Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Luxe'probleem'

+11
Femmem
Antibes
Siem
rapa nui
Feline
Arwyn
Marin
Caroow
Blond
Lonely Goatherd
Snoopy
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Luxe'probleem' Empty Luxe'probleem'

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 10:05

Ik mag een weekendje weg uitkiezen en wil een hoofdstad in Europa bezoeken ws in december. Moet er 1 zijn waar ik nog niet geweest ben of al naar toe ga en ik kom hierop;
Riga, Praag en Tallinn. Over Praag hoor ik wel veel positiefs, Talinn van 1 iemand toevallig maar weet van alle 3 niets. Wat zouden jullie kiezen? Of nog andere suggesties wat leuk is in die tijd? Wat afvalt is Londen, Parijs, Brussel, Berlijn, Kopenhagen, Stockholm, Oslo, Dublin, Wenen en Ljubljana...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Luxe'probleem' Empty Re: Luxe'probleem'

Bericht  Snoopy wo 24 apr 2013 - 10:40

Ik ken de drie steden niet.
Maar andere suggesties:
Helsinki (uiteraard wel koud in december)
Als je het iets warmer wil, dan zou ik zuidelijk gaan: Lissabon, Madrid, Rome of Athene.
Overigens niet veel ervaringen, maar zou er wel graag heen willen!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Lonely Goatherd wo 24 apr 2013 - 10:51

Wij zijn een keer rond de jaarwisseling in Praag geweest en ik vond het koud, maar wel heel sfeervol (met name in het donker) en leuk. Budapest vind ik ook een aanrader, al zou ik daar wel echt een lang weekend van proberen te maken.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 11:00

Budapest ja? Wat is een lang weekend? Meestal ga ik do-zo... Maar moet mijn vrije dagen even op een rijtje zetten smile. Zou dat lang genoeg zijn?

Oh en ik neig op zich ook wel naar een meer winterse bestemming hoor dus koud geeft niks smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 11:01

Trouwens gehoord dat Helsinki tegenvalt maar niet dus?

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd wo 24 apr 2013 - 11:17

Zus schreef:Budapest ja? Wat is een lang weekend? Meestal ga ik do-zo... Maar moet mijn vrije dagen even op een rijtje zetten smile. Zou dat lang genoeg zijn?

Oh en ik neig op zich ook wel naar een meer winterse bestemming hoor dus koud geeft niks smile.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt doen en hoe je vluchttijden zijn... Ik heb altijd de neiging om minstens vier nachten in een stad te willen zijn.Wink Maar stel dat je naar een thermaalbad wil, schaatsen, de Burchtwijk 'doen', een museum en/of het parlement en natuurlijk gewoon fijn een beetje rondlopen en lekker eten. Moet op zich te doen zijn.smile
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 17:38

Thanx voor de tip, klinkt leuk smile. En dat heb ik ook wel hoor, daarom ga ik meestal van do tm zo en liever nog tot ma maar dat is even afhankelijk van mijn andere reizen die ik dit jaar wil maken smile.

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 24 apr 2013 - 23:12

Ik ben afgelopen november in Praag geweest en vond het wel een leuke stad Luxe'probleem' 561177. Wij waren er 2 volle dagen en ik moet zeggen dat ik dat ook wel genoeg vond.

Afgelopen maart ben ik in Reykjavik geweest. En echt, liefde. Ik zou zo weer terug willen, heb zelden zulke mooie dingen gezien/gedaan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow wo 24 apr 2013 - 23:16

Ik vond Praag heel mooi en leuk, maar ik was jong toen ik daar was, 10 of 11. Maar ik kan me van weinig bestemmingen zoveel herinneren als van Praag, dus ik vind het wel een aanrader smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 23:17

Zus schreef:Trouwens gehoord dat Helsinki tegenvalt maar niet dus?

Ja vond ik wel. Ik had het in drie uur wel gezien.

Ik zou Praag ook wel eens willen zien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Arwyn wo 24 apr 2013 - 23:28

Praag!

Wij zijn er een paar jaar geleden geweest (ik ook al eens eerder). Mijn vriend is totaal geen stedenmens, maar hij zou zo weer naar Praag willen voor een paar dagen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Feline wo 24 apr 2013 - 23:29

Reykjavik of Istanbul?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gast wo 24 apr 2013 - 23:32

Hmm ja op zich wil ik Helsinki wel zien maar liever koppelen aan iets anders, zeker omdat ik dit vaker heb gehoord. Net als Ljubljana, daar was ik na 2 uur ook wel klaar...

Reykjavik mag ik trouwens ook niet kiezen helaas haha. Degene waar ik mee gaat over 3 weken daar al heen en is bijna verslaafd aan het land dus dat moet wel prachtig zijn inderdaad... Bedankt dus voor de goede tip. Ik twijfel nu dus tussen eerder genoemde bestemmingen en Boedapest. Boedapest en Praag zijn het makkelijkst en goedkoopst aan te vliegen dus ik ga die 2 maar voorstellen denk ik smile.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui wo 24 apr 2013 - 23:54

Ik vond Praag afgelopen zomer echt de moeite waard Geen hoofdstad maar ik wil zelf in December nog naar München toe, lijkt me ook wel eens de moeite waard. Ik zou het zelf wel leuk vinden om een stad te kiezen die ook echt iets met kerstsfeer doet.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 3:03

Ik ben in zowel Budapest als Praag geweest en vond het allebei heel leuk, maar Budapest is sindsdien één van mijn lievelingssteden, maar dat is zeer persoonlijk. Ik vond Budapest leuker omdat het wat groter is, minder toeristisch, wat verweerder en vooral omdat er van die prachtige badhuizen staan.

Luxe'probleem' 029%20thermaalbad%20boedapest%20szechenyi%20furdo
maar ook dit:
Luxe'probleem' Budapest-donau

Gast
Gast

Bericht  Siem do 25 apr 2013 - 3:06

Ik ben in Praag geweest en vond het echt heel mooi. Ik wil er nog een keer naar toe, het ligt er denk ik ook aan waar je van houdt qua dingen bezoeken etc. Wat ik vooral prettig vond dat het heel goed lopend te doen was allemaal en ook leuke kraampjes op de wat grotere pleinen. Het moet ook heel mooi zijn om met de boot te gaan, dat konden wij toen niet toen omdat de rivier te hoog stond door het smeltwater. Maar 's avonds dineren aan het water is heel mooi.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 3:13

KimRosenberg85 schreef:Ik ben in zowel Budapest als Praag geweest en vond het allebei heel leuk, maar Budapest is sindsdien één van mijn lievelingssteden, maar dat is zeer persoonlijk. Ik vond Budapest leuker omdat het wat groter is, minder toeristisch, wat verweerder en vooral omdat er van die prachtige badhuizen staan.

Luxe'probleem' 029%20thermaalbad%20boedapest%20szechenyi%20furdo
maar ook dit:
Luxe'probleem' Budapest-donau

Oeh dit maakt me enthousiast Very Happy. Maar ik ga in de winter, heb je dan wat aan badhuizen? Ik weet niet of dat te vergelijken is met sauna's enzo, mss een stomme vraag haha smile.

Over Praag hoor en lees ik ook alleen maar positieve dingen maar dat is ook toeristischer idd, meer mensen zijn er geweest...

Gast
Gast

Bericht  Antibes do 25 apr 2013 - 3:25

Lekker juist, zijn warmwaterbaden. Heerlijk in zo'n warm bad met je neus in de koude lucht en die dampen boven het water.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Femmem do 25 apr 2013 - 4:46

Riga vond ik wel leuk! Is niet heel groot, je kunt makkelijk alles lopend bekijken.
In een weekend kan je dus de hele stad wel zien.
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 5:12

Juist goed om in de winter te gaan, dan is het stukken minder druk! En inderdaad het zijn allemaal warmtebaden met verschillende temperaturen! Echt fijn hoor! Ik heb daar dagen zitten mediteren tussen allemaal van die bejaarde Hongaren Laughing

Gast
Gast

Bericht  Zonneschijn do 25 apr 2013 - 5:33

Praag vind ik ook zeker een aanrader! Erg mooi en gezellig daar.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Antibes do 25 apr 2013 - 5:45

Haha, Praag was gisteren op NGC met de Scam City documentaire.. Was gelijk even genezen van Praag haha!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 6:08

Ik vond Praag trouwens een beetje té klein, het oude centrum is echt miniscuul en irritant pittoresk, vond ik dan hè Wink Echt zo'n beetje Duits sfeertje, ofzo....... je moet ervan houden, maar ik vond Budapest echt meer een wereldstad gevoel geven.
Luxe'probleem' Praag021

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 6:10

En dan Budapest:
Luxe'probleem' 8490

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 6:13

Haha leuk gebracht smile. Maar ik hou wel van een Duitse sfeer (ga daar bijna elk jaar heen :p). Ik ga me er nog wat in verdiepen maar ik neig zeker wel naar de badhuizen in Boedapest Yes.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: