Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

luxe probleem

4 plaatsers

Ga naar beneden

luxe probleem Empty luxe probleem

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 0:42

Twee maanden geleden heb ik naast mijn baan een andere baan aangeboden gekregen, die paar uur kon ik wel naast mijn huidige baan doen. Dat gaat erg goed. Nu heeft mijn tweede werkgever me vandaag nog meer uren aangeboden, plus opleiding en uitzicht op een vast contract. In eerste instantie kan ik dit nog naast mijn huidige baan doen. Prima aanvulling, goede functies en fijn salaris. Dus ik zou daar graag ja tegen zeggen.

Maar een tijdje geleden zag ik een vacature staan bij een instelling waar ik echt heel graag wil werken. Een functie die echt bij me past en me nog meer uitdaging biedt. Ik heb dus gesolliciteerd en mocht op gesprek komen. Ik heb het eerste gesprek gehad en heb daar een goed gevoel over, maar ik hoor pas na 21 november of ik door ben naar de volgende ronde.

Deze nieuwe aanbieding is dus een interne vacature die met spoed vervuld moet worden. Ik moet deze week beslissen of ik die functie aanneem.

Het probleem is dus dat de baan die ik aangeboden heb gekregen een tweede keuze is, maar dat ik het wel heel graag wil doen als de mogelijke nieuwe baan niet doorgaat. De procedure van de mogelijke nieuwe baan sluit pas eind december. En ik zit nog maar in stap 1. Ik wil niet ja zeggen tegen de tweede keus baan om vervolgens weer weg te gaan, omdat ik loyaal ben naar mijn werkgever en omdat er kinderen mee gemoeid zijn.

Nu twijfel ik dus om meteen nee te zeggen tegen tweede keus baan met risico dat ik die andere baan niet krijg en ontzettend baal dat ik hier geen ja op heb gezegd en ik twijfel of ik naar de instelling moet bellen waarbij ik het eerste gesprek heb gehad om te vragen of ze al weten of ik naar de eerste ronde al afval, want dan kan ik natuurlijk voor de andere baan kiezen. Ik vind het alleen zo arrogant om te bellen en te zeggen dat ik een andere baan heb aangeboden gekregen. Want zij kunnen in het begin van de sollicitatieprocedure natuurlijk nog helemaal niet zeggen wat mijn kansen zijn. Dilemma dus want ik moet deze week beslissen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Susan ma 14 nov 2011 - 0:51

Ik heb je stukje drie keer gelezen, maar ik weet echt niet wat ik zou doen. Ik denk ook niet dat ze bij die instelling van je eerste keuze eerder dan 21 november iets kunnen laten weten, tenzij het zo overduidelijk is dat jij niet bent wat ze zoeken dat je echt nul komma nul kans maakt. Het lijkt mij niet handig om die instelling te laten weten dat dat voor jou een reëel scenario is, ik vind dat niet zozeer arrogant, maar eerder heel onzeker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Mamsie ma 14 nov 2011 - 0:52

Ik zou wel bellen en zeggen dat je een baan aangeboden heb gekregen maar dat de baan bij hun je nog veel leuker lijkt. Dan vragen of ze je kunnen vertellen of je door bent naar de tweede ronde. Dan kan je daarna altijd nog kijken wat je doet. Wie weet ben je niet door en dan is de keuze makkelijk.
Trouwens er is niks arrogants aan hoor
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 0:58

Susan, zo had ik het nog helemaal niet bekeken, maar zo kunnen ze het natuurlijk ook nog opvatten.

Mamsie ik denk niet dat ze daar uitsluitsel over kunnen geven, want ze hebben deze week en volgende week nog gesprekken. Ik kan ze dus alleen maar vragen of ze al weten of ik ben afgevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Susan ma 14 nov 2011 - 1:05

Even om goed te kunnen vergelijken, hoeveel scoort de baan van je eerste keuze op een schaal van 1 tot 10, en hoeveel scoort de baan van je tweede keuze?

En de baan van je eerste keuze, is dat ook een baan voor bij je andere baan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Bay ma 14 nov 2011 - 1:08

Of openkaart spelen naar je 2e keus baan en zeggen dat je net gesolliciteerd hebt op een baan die je heeel erg graag wilt dat die je het aantal uur kan geven die je graag zou willen werken bij een werkgever,etc.
Dus dat daar je voorkeur naar uit gaat en wanneer ze het precies willen weten.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 1:17

Zilver* schreef:Of openkaart spelen naar je 2e keus baan en zeggen dat je net gesolliciteerd hebt op een baan die je heeel erg graag wilt dat die je het aantal uur kan geven die je graag zou willen werken bij een werkgever,etc.
Dus dat daar je voorkeur naar uit gaat en wanneer ze het precies willen weten.

Dat adviseerde mijn moeder ook al. Probleem is dat ik het rot vindt voor de leerlingen met wie ik ga werken, krijgen ze daarna weer een ander. Dat voelt niet goed. Als ik er voor kies dan wil ik er helemaal voor gaan en ze niet zomaar 'achter' laten als er iets anders op mijn pad komt.

Susan op schaal is mogelijke baan een 9 en aangeboden baan een 6,5/7

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Antibes ma 14 nov 2011 - 1:19

Heb je die tweede-keus-baan nodig? Heb je als je straks met lege handen staat redelijke kans op een andere 6,5/7-baan?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 1:22

Antibes schreef:Heb je die tweede-keus-baan nodig? Heb je als je straks met lege handen staat redelijke kans op een andere 6,5/7-baan?

Nee heb ik niet nodig, ik heb dus ook nog een andere baan, maar het is weer iets extra's waar weet meer mogelijkheden en groei inzit. Ik wil zoveel mogelijk aanpakken, omdat ik verder wil komen en op wil klimmen, pas dan wordt werken echt leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Bay ma 14 nov 2011 - 2:28

Jolie2 schreef:
Zilver* schreef:Of openkaart spelen naar je 2e keus baan en zeggen dat je net gesolliciteerd hebt op een baan die je heeel erg graag wilt dat die je het aantal uur kan geven die je graag zou willen werken bij een werkgever,etc.
Dus dat daar je voorkeur naar uit gaat en wanneer ze het precies willen weten.

Dat adviseerde mijn moeder ook al. Probleem is dat ik het rot vindt voor de leerlingen met wie ik ga werken, krijgen ze daarna weer een ander. Dat voelt niet goed. Als ik er voor kies dan wil ik er helemaal voor gaan en ze niet zomaar 'achter' laten als er iets anders op mijn pad komt.

Susan op schaal is mogelijke baan een 9 en aangeboden baan een 6,5/7

Maar zouden ze dan bij je 2e keus baan ook ja zeggen?
Misschien krijgen die kinderen nu ook wel een invaller als jij geen ja zegt en ze omhoog zitten.
Ik zou eerlijk zijn...
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

luxe probleem Empty Re: luxe probleem

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum