Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spelen met kind(jes)...papa vs mama

+13
Printje
Linda
Coco
Blue flower
LMCurious
Novalee
sabje
Slakje
Liadan
Bloem86
Tania
Floor
Flower_L
17 plaatsers

Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Flower_L di 23 okt 2012 - 7:39

als het op spelen aan komt. Wat doe jij met jouw kind(eren) en wat doet jouw vriend/man/...?

papa: stoeien, duplo, klimmen en klauteren

mama: puzzelen, tekenen, bakken, little people, duplo, kleien



hier is het knutselen niet aan papa besteedt smile die is meer voor het 'ruige' klim klauter bouw en stoeiwerk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Floor di 23 okt 2012 - 7:53

Nu is het nog niet zo heel verschillend al is het stoeiwerk meer voor papa (komt omdat ik dat lichamelijk niet aan kan). Ik denk in de toekomst dat knutselen ook niets voor mijn man is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Tania di 23 okt 2012 - 7:54

Hier hetzelfde als bij jou smile

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Bloem86 di 23 okt 2012 - 7:55

Veel dingen die papa doet, doe ik ook wel. Al is papa vaak wat 'wilder'!
Maar de dingen die ik doe, doet papa niet allemaal. Zoals: knutselen en bakken.
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Flower_L di 23 okt 2012 - 7:58

ik zat laatst namelijk in speeltuintje bij ons in de buurt, en daar kwam een papa met zelfgemaakte koekjes aanzetten. Vlindertjes en bloemetjes. Had ie samen met zn kind gebakken.
Ik zie mn vriend dit echt nog niet doen. Of dan is de hele keuken 1 groot slagveld naderhand....en zijn de koekjes niet te eten

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Liadan di 23 okt 2012 - 8:02

Hier is mijn man meer van de wilde spelletjes dan ik en hij knutselt liever niet met ze. Verder is het wel ongeveer hetzelfde. Hij bakt ook koekjes met onze dochter en ik bouw ook treinbanen en duplohuizen.
Ik ga er ook meer met ze op uit, mijn man blijft veel thuis met ze en ik ga veel met ze weg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Slakje di 23 okt 2012 - 8:09

Mijn vriend speelt ook meer wildere spelletjes, maar is vaak wel de eerste die in paniek roept als ze gevallen is. Terwijl ik vanop een afstandje kijk en zeg: "'t Is niet erg, er is geen bloed." :'') Al houd ik haar erna wel extra in het oog als het echt heel hard was.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 8:11

Met papa: bouwen met blokken, duplo, pakken luiers en al het andere wat stapelbaar is. En stoeien en donderjagen.

Met mama: knuffelen, boekjes lezen, dierentuin maken met duplo, knutselen, wandelen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Flower_L di 23 okt 2012 - 8:14

en het educatieve....wie is daar meer mee bezig bij jullie? Tellen, kleuren benoemen, woordjes leren, etc.
Hier doen we dat eigenlijk beide. Gisteravond kwam ik beneden van opruimen...lagen ze naast elkaar op de zitzak, vingers tellen...1 2 3 4 5

I love you

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Liadan di 23 okt 2012 - 8:15

Ik ben meer met het educatieve bezig, daar denkt mijn man vaak niet aan om dat te doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  sabje di 23 okt 2012 - 8:16

Bloem86 schreef:Veel dingen die papa doet, doe ik ook wel. Al is papa vaak wat 'wilder'!
Maar de dingen die ik doe, doet papa niet allemaal. Zoals: knutselen en bakken.

+1
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Novalee di 23 okt 2012 - 8:35

Wij doen nu eigenlijk hetzelfde al ben ik misschien iets knuffeliger en lees ik wat meer voor. Wild doen we allebei wel. Ik denk dat in de toekomst het wel net zo zal blijven. Koekjes bakken zie ik m'n vriend nog niet zo snel doen, maar hij kan goed tekenen en ik ben dol op Lego Very Happy
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  LMCurious di 23 okt 2012 - 9:09

wij doen veelal dezelfde dingen, zoals lezen, tekenen, spelletjes, speeltuin en bakken. Het verschil is knutselen wat ik eigenlijk vooral doe en voetballen vooral mijn man.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Blue flower di 23 okt 2012 - 9:12

Hier is papa in voor alles, maakt hem echt niet uit wat.

Ik ben ook wel voor bijna alles in maar stoeien is aan mij niet besteed. Ik vind dat niet leuk, is denk een echt mannending haha.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 18:17

Met papa: stoeien, donderjagen, duplo, bouwen, fietsen, voetballen, grasmaaien, boodschappen doen, naar de groententuin.

Met mama: wandelen, kleien, knutselen, bakken, educatief bezig zijn, zingen en dansen

Beide: tekenen, voorlezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 18:23

Hier doen we beide veel dezelfde dingen maar ook dingen die ik of hij niet doet.

Hij zal sneller voetballen terwijl ik met haar aan tafel zal gaan knutselen.
Ook zal hij niet snel koekjes met haar gaan bakken. Ik ben allang blij dat de lasagna niet aanfikt in de oven als hij die maakt spelen met kind(jes)...papa vs mama 394967
Educatieve dingen zoals tellen, lezen etc. doen we wel beide.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Coco di 23 okt 2012 - 19:36

Wij doen beiden eigenlijk wel met hetzelfde mee en zijn voor vrijwel alles in. Ook educatief gezien doet mijn man net zo goed mee. Alleen samen koken/bakken doet hij op deze leeftijd niet met ze, maar dat zal hij straks wel doen als ze wat ouder zijn en beter luisteren (hopelijk).
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Linda di 23 okt 2012 - 19:59

We doen beiden hetzelfde.
Alleen m'n man gooit ook met haar, dat lukt mij niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Printje di 23 okt 2012 - 20:00

Wij doen ongeveer wel hetzelfde met hem, manlief misschien wel meer drukkere spelletjes en ik ook meer leerdingetjes en koekjes etc bakken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 20:16

Op dit moment doet mijn eigenlijk wel de leukste dingen. Lekker ver wandelen met zijn loopfiets en stoeien enz. Ik kan dat niet meer zo goed.

En ik doe meer het bakken en knutselen met hem.

Verder spelen we wel een beetje hetzelfde...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 20:41

Beide doen van alles..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Twellie di 23 okt 2012 - 20:46

Rejoy. schreef:Met papa: bouwen met blokken, duplo, pakken luiers en al het andere wat stapelbaar is. En stoeien en donderjagen.

Met mama: knuffelen, boekjes lezen, dierentuin maken met duplo, knutselen, wandelen

Ik heb altijd gedacht dat dit een woord was uit het plaatselijke dialect hier, maar blijkt dus niet zo te zijn smile.

Hier gaat het ongeveer gelijk op wat we met de kinderen doen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  SarahKey di 23 okt 2012 - 20:46

Ponyo schreef:Beide doen van alles..

Hier ook.

We stoeien allebei met hem, we lezen hem beide voor (ik wel meer maar goed heb meer de zorg over hem), gaan allebei met hem fietsen en wandelen/boodschappen doen etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  *Lookie* di 23 okt 2012 - 22:05

sabje schreef:
Bloem86 schreef:Veel dingen die papa doet, doe ik ook wel. Al is papa vaak wat 'wilder'!
Maar de dingen die ik doe, doet papa niet allemaal. Zoals: knutselen en bakken.

+1

+1
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  loesje wo 24 okt 2012 - 2:45

Veel dingen die papa doet, doe ik ook wel. wat ik minder doe: papa neemt hem mee met de auto als hij dingen moet halen en auto rijden vind A.lex geweldig.
Maar de dingen die ik doe, doet papa niet allemaal. Zoals: knutselen en peuter zwemmen en naar de speeltuin toe
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

spelen met kind(jes)...papa vs mama Empty Re: spelen met kind(jes)...papa vs mama

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum