Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v Wat versta jij onder luxe?

+15
Caribbeanlover
Gympie
Melis_je
TukTuk
Kowalski
loura
Sarah1985
Lavendel
Stuiterbal
Blond
Marin
Tania
Rush
Arwyn
M@niek
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:30

Ik zie een auto en een wasmachine bijvoorbeeld als luxe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:34

Zelda schreef:Ik zie een auto en een wasmachine bijvoorbeeld als luxe.

En helemaal als je elk jaar een nieuwe auto kunt kopen. Er zijn mensen die een jaartje rijden en zonder pardon een nieuwe auto kopen. Als ik een auto koop rijd ik dat ding ook helemaal van de velgen af N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 253468018

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:37

Cimic schreef:
Zelda schreef:Ik zie een auto en een wasmachine bijvoorbeeld als luxe.

En helemaal als je elk jaar een nieuwe auto kunt kopen. Er zijn mensen die een jaartje rijden en zonder pardon een nieuwe auto kopen. Als ik een auto koop rijd ik dat ding ook helemaal van de velgen af N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 253468018
Haha, ja dat vind ik helemáál al luxe!

Wij hebben in een periode geleefd waarin we echt amper iets hadden. Geen wasmachine, geen auto (hebben we nu nog niet), ik kon niet eens oorbellen voor mezelf kopen. Dus ik mag nu echt wel in mijn handjes knijpen met onze wasmachine en droger. Ik besef nu echt pas wat luxe voor mij inhoud.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:49

Chance schreef:
Zelda schreef:Ik zie een auto en een wasmachine bijvoorbeeld als luxe.

Wat erg van mezelf, maar ik zie deze dingen dus niet echt als luxe. Een wasmachine zeker niet.. (een droger dan weer wel). Embarassed
Ik weet dat sommige mensen (misschien wel de meeste) deze dingen niet als luxe zien smile en dat is ook helemaal niet erg. Maar zoals ik hierboven al beschreef heb ik vrij 'armoedig' geleefd en dit zijn de dingen die voor mij dus wel onder luxe vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 0:50

Huh waar is je reactie heen Chance?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Rush wo 30 mei 2012 - 0:51

Ik vind het luxe dat je na het betalen van je rekeningen zorgeloos achterover kan gaan zitten en dan zo nu en dan lekker uit eten gaat, naar de sauna of lekker gaat shoppen. Dat je gewoon lekker kan leven.

Ik vind het moeilijk eigenlijk, to be honest.

Eigenlijk leef ik heel luxe, maar dat idee heb ik niet echt altijd. Evil or Very Mad


Laatst aangepast door Rush op wo 30 mei 2012 - 0:52; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Rush wo 30 mei 2012 - 0:52

Zelda schreef:Huh waar is je reactie heen Chance?
Ja, dat dacht ik ook haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Lavendel wo 30 mei 2012 - 0:54

Ik link het woord luxe toch vooral aan materieel.

Luxe vind ik alles met gemak kunnen kopen wat je niet nodig hebt. Hier vallen voor mij dus geen 'standaard' dingen onder als boodschappen/wasmachine/auto/vakanties (ja ik weet dat niet voor iedereen dit standaard en vanzelfsprekend is ).

Luxe vind ik een zwembad in je tuin, een inloopkast met dure maar vooral veel kleding, een jaccuzi in de badkamer, flessen champagne in de koelkast, een groot vrijstaand huis. Luxe vind ik ook de luxe hebben nooit over je geld na te hoeven denken.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Sarah1985 wo 30 mei 2012 - 1:06

Ik vind luxe
Dat alle rekeningen betaald zijn. En geld op de spaarrekening hebt
Uiteten gaan wanneer je wil
Op vakantie gaan wanneer je wil
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  loura wo 30 mei 2012 - 1:13

Rush schreef:Ik vind het luxe dat je na het betalen van je rekeningen zorgeloos achterover kan gaan zitten en dan zo nu en dan lekker uit eten gaat, naar de sauna of lekker gaat shoppen. Dat je gewoon lekker kan leven.

Ik vind het moeilijk eigenlijk, to be honest.

Eigenlijk leef ik heel luxe, maar dat idee heb ik niet echt altijd. Evil or Very Mad

Idd, dat je je rekeningen kan betalen en er niet over na hoeft te denken. Dat je leuke uitjes kan maken, lekker uit eten kan, dat je dingen kan kopen en daarna niet op een houtje moet bijten.

Ik vind het zelf luxe om naar een biologische supermarkt te gaan en dan allemaal lekkere dingetjes haal en een lekker wijntje en dan thuis klaar te maken. Heerlijk vind ik dat. Of lekkere verse vis kunnen kopen. Daar voel ik me dan goed bij.

Ik vind het voor mezelf niet perse luxe als ik een nieuwe mobiel heb ofzo of een nieuwe tv. Ik heb van de week een mooie nieuwe fiets gekocht en ik ben er heel blij mee maar ik denk dan niet meteen zo wat heb ik het luxe.

Wel als ik mooie kleding kan kopen. Stom eigenlijk.

Wel als ik mooie kleding kan kopen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Kowalski wo 30 mei 2012 - 1:17

Luxe is voor mij inderdaad dingen kunnen kopen die je niet nodig hebt (al is nodig hebben ook behoorlijk subjectief). Of bijvoorbeeld meerdere keren per jaar op vakantie te kunnen gaan.

Ik vind het ook een luxe om regelmatig (wat is regelmatig?) uiteten te kunnen gaan, maar ik probeer dit zoveel mogelijk toch te doen. Dat is namelijk iets wat ik erg leuk vind en wat voor mij echt belangrijk is, dus ik doe het wel, maar moet daarom door mijn studentenstatus andere dingen laten. Dat heb ik ervoor over, maar daarom is het eigenlijk geen luxe meer.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Kowalski wo 30 mei 2012 - 1:17

loura schreef:
Rush schreef:Ik vind het luxe dat je na het betalen van je rekeningen zorgeloos achterover kan gaan zitten en dan zo nu en dan lekker uit eten gaat, naar de sauna of lekker gaat shoppen. Dat je gewoon lekker kan leven.

Ik vind het moeilijk eigenlijk, to be honest.

Eigenlijk leef ik heel luxe, maar dat idee heb ik niet echt altijd. Evil or Very Mad

Idd, dat je je rekeningen kan betalen en er niet over na hoeft te denken. Dat je leuke uitjes kan maken, lekker uit eten kan, dat je dingen kan kopen en daarna niet op een houtje moet bijten.

Ik vind het zelf luxe om naar een biologische supermarkt te gaan en dan allemaal lekkere dingetjes haal en een lekker wijntje en dan thuis klaar te maken. Heerlijk vind ik dat. Of lekkere verse vis kunnen kopen. Daar voel ik me dan goed bij.

Ik vind het voor mezelf niet perse luxe als ik een nieuwe mobiel heb ofzo of een nieuwe tv. Ik heb van de week een mooie nieuwe fiets gekocht en ik ben er heel blij mee maar ik denk dan niet meteen zo wat heb ik het luxe.

Wel als ik mooie kleding kan kopen. Stom eigenlijk.

Wel als ik mooie kleding kan kopen.

Dit inderdaad!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 1:18

Uit eten gaan wanneer je wilt, elk jaar een paar keer op vakantie.
Maar ook vind ik het luxe als je niet op hoeft te letten wat je in je winkelkarretje stopt.

En vind het ook heel erg luxe dat wij straks ons nieuwe huis helemaal opnieuw gaan inrichten. Hebben we ook hard voor gespaard, maar er zijn ook mensen die te weinig verdienen om uberhaubt te kunnen sparen. Een auto vind ik ook luxe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 1:19

[quote="Kowalski]
Ik vind het zelf luxe om naar een biologische supermarkt te gaan en dan allemaal lekkere dingetjes haal en een lekker wijntje en dan thuis klaar te maken. Heerlijk vind ik dat. Of lekkere verse vis kunnen kopen. Daar voel ik me dan goed bij.


Dit inderdaad![/quote]

Ja +1!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 1:22

Luxe vind ik zaken als (regelmatig) uit eten gaan, regelmatig winkelen en dan met tassen vol kleding terugkomen, regelmatig een sauna bezoeken, een zwembad in je tuin hebben, airco in je huis hebben, op vakantie gaan, een paard hebben, speeltoestellen in je tuin hebben, regelmatig naar de kapper/manicure/pedicure/salon gaan, twee auto's voor de deur hebben etc.

Zorgeloos geld uitgeven, daar komt het op neer. Materialistisch dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Kowalski wo 30 mei 2012 - 1:25

Youandi schreef:Luxe vind ik zaken als (regelmatig) uit eten gaan, regelmatig winkelen en dan met tassen vol kleding terugkomen, regelmatig een sauna bezoeken, een zwembad in je tuin hebben, airco in je huis hebben, op vakantie gaan, een paard hebben, speeltoestellen in je tuin hebben, regelmatig naar de kapper/manicure/pedicure/salon gaan, twee auto's voor de deur hebben etc.

Zorgeloos geld uitgeven, daar komt het op neer. Materialistisch dus.

Dat zet mij wel aan het denken! Ik vind het ergens ook een luxe om 'gewoon gezond' te zijn. Ik ben al jaaaren aan het kwakkelen met mijn gezondheid, dus het lijkt me heerlijk om gewoon gezond te zijn, dat is voor mij dus wel een soort van luxe.

Daarnaast kan ik het me ook voorstellen dat mensen die bijvoorbeeld op jonge leeftijd hun ouders zijn verloren het een luxe vinden om beide ouders nog te hebben.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 1:28

Kowalski schreef:
Youandi schreef:Luxe vind ik zaken als (regelmatig) uit eten gaan, regelmatig winkelen en dan met tassen vol kleding terugkomen, regelmatig een sauna bezoeken, een zwembad in je tuin hebben, airco in je huis hebben, op vakantie gaan, een paard hebben, speeltoestellen in je tuin hebben, regelmatig naar de kapper/manicure/pedicure/salon gaan, twee auto's voor de deur hebben etc.

Zorgeloos geld uitgeven, daar komt het op neer. Materialistisch dus.

Dat zet mij wel aan het denken! Ik vind het ergens ook een luxe om 'gewoon gezond' te zijn. Ik ben al jaaaren aan het kwakkelen met mijn gezondheid, dus het lijkt me heerlijk om gewoon gezond te zijn, dat is voor mij dus wel een soort van luxe.

Daarnaast kan ik het me ook voorstellen dat mensen die bijvoorbeeld op jonge leeftijd hun ouders zijn verloren het een luxe vinden om beide ouders nog te hebben.

Oh ja zeker, zo denk ik er ook over. Ik vind het ook een luxe om beide ouders nog te hebben en tevens vind ik het een luxe dat ze nog gelukkig getrouwd zijn. En ik begrijp je idee van luxe in verband met gezondheid. Het is absoluut een luxe wanneer je vrijwel nooit iets mankeert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 1:29

Regelmatig nieuwe kleding kopen, uit eten gaan, uit lunchen gaan ipv je eigen broodjes opeten, op vakantie gaan, sportschoolabonnement, steeds de nieuwste gadgets kopen zoals de nieuwste smartphone of I-pad.. Tja, ik kan de lijst lang maken, maar het komt er op neer dat je dus de luxe hebt geld uit te geven aan niet noodzakelijke dingen..

Ik realiseer me dat ik me ook een aantal luxes kan veroorloven en dat ik dat niet altijd door heb.. Maar op momenten als nu ben ik dan toch wel weer erg dankbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  TukTuk wo 30 mei 2012 - 1:31

Luxe is voor mij dat ik niet iedere maand zorgen hoef te maken of de rekeningen betaald kunnen worden, dat we gewoon eens op zaterdag kunnen denken "goh laten we een terrasje pakken" oid, dat we kunnen sparen, dat je jezelf zo nu en dan eens kan verwennen met wat nieuwe kleding / sauna dagje / bezoek aan de kapper noem maar op.
Gewoon eens van die stress verlost zijn.. Ik moet bijvoorbeeld nodig naar de kapper, ben vorig jaar juli voor het laatst geweest.. Maar stel het iedere maand uit, in de hoop dat er snel een maand komt waarbij ik me niet schuldig hoef te voelen dat ik naar de kapper ga (Draag mijn haar toch iedere dag in een staart, dus het is niet heel noodzakelijk).
Zoals nu twijfel ik heel erg, ga ik een tondeuse kopen, want mijn vriend wilt zijn haar de aankomende tijd gemillimeterd hebben, maarja wil dan geen tondeuse die na 2x stuk is, dus diegene die ik gezien had is 60 euro.. Bezoek aan de kapper 15 euro, dus na 4x heb je het er al uit.. Maarja de koelkast heeft ook kuren, dus durf die 60 euro dan ook echt niet uit te geven nu aan een tondeuse.

Dat zou voor mij op dit moment al heel veel luxe zijn. Voor de toekomst zou ik het als een luxe beschouwen als we gewoon de ruimte hebben om te blijven reizen, naast ons werk en dat we ook de mogelijkheid hebben om werk te doen wat we leuk vinden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Marin wo 30 mei 2012 - 1:34

Zelda schreef:Ik zie een auto en een wasmachine bijvoorbeeld als luxe.

Een wasmachine zie ik niet echt als luxe. Dat is toch een vrij normaal huishoudelijk stuk apparatuur tegenwoordig. Wel een dure aankoop, maar ik geloof niet dat ik zo veel mensen nog met wastobbes in de tuin zie tegenwoordig geloof ik. Wel is het goed mogelijk om nog naar de wasserette te gaan natuurlijk. Toen ik eenmaal vorig jaar eindelijk een wasmachine kocht, voelde het wel als luxe na de was heen en weer slepen naar m'n ouders, maar als product op zich vind ik het niet heel bijzonder luxueus. Bij een vaatwasser heb ik dat gevoel al veel meer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Blond wo 30 mei 2012 - 1:35

Zelda schreef:Huh waar is je reactie heen Chance?

Ik bedacht me later dat mijn opmerking misschien niet zo lekker zou vallen bij mensen, vandaar dat ik hem verwijderd had. Maar jij was sneller met quoten Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Marin wo 30 mei 2012 - 1:38

Carrie schreef:[quote="Kowalski]
Ik vind het zelf luxe om naar een biologische supermarkt te gaan en dan allemaal lekkere dingetjes haal en een lekker wijntje en dan thuis klaar te maken. Heerlijk vind ik dat. Of lekkere verse vis kunnen kopen. Daar voel ik me dan goed bij.


Dit inderdaad!

Ja +1![/quote]


Jaa! smile Love it! Daar word ik ook echt zo blij van. Dat kan ook echt niet elke dag, maar als we 't een keertje doen, loop ik echt vrolijk door die supermarkt en vind ik het erg leuk om er een lekkere maaltijd van te kunnen bereiden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gast wo 30 mei 2012 - 1:38

Marin schreef:
Zelda schreef:Ik zie een auto en een wasmachine bijvoorbeeld als luxe.

Een wasmachine zie ik niet echt als luxe. Dat is toch een vrij normaal huishoudelijk stuk apparatuur tegenwoordig. Wel een dure aankoop, maar ik geloof niet dat ik zo veel mensen nog met wastobbes in de tuin zie tegenwoordig geloof ik. Wel is het goed mogelijk om nog naar de wasserette te gaan natuurlijk. Toen ik eenmaal vorig jaar eindelijk een wasmachine kocht, voelde het wel als luxe na de was heen en weer slepen naar m'n ouders, maar als product op zich vind ik het niet heel bijzonder luxueus. Bij een vaatwasser heb ik dat gevoel al veel meer.

Eens. Een vaatwasser is meer luxe ja. Een wasmachine is toch wel een noodzakelijk goed, mijns inziens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Melis_je wo 30 mei 2012 - 1:39

Ik heb hem nog niet zo concreet zien staan, maar vrije tijd vind ik erg luxe. Niet zozeer het geld, maar je kunnen veroorloven om vrij te hebben.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  TukTuk wo 30 mei 2012 - 1:40

Melis_je schreef:Ik heb hem nog niet zo concreet zien staan, maar vrije tijd vind ik erg luxe. Niet zozeer het geld, maar je kunnen veroorloven om vrij te hebben.

+1! Hele goede inderdaad!

Je kan wel 50/60/70 uur in de week werken en een dik salaris hebben, als je vervolgens geen tijd hebt om het uit te geven heb je er ook niks aan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v Wat versta jij onder luxe? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v Wat versta jij onder luxe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum