Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v Wat versta jij onder luxe?

+15
Caribbeanlover
Gympie
Melis_je
TukTuk
Kowalski
loura
Sarah1985
Lavendel
Stuiterbal
Blond
Marin
Tania
Rush
Arwyn
M@niek
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 23:52

Daar ben ik wel benieuwd naar, n.a.v de discussie in dit topic: https://yescafe.actieforum.com/t27404-nog-meer-bezuinigingen-in-de-kinderopvang

smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  M@niek di 29 mei 2012 - 23:57

tja best lastig eigenlijk. Ik vind het best een luxe om elke dag boodschappen te kunnen doen bij de ah terwijl er mensen zijn die dat gewoon niet kunnen permiteren.

Zo willen wij heel graag een jacuzzi in de tuin en ja dat is gewoon echte pure luxe.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Arwyn di 29 mei 2012 - 23:59

Ik vind best veel dingen luxe.
Zomaar naar de bioscoop kunnen of uit eten kunnen gaan vind ik bijvoorbeeld al luxe. Of die grote flatscreen die hier voor mijn neus staat.

Een jacuzzi in de tuin zou voor mij echt overbodige luxe zijn, haha. Sowieso hebben we geen tuin N.a.v Wat versta jij onder luxe? 1578173417 maar een gewoon bad lijkt me al heerlijk!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Rush wo 30 mei 2012 - 0:00

Als ik het andere topic lees denk ik wel dat ik luxe positie zit qua leefomstandigheden, maar ook dat went natuurlijk en dat zal ook weer anders worden, als we ooit een gezin krijgen.

Op 1 of andere manier moet ik denken aan die Telfort reclames bij dit topic. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:00

M@niek schreef:tja best lastig eigenlijk. Ik vind het best een luxe om elke dag boodschappen te kunnen doen bij de ah terwijl er mensen zijn die dat gewoon niet kunnen permiteren.

De AH is toch allang niet meer voor het 'rijkere' volk. Laughing
Het zal eerder afhankelijk zijn van de soort boodschappen dan de supermarkt op zich.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Tania wo 30 mei 2012 - 0:01

Niet na hoeven denken over welk merk je koopt in de supermarkt, elk jaar op vakantie, elke maand iets leuks kunnen doen (dierentuin, pretpark enz.), kleding kunnen kopen zonder op iets anders te hoeven bezuinigen en niet altijd hoeven nadenken over alles wat je verder nodig hebt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Rush wo 30 mei 2012 - 0:02

Megara schreef:
M@niek schreef:tja best lastig eigenlijk. Ik vind het best een luxe om elke dag boodschappen te kunnen doen bij de ah terwijl er mensen zijn die dat gewoon niet kunnen permiteren.

De AH is toch allang niet meer voor het 'rijkere' volk. Laughing
Het zal eerder afhankelijk zijn van de soort boodschappen dan de supermarkt op zich.
Inderdaad, als je een beetje je best doet bij de AH ben je wellicht nog wel goedkoper uit dan bij de LIDL/Aldi.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Arwyn wo 30 mei 2012 - 0:03

Rush schreef:
Megara schreef:
M@niek schreef:tja best lastig eigenlijk. Ik vind het best een luxe om elke dag boodschappen te kunnen doen bij de ah terwijl er mensen zijn die dat gewoon niet kunnen permiteren.

De AH is toch allang niet meer voor het 'rijkere' volk. Laughing
Het zal eerder afhankelijk zijn van de soort boodschappen dan de supermarkt op zich.
Inderdaad, als je een beetje je best doet bij de AH ben je wellicht nog wel goedkoper uit dan bij de LIDL/Aldi.

Euroshopperrrr! N.a.v Wat versta jij onder luxe? 281626781
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  M@niek wo 30 mei 2012 - 0:07

Megara schreef:
M@niek schreef:tja best lastig eigenlijk. Ik vind het best een luxe om elke dag boodschappen te kunnen doen bij de ah terwijl er mensen zijn die dat gewoon niet kunnen permiteren.

De AH is toch allang niet meer voor het 'rijkere' volk. Laughing
Het zal eerder afhankelijk zijn van de soort boodschappen dan de supermarkt op zich.

haha ik heb eigenlijk geen idee, maar het zal toch wel een verschil uit maken als je na de ah gaat of naar de lidl. Ik ga ook vaak na de agrimarkt en als ik dan de prijzen vergelijk met ah dan scheelt dat toch wel. Zo zag ik gisteren dat een potje olvarit bij de ah 1,74 is en bij de agrimarkt 1,62. Het zijn natuurlijk de kleine dingentjes.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Rush wo 30 mei 2012 - 0:08

Ik ga nooit naar de AH, dus eigenlijk mag ik niets zeggen, maar ik ben bij de Jumbo goedkoper uit dan bij de Aldi of Lidl.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  M@niek wo 30 mei 2012 - 0:08

Rush schreef:
Megara schreef:
M@niek schreef:tja best lastig eigenlijk. Ik vind het best een luxe om elke dag boodschappen te kunnen doen bij de ah terwijl er mensen zijn die dat gewoon niet kunnen permiteren.

De AH is toch allang niet meer voor het 'rijkere' volk. Laughing
Het zal eerder afhankelijk zijn van de soort boodschappen dan de supermarkt op zich.
Inderdaad, als je een beetje je best doet bij de AH ben je wellicht nog wel goedkoper uit dan bij de LIDL/Aldi.

nou ik weet niet hoor, zou dat echt zo zijn?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  M@niek wo 30 mei 2012 - 0:09

Arwyn schreef:Ik vind best veel dingen luxe.
Zomaar naar de bioscoop kunnen of uit eten kunnen gaan vind ik bijvoorbeeld al luxe. Of die grote flatscreen die hier voor mijn neus staat.

Een jacuzzi in de tuin zou voor mij echt overbodige luxe zijn, haha. Sowieso hebben we geen tuin N.a.v Wat versta jij onder luxe? 1578173417 maar een gewoon bad lijkt me al heerlijk!

Wij hebben ook geen super grote tuin hoor haha. Maar idd wat ik zeg dat ik echt pure luxe.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:10

Toch heb ik bij de Aldi altijd mijn wagentje vol voor 40 euro en bij de AH slechts een paar produkten. Maakt natuurlijk wel uit dat ik speciaal naar de AH ga voor de 'luxe' produkten van bepaalde merken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:10

Luxe is dingen waarvan ik weet dat ik ze niet nodig heb, maar ik ze toch koop.


Bijvoorbeeld - ik heb een mobiele telefoon nodig. Ik heb een iPhone. Dat is luxe, ik heb geen telefoon nodig die zoveel onzinnige dingen kan. Maar die heb ik wel.

Anderzijds zijn er dingen die wil wel nodig heb. Ik heb bijv ook een iMac op mn werk. Die heb ik echt nodig, terwijl het een best dure computer is.


Luxe ligt voor mij een beetje op de scheidingslijn van nodig hebben en nodig willen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Marin wo 30 mei 2012 - 0:12

Ik versta onder luxe de manier waarop ik eigenlijk altijd heb geleefd, incl altijd genoeg eten, het kiezen van luxe producten, de mogelijkheid om een ruim huis te kopen naar wens, te kunnen reizen en activiteiten te kunnen uitoefenen die je wilt. Oftewel eigenlijk een levenstijl te hebben waarbij je niet hoeft af te vragen wat je moet laten, om het ene te kunnen doen. (Hoewel dit ook wel vrij zwart wit is hoor, want denk maar niet dat 'rijke' mensen ook geen geldzorgen kunnen hebben, dat kan best). Besef het me gelukkig wel, zeker door een periode dat dit níet zo was. Des te meer ik het allemaal waardeer smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:12

Kunnen eten en drinken wat je wilt, oftewel 'gewoon' boodschappen kunnen doen.
Ondanks dat mijn auto volgende maand jarig is en acht jaar wordt, vind ik het wel een luxe dat ik al acht jaar in deze auto mag rijden en uberhaupt een auto heb.
De televisie met alle toeters en bellen eraan.
Mijn laptop. Een oudje, maar vroeger had ik geen laptop. Niet eens een computer.
De smartphone.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Blond wo 30 mei 2012 - 0:13

Eens met Zero, dingen die niet nodig hebt, maar toch wilt hebben of toch hebt.

In de winter, als het koud is, trek ik geen trui van de H&M aan, maar eentje van Tommy Hilfiger. En ik draag geen horloge van de markt, maar eentje van Guess. Niet nodig, maar wel leuk. Ik ben sowieso wel een luxepaardje, ik ben het me al te bewust.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:15

Luxe ik denk dat dit voor eenieder anders is. We mogen niet klagen maar leven zeker niet overdreven. Hebben beide een goed inkomen maar dat zal sowieso voor mij gaan veranderen. Het is niet zo dat wij elk weekend uit eten gaan of veel uitjes hebben. De leuke dingen die we doen is vaak van het geld dat we maandelijks in ons spaarvarken stoppen. Een apart potje voor festivals, dagje weg of extra geld voor onze vakantie. Eigenlijk kom ik zelden aan mijn spaargeld onze enige grote aankoop van dit jaar is onze auto maar dat was ook wel nodig. De vakanties betalen we beiden van ons vakantiegeld

Geef wel toe dat ik een vakantie/reis persoon ben tot nu toe zijn mijn vriend en ik elk jaar op vakantie gegaan maar ook dat zal in de toekomst minder worden, dan heb ik nu het idee van genieten en straks rustig aan doen en me op andere dingen storten, zoals school en een kindje voor de toekomst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Rush wo 30 mei 2012 - 0:17

Chance schreef:
In de winter, als het koud is, trek ik geen trui van de H&M aan, maar eentje van Tommy Hilfiger. En ik draag geen horloge van de markt, maar eentje van Guess. Niet nodig, maar wel leuk. Ik ben sowieso wel een luxepaardje, ik ben het me al te bewust.
Maar dan nu de andere kant. Ik heb een horloge van de markt en een trui van H&M aan, maar als ik zou willen dan kan ik Guess en Tommy Hilfiger kopen. Dat is dan ook gewoon een vorm van luxe, maar dat merk je niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Arwyn wo 30 mei 2012 - 0:18

Qua loon zou het echt fijn zijn als mijn vriend nog in het leger zat, haha.
Konden we ons veel meer luxe permitteren Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:19

Luxe is voor mij het zorgeloos leven zonder over geld te hoeven 'nadenken'.

En dan niet alles maar over de balk smijten omdat het er is. Maar fijn leven, met leuke uitjes, vakanties, een mooi huis, leuke kleding en geld om te gebruiken voor eventuele hobbies.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:21

Chance schreef:Eens met Zero, dingen die niet nodig hebt, maar toch wilt hebben of toch hebt.

In de winter, als het koud is, trek ik geen trui van de H&M aan, maar eentje van Tommy Hilfiger. En ik draag geen horloge van de markt, maar eentje van Guess. Niet nodig, maar wel leuk. Ik ben sowieso wel een luxepaardje, ik ben het me al te bewust.

Zo heb ik dit met vakanties en weekendjes weg. Elk jaar stel ik voor om niet op vakantie te gaan maar op een of andere manier moet ik toch gaan smile Het is eigenlijk niet elk jaar nodig wat ook binnen NL kun je genoeg leuke dingen doen maar de nieuwgierigheid naar andere landen is vele malen groten dan NL. Heb nu zoiets van nu kan het nog wie weet hoe ik er over een paar jaar voor sta.

Ow btw ik vind je forumplaatje cool!Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:23

Arwyn schreef:Qua loon zou het echt fijn zijn als mijn vriend nog in het leger zat, haha.
Konden we ons veel meer luxe permitteren Wink

Veel militairen klagen over hun salaris, onterecht vind ik wat ze krijgen genoeg extra's in hun schoen gestopt. En idd als officier binnen Defensie mag je helemaal niet klagen Wink Heeft je vriend geen spijt van zijn keuze?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Arwyn wo 30 mei 2012 - 0:28

Cimic schreef:
Arwyn schreef:Qua loon zou het echt fijn zijn als mijn vriend nog in het leger zat, haha.
Konden we ons veel meer luxe permitteren Wink

Veel militairen klagen over hun salaris, onterecht vind ik wat ze krijgen genoeg extra's in hun schoen gestopt. En idd als officier binnen Defensie mag je helemaal niet klagen Wink Heeft je vriend geen spijt van zijn keuze?

Pff, nee, die mogen echt niet klagen! Als ik zie wat mijn vriend verdiende.. En die zat nog in opleiding! Zijn broertje heeft jaren in het leger gezeten en die merkt nu ook echt wel het verschil hoor. Al zal hij er niet snel over klagen, heb ik hem iig nooit over gehoord.
Vriend heeft geen spijt hoor, behalve qua loon dan, haha Wink We hebben nu bijvoorbeeld een nieuwe auto nodig en met dan inkomen was dat gewoon een stukje makkelijker geweest.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Stuiterbal wo 30 mei 2012 - 0:29

Ik zie luxe puur materialistisch. Zoals groot huis, dikke auto, zwembad in huis enz.
Alles hebben en kunnen krijgen wat je hartje begeerd.

Ik leef al jaren op het minimale en langzaam maar zeker kan ik nu boodschappen doen zonder dat ik echt naar de goedkoopste producten moet zoeken. Dat zie ik niet als luxe maar als normaal leven.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum