Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bij papa en mama in bed slapen

+11
-Ieniemienie-
RYW
Dolphinne
Vancity_girl
Tazz
moepie
juffie001
Tania
ekjir@M
meisjesmama
maiadebij
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty bij papa en mama in bed slapen

Bericht  maiadebij wo 9 feb 2011 - 8:26

vanaf welke leeftijd vinden jullie het verantwoord om je baby/ dreumes/ peuter bij je in bed te laten slapen?

J blijft wel eens bij ons liggen na de laatste nachtvoeding van een uurtje of 5... ik doezel dan nog wat (slaap niet meer diep) en leg haar met haar hoodje tegen het hoofdbord van het bed. Ze ligt dus heel hoog waardoor ik met mijn hoofd zegmaar bij haar buikje lig...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  meisjesmama wo 9 feb 2011 - 8:33

Mijn meiden liggen/lagen al vanaf moment 1 bij ons in bed als ze ziek zijn of als ik bij de borstvoeding in slaap viel.
De jongste ligt nu al een aantal weken in de ochtend bij ons. Ze word rond 6 uur wakker en dan krijgen we haar in haar eigen bed niet meer in slaap. Maar als ik haar naast me ligt slaapt ze weer verder.
Dat gaat vanzelf wel weer over zullen we maar zeggen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 8:36

Ik had ze ook wel eens bij ons in bed vanaf dag 1 zeg maar. Maar alleen als ze ziek waren of anderszins niet meer konden/wilden slapen zodat de ander niet wakker werd. Heb het nooit prettig gevonden omdat ik zelf geen oog meer dicht doe dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 8:39

Hier ligt onze dochter ook regelmatig bij ons in bed. Wel met haar hoofdje tegen het hoofdbord aan en onder een eigen dekentje. Wij liggen dan met ons hoofd ter hoogte van haar beentjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 8:41

I. ligt ook vaak bij ons in bed omdat hij N. anders continu wakker maakt.
En als ze last hebben van doorkomende tandjes liggen ze ook wel bij ons. Maar echt fijn vind ik het niet.
Leg ze dan wel tegen het hoofdeinde en zelf gaan we wat lager liggen zodat er absoluut geen deken overheen kan komen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  maiadebij wo 9 feb 2011 - 8:47

ik vind het ook altijd zo'n heerlijk moment! Nog even heerlijk 1,5 uur samen in bed liggen. Vanmorgen was ik alleen wat dieper in slaap gevallen als anders (komt misschien ook omdat ik er aan wen dat ze naast me ligt) dus schrok een beetje wakker maar ze lag nog heerlijk te slapen...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 8:51

Wij hebben het bij de oudste de 1e paar nachten wel eens gedaan, gewoon een paar uurtjes, omdat ze heel onrustig was. We legden haar dan op het aankleedkussen, helemaal bovenin ons bed, met een eigen deken. Wij lagen lager, dus kon ze niet onder onze deken komen.

Verder viel ik tijdens het voeden bij beide regelmatig in slaap, maar dan lag ik met mijn hoofd op mijn arm, dus draaide ik niet door. Toch vond ik dat altijd wat eng.

Nu gebeurt het wel eens dat de jongste tegen de ochtend wakker wordt, en dan nemen we hem bij ons in bed, hij is net 2 geworden vorige week, en dan kan het prima in onze ogen, ik denk niet dat ik daar nog ongemerkt op zou draaien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  ekjir@M wo 9 feb 2011 - 8:57

Hier ligt J. ook al vanaf dag 1 bij ons of bij mij in bed. Ik vind het echt heerlijk even lekker met dat kleine mannetje liggen dromen.

In het ziekenhuis lag hij al vaak op mijn borst te slapen en dat heb ik m'n hele verlof volgehouden iedere ochtend van een uur of zeven tot 10. Als mijn vriend te werk ging 's ochtends gaf ik J. een voeding en daarna nam ik hem bij mij in bed. Hij lag ook vaak op mijn vriend's kant van het bed of in mijn armen op z'n zij. Ik heb 4 weken minder met hem 'kunnen lopen' omdat hij te vroeg geboren is en daarna heb ik nog 3 keer een borstontsteking gehad waar ik helemaal van de kaart van was en die uurtjes van 7 tot 10 waren echt van ons.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Tania wo 9 feb 2011 - 9:07

Hier lag hij ook vanaf het begin bij ons in bed. In het begin nog wel is op het voedingskussen. Maar ook wel gewoon zo in bed. Dan lag hij bovenop mij of m'n man of heel dicht tegen me aan, anders kon hij niet slapen soms.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 9:09

Lieskuh schreef:Ik had ze ook wel eens bij ons in bed vanaf dag 1 zeg maar. Maar alleen als ze ziek waren of anderszins niet meer konden/wilden slapen zodat de ander niet wakker werd. Heb het nooit prettig gevonden omdat ik zelf geen oog meer dicht doe dan.

+1. Plus dat mijn zoon ook niet kan slapen in ons bed. Die draait en draait..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  maiadebij wo 9 feb 2011 - 9:13

mijn zoontje sliep vanaf een maand of 6 ook niet meer in ons bed, hij is echt zo'n draaikont en ligt alleen maar te keten Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  juffie001 wo 9 feb 2011 - 10:07

bij ons is het 3 keer voorgekomen. Alledrie de keren omdat hij erg ziek was en hij ontzettend overstuur was.
Ik heb hem toen inderdaad ook tegen het hoofdbord gelegd met zijn eigen dekentje, maar heb zelf echt geen oog dicht gedaan!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  moepie wo 9 feb 2011 - 10:08

Bij ons gebeurt het een enkele keer als ze in het weekend wat aan de vroeg kant wakker wordt. dan haal ik haar op en leg haar even bij ons in. Maar slapen doet ze dan écht niet!
Ze is in de 1,5 jaar 2x bij mij in bed in slaap gevallen, maar verder nooit. Ik zelf slaap dan ook voor geen meter en zij gaat alleen maar aan ons plukken en lachen.
Toen ze nog kleiner was heb ik het ooit eens geprobeerd met het aankleedkussen, maar ik vind het ook helemaal niet prettig, was veel te bang om de deken toch over haar heen te trekken of dat we tegen haar aanrolden ofzo...
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Tazz wo 9 feb 2011 - 11:31

Vanaf dag 1 slapen ze regelmatig bij ons in bed, dit komt omdat ik bv geef en tijdens een voeding wil het nog wel eens gebeuren dat ik in slaap val. Anders leg ik hem wel altijd terug. Dat gedoe met een aankleedkussen in bed daar begin ik niet aan, het wiegje staat naast ons bed dus dat is net zoveel moeite om hem daar even in te leggen.

Onze dochter wordt eigenlijk iedere nacht nog wakker en komt dan bij ons in bed gekropen, soms merk ik het niet eens en zie ik dat pas als we 's ochtends wakker worden. Afgelopen nacht heeft ze wel de hele nacht in haar eigen bed geslapen dus ik hoop dat ze dat vannacht weer doet.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Vancity_girl wo 9 feb 2011 - 12:37

Onze dochter slaapt bijna elke nacht bij mij in bed op mijn borst. We beginnen altijd met haar in dr wiegje te leggen, maar 9 van de 10 keer gaat ze dan niet slapen. Als ik haar op mn borst leg is ze zo vertrokken. Dus dat doe ik dan maar, wil zelf ook een beetje slapen. Aan het begin sliep ik zelf voor geen meter met haar op mn borst, maar inmiddels gaat dat erg goed. Ik slaap wel minder vast. We zijn nu aan het oefenen om haar naast me te leggen en dan doe ik haar eigen dekentje over haar heen en ga zelf wat lager liggen. Hopelijk kunnen we zo steeds een stapje verder van me af, tot ze de hele nacht in dr eigen bedje slaapt Very Happy Inmiddels slaapt ze vaak wel een uurtje of 4 in dr eigen wiegje s'nachts dus we zijn goed op weg.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Dolphinne wo 9 feb 2011 - 22:09

Hier komt het tegenwoordig nooit meer voor dat mijn zoontje bij me in bed in slaap valt.
Toen hij kleiner was heel soms een keer (is op 1 hand te tellen denk ik).
Als hij nu 's ochtends mee mag naar mijn bed is het alleen maar gezellig. Hij zegt dan wel soms dat hij gaat slapen, gaat lekker onder de deken liggen etc. Doet 3 sec. zijn ogen dicht en roept dan weer Wakker!! En dan zit hij meteen weer overeind Wink.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  RYW wo 9 feb 2011 - 22:37

Dolphinne schreef:Hier komt het tegenwoordig nooit meer voor dat mijn zoontje bij me in bed in slaap valt.
Toen hij kleiner was heel soms een keer (is op 1 hand te tellen denk ik).
Als hij nu 's ochtends mee mag naar mijn bed is het alleen maar gezellig. Hij zegt dan wel soms dat hij gaat slapen, gaat lekker onder de deken liggen etc. Doet 3 sec. zijn ogen dicht en roept dan weer Wakker!! En dan zit hij meteen weer overeind Wink.

Dat doet de mijne ook! Very Happy

Bij mij slapen ze ook nooit in mijn bed, behalve als ze heel ziek zijn en dat gebeurt vrijwel nooit.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Dolphinne wo 9 feb 2011 - 22:55

RYW schreef:
Dolphinne schreef:Hier komt het tegenwoordig nooit meer voor dat mijn zoontje bij me in bed in slaap valt.
Toen hij kleiner was heel soms een keer (is op 1 hand te tellen denk ik).
Als hij nu 's ochtends mee mag naar mijn bed is het alleen maar gezellig. Hij zegt dan wel soms dat hij gaat slapen, gaat lekker onder de deken liggen etc. Doet 3 sec. zijn ogen dicht en roept dan weer Wakker!! En dan zit hij meteen weer overeind Wink.

Dat doet de mijne ook! Very Happy

Bij mij slapen ze ook nooit in mijn bed, behalve als ze heel ziek zijn en dat gebeurt vrijwel nooit.

Het is wel heel erg schattig, maar vaak ben ik dan nog maar half wakker en heb nog wel zin om even door te slapen, maar dat lukt dan natuurlijk nooit meer Haha. Meestal laat ik hem dan naar de woonkamer gaan en dan gaat hij zn speelgoed ophalen of alvast in de kamer spelen (ik kan vanaf mn bed net in de woonkamer kijken Very Happy) Dan blijf ik nog even lekker liggen!
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  -Ieniemienie- wo 9 feb 2011 - 23:00

Onze dochter heeft echt nog nooit bij ons in bed geslapen haha!
Als baby tijdens de BV misschien. Maar legde haar altijd terug in dr wiegje.
Ook toen ze geen BV meer kreeg heeft ze nooit bij ons in bed geslapen.
Ik vind het een eng en gevaarlijk idee.

Soms ligt ze wel op zondag lekker tussen ons in. Maar dan zijn we allemaal wakker.
Denk zoizo niet dat ze het nu nog zou doen. Maar ik vind het ook niet nodig.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Dora do 10 feb 2011 - 10:00

A.nouk heeft hier nog geen nacht bij ons geslapen. Ook niet in d'r wiegje.
Wij sliepen echt helemaal niet en we wilde zelf ook aan onze rust komen.
Soms komt ze wel eens 's ochtends in bed in de hoop dat ze dan terug in slaap valt, maar dan gaat ze alleen maar liggen spelen....
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Susan do 10 feb 2011 - 10:05

Een aankleedkussen in bed lijkt me ook helemaal niet goed, dat ademt toch helemaal niet? Hetzelfde idee als dat bedzeiltjes niet meer mogen zeg maar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  maiadebij do 10 feb 2011 - 10:09

Susan schreef:Een aankleedkussen in bed lijkt me ook helemaal niet goed, dat ademt toch helemaal niet? Hetzelfde idee als dat bedzeiltjes niet meer mogen zeg maar.

Klopt mijn kraamhulp raadde ons dat ook af omdat het van plastic gemaakt is en niet ademt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 10:54

Susan schreef:Een aankleedkussen in bed lijkt me ook helemaal niet goed, dat ademt toch helemaal niet? Hetzelfde idee als dat bedzeiltjes niet meer mogen zeg maar.

Ik kreeg die tip destijds van de kraamhulp. Wij deden het dan ook pas vanaf 5.00 uur ofzo, dus echt maar een uurtje. En vaak was ik zelf toch wel wakker. Kon toen sowieso niet goed slapen met een baby erbij in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Bloempjuh23 do 10 feb 2011 - 11:10

Mijn dochtertje is inmiddels 15 maanden en ligt nog regelmatig bij ons in bed.
Heel soms gaat ze dan nog slapen maar tegenwoordig al meer keten. Ze wil wel nog graag op me liggen en dan haar hoofdje in mijn nek.

Toen ze nog kleiner was sliep ze ook regelmatig na de bv lekker tegen me aan.
Ik heb ook nooit moelijk gedaan met aankleedkussens of aparte dekens ofzo.
Je slaapt toch altijd heel anders.


Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  xxjojootjexx do 10 feb 2011 - 11:12

Tristan ligt regelmatig tussen ons in te slapen.. In het begin omdat hij alleen sliep als hij op/tegen één van ons aanlag. Nu omdat we vaak in slaap vallen tijden het voeden. Dan wordt ik 1,5 uur nadat ik hem uit zijn wiegje heb gehaald wakker en dan ligt hij er ook nog. En nog is hij een lastige slaper en gaat het in slaap vallen makkelijker voor hem dicht bij ons. Sinds kort komt Kirsten zelf haar slaapkamer uit als ze wakker wordt.. Ze heeft dus regelmatig gezien dat Tristan bij ons ligt, en nu wil ze dat zelf ook wel. Als ze dan om 5/6 uur wakker wordt, ligt ze ook nog tussen ons in. Soms slaapt ze dan verder, soms niet.
We hebben dus ook al met ons 4en in bed gelegen.. Ons bed staat aan 3 kanten tegen de muur aan, dus is maar aan 1 kant open. Wij liggen dan als volgt: Muur, Kirsten, Ronnie, Tristan, ik. of Muur, Kirsten, Ronnie, ik, Tristan, voedingskussen. Ons bed is 1.80, ruim zat.
Ik geloof niet dat ik ooit op Tristan zou rollen of gaan liggen, ik val toch ook niet uit bed, dat hou je toch onbewust ook in de gaten in je slaap.
En als de kinderen om 5 uur wakker zijn heb ik liever dat ze nog even bij ons in bed verder slapen dan dat ik naar beneden zou moeten.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bij papa en mama in bed slapen Empty Re: bij papa en mama in bed slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum