Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

babys en ritme/dagindeling

+11
_Blush_
Jezzie
tweeling
Lejow
SarahKey
Muppetje
Printje
Twellie
Bluestar
MADDIE
Wennes
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje vr 2 nov 2012 - 20:05

L wordt meestal in de ochtend rond zeven uur wakker voor een voeding. Vaak leg ik hem dan nog terug en slaapt hij tot ongeveer tien uur. Ik kan me dan wassen en aankleden en n kopje koffie drinken, haha.

Om tien uur ga ik m dan lekker wassen, aankleden en weer voeden. Dan gaan we meestal wandelen of iets dergelijks, anders gaat ie lekker mee naar beneden.

Tegen n uur of vier half vijf gaat ie meestal zn bedje in, hij slaapt dan tot ongeveer half acht, vaak moeten we m dan wakker maken.

Hierna is hij beneden totdat wij naar bed gaan. Hij krijgt dan tussen tien en elf de laatste voeding. Hij slaapt dan vijf a zes uur met n uitschieter naar zeven uur.

Is dit een beetje een goede dagindeling of kan ik het beter anders doen? Hoe belangrijk is een 'bedtijd' bijvoorbeeld nu al?

En wanneer ging jullie kindje consequent doorslapen? Ik ben na die ene keer zeven hij hard aan het hopen dat ie dat vaker gaat doen, al vind ik die ene nachtvoeding ook niet heel erg hoor

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 20:15

Voor de jongste doe ik eigenlijk maar wat. Ik kijk naar wat zij nodig heeft en daar spring ik op in. Wij hebben geen vast ritme als in wakker, spelen, voeding, slapen. Ze slaapt overal en nergens (doek, bed, box, bank) als ze moe is, ze krijgt drinken als ze honger heeft en speelt als ze vrolijk is. 'S avonds clustert ze, dus is ze dan beneden. Van 19u tot 22u ligt ze veel aan de borst, doet wat hazenslaapjes en gaat om 22u met mij mee naar boven, daar krijgt ze drinken en valt dan in een diepe slaap. Meestal tot 4u en slaapt dan verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Wennes vr 2 nov 2012 - 20:25

:O dat lijkt me toch wel erg fijn zo'n ritme.
Hier is het wakker rond 7uur, eten, aan kleden, even spelen en rond half 9 naar bed dan slaapt hij 20-30 minuten. Zo gaat het de hele dag door, hij slaapt iedere keer heel kort. Savonds rond 9uur voedt ik hem en ga ik zelf ook naar bed, want hij komt altijd nog 2x. En vaak nog meer omdat hij buikkrampjes heeft.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  MADDIE vr 2 nov 2012 - 21:24

Lijkt mij ook best wel lekker ritme. Hoewel hij dus van tien uur in de ochtend tot vier uur in de middag of later wakker is. Dat is best een lange ruk zeg. Kom je wel aan je huishouden toe verder? Of vermaakt ie zich heel goed.

hier is het ritme nog wat minder duidelijk. I. slaapt ook elke keer hele korte slaapjes tussendoor. Maar misschien wordt dit beter nu de spruw over is.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Printje vr 2 nov 2012 - 21:25

Ik weet het niet meer precies maar ik had overdag wel vrij snel een ritme te pakken in de zin van wanneer eten etc. Slapen deed hij vrijwel niet dus we gingen dan regelmatig wandelen oid.

Rond 19 uur deden we hem standaard in bad, een flesje en in bed. Dus we hadden al vanaf vrijwel het begin daar wel een 'ritme' in.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Bluestar vr 2 nov 2012 - 21:29

Klinkt goed, zo'n ritme.
Ik vind dat als ze zo jong zijn, ze zelf wel aangeven welk ritme ze nodig hebben.
Mijn zoontje word meestal rond 9 uur wakker, fles, knuffelen en spelen. Om 10.30laapt hij meestal 1 - 1,5 uur. 12.30 weer zijn fles en zo gaat het de hele dag door.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje vr 2 nov 2012 - 22:06

MADDIE schreef:Lijkt mij ook best wel lekker ritme. Hoewel hij dus van tien uur in de ochtend tot vier uur in de middag of later wakker is. Dat is best een lange ruk zeg. Kom je wel aan je huishouden toe verder? Of vermaakt ie zich heel goed.

hier is het ritme nog wat minder duidelijk. I. slaapt ook elke keer hele korte slaapjes tussendoor. Maar misschien wordt dit beter nu de spruw over is.

Oh overdag slaapt ie ook veel hoor, maar dan in de box, op mn arm of in de wagen. Dat was niet helemaal duidelijk, sorry...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje vr 2 nov 2012 - 22:18

Het is trouwens ook niet dat jet perse zo moet hoor, maar meestal komt het zo uit.

Kijk, wil ie op andere tijden eten dan krijgt ie dat uiteraard, en slapen doet ie overal wel....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 22:29

Ik had met H. vrijwel hetzelfde ritme als jij.

Bij A. was er helemaal geen ritme en keek ik naar hoe hij was en wat hij wilde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Twellie vr 2 nov 2012 - 23:31

Ik heb nooit een ritme aangehouden, beetje wat Rejoy beschrijft: voeden en slapen op verzoek. Met als verschil dat de kinderen hier wel een vaste slaapplek hebben / hadden en dat is in bed. Als ze daar echt niet wilden slapen, kan het ook gewoon in de doek of op de arm.

Mijn jongste dochter heeft pas sinds negen maanden uit zichzelf een ritme gekregen, mijn oudste dochter veel eerder.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 0:42

Ik keek ook wel naar R maar hij zat sowieso snel om de 4 uur met zijn flesjes. Als ik weg wilde oid werd het wel eens wat eerder/ later. Ik kan niet tegen alleen maar op verzoek iets doen..daar werd ik erg onrustig van.

Slapen heeft hij hier altijd alleen maar in bed gedaan, of in de wandelwagen als we op pad waren.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje za 3 nov 2012 - 1:12

Het is overigens echt niet zo dat het persé zo moet van mij. Het is alleen wel zo dat het meestal zo loopt op de dagen dat mijn man werkt. Soms komt ie vaker voor eten en soms ligt ie vaker op bed, kan allemaal....

Het is op zich toch niet erg voor hem dat hij in de avond nog even beneden is?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 1:16

Muppetje schreef:Het is overigens echt niet zo dat het persé zo moet van mij. Het is alleen wel zo dat het meestal zo loopt op de dagen dat mijn man werkt. Soms komt ie vaker voor eten en soms ligt ie vaker op bed, kan allemaal....

Het is op zich toch niet erg voor hem dat hij in de avond nog even beneden is?

Waarom zou dat erg zijn? Wat kan er voor ergs gebeuren als hij beneden is s avonds?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 1:18

Het is ook niet erg Muppetje maar wij vinden een ritme daarin erg belangrijk, en bovendien vind ik sávonds hoort een kind/baby in bed en is het ff tijd voor ons. Maar goed als jij je beter voelt wanneer hij lekker beneden is moet je dat gewoon doen natuurlijk!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  SarahKey za 3 nov 2012 - 1:21

JE hebt al een goed ritme te pakken. Ik had bijna de zelfde als jou. Bij ons was alleen verschillend dat S wakker was met het avondeten en dan na 7 uur sliep. En dan maakte ik hem om 22:00 uur wakker voor de laatste fles.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje za 3 nov 2012 - 1:28

Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:Het is overigens echt niet zo dat het persé zo moet van mij. Het is alleen wel zo dat het meestal zo loopt op de dagen dat mijn man werkt. Soms komt ie vaker voor eten en soms ligt ie vaker op bed, kan allemaal....

Het is op zich toch niet erg voor hem dat hij in de avond nog even beneden is?

Waarom zou dat erg zijn? Wat kan er voor ergs gebeuren als hij beneden is s avonds?

Ja geen idee, haha. Soms gewoon wat bevestiging nodig. Misschien is het beter als hij vroeg naar bed gaat ofzo...

Eerder was hij vaak net het eten wakker maar dan vreselijk aan het krijsen, dus dat slaapjekan hij welgebruiken, en dan niet wij even rustig eten, haha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 1:34

Muppetje schreef:
Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:Het is overigens echt niet zo dat het persé zo moet van mij. Het is alleen wel zo dat het meestal zo loopt op de dagen dat mijn man werkt. Soms komt ie vaker voor eten en soms ligt ie vaker op bed, kan allemaal....

Het is op zich toch niet erg voor hem dat hij in de avond nog even beneden is?

Waarom zou dat erg zijn? Wat kan er voor ergs gebeuren als hij beneden is s avonds?

Ja geen idee, haha. Soms gewoon wat bevestiging nodig. Misschien is het beter als hij vroeg naar bed gaat ofzo...

Eerder was hij vaak net het eten wakker maar dan vreselijk aan het krijsen, dus dat slaapjekan hij welgebruiken, en dan niet wij even rustig eten, haha

Is hij nu ook aan het huilen? Als het eruit ziet alsof hij het oké vindt en jullie vinden het prima, dan is het toch geen probleem? Het wordt pas een probleem als het voor jullie of l. Niet werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Printje za 3 nov 2012 - 1:36

Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:
Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:Het is overigens echt niet zo dat het persé zo moet van mij. Het is alleen wel zo dat het meestal zo loopt op de dagen dat mijn man werkt. Soms komt ie vaker voor eten en soms ligt ie vaker op bed, kan allemaal....

Het is op zich toch niet erg voor hem dat hij in de avond nog even beneden is?

Waarom zou dat erg zijn? Wat kan er voor ergs gebeuren als hij beneden is s avonds?

Ja geen idee, haha. Soms gewoon wat bevestiging nodig. Misschien is het beter als hij vroeg naar bed gaat ofzo...

Eerder was hij vaak net het eten wakker maar dan vreselijk aan het krijsen, dus dat slaapjekan hij welgebruiken, en dan niet wij even rustig eten, haha

Is hij nu ook aan het huilen? Als het eruit ziet alsof hij het oké vindt en jullie vinden het prima, dan is het toch geen probleem? Het wordt pas een probleem als het voor jullie of l. Niet werkt.

Precies, wij konden er ook 'goed' tegen als hij even aan het huilen was. Ik ben nooit voor ieder huiltje naar boven gegaan, een ander vindt het niets maar voor ons werkten het goed. Je moet hierbij idd echt naar je gevoel luisteren, hij krijgt er niets van als hij eventjes huilt maar als jij je er heel vervelend bij voelt moet je het niet doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje za 3 nov 2012 - 1:53

Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:
Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:Het is overigens echt niet zo dat het persé zo moet van mij. Het is alleen wel zo dat het meestal zo loopt op de dagen dat mijn man werkt. Soms komt ie vaker voor eten en soms ligt ie vaker op bed, kan allemaal....

Het is op zich toch niet erg voor hem dat hij in de avond nog even beneden is?

Waarom zou dat erg zijn? Wat kan er voor ergs gebeuren als hij beneden is s avonds?

Ja geen idee, haha. Soms gewoon wat bevestiging nodig. Misschien is het beter als hij vroeg naar bed gaat ofzo...

Eerder was hij vaak net het eten wakker maar dan vreselijk aan het krijsen, dus dat slaapjekan hij welgebruiken, en dan niet wij even rustig eten, haha

Is hij nu ook aan het huilen? Als het eruit ziet alsof hij het oké vindt en jullie vinden het prima, dan is het toch geen probleem? Het wordt pas een probleem als het voor jullie of l. Niet werkt.
Hoe bedoel je nu?

Tuurlijk huilt hij wel, geeft ook helemaal niet. Maar rond etenstijd was het echt extreem. Volgens mij was hij dan gewoon moe. Nu valt ie na even huilen in slaap en in de avond gaat het dan beter

Huilen kan ik prima tegen hoor, das geen probleem. Maar het moet niet té worden, dan vindik het zielig

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje za 3 nov 2012 - 2:20

Maakte me vanmorgen eigenlijk vooral onzeker omdat ik in een topic van Charlie over doorslapen las dat veel kindjes al vroeg op bed liggen en L dus niet echt.

Ach, voor ons voelt het goed zo, lijkt me prima.

Ik moet gewoon mezelf aanleren om me niet zo te vergelijken met anderen. De eerste paar maanden moet het geen probleem zijn dat hij rond etenstijd slaapt lijkt me...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Gast za 3 nov 2012 - 2:23

Muppetje schreef:
Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:
Rejoy. schreef:
Muppetje schreef:Het is overigens echt niet zo dat het persé zo moet van mij. Het is alleen wel zo dat het meestal zo loopt op de dagen dat mijn man werkt. Soms komt ie vaker voor eten en soms ligt ie vaker op bed, kan allemaal....

Het is op zich toch niet erg voor hem dat hij in de avond nog even beneden is?

Waarom zou dat erg zijn? Wat kan er voor ergs gebeuren als hij beneden is s avonds?

Ja geen idee, haha. Soms gewoon wat bevestiging nodig. Misschien is het beter als hij vroeg naar bed gaat ofzo...

Eerder was hij vaak net het eten wakker maar dan vreselijk aan het krijsen, dus dat slaapjekan hij welgebruiken, en dan niet wij even rustig eten, haha

Is hij nu ook aan het huilen? Als het eruit ziet alsof hij het oké vindt en jullie vinden het prima, dan is het toch geen probleem? Het wordt pas een probleem als het voor jullie of l. Niet werkt.
Hoe bedoel je nu?

Tuurlijk huilt hij wel, geeft ook helemaal niet. Maar rond etenstijd was het echt extreem. Volgens mij was hij dan gewoon moe. Nu valt ie na even huilen in slaap en in de avond gaat het dan beter

Huilen kan ik prima tegen hoor, das geen probleem. Maar het moet niet té worden, dan vindik het zielig

Ik bedoel te vragen of hij er last van lijkt te hebben dat hij s avonds beneden is. Als dat niet hey geval is, is het toch geen probleem?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Muppetje za 3 nov 2012 - 2:30

Oh zo, nee, daar heeft hij volgens mij geen last van. Hij slaapt vaak bij een van ons of lekker in de box.

Misschien kunnen we het wel eens proberen om hem met het eten beneden te hebben en dan naar bed, kijken hoe dat gaat.

Mijn man is bang dat hij dan s nachts niet meer slaapt, wahaha, heb m al eens verteld dat dat zo niet werkt.. Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Lejow za 3 nov 2012 - 3:49

B had altijd in de avond haar wakkere uurtjes, vaak was dat van 20 tot 00.00, om 00.00 kreeg ze dan ook altijd haar laatste fles. Toen ze uiteindelijk door ging slapen, maakte ze steeds vaker nachten tot 9.00/9.30. Uiteindelijk werd ze steeds iets vroeger moe, en zijn we de avondfles steeds iets meer gaan vervroegen. Is in een best snel tempo gegaan.
Met als gevolg dat ze nu tussen 18.00 en 20.00 gaat slapen (afhankelijk van hoe moe ze is en of we nog met haar gaan douchen), en doorslaapt tot de volgende ochtend 8 uur.

Muppetje, dat wat jouw man heeft, had mijn vriend ook.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  tweeling za 3 nov 2012 - 4:56

Klinkt super goed toch jullie ritme zo samen!
Onze dag ziet er meestal zo uit:
Rond 8 uur half 9 wordt ze wakker krijgt ze schone kleren en een flesje, dan mee naar beneden in de box of kinderwagen....ze slaapt dan niet maar brabbelt er gezellig op los Very Happy
Dan rond 12 uur voeding, daarna gaat ze op bed meestal van 13.00 tot 15.30, daarna weer een flesje en blijft ze beneden in de box of kinderwagen tijdens het avondeten, dan om 19.00 in bad, 19.30 flesje en om 20.00 uur naar bed, we maken haar dan tegen 23.00 wakker voor de voeding en hierna slaapt ze meestal tot 5 uur, na die fles slaapt ze tot 8 uur half 9.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Jezzie za 3 nov 2012 - 5:19

Hier begint er nu ook een beetje ritme in te komen.
Tussen 5.00 en 7.00 wordt ze wakker en krijgt ze de fles.
Vaak slaapt ze daarna nog wel even verder tot 9.00-9.30.
Dan aankleden en naar beneden en spelen in de box of wipstoel, zodat ik kan eten.
Afhankelijk van hoe laat ze wakker werd tussen 10.00 en 12.00 weer de fles.
Daarna soms boodschappen doen of even wandelen. Dan slaapt ze vaak in de auto of maxi cosi.
Als we thuis blijven leg ik haar in de wieg als ik denk dat ze moe is, maar soms valt ze ook in de box in slaap.
Tussen 15.00 en 16.00 nog een fles. En daarna slaapt ze vaak nog een uurtje.
Rond 19.00 naar boven. Ik doe haar dan om de dag in bad. De fles en slapen in de wieg.
Tegen 23.00 maak ik haar wakker voor de laatste fles.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

babys en ritme/dagindeling Empty Re: babys en ritme/dagindeling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum