Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

+32
L!ND@
hellowkitty
Floor
Ezzer
Teddyaapje
Laced
Snoes
Steep
Pien
Lejow
SarahKey
Linda
Makamba
PapillonRose
Filoria
Flip Fluitketel
liesje
Ayla
yes1984
Sanne
Twellie
Happydobby
MissD
Kruidkoek
Printje
Coco
Poisongirl
Muppetje
blondje1313
CCC
mzcharlotte
Slakje
36 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Linda za 2 jun 2012 - 21:39

Eens met jolicious, ik snap het ook niet.. In dat andere topic waar je verteld over je babykriebels, hoe waren jullie dat dan van plan in jullie huis?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  SarahKey za 2 jun 2012 - 21:43

Mee eens met Jolicious. En louise mocht ook komen, ik zou dan denken, waarom dit kindje dan niet. Praktische bezwaren zou voor mij absoluut geen reden zijn om een zwangerschap af te breken.
Zou me heel schuldig voelen vooral als je een paar jaar later wel een tweede kindje wilt en die mag er wel komen omdat je dan misschien toevallig groter woont.
Je vind altijd wel een plekje voor dit kindje.


SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 21:47

Nou ja, misschien vat ik echt wel verkeerd op hoor. Dat kan.
Ik vind het gewoon een beetje apart. In het ene topic zeg je dat je kriebels hebt en dat je er binnenkort voor wil gaan etc. In dit topic twijfel je omdat je nog maar kort in dit huis woont. Huh? Daarnaast , voor de 2e keer ongepland zwanger raken. Hoe kan dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Lejow za 2 jun 2012 - 21:48

Jolicious schreef:Nou ja, misschien vat ik echt wel verkeerd op hoor. Dat kan.
Ik vind het gewoon een beetje apart. In het ene topic zeg je dat je kriebels hebt en dat je er binnenkort voor wil gaan etc. In dit topic twijfel je omdat je nog maar kort in dit huis woont. Huh? Daarnaast , voor de 2e keer ongepland zwanger raken. Hoe kan dat?

Ja dit dus!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Coco za 2 jun 2012 - 21:48

Slakje schreef:Misschien moet ik jullie reacties maar eens even gewoon laten lezen aan hem.

Verhuizen is geen optie, we wonen hier echt nog maar sinds november. Ik zou het ook zo sneu vinden voor mijn (schoon)ouders. Zij hebben hier veel tijd en geld in gestoken om het helemaal naar onze zin te maken.

Ik zou nu ook zeker niet gaan verhuizen hierom. Wij zijn wel verhuisd tijdens de zwangerschap van een tweeling, maar hebben toen alsnog voor een appartement gekozen met 2 slaapkamers. Met kleine kinderen is het sowieso heel fijn om alles gelijkvloers te hebben. En ze hebben nu ook echt nog niet zoveel ruimte nodig om te spelen. En wellicht hebben jouw ouders/schoonouders wel genoeg ruimte dat je als je thuis bent ook daar even met ze op bezoek kunt en ze daar even kunnen uitleven in de ruimte. Echt, mijn schoonzus woont op 45 m2 met 2 kleine kinderen en die vermaken zich prima daar in huis.

Verhuizen kan ook over 3-4 jaar nog, als ze ouder zijn en wellicht wel een eigen kamer nodig hebben.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Slakje za 2 jun 2012 - 21:51

Ik vroeg om advies, niet om veroordeeld te worden.

Ondertussen is vriend er ook al uit, denk ik, hij wilt alleen hier niet blijven wonen dan. Hij wilt voor zichzelf ook ruimte, zegt hij. Iets waar ik wel op kan inkomen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 21:54

Ik veroordeel ook niet geloof ik?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Pien za 2 jun 2012 - 21:56

Lejow schreef:
Jolicious schreef:Nou ja, misschien vat ik echt wel verkeerd op hoor. Dat kan.
Ik vind het gewoon een beetje apart. In het ene topic zeg je dat je kriebels hebt en dat je er binnenkort voor wil gaan etc. In dit topic twijfel je omdat je nog maar kort in dit huis woont. Huh? Daarnaast , voor de 2e keer ongepland zwanger raken. Hoe kan dat?

Ja dit dus!

heel erg eens!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  blondje1313 za 2 jun 2012 - 22:02

Ik vind de opmerking 'voor de tweede keer ongepland zwanger, hoe kan dit' best veroordelend overkomen, al begrijp ik best dat dit zo niet bedoeld is.

Ik begrijp ook wel dat het voor de vriend van Slakje allemaal zo snel gaat, ze hebben nog niet zo overdreven lang een relatie. Ze zijn door de pil heen zwanger geraakt en nu de baby 4 maanden is is dit nog een keer gebeurt. Je wereld en de plannen die je hebt staan dan wel op zijn kop.
Kriebels voor een kindje is iets anders dan daadwerkelijk op dat moment zwanger willen zijn.

Ik ben wel erg blij dat ze nu besloten hebben om er voor te gaan, omdat ik uit de posts van Slakje het idee kreeg dat ze dat het liefst wil.
Hopelijk lukt het om een leuk betaalbaar huisje te vinden waarin je wel genoeg ruimte hebt voor je zelf en voor de kinderen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 22:02

Ik zou het zelf niet willen, 2 kinderen in een klein appartement...ik vind het nu al best krap worden en we hebben best een grote woonkamer met veel ruimte.
Maar goed, ik lees dat je al zwanger bent, dan valt er niet veel aan te doen. Ik persoonlijk zou daar geen abortus voor plegen. Ja goed, het vergt wat aanpassingsvermogen, maar voor alles valt een oplossing te vinden denk ik altijd.

En als je daarnaast nog babykriebels hebt, dan zou ik het ZEKER niet weg laten halen, daar krijg je denk ik spijt van als haren op je hoofd..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Makamba za 2 jun 2012 - 22:07

blondje1313 schreef:Ik vind de opmerking 'voor de tweede keer ongepland zwanger, hoe kan dit' best veroordelend overkomen, al begrijp ik best dat dit zo niet bedoeld is.

Ik begrijp ook wel dat het voor de vriend van Slakje allemaal zo snel gaat, ze hebben nog niet zo overdreven lang een relatie. Ze zijn door de pil heen zwanger geraakt en nu de baby 4 maanden is is dit nog een keer gebeurt. Je wereld en de plannen die je hebt staan dan wel op zijn kop.
Kriebels voor een kindje is iets anders dan daadwerkelijk op dat moment zwanger willen zijn.

Ik ben wel erg blij dat ze nu besloten hebben om er voor te gaan, omdat ik uit de posts van Slakje het idee kreeg dat ze dat het liefst wil.
Hopelijk lukt het om een leuk betaalbaar huisje te vinden waarin je wel genoeg ruimte hebt voor je zelf en voor de kinderen.
`

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 22:08

Oke dat snap ik. Dat dat veroordelend over kan komen, al bedoelde ik het in eerste instantie niet zo. Maar het is toch best raar? 2 keer door de pil heen zwanger raken? Hebben jullie geen extra maatregelingen getroffen Slakje? Ik vind het een beetje een aparte situatie als ik eerlijk ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Lejow za 2 jun 2012 - 22:09

Jolicious schreef:Oke dat snap ik. Dat dat veroordelend over kan komen, al bedoelde ik het in eerste instantie niet zo. Maar het is toch best raar? 2 keer door de pil heen zwanger raken? Hebben jullie geen extra maatregelingen getroffen Slakje? Ik vind het een beetje een aparte situatie als ik eerlijk ben.

En ook hier moet ik me bij aansluiten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 22:10

Jolicious schreef:Oke dat snap ik. Dat dat veroordelend over kan komen, al bedoelde ik het in eerste instantie niet zo. Maar het is toch best raar? 2 keer door de pil heen zwanger raken? Hebben jullie geen extra maatregelingen getroffen Slakje? Ik vind het een beetje een aparte situatie als ik eerlijk ben.
Oke, 2 keer door de pil heen zwanger raken is wel een beetje raar....maar 2 keer ongepland zwanger raken kan best voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Makamba za 2 jun 2012 - 22:12

Jolicious schreef:Oke dat snap ik. Dat dat veroordelend over kan komen, al bedoelde ik het in eerste instantie niet zo. Maar het is toch best raar? 2 keer door de pil heen zwanger raken? Hebben jullie geen extra maatregelingen getroffen Slakje? Ik vind het een beetje een aparte situatie als ik eerlijk ben.

In één van haar posts staat dat ze een zwaardere pil gekregen van de huisarts na de geboorte van L. Denk/neem aan dat ze er dus vanuit is gegaan dat deze zijn werk wel zou doen en er geen extra maatregelen nodig waren.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Coco za 2 jun 2012 - 22:15

Sommige vrouwen nemen de pil amper op. Mijn moeder is zwanger geraakt met dubbel dutch. Toen ik nog de cerazette pil slikte tijdens de bv weet ik ook vrijwel zeker dat ik een eisprong heb gevoeld en mijn zus is door de cerazette heen zwanger geraakt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 22:17

Zelda schreef:
Jolicious schreef:Oke dat snap ik. Dat dat veroordelend over kan komen, al bedoelde ik het in eerste instantie niet zo. Maar het is toch best raar? 2 keer door de pil heen zwanger raken? Hebben jullie geen extra maatregelingen getroffen Slakje? Ik vind het een beetje een aparte situatie als ik eerlijk ben.
Oke, 2 keer door de pil heen zwanger raken is wel een beetje raar....maar 2 keer ongepland zwanger raken kan best voorkomen.

Ligt er een beetje aan hoe erg je het vindt natuurlijk. Als je nou een eerste keer ongepland zwanger raakt en je wil het écht niet nog een keer, dan neem je je voorzorgsmaatregelingen wel. Er is ook niks mis met ongepland zwanger raken als je het mensje vervolgens een mooi thuis biedt. Wel als je het echt niet wil en je jezelf niet goed genoeg beschermt. Want daar komt het eigenlijk op neer. Als je 1 keer door de pil heen zwanger raakt, dan neem ik toch aan dat je de volgende keer geen risico neemt en kiest voor bijv een spiraaltje (wat het meest veilig is).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Makamba za 2 jun 2012 - 22:18

Nois schreef:Sommige vrouwen nemen de pil amper op. Mijn moeder is zwanger geraakt met dubbel dutch. Toen ik nog de cerazette pil slikte tijdens de bv weet ik ook vrijwel zeker dat ik een eisprong heb gevoeld en mijn zus is door de cerazette heen zwanger geraakt.

Zo, schrikken in beide situaties lijkt me. Volgens mij heeft ze daar echt niet bij stil gestaan en daar is ze denk ik echt niet de enige in, want je gaat ervan uit dat als je de pil slikt deze zijn werk doet. Het is misschien wel apart dat het tot twee keer toe gebeurd, maar niet onmogelijk natuurlijk. In zo'n situatie kun je denk ik alleen maar blij zijn dat je zelf niet diegene bent die zoiets overkomt en voor zulke keuzes komt te staan (bedoel dit in het algemeen, niet persoonlijk gericht).
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 22:20

Nois schreef:Sommige vrouwen nemen de pil amper op. Mijn moeder is zwanger geraakt met dubbel dutch. Toen ik nog de cerazette pil slikte tijdens de bv weet ik ook vrijwel zeker dat ik een eisprong heb gevoeld en mijn zus is door de cerazette heen zwanger geraakt.

Dat is heftig. Maar het zijn natuurlijk wel uitzonderingen (zwanger raken terwijl je dubbel 'beschermd' bent)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Makamba za 2 jun 2012 - 22:23

Jolicious schreef:
Zelda schreef:
Jolicious schreef:Oke dat snap ik. Dat dat veroordelend over kan komen, al bedoelde ik het in eerste instantie niet zo. Maar het is toch best raar? 2 keer door de pil heen zwanger raken? Hebben jullie geen extra maatregelingen getroffen Slakje? Ik vind het een beetje een aparte situatie als ik eerlijk ben.
Oke, 2 keer door de pil heen zwanger raken is wel een beetje raar....maar 2 keer ongepland zwanger raken kan best voorkomen.

Ligt er een beetje aan hoe erg je het vindt natuurlijk. Als je nou een eerste keer ongepland zwanger raakt en je wil het écht niet nog een keer, dan neem je je voorzorgsmaatregelingen wel. Er is ook niks mis met ongepland zwanger raken als je het mensje vervolgens een mooi thuis biedt. Wel als je het echt niet wil en je jezelf niet goed genoeg beschermt. Want daar komt het eigenlijk op neer. Als je 1 keer door de pil heen zwanger raakt, dan neem ik toch aan dat je de volgende keer geen risico neemt en kiest voor bijv een spiraaltje (wat het meest veilig is).

Maar je gaat er toch niet vanuit dat als je een zwaardere pil krijgt dat het dan nog een keer gebeurd? Ze gaf ook al ergens aan dat ze niet wisten wanneer ze voor een tweede kindje zouden gaan en daarom niet gekozen hebben voor een spiraaltje. Ze hebben nu dus wel besloten dit keer toch voor een spiraaltje te gaan.

Ik geef je grotendeels zeker gelijk in wat je zegt, maar het is vaak ook zo makkelijk gezegd van buitenaf. Ik weet nog in mijn situatie hoe erg ik het vond allemaal en iedereen (in mijn omgeving) had een mening, ookal spraken ze die op dat moment niet uit. Toch denk ik dat het heel moeilijk is om ergens over te oordelen als je zelf niet in die situatie zit. Je kunt mensen nu eenmaal niet in hun hoofd kijken en dus ook niet weten wat zich daar heeft afgespeelt. Zeker weten dat ze hier haar les wel uit getrokken heeft.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 22:32

Het is mij gelukkig inderdaad niet overkomen, maar daarom is het toch wel iets waar je over na moet denken? En mee nemen in je beslissing, lijkt mij dan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Makamba za 2 jun 2012 - 22:33

Jolicious schreef:Het is mij gelukkig inderdaad niet overkomen, maar daarom is het toch wel iets waar je over na moet denken? En mee nemen in je beslissing, lijkt mij dan.


Dat ben ik ook absoluut met je eens! Vandaar dat ik in mijn vorige post aangaf dat ik het grotendeels eens ben met wat je zegt, maar denk echt dat ze er uit alle goedheid gewoon niet bij stil heeft gestaan en ervan uit is gegaan dat deze zwaardere pil zijn werk wel zou doen.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Steep za 2 jun 2012 - 22:49

Mijn moeder had een spiraaltje.. En toch ben ik er.. Rara hoe kan dat? Een uitzondering op de regel dus. Ze slikte de pil, net als een groot deel van het forum doet. Doet iedereen het dan ook nog met een condoom of ben ik de enige die dat niet doet hier? Ze heeft een zwaardere pil gekregen en alsnog zwanger geraakt. Daar ging ze niet vanuit, anders had ze wel andere maatregelen genomen lijkt me.
Dat ze de wens heeft om nog een tweede te krijgen is iets heel anders als daadwerkelijk zwanger zijn. En tuurlijk mag iedereen hier zijn menig geven, maar ik hoop dat Slakje zich niet druk maakt om de veroordelende posts want daar zit ze denk ik niet op te wachten.

Slakje, succes met je beslissing. Ik hoop dat je dicht bij jezelf blijft en de tijd neemt om hier zelf en samen met je vriend een beslissing over te nemen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 22:52

Jammer dat mijn posts enkel als veroordelend worden gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Steep za 2 jun 2012 - 22:56

Heb je het nou tegen mij? Want ik zeg nergens dat jouw posts veroordelend zijn.

Edit: dit staat er volgens mij wat gek. Als ik kijk naar je post snap ik je strekking, maar dat is de pest aan internet, ik kan niet aan je zien wat je uitdrukking of intonatie is. Daardoor komt het voor mij misschien wat negatief of veroordelend over terwijl dat niet de bedoeling is van je post.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 3 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum