Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

+32
L!ND@
hellowkitty
Floor
Ezzer
Teddyaapje
Laced
Snoes
Steep
Pien
Lejow
SarahKey
Linda
Makamba
PapillonRose
Filoria
Flip Fluitketel
liesje
Ayla
yes1984
Sanne
Twellie
Happydobby
MissD
Kruidkoek
Printje
Coco
Poisongirl
Muppetje
blondje1313
CCC
mzcharlotte
Slakje
36 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 8:58

Persoonlijk denk ik, dat als jullie zeker weten ooit een 2de kindje te willen, ik het niet weg zou laten halen, puur omdat de omstandigheden niet perfect zijn. Er zijn nog altijd gezinnen die het met een stuk minder doen, en persoonlijk zou ik kapot gaan als ik nu een kindje weg zou laten halen `omdat de tijd en ruimte niet goed is` en ik wil over 2 jaar bijv. een kindje en het lukt niet meer. Dan zou ik mezelf zo voor mijn kop slaan! En natuurlijk, het liefste moet je er allebei achter staan, maar het kind zit wel in JOUW buik, en de pijn voor een man is (zowel mentaal als fysiek) denk ik altijd nog een stuk minder heftig dan voor een vrouw.

Jullie gaan het heus redden! Echt, doe wat je hart je ingeeft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Ayla za 2 jun 2012 - 9:21

Oef Slakje dat is even schrikken! Allereerst gefeliciteerd, en ben het voor de rest eens met Parel!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Twellie za 2 jun 2012 - 9:26

Slakje schreef:Ehm, op de Clearbluetest staat +3 dus langer dan 5 weken? Maar ik meen mij te herinneren dat mijn vorige maandstonden niet zo heel sterk doorkwamen (dacht dat het nog lag aan de vorige zwangerschap, dus maakte me helemaal geen zorgen). We zien maandag wel. Dan moeten we naar dat centrum en krijgen we ook een echo (om de duur te bepalen). Vriend zal tegen dan nog niets beslist hebben waarschijnlijk. Misschien dat als hij de echo ziet hij plots helemaal van gedachten gaat veranderen.


Ik zou me nog niet feliciteren, als vriendlief het echt niet wilt, tjah,... Dan zitten we ook weer met een probleem.

Volgens mij is het aantal weken bij Clearblue het aantal weken overtijd? Dus dan zou het al meer dan zeven weken zijn. Ik weet het niet zeker, misschien anderen hier die wel met Clearblue getest hebben wel.

Succes maandag!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  liesje za 2 jun 2012 - 9:29

Hoi Slakje,

dat is schriken. ik ben het eens met de andere meiden. ik denk dat je het eerst goed moet laten bezinken en goed praten met elkaar. ik heb mijn kindjes ook vlot achter elkaar gekregen en het is pittig maar ook ontzettend leuk mijn dochtertje is zo lief voor haar broertje. en wil op haar manier meehelpen. ik moest toen ik net zwanger was van mijn zoontje heel erg wennen en zag overal beren op de weg. maar het komt allemaal best goed. jullie zijn ook nog jong dus je studie zou je eventueel in de toekomst weer op kunnen pakken. maar zo denk ik erover hoor. ik hoop in ieder geval dat jullie samen de juiste beslissing kunnen maken
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Flip Fluitketel za 2 jun 2012 - 9:31

Tuinstoel schreef:
Slakje schreef:Ehm, op de Clearbluetest staat +3 dus langer dan 5 weken? Maar ik meen mij te herinneren dat mijn vorige maandstonden niet zo heel sterk doorkwamen (dacht dat het nog lag aan de vorige zwangerschap, dus maakte me helemaal geen zorgen). We zien maandag wel. Dan moeten we naar dat centrum en krijgen we ook een echo (om de duur te bepalen). Vriend zal tegen dan nog niets beslist hebben waarschijnlijk. Misschien dat als hij de echo ziet hij plots helemaal van gedachten gaat veranderen.


Ik zou me nog niet feliciteren, als vriendlief het echt niet wilt, tjah,... Dan zitten we ook weer met een probleem.

Volgens mij is het aantal weken bij Clearblue het aantal weken overtijd? Dus dan zou het al meer dan zeven weken zijn. Ik weet het niet zeker, misschien anderen hier die wel met Clearblue getest hebben wel.

Succes maandag!

Volgens mij moet je bij de Clear Blue 2 weken erbij op tellen. Dus 3+ dan zou je 5 weken of meer zwanger zijn.

Succes maandag!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Filoria za 2 jun 2012 - 10:07

Een vriendin van mij heeft twee slaapkamers en twee jonge kinderen. De jongste heeft heel lang bij de ouders op de kamer gelegen. Nu slapen de kindjes samen op één (piepklein) kamertje. Het is niet handig, maar het gaat. De kinderen zelf weten niet beter.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  PapillonRose za 2 jun 2012 - 10:12

Parel schreef:Persoonlijk denk ik, dat als jullie zeker weten ooit een 2de kindje te willen, ik het niet weg zou laten halen, puur omdat de omstandigheden niet perfect zijn. Er zijn nog altijd gezinnen die het met een stuk minder doen, en persoonlijk zou ik kapot gaan als ik nu een kindje weg zou laten halen `omdat de tijd en ruimte niet goed is` en ik wil over 2 jaar bijv. een kindje en het lukt niet meer. Dan zou ik mezelf zo voor mijn kop slaan! En natuurlijk, het liefste moet je er allebei achter staan, maar het kind zit wel in JOUW buik, en de pijn voor een man is (zowel mentaal als fysiek) denk ik altijd nog een stuk minder heftig dan voor een vrouw.

Jullie gaan het heus redden! Echt, doe wat je hart je ingeeft!
Helemaal mee eens. Sterkte slakje, ik hoop dat je samen met je vriend toch een beslissing kunt nemen waar jullie beiden achter staan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Makamba za 2 jun 2012 - 11:34

Je zit inderdaad al op vijf weken of meer! Geef het nog wat tijd. Je hebt voor jezelf in ieder geval al een beslissing kunnen maken ondanks alle paniek. Wie weet trekt je vriend ook nog wel bij. Blijf in ieder geval zoals ik in mijn andere post al aangaf praten, praten en nog eens praten. Kijk ook realistisch naar de situatie. Is het echt zo erg als dat je op dat moment denkt, of komt het voort uit pure paniek? Praktische zaken zijn veranderbaar naar verloop van tijd. Je kunt nu eenmaal niet in de toekomst kijken, maar alles komt echt wel op z'n pootjes terecht als jullie besluiten er samen voor te gaan.

Nogmaals, beiden beslissingen zijn onomkeerbaar en er is geen goed of fout beslissing in deze, welke keuze jullie ook maken. Als jullie maar een keuze maken waar jullie beiden volledig achter staan, want een abortus gaat je echt niet in de koude kleren zitten en is vaak vele malen heftiger dan je soms zelf misschien zou denken.

En MOCHT het zo zijn dat jullie besluiten het kindje weg te halen omdat je vriend er niet achter staat, ga je hem dat naderhand (misschien wel) verwijten en wordt je doodongelukkig omdat je bent meegegaan in zijn beslissing terwijl je dat eigenlijk helemaal niet wou. Dus ondanks alles, blijf héél dicht bij jezelf en luister heel goed naar je verstand én je gevoel.

Nogmaals heel veel sterkte met het nemen van een beslissing waar jullie je beiden in kunnen vinden.


Laatst aangepast door Makamba op za 2 jun 2012 - 20:34; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Filoria za 2 jun 2012 - 19:06

Hoe gaat het nu met je Slakje?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 19:24

PapillonRose schreef:
Parel schreef:Persoonlijk denk ik, dat als jullie zeker weten ooit een 2de kindje te willen, ik het niet weg zou laten halen, puur omdat de omstandigheden niet perfect zijn. Er zijn nog altijd gezinnen die het met een stuk minder doen, en persoonlijk zou ik kapot gaan als ik nu een kindje weg zou laten halen `omdat de tijd en ruimte niet goed is` en ik wil over 2 jaar bijv. een kindje en het lukt niet meer. Dan zou ik mezelf zo voor mijn kop slaan! En natuurlijk, het liefste moet je er allebei achter staan, maar het kind zit wel in JOUW buik, en de pijn voor een man is (zowel mentaal als fysiek) denk ik altijd nog een stuk minder heftig dan voor een vrouw.

Jullie gaan het heus redden! Echt, doe wat je hart je ingeeft!
Helemaal mee eens. Sterkte slakje, ik hoop dat je samen met je vriend toch een beslissing kunt nemen waar jullie beiden achter staan.

Ik ben het hier ook mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 19:28

Ik heb even niet zo veel toe te voegen aan wat er al gezegd is, maar wil je wel sterkte wensen Slakje! Hoop dat je vriend ook snel overstag is, lijkt me heel vervelend om niet op een lijn te zitten hierover. En het duurt als het goed is nog even voordat het nodig is, maar bespreek met je gyn wat voor anticonceptie je na deze zwangerschap wil gebruiken. Blijkbaar heb je echt iets sterkers nodig.

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Slakje za 2 jun 2012 - 19:39

Mijn gyn dacht bij de vorige keer dat ik mijn pil gewoon niet juist pakte. Dus ik voelde mij best veroordeeld. Ik heb geen zin om daar nu iets over te zeggen en ga gewoon meteen achter een spiraal vragen, wat eigenlijk na Louise ook mijn eerste keus was, maar we wisten toen nog niet goed wanneer we voor een tweede kindje gingen gaan, dus dan heb ik voor een (zwaardere) pil gekozen.

Ik hoop wel dat mijn vriend snel een keuze maakt, want hoe langer het duurt hoe zwangerererig (ja, zoiets dus) ik me voel.

Hij denkt net als de vorige keer heel erg aan de praktische zaken, maar vorige keer was ik wel heel erg 'koppig'. Ik ging Louise krijgen, of het nu of zonder hem was. Nu is dat iets moeilijker. Ik hoop dat hij bij de echo bijdraait.

Op zaterdag ga ik altijd wat drinken met vriendinnen, zo ook gisteren, en het viel hen op dat ik plots geen alcohol dronk, volgens mij weten ze het al wel.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Filoria za 2 jun 2012 - 19:43

Wat een rottijd moet dit voor jou zijn. Heel veel sterkte.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Linda za 2 jun 2012 - 19:56

Jeetje, wat een rot situatie. Ik hoop dat jij en je vriend samen een goede keus kunnen maken. Veel sterkte.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 19:57

Kleine kinderen zijn altijd druk, of je de 2e straks krijgt of over 2 jaar. Maar daar kom je ook wel weer overheen. Dat zijn voornamelijk de eerste jaren tot ze naar school gaan. Als jullie sowieso al een 2e willen, zou ik niet eens nadenken over een abortus. Maar goed, dat ben ik. Ja, het komt dan vroeger als gepland maar is dat werkelijk zo erg of maak je het erger in je hoofd? Ik denk het tweede namelijk. Praktisch kost een 2e kind echt niet zoveel meer en daarnaast, jullie kinderen zal het werkelijk geen biet uitmaken of ze bij elkaar op de kamer slapen en of jullie een klein huis hebben. Ze weten toch niet beter? De komende jaren kan je altijd nog gaan verhuizen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap in ieder geval! En ik moet nu ook heel hard denken of je hiervoor een andere naam had?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Makamba za 2 jun 2012 - 20:34

Filoria schreef:Hoe gaat het nu met je Slakje?

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Muppetje za 2 jun 2012 - 20:40

Makamba schreef:
Filoria schreef:Hoe gaat het nu met je Slakje?

+1

+1 en doe alsjeblief geen dingen waar je niet 100% achter staat! hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  SarahKey za 2 jun 2012 - 20:43

oh jee wat een verrassing! En ik zou ook geschokt zijn zo snel na de eerste.
Ik wil je wel feliciteren en ik hoop dat je een goede beslissing maakt.

Even over je praktische bezwaar. Op 1 kamer kan best. Je hebt ook stapelledikantjes. Dat zou een oplossing zijn voor als je een klein kamertje hebt. Kan louise te zijner tijd onderop liggen en de baby bovenop.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Slakje za 2 jun 2012 - 21:05

Vriend zegt dat het ook gewoon voor 4 te klein is, dat we dan teveel op elkaar gaan zitten, hij vindt het nu al zo klein... Maar het feit dat hij er zo over twijfelt is toch wel wat, ja, dan wilt hij het kindje ook echt wel graag en is het ook welkom. Mhja, nogal moeilijk dit.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Ayla za 2 jun 2012 - 21:10

Maar jullie hoeven dan voorlopig ook nog niet te verhuizen? Voordat de baby er is ben je 7-8 maanden verder, voordat de baby en Louise niet meer op 1 kamer kunnen en willen ben je misschien al 4-5 jaar verder, neem aan dat je dan allang verhuisd bent. Ik hoop voor je dat je vriend bij draait. Misschien kan je Doedoel PMen, die heeft ook 2 kinderen zo kort op mekaar gekregen, als je dat wilt tenminste. (haar PMen dan he)
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Linda za 2 jun 2012 - 21:11

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is verhuizen geen optie?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Poisongirl za 2 jun 2012 - 21:12

Ik denk dat als je het met een kindje redt in je appartement, dat een tweede erbij geen probleem (hoeft te zijn) is. Inderdaad, lekker met zijn tweetjes op een kamer, hebben mijn broertje en ik vroeger ook gedaan. Ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen. Ik heb namelijk het gevoel bij jou dat je het zeker aan zou kunnen! Je doet t zo goed met Louise!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 21:22

Maar jullie willen sowieso een 2e kindje in de toekomst?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Slakje za 2 jun 2012 - 21:30

Misschien moet ik jullie reacties maar eens even gewoon laten lezen aan hem.

Verhuizen is geen optie, we wonen hier echt nog maar sinds november. Ik zou het ook zo sneu vinden voor mijn (schoon)ouders. Zij hebben hier veel tijd en geld in gestoken om het helemaal naar onze zin te maken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 21:36

Misschien vat ik het wel verkeerd op hoor, maar je gaat toch geen abortus plegen omdat je nog maar net ergens woont en er veel geld in hebt gestoken? Ik lees het vast verkeerd, want ik kan me niet voorstellen dat je daarom een zwangerschap af zou breken. Sorry dus alvast als ik het verkeerd op vat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch - Pagina 2 Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum