Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ziektewet vraagjes....

+13
PiP
Rose
Bruintje Beer
Kqip
Kaat
Joli86
ShallY
ixis
CCC
minoessepoes
Jasmine
Snoopy
JD
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Kaat zo 10 jun 2012 - 18:06

als jij weer aan het werk bent (eigen werk of vervangend), kost het jou gewoon vakantiedagen. Als jij vrij wil van jou re-integratieverplichtingen kost het jou ook gewoon vakantiedagen.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  JD zo 10 jun 2012 - 18:12

Kaat schreef:als jij weer aan het werk bent (eigen werk of vervangend), kost het jou gewoon vakantiedagen. Als jij vrij wil van jou re-integratieverplichtingen kost het jou ook gewoon vakantiedagen.

Ik doe vervangend werk,maar ben nog wel 100 procent ziekgemeld.
Dan hadden ze me alweer gedeeltelijk beter moeten melden toch?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 20:22

Ik heb hier wel op papier staan hoe dit in de horeca werkt, ik kan wel proberen dit in te scannen maar ik weet niet of dit in jouw sector ook geld?

Maar anders zou je op je werk om dit regelement moeten vragen, volgens mijn is ieder bedrijf verplicht dit te hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Kqip zo 10 jun 2012 - 21:39

In de CAO (die in December afliep en waarvoor nog geen nieuwe is) kinderopvang staat het volgende;

HOOFDSTUK 7 VAKANTIE, VERLOF, ARBEID EN ZORG
Bij dit hoofdstuk horen overgangsregels (zie bijlage 3, artikel 5 en 6).
Artikel 7.1 Vakantie
1. Per kalenderjaar heeft de werknemer met een volledig dienstverband recht op 144
uur vakantie met behoud van salaris.
2. De vakantie moet in de regel in het desbetreffende kalenderjaar worden
opgenomen, tenzij werkgever en werknemer in overleg besluiten daarvan af te
wijken.
3. De tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie moeten door de werkgever
tijdig in overleg met de werknemer worden bepaald, met dien verstande dat de
vakantie ten minste 2 aaneengesloten weken bedraagt.
4. Als de werknemer voorafgaand aan dan wel tijdens een vastgestelde vakantie
arbeidsongeschikt wordt, geldt de verleende vakantie niet als vakantie indien de
werknemer deze arbeidsongeschiktheid aan de werkgever voldoende aantoont.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Bruintje Beer zo 10 jun 2012 - 23:56

Ik zit nu in de ziektewet en heb ook volgende week vakantie.
Vorig jaar zat ik ook in de ziektewet vanwege mijn zwangerschap. Toen heb ik het aan het UWV gevraagd en die zei zolang jij niet werkt en gewoon in de ziektewet zit maak niet uit hoeveel procent krijg je gewoon je vakantiedagen terug. Dus als je 50% werkt krijg je 50% terug van je vakantiedagen.

3 jaar terug zat ik vanwege de zwangerschap van mijn dochter in de ziektewet en toen hebben ze ook mijn vakantiedagen eraf gehaald terwijl dat niet mocht. Kreeg 72 uur terug.
Nu doet ze ook moeilijk maar ik hou het in de gaten en anders bel ik gewoon het UWV weer.

Ik werk wel in de zorg weet niet of het per CAO verschillend is.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  JD ma 11 jun 2012 - 0:16

Net gesprek gehad en t gaat me dus wel gewoon al mijn vakantiedagen kosten...
Volgens mijn manager is die regel dit jaar aangepast? Ik had niet echt een weerwoord omdat ik niet wist hoe t nu zat..

Als er nog geen nieuwe cao is, geldt dan automatisch de oude?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Rose ma 11 jun 2012 - 0:38

Als ik jou was zou ik het juridisch loket even bellen, of de bond als je daar lid van bent. Die kunnen je vast vertellen hoe het precies zit!

Mij is 'geleerd' dat als je ziek bent het je geen vakantiedagen kost.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  PiP ma 11 jun 2012 - 0:40

Bij mijn weten kost het je geen snipperdagen als je ziek bent....
Of het moet idd dit jaar aangepast zijn, maar dat lijkt me ergens wel vreemd.

Als jij 50% werkt, moeten ze je ook 50% beter melden en al helemaal als jij 100% werkt, dan moeten ze je beter melden.
Zou wat zijn, je werkgever krijgt van het uwv jouw uren uitbetaald. mooi goedkoop!

Maar ik zou al je vragen eens op papier zetten en een rechtswinkel oid bellen, dan weet je zeker dat je de juiste antwoorden krijgt.
Ik zou ook een arboarts eisen als het op deze manier gaat.. helemaal straks voor het herstel na de operatie.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  JD ma 11 jun 2012 - 0:45

Ik heb vorige week de jurofoon en het uwv al gebeld om het te vragen,en zij konden mij allebei geen duidelijk uitsluitsel geven.

Dus ik hoor zoveel verschillende verhalen,t is zo onduidelijk... Misschien na mijn werk de bond maar bellen. Misschien stomme vraag hoor,maar dat is gewoon de FNV ofzo? Heb dit niet eerder aan de hand gehad...

Maar weet iemand - als er nog geen nieuw cao akkoord is,dan geldt toch gewoon de oude cao,of niet?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 0:51

JaneDoe schreef:Ik heb vorige week de jurofoon en het uwv al gebeld om het te vragen,en zij konden mij allebei geen duidelijk uitsluitsel geven.

Dus ik hoor zoveel verschillende verhalen,t is zo onduidelijk... Misschien na mijn werk de bond maar bellen. Misschien stomme vraag hoor,maar dat is gewoon de FNV ofzo? Heb dit niet eerder aan de hand gehad...

Maar weet iemand - als er nog geen nieuw cao akkoord is,dan geldt toch gewoon de oude cao,of niet?

Je moet vaak wel lid zijn van de bond moeten ze je willen helpen ..

Als er nog geen nieuw CAO akkoord is, geld de oude nog en lijkt het mij sterk dat ze dingen veranderd hebben. Dat kan toch helemaal niet??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 0:57

Ik heb even in mijn verzuimregelement gekekeken.

Hier in staat het volgende over vakanties:

Mocht ik nu ik in de ziektewet zit, op vakantie willen gaan, moet ik hiervoor schriftelijk toestemming vragen aan mijn werkgever. Doe ik dit niet en ze komen er achter (ik moet iedere dag tussen 10:00 en 14:00 thuis zijn en dit kunnen ze controleren dmv huisbezoek) dan worden deze ziektedagen omgezet in onbetaald verlof.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Bruintje Beer ma 11 jun 2012 - 1:00

JaneDoe schreef:Net gesprek gehad en t gaat me dus wel gewoon al mijn vakantiedagen kosten...
Volgens mijn manager is die regel dit jaar aangepast? Ik had niet echt een weerwoord omdat ik niet wist hoe t nu zat..

Als er nog geen nieuwe cao is, geldt dan automatisch de oude?
Dit zei mijn leidinggevende dus ook dat het dit jaar aangepast is. Maar is toch eigenlijk van de zotte!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  RYW ma 11 jun 2012 - 1:39

JaneDoe schreef:Ik heb vorige week de jurofoon en het uwv al gebeld om het te vragen,en zij konden mij allebei geen duidelijk uitsluitsel geven.

Dus ik hoor zoveel verschillende verhalen,t is zo onduidelijk... Misschien na mijn werk de bond maar bellen. Misschien stomme vraag hoor,maar dat is gewoon de FNV ofzo? Heb dit niet eerder aan de hand gehad...

Maar weet iemand - als er nog geen nieuw cao akkoord is,dan geldt toch gewoon de oude cao,of niet?

Bij mijn weten geldt dan het oude cao, ja... Maar ik kan het mishebben. Ben je eigenlijk wel lid van de bond? Want anders helpen ze je inderdaad vaak niet... En logisch natuurlijk, die mensen moeten ook betaald worden.

In mijn sector is betekent ziekte op een vakantiedag dat het geldt als ziekteverlof en geen vakantieverlof, maar dat moet je even over je eigen sector navragen. Wat ik trouwens ook raar vindt is dat je 100% ziek bent gemeld maar wel werkt, al is het dan vervangende werkzaamheden. Je bent ziek, of je bent het niet, toch? Als je kan werken, ook aangepast werk, dan moet je niet ziekgemeld staan.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  ixis ma 11 jun 2012 - 2:08

ixis schreef:
_Leaf_ schreef:Nee, als je je ziekmeldt bij je werkgever kost het je geen vakantiedagen. Zelfs als je vakantie hebt kun je je nog ziekmelden en scheelt het je dagen. Was bij mijn oude werkgever althans wel zo.

Jeetjemina, wat heb je gedaan eigenlijk?

Sinds 1 januari 2012 is de wetgeving omtrent vakantieverlof en ziekte veranderd. Voorheen hoefde je geen verlof in te leveren als je ziek was en op vakantie wilde omdat je immers ook geen vakantieverlof opbouwde. Sinds 2012 bouw je ook tijdens ziekte gewoon wettelijk verlof op en dien je dus ook verlof in te leveren wanneer je tijdens ziekte op vakantie gaat.

Janedoe; zoals je aangeeft zal de operatie waarschijnlijk in je vakantie plaatsvinden. In dat geval heb je geen mogelijkheid om je vakantieverlof op te nemen daar waar het voor bedoeld is (uitrusten en ontspannen). Het lijkt mij dat je je vakantieverlof hier niet voor hoeft in te leveren omdat je voor een operatie verzuimverlof zal krijgen (je ziek gemeld bent).

Ik zou dat even checken. De regels zijn in 2012 iderdaad aangepast. Maar reeds geplande vakantiedagen waarop de werknemer ziek is gelden volgens het ministerie niet als vakantiedagen maar als ziektedagen.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 2:24

RYW schreef:
JaneDoe schreef:Ik heb vorige week de jurofoon en het uwv al gebeld om het te vragen,en zij konden mij allebei geen duidelijk uitsluitsel geven.

Dus ik hoor zoveel verschillende verhalen,t is zo onduidelijk... Misschien na mijn werk de bond maar bellen. Misschien stomme vraag hoor,maar dat is gewoon de FNV ofzo? Heb dit niet eerder aan de hand gehad...

Maar weet iemand - als er nog geen nieuw cao akkoord is,dan geldt toch gewoon de oude cao,of niet?

Bij mijn weten geldt dan het oude cao, ja... Maar ik kan het mishebben. Ben je eigenlijk wel lid van de bond? Want anders helpen ze je inderdaad vaak niet... En logisch natuurlijk, die mensen moeten ook betaald worden.

In mijn sector is betekent ziekte op een vakantiedag dat het geldt als ziekteverlof en geen vakantieverlof, maar dat moet je even over je eigen sector navragen. Wat ik trouwens ook raar vindt is dat je 100% ziek bent gemeld maar wel werkt, al is het dan vervangende werkzaamheden. Je bent ziek, of je bent het niet, toch? Als je kan werken, ook aangepast werk, dan moet je niet ziekgemeld staan.
Ik sta ook 100% ziek gemeld en zodra het weet iets beter gaat moet ik werkzaamheden gaan verrichten die wel kunnen, als reïntegratie ofzo. Dit terwijl ik dan gewoon ziekgemeld blijf staan.
Maar dit zijn dan wel werkzaamheden waarvan de arbo arts in overleg met mijn fysio heeft gezegd dat ik ze kan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  RYW ma 11 jun 2012 - 3:05

_Jackie schreef:
RYW schreef:
JaneDoe schreef:Ik heb vorige week de jurofoon en het uwv al gebeld om het te vragen,en zij konden mij allebei geen duidelijk uitsluitsel geven.

Dus ik hoor zoveel verschillende verhalen,t is zo onduidelijk... Misschien na mijn werk de bond maar bellen. Misschien stomme vraag hoor,maar dat is gewoon de FNV ofzo? Heb dit niet eerder aan de hand gehad...

Maar weet iemand - als er nog geen nieuw cao akkoord is,dan geldt toch gewoon de oude cao,of niet?

Bij mijn weten geldt dan het oude cao, ja... Maar ik kan het mishebben. Ben je eigenlijk wel lid van de bond? Want anders helpen ze je inderdaad vaak niet... En logisch natuurlijk, die mensen moeten ook betaald worden.

In mijn sector is betekent ziekte op een vakantiedag dat het geldt als ziekteverlof en geen vakantieverlof, maar dat moet je even over je eigen sector navragen. Wat ik trouwens ook raar vindt is dat je 100% ziek bent gemeld maar wel werkt, al is het dan vervangende werkzaamheden. Je bent ziek, of je bent het niet, toch? Als je kan werken, ook aangepast werk, dan moet je niet ziekgemeld staan.
Ik sta ook 100% ziek gemeld en zodra het weet iets beter gaat moet ik werkzaamheden gaan verrichten die wel kunnen, als reïntegratie ofzo. Dit terwijl ik dan gewoon ziekgemeld blijf staan.
Maar dit zijn dan wel werkzaamheden waarvan de arbo arts in overleg met mijn fysio heeft gezegd dat ik ze kan doen.

Ja, reïntegratie in overleg met de arbo-arts is wel tijdens ziekmelding toch, op therapeutische basis. Maar JaneDoe is toch niet bij een arbo-arts geweest, dit is toch puur tussen haar en de baas gegaan?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  jena ma 11 jun 2012 - 7:38

Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar wel een vraag:
Hoe kan je volledig aan het werk zijn EN in de ziektewet zitten? Dat kan toch niet?
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Kaat ma 11 jun 2012 - 7:44

In de 'ziektewet' zitten is sowieso een term die heel veel verkeerd gebruikt wordt. Als jij werk hebt en je wordt ziek, moet je werkgever 2 jaar je loon doorbetalen, je zit dan niet in de ziektewet. Je zit pas in de ziektewet als na een bepaalde periode je contract afloopt en het UWV de loon doorbetalingsplicht van de werkgever overneemt.

Als jij niet je eigen werk kan doen, ben je ziek. Dus als jij normaal 40 uur per week werkt als schoonmaakster, je wordt ziek en gaat 40 uur per week als administratief medewerkster werken in het kader van reintegratie, ben je nog volledig ziek omdat je je eigen werk nog niet doet.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Kaat ma 11 jun 2012 - 7:46

Bruintje Beer schreef:
JaneDoe schreef:Net gesprek gehad en t gaat me dus wel gewoon al mijn vakantiedagen kosten...
Volgens mijn manager is die regel dit jaar aangepast? Ik had niet echt een weerwoord omdat ik niet wist hoe t nu zat..

Als er nog geen nieuwe cao is, geldt dan automatisch de oude?
Dit zei mijn leidinggevende dus ook dat het dit jaar aangepast is. Maar is toch eigenlijk van de zotte!!

Voor 2012 werken zieke en niet zieke werknemers niet gelijk behandeld. Zieke werknemers bouwden namelijk niet gelijke vakantieuren op, zoals niet zieke werknemers wel deden. De wet is veranderd om ongelijkheid tegen te gaan. Als zieke werknemer bouw je nu ook volledig vakantie op en 'moet' je net als niet zieke werknemers vakantie opnemen. Wat is daar eigenlijk gek aan? Als zieke werknemer kan je namelijk ook op vakantie gaan en vrij krijgen van je re-integratie verplichtingen.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Stuiterbal ma 11 jun 2012 - 7:50

Er is idd iets veranderd. Dat wat Kaat zegt. Ik ben dit jaar ziek geweest van Januari tot april en ik bouwde gewoon uren op maar er zijn bij mij geen vakantie dagen ingetrokken.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  JD ma 11 jun 2012 - 11:34

Ik krijg steeds meer t idee dat ik wat dit betreft belazerd wordt door mn werkgever,maar zolang ik niks zwart op wit heb,kan ik dit niet aantonen... En het irritante is dus dat,als er geen geldig cao is, de organisatie veel regels in eigen hand mag nemen. Was er een geldige cao geweest,dan hadden ze me dit niet zomaar kunnen flikken.

Ik wil er tegenin gaan,maar denk dat ik me er maar bij neer ga leggen...mijn contract loopt oktober af,en wil er geen gedoe van maken en mijn baan kwijt raken daardoor.

Overigens vroeg ik mijn manager vandaag of ik morgen een halve dag mocht werken. Dit was goed,maar de uren die ik dan opnam moest ik wel opnemen van mijn overuren...ook dit klopt volgens mij niet helemaal als ik 100 procent ben ziek gemeld..maar ach...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Kaat ma 11 jun 2012 - 19:13

Ben je ondertussen al bij een bedrijfsarts geweest? Ik zou daar eigenlijk wel een beetje op aandringen.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 19:44

Kaat schreef:Ben je ondertussen al bij een bedrijfsarts geweest? Ik zou daar eigenlijk wel een beetje op aandringen.
Nou inderdaad! Want ik heb ook het idee dat ze maar een beetje aanrommelen op je werk.

Hebben hun geen verzuimregelement op papier staan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Kqip ma 11 jun 2012 - 20:59

Bij ons staan dingen als hoeveel doorbetalen tijdens ziekte etc in ons contract opgenomen. Misschien is daar nog iets te vinden bij je? Ik zou wel aandringen op een afspraak bij de arboarts, lijkt er namelijk op dat ze dit wel 'even' op eigen houtje willen regelen. Ze moeten namelijk uiteindelijk zijn/haar advies opvolgen.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  liqueje vr 15 jun 2012 - 3:43

JaneDoe schreef:Ik krijg steeds meer t idee dat ik wat dit betreft belazerd wordt door mn werkgever,maar zolang ik niks zwart op wit heb,kan ik dit niet aantonen... En het irritante is dus dat,als er geen geldig cao is, de organisatie veel regels in eigen hand mag nemen. Was er een geldige cao geweest,dan hadden ze me dit niet zomaar kunnen flikken.

Ik wil er tegenin gaan,maar denk dat ik me er maar bij neer ga leggen...mijn contract loopt oktober af,en wil er geen gedoe van maken en mijn baan kwijt raken daardoor.

Overigens vroeg ik mijn manager vandaag of ik morgen een halve dag mocht werken. Dit was goed,maar de uren die ik dan opnam moest ik wel opnemen van mijn overuren...ook dit klopt volgens mij niet helemaal als ik 100 procent ben ziek gemeld..maar ach...



Ik ga vanavond even kijken naar info voor je ben toevallig net bezig met loonadministratie.

Dat je een halve dag moet opnemen van je overuren klopt totaal niet.

Je bent 100% ziekgemeld zij krijgen een uitkering van het UWV om jou loon door te betalen.

Ze registreren ook geen uren nu van jou omdat je 100% ziek bent en dan niet kunt werken of uren maken.

Ten eerste zou ik met het UWV-Werkbedrijf bellen daarnaast moet je de CAO- regeling hebben gehad van je werknemer.

Zo niet dan zou ik deze eerst opvragen zij zijn verplicht dit aan je te verstrekken. Vanuit daar kun je zien wat de regeling is van de CAO betreft ziekte.

Ik zal gelijk nakijken hoe het zit met de CAO nu hij afgelopen is en de nieuwe nog niet bekend gemaakt is.
liqueje
liqueje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 133
Registratiedatum : 12-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ziektewet vraagjes.... - Pagina 2 Empty Re: ziektewet vraagjes....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum