
mauwmauw
Ayla
Tiara
koNijntje
Monnie
_Lana_
Flower_L
kwak
SarahKey
Printje
PapillonRose
Thunder
hellowkitty
Jazzlyn
Luna
L!ND@
snoezel
Linda
Liadan
Makamba
Clapperdie
Viva
duckie
Papillio
sabje
Tania
Parisienne
Bloem86
32 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 6:40

Hier ongeveer 2-3 weken volgens mij. Ik werd ook van elk zuchtje wakker, dus op advies hebben we B. op zijn eigen kamertje wel in zijn wiegje gelegd, en toen kon ik ook weer fatsoenlijk slapen! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Printje wo 6 jun 2012 - 7:45

Helemaal niet, af en toe als hij s'nachts wakker wordt ligt hij bij ons omdat ik mijn nachtrust dan belangrijk vind dan de hele tijd heen enw eer sjouwen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  SarahKey wo 6 jun 2012 - 7:49

Lieskuh schreef:De eerste 3-4 weken en verder niet.

Hier ook zo. Werd elke keer wakker van allerlei geluidjes, gesteun, gezucht en gekreun.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  kwak wo 6 jun 2012 - 7:50

D. heeft tot 5 maand bij ons op de kamer gelegen, daarna werd ze steeds wakker van ons.
Ik kon me nog niet om draaien en ze was al weer wakker.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 7:50

Rataplan schreef:Allebei niet.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  snoezel wo 6 jun 2012 - 7:51

Rejoy. schreef:al bijna twee jaar.

Als je samen wilt slapen, kan het zijn dat je daaraan moet wennen. Als ze nog een poosje bij jullie ligt, weet ik zeker dat je aan de geluidjes zult wennen!

Ow, dat zal vast wel. Ik heb er sowieso geen last van, maar ik ben een makkelijke slaper angel Mijn man is een hele slechte slaper. Als hij eenmaal weer wakker is, heeft hij moeite met weer in slaap vallen. En ik zag er voor ons de meerwaarde ook niet van. L vond veel meer haar rust in haar eigen kamertje. Tja, met nachtvoedingen (ik gaf bv) was het even heen en weer lopen, maar aangezien ik een makkelijke slaper ben, vond ik dat ook geen probleem....
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Flower_L wo 6 jun 2012 - 7:52

Rejoy. schreef:al bijna twee jaar.

Als je samen wilt slapen, kan het zijn dat je daaraan moet wennen. Als ze nog een poosje bij jullie ligt, weet ik zeker dat je aan de geluidjes zult wennen!

Hoe doen jullie dat straks met baby twee?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  _Lana_ wo 6 jun 2012 - 7:56

Flower_L schreef:
Rejoy. schreef:al bijna twee jaar.

Als je samen wilt slapen, kan het zijn dat je daaraan moet wennen. Als ze nog een poosje bij jullie ligt, weet ik zeker dat je aan de geluidjes zult wennen!

Hoe doen jullie dat straks met baby twee?

Dit vraag ik me ook af? Nog een co- sleeper?
Ben je trouwens niet 'bang' dat je oudste kindje straks helemaal niet goed kan wennen aan het alleen slapen?
Ze is het al zo lang gewend.

Ontopic: Ze hebben hier helemaal niet op de kamer geslapen. Ik wilde het in eerste instantie wel en dan samen in een bedje. Maar ze hebben 3 weken apart gelegen in het ziekenhuis en ze hebben afgeraden om ze samen in een bedje te leggen ivm verstikking.

Achteraf gezien, denk ik dat we het niet lang hadden volgehouden, want mijn dochter maakte zoveel geluid, gekreun enz, dan hadden we geen oog dicht gedaan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 8:11

ik denk dat we inderdaad nog een co-sleeper bij het bed zetten, of dat zij in een ander bedje bij ons ligt ofzo, we weten het nog niet precies, even kijken hoe het loopt als baby 2 er is. Of ze moet ineens zonder al te veel problemen in haar eigen bed willen slapen, maar gezien het slapen en het vele wakker worden zie ik dat nog niet zo één, twee, drie gebeuren. Ik vind het nu ook niet eerlijk tegenover haar, om haar in haar eigen bed te leggen en dat de baby haar plekje 'inpikt'.

En nee, ik ben écht niet bang dat ze nooit went aan het alleen slapen. Ik ben ervan overtuigd dat er een moment komt dat ze alleen wil slapen. Wanneer dat moment is weet ik niet, zodra één van ons zich er niet meer prettig bij voelt denk ik?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Tania wo 6 jun 2012 - 8:22

Rejoy. schreef:ik denk dat we inderdaad nog een co-sleeper bij het bed zetten, of dat zij in een ander bedje bij ons ligt ofzo, we weten het nog niet precies, even kijken hoe het loopt als baby 2 er is. Of ze moet ineens zonder al te veel problemen in haar eigen bed willen slapen, maar gezien het slapen en het vele wakker worden zie ik dat nog niet zo één, twee, drie gebeuren. Ik vind het nu ook niet eerlijk tegenover haar, om haar in haar eigen bed te leggen en dat de baby haar plekje 'inpikt'.

En nee, ik ben écht niet bang dat ze nooit went aan het alleen slapen. Ik ben ervan overtuigd dat er een moment komt dat ze alleen wil slapen. Wanneer dat moment is weet ik niet, zodra één van ons zich er niet meer prettig bij voelt denk ik?

Ik denk zodra zij zich er niet meer prettig bij voelt. Want stel jij of je man voelen zich er nu niet meer prettig bij dan denk ik niet dat ze vrijwillig op haar eigen kamer gaat slapen toch?
Ik vind het idee van samen slapen wel mooi, toch ben ik blij dat wij nu weer de slaapkamer voor onszelf hebben. Mijn zoontje heeft zo'n 1,5 heel veel bij ons gelegen en dat was heel fijn en gezellig maar ik vond het ook vermoeiend. Ik had me voorbereid op weer zo'n periode maar M. heeft tot nu toe nooit de behoefte om bij ons te liggen (wat soms ook wel weer jammer is Wink )

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Monnie wo 6 jun 2012 - 8:23

Beiden zijn na de kraamweek naar hun eigen kamer gegaan 's nachts.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 8:24

nu proberen we het niet eens om haar op haar eigen kamer te laten slapen, maar wie weet zou ze daar ook best kunnen slapen, geen idee Razz Als het voor ons niet meer goed zou voelen, dan zouden we waarschijnlijk meer moeite doen om naar een andere oplossing te zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Printje wo 6 jun 2012 - 8:25

Rejoy; misschien een te persoonlijke vraag maar als jullie het samen gezellig willen hebben.. ligt zij dan gewoon toch bij jullie op de kamer en vind je dat voor jezelf niet ongemakkelijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  koNijntje wo 6 jun 2012 - 8:26

rejoy: ik ben gewoon nieuwsgierig: hoe doe je dat wanneer jullie bijvoorbeeld op visite zijn? slaapt ze wel elders, of zit ze bij wijze van de hele avond op schoot?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 8:29

@ Printje: als wij het gezellig willen hebben in bed (er zijn natuurlijk ook nog ander plekjes Yes ) blijft ze slapen als je haar overlegt, dus dan ligt ze meestal in haar eigen bed tot ze wakker wordt en wij te lui zijn om bij haar te blijven tot ze weer slaapt en ze weer in de co-sleeper belandt.

@ Konijntje: bij mijn ouders en schoonouders slaapt ze wel (valt ze wel met één van ons in slaap). Ergens anders slaapt ze nooit, daar valt ze sowieso niet in slaap. Ik denk overigens niet dat dit komt doordat ze bij ons ligt 's nachts, 's avonds ligt ze sowieso alleen in ons bed, dus ze is wel gewend om een deel van de avond alleen te slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Tania wo 6 jun 2012 - 8:30

Daar heb je gelijk in als het nooit probeert weet je het ook niet, misschien zou ze wel gewoon meteen gaan slapen op haar eigen kamer!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Tiara wo 6 jun 2012 - 8:30

Hier inmiddels 10 maanden, ik wil binnenkort weer een poging doen om haar op haar eigen kamer te laten slapen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  snoezel wo 6 jun 2012 - 8:33

Printje schreef:Rejoy; misschien een te persoonlijke vraag maar als jullie het samen gezellig willen hebben.. ligt zij dan gewoon toch bij jullie op de kamer en vind je dat voor jezelf niet ongemakkelijk.

Whahahahhahahaha... Ik vraag me dat ook altijd af... angel Ik hoop dat er dan andere plekken in huis te vinden zijn.

Maar ik moet wel zeggen dat het me wat dat betreft ook wel een soort belasting lijkt voor de relatie met je partner. Ik denk dat je heel goed moet zoeken naar andere momenten echt samen. Wij praten bv vaak ook nog even lekker met elkaar in bed voor het slapen gaan, even lekker tegen elkaar aan kruipen, gewoon echt even een moment voor ons 2. Buiten het hele gezellige gedoe. Wink Ik denk dat als L bij ons op de kamer had gelegen we daar echt heel bewust een ander moment voor hadden moeten zoeken en anders de kans heel erg bestond om vooral "papa en mama" te zijn en minder "partners".... Maar dat zal ook vast voor ieder persoonlijk zijn, maar voor ons zou dat zeker spelen...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 8:35

Voor nu vind ik het gewoon heerlijk. Na een werkdag zie ik haar maar zo kort, dan vind ik het heerlijk als ik haar dan wel dicht bij me heb in bed. Als ze 's ochtends even wakker wordt door de wekker van mijn man, met haar armpje naar achteren slaat om te voelen of ik er nog wel lig, even tevreden mompelt en dan weer verder slaapt, kan ik daar echt van genieten I love you Of als ze wakker wordt en van die kleine spleetoogjes heeft van vermoeidheid en zich nog even tegen me aan nestelt om langzaam wakker te worden, daar kan echt niets tegenop smile


Wij kunnen 's avonds overigens gewoon praten in bed hoor, daar wordt ze niet wakker van. De meeste goede gesprekken hebben we ook in bed. Beneden zijn er veel te veel andere dingen die moeten gebeuren (iets met huishouden en studie enzo) en afleiden. Ik krijg nu ook iedere avond een rugmassage vanwege mijn zwangerschapsisschias van mijn man, wordt ze ook niet wakker van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Ayla wo 6 jun 2012 - 8:35

Hier zal ze bij ons slapen tot ze een eigen kamer heeft, dus tot we een nieuw huis hebben.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 8:37

Ik denk dat ik dat echt niet kan, met een kind in de slaapkamer. Ik word al gek van mijn vriend :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  mauwmauw wo 6 jun 2012 - 8:39

V wordt volgende week 20 maanden en slaapt nog steeds bij ons,helaas heeft dit als rede dat hij geen eigen kamer heeft waar hij op kan liggen,maar dat gaat als alles goed gaat voor hij 2 word veranderen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Didi wo 6 jun 2012 - 8:46

Toen hij 4 maanden was is hij naar zijn eigen kamertje gegaan, hij werd steeds sneller wakker als wij naar bed gingen. Ik moest in het begin erg wennen dat ie niet meer bij ons sliep want ik vond het zo zielig, zo'n klein kereltje helemaal alleen haha.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  yes1984 wo 6 jun 2012 - 8:54

J. heeft bijna vier weken bij ons geslapen in zijn wiegje. Overdag sliep hij benenden in het wiegje. A. moest weer gaan werken en ik kon het wiegje niet naar beneden tillen. Daarom hebben we J. in zijn ledikantje op zijn eigen kamer geprobeerd. Dit ging meteen goed!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 8:57

10 weken. Ik vond naast fijn ook erg handig met voeden enzo. Van mij mocht hij wel langer op onze kamer maar mijn man werd steeds vaker wakker van onze zoon. Bij een evt tweede kindje zou ik het weer zo lang willen. Maargoed als we hier dan nog steeds zouden wonen dan zal het ook wel moeten

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer? - Pagina 2 Empty Re: Hoelang bij papa en mama op de slaapkamer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum