Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Helmpjes voor babys niet meer vergoed

+12
Schism
loesje
Minx
Aggi
MissD
Ezzer
Steep
Wennes
Darius
TukTuk
studiebol
ekjir@M
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  ekjir@M di 26 jun 2012 - 6:33

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/06_juni/26/binnenland/Helmpjes_voor_babys_niet_meer_vergoed.xml

Bij ons is het trouwens ook zelf weggetrokken nadat we hem weer van zij op zij hebben gelegd maar ik vind dit wel een beetje bizar want niet bij ieder kindje trekt het weer zelf weg...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  studiebol di 26 jun 2012 - 6:34

Maar misschien zeg ik nu iets doms.. maar het is toch voor de mooiheid dat je zo'n helmpje op zet? Niet omdat het medisch gezien slecht is dat er een afplatting is?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  ekjir@M di 26 jun 2012 - 6:36

Het is medisch gezien idd niet slecht maar het is wel een heel raar gezicht als de oren van je kindje zo scheef staan als wat en het hoofdje van linker oor tot achterhoofd helemaal plat is...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  studiebol di 26 jun 2012 - 6:39

Ik geloof meteen dat het een raar gezicht is hoor..

Maar ik bedoel meer dat het medisch gezien niet slecht is dus ik kan me ergens wel voorstellen dat ze het niet meer willen vergoeden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  TukTuk di 26 jun 2012 - 6:43

studiebol schreef:Maar misschien zeg ik nu iets doms.. maar het is toch voor de mooiheid dat je zo'n helmpje op zet? Niet omdat het medisch gezien slecht is dat er een afplatting is?

Ik meen me te herinneren dat er destijds in de lessen wel is verteld dat het gevolgen kán hebben voor de hersenen. Ik kom er op internet tegenstrijdige dingen over tegen dus zou het niet met zekerheid kunnen zeggen.

Ik vind het wel heel apart dat het niet meer vergoed word.. Bedoel, iemand die een maagband heeft laten zetten, krijgt een buikwandcorrectie ook vergoed, en kan zelfs via de belastingdienst schijnbaar geld terug krijgen voor de nieuwe kleding? Die buikwandcorrectie is toch ook puur cosmetisch?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Darius di 26 jun 2012 - 6:44

Als er geen medische dingen spelen, vind ik het ook prima dat dit niet meer vergoed wordt.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Wennes di 26 jun 2012 - 6:53

Echt belachelijk! kinderen krijgen zo'n helmpje pas als de afplatting echt heel erg is.
Mij is verteld dat een platte schedel niet goed is voor de hersenen.
En wat denk je voor het kind op latere leeftijd? Kind heeft een heel scheef hoofd en zal daar later echt mee gepest worden. Nee dat is goed voor een kind.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 6:55

Vind het ook stom dat ze dat afschaffen.
Kinderen krijgen zo'n helmpje echt niet zomaar.bdat ze maar snijden in andere dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  ekjir@M di 26 jun 2012 - 7:02

Ik kan me ook niet voorstellen dat het geen gevolgen heeft. Je hersenen groeien en hebben ruimte nodig. Als je rechts of links een compleet plat hoofd hebt lijkt mij dat de hersenen zich ook niet kunnen 'ontwikkelen'.

Hoe lang mogen kindjes trouwens al niet meer op hun buik of zij liggen? Als dat nog maar 10 jaar is kunnen ze de langere termijn gevolgen ook niet helemaal overzien denk ik.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Darius di 26 jun 2012 - 7:04

AngelNyn schreef:
studiebol schreef:Maar misschien zeg ik nu iets doms.. maar het is toch voor de mooiheid dat je zo'n helmpje op zet? Niet omdat het medisch gezien slecht is dat er een afplatting is?

Ik meen me te herinneren dat er destijds in de lessen wel is verteld dat het gevolgen kán hebben voor de hersenen. Ik kom er op internet tegenstrijdige dingen over tegen dus zou het niet met zekerheid kunnen zeggen.

Ik vind het wel heel apart dat het niet meer vergoed word.. Bedoel, iemand die een maagband heeft laten zetten, krijgt een buikwandcorrectie ook vergoed, en kan zelfs via de belastingdienst schijnbaar geld terug krijgen voor de nieuwe kleding? Die buikwandcorrectie is toch ook puur cosmetisch?

Volgens mij moet er wel een medische reden zijn voor vergoeding bij een buikwandcorrectie. Die huidplooien kunnen ook gaan ontsteken geloof ik, en dan vind ik het wel medisch.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Steep di 26 jun 2012 - 7:04

PrinsesBo schreef:Vind het ook stom dat ze dat afschaffen.
Kinderen krijgen zo'n helmpje echt niet zomaar.bdat ze maar snijden in andere dingen.

+1
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 7:05

Wennes schreef:Echt belachelijk! kinderen krijgen zo'n helmpje pas als de afplatting echt heel erg is.
Mij is verteld dat een platte schedel niet goed is voor de hersenen.
En wat denk je voor het kind op latere leeftijd? Kind heeft een heel scheef hoofd en zal daar later echt mee gepest worden. Nee dat is goed voor een kind.

Eens!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Ezzer di 26 jun 2012 - 7:06

S. heeft ook een scheef hoofdje gehad. De kinderarts vond het absoluut niet nodig een helmpje (nu zie je er ook niks meer van, dus heel erg is het niet geweest) Maar de kinderarts zei toen dat ze vrijwel nooit meer helmpjes 'voorschrijven'. Medisch gezien is het niet nodig, ieder hoofd trekt vanzelf bij. alleen de een wat sneller dan het ander. Een helmpje is dan ook puur vanuit schoonheidsperspectief gezien. Dat was wat onze kinderarts er van zei...
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  MissD di 26 jun 2012 - 7:09

Onze dochter krijgt volgende week een redressie helm aangemeten.

En dat is absoluut niet omdat wij haar nu niet mooi vinden zoals ze is. Haar hoofdje is aan de achterkant ernstig afgeplat waardoor het voorhoofdje wat naar voren komt. Cosmetisch gezien is een afplatting niet mooi, maar onze kinderarts vertelde inderdaad dat de hersenen ruimte nodig hebben om zich te ontwikkelen.

Persoonlijk vind ik het dus erg vreemd dat het niet meer vergoed gaat worden. Een kind kan een helmpje alleen krijgen bij een ernstige afplatting. Waarbij fysiotherapie al enige tijd aan de slag is geweest met de ouders om de afplatting te verminderen (wat dus niet altijd lukt).
Je laat je kind denk ik niet voor de "lol" 23uur per dag met een (warm) helmpje op zitten/spelen/eten/slapen.

Ezzer; dan zeggen artsen dus ook allemaal wat anders. Onze arts zei dat het ook zeker de groei van de hersenen benadeelt als ze een afplatting niet behandelen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Steep di 26 jun 2012 - 7:28

Ligt het niet aan de mate van aflplatting? R heeft ook heel iets een afplatting (al heb ik het idee dat het steeds meer bijtrekt) op zijn achterhoofd.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Aggi di 26 jun 2012 - 8:57

Watermeloen schreef:
Wennes schreef:Echt belachelijk! kinderen krijgen zo'n helmpje pas als de afplatting echt heel erg is.
Mij is verteld dat een platte schedel niet goed is voor de hersenen.
En wat denk je voor het kind op latere leeftijd? Kind heeft een heel scheef hoofd en zal daar later echt mee gepest worden. Nee dat is goed voor een kind.

Eens!



Mee eens, onze zoon heeft ook een helmpje het resultaat mag er al wezen we zijn blij dat we dit hebben laten doen, een afplatting is gewoon niet goed op wat voor manier dan ook, gezondheid of ermee gepest worden... die helmpjes moeten gewoon vergoed blijven worden...
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Minx di 26 jun 2012 - 9:11

maar mag een demissionair kabinet dit zo maar beslissen?? moet zeggen ze zijn nu echt belachelijk in de zorg aan het snijden.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  loesje di 26 jun 2012 - 9:17

Minx schreef:maar mag een demissionair kabinet dit zo maar beslissen?? moet zeggen ze zijn nu echt belachelijk in de zorg aan het snijden.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 9:18

De helmpjes worden niet afgeschafd, ze worden alleen niet meer vergoed. Zelfde verhaal als met de rollator; ouderen zijn nu niet aan huis gekluisterd, ze moeten alleen zelf voor hun eigen rollator zorgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  TukTuk di 26 jun 2012 - 9:22

Smikkell schreef:De helmpjes worden niet afgeschafd, ze worden alleen niet meer vergoed. Zelfde verhaal als met de rollator; ouderen zijn nu niet aan huis gekluisterd, ze moeten alleen zelf voor hun eigen rollator zorgen.

Klein verschil, een rollator heb je al vanaf enkele tientjes, aan een redressiehelmpje ben je rond de 1000 euro kwijt.. ( Kosten voor het aanmeten, produceren, meerdere keren aanpassen, meerdere keren dus een bezoek brengen aan de orthopedisch adviseur.. )
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 9:27

Een 'vervormd' hoofd is niet schadelijk voor de hersens. En dat komt uit het onderzoek van Leo van Vlimmeren. De uitvinder van het meten van de scheve hoofdjes. Deze onderzoeker is ook inmiddels bezig met een onderzoek naar wat een schedel doet zonder helm.
Door hem is bewezen dat een helm effectief is, maar hij onderzoekt nu dus ook de andere kant, omdat het vermoeden is dat schedels zich nog langdurig blijven aanpassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Minx di 26 jun 2012 - 9:34

Jip83 schreef:Een 'vervormd' hoofd is niet schadelijk voor de hersens. En dat komt uit het onderzoek van Leo van Vlimmeren. De uitvinder van het meten van de scheve hoofdjes. Deze onderzoeker is ook inmiddels bezig met een onderzoek naar wat een schedel doet zonder helm.
Door hem is bewezen dat een helm effectief is, maar hij onderzoekt nu dus ook de andere kant, omdat het vermoeden is dat schedels zich nog langdurig blijven aanpassen.

maar is het dan nu niet te vroeg om de helmpjes af te schaffen??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 9:35

Minx schreef:
Jip83 schreef:Een 'vervormd' hoofd is niet schadelijk voor de hersens. En dat komt uit het onderzoek van Leo van Vlimmeren. De uitvinder van het meten van de scheve hoofdjes. Deze onderzoeker is ook inmiddels bezig met een onderzoek naar wat een schedel doet zonder helm.
Door hem is bewezen dat een helm effectief is, maar hij onderzoekt nu dus ook de andere kant, omdat het vermoeden is dat schedels zich nog langdurig blijven aanpassen.

maar is het dan nu niet te vroeg om de helmpjes af te schaffen??

De helmpjes worden toch nIet afgeschaft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  ekjir@M di 26 jun 2012 - 9:55

Jip83 schreef:
Minx schreef:
Jip83 schreef:Een 'vervormd' hoofd is niet schadelijk voor de hersens. En dat komt uit het onderzoek van Leo van Vlimmeren. De uitvinder van het meten van de scheve hoofdjes. Deze onderzoeker is ook inmiddels bezig met een onderzoek naar wat een schedel doet zonder helm.
Door hem is bewezen dat een helm effectief is, maar hij onderzoekt nu dus ook de andere kant, omdat het vermoeden is dat schedels zich nog langdurig blijven aanpassen.

maar is het dan nu niet te vroeg om de helmpjes af te schaffen??

De helmpjes worden toch nIet afgeschaft?

Idd ze worden alleen niet meer vergoed. Als de ouders er 1000 euro voor over hebben krijgt het kind ´gewoon´ een helmpje

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Schism di 26 jun 2012 - 21:43

Belachelijk!

Je kunt dan wel zeggen dat een helmpje 'cosmetisch' is, maar ik vind dit een beetje kort door de bocht.

Mijn zoontje heeft een helmpje en zijn hoofdje was echt ernstig misvormd. Nou viel het bij hem mee dat niet zijn hele hoofdje vervormd was, maar het kan zo zijn dat de oortjes erg scheef gaat staan en zelfs het voorhoofd kan gaan misvormen.

Ik denk dat zo'n hoofdje later voor psychische schade kan zorgen. Geloof me, als er niks aan het hoofdje van K gedaan was hadden zowel wij als ouders, als K zelf later daar heel erg veel moeite mee gehad.
Het vanzelf bijtrekken geld echt niet voor iedereen.

Voor kinderen met een kleine afplatting kan ik er dan misschien nog inkomen, dat zal je later amper meer zien. Maar ik vind dat er een lijn getrokken moet worden en dat het bij ernstige afplattingen gewoon vergoed moet worden.

De helm zelf kost al 1200 euro, en daar komen dan nog om de 3 a 4 weken consulten en aanpassingen bij.

Ik kan er echt niet over uit, kan heel boos worden dat alles er maar uit wordt gegooid zonder na te denken over de gevolgen.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Helmpjes voor babys niet meer vergoed Empty Re: Helmpjes voor babys niet meer vergoed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum