Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?
Ik ben afgelopen week ziek gemeld bij het UWV door mijn werkgever. Ik heb altijd gehoord dat de eerste 2 dagen voor jezelf zijn en dat je daarna een ziektewet uitkering krijgt, was bij mijn vorige ziekmelding in ieder geval wel het geval. Nu krijg ik net een brief van het UWV waarin staat dat het 4(!) weken kan duren voor ze beslissen of ik daar recht op heb. Ik heb er meteen achteraan gebeld en het kwam er op neer dat dat schijnbaar echt zo is en dat ik nu dus misschien 4 weken zonder inkomen zit, terwijl mijn rekeningen wel gewoon binnen blijven stromen. Hebben meer mensen dit gehad? Want ik vind het ergens toch wel heel vreemd.
Gast- Gast
Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?
Ben je nog in dienst bij je werkgever?
En ze hebben 4 weken de tijd om een beslissing te nemen, maar dan krijg je het wel vanaf met moment dat je daar recht op had.
En ze hebben 4 weken de tijd om een beslissing te nemen, maar dan krijg je het wel vanaf met moment dat je daar recht op had.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Waarom krijg je een ziektewet uitkering van het UWV als je nog in dienst bent? Of ben je dat niet meer?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik werk via het uitzendbureau, dat had ik erbij moeten zetten.
Gast- Gast
Ohhhhh. Maar idd een aanvraag kan 4 weken duren. Dat is helaas met de meeste uitkeringen zo.
Rush- Lady Post-a-lot
Maar ik vind het nog vreemd. Een tijd terug zat ik met buikgriep thuis en kreeg ik de 3e ziektedag ziekengeld, nu zit ik met echt serieuze problemen thuis wat langer kan duren (al hoop ik dat niet) en dan kan het ineens 4 weken duren. Het kan hoor, dat het zo werkt, en als hun dat zeggen zal het wel zo zijn, maar ik vind het apart.
Gast- Gast
Ik weet het niet. Wij hebben ook 2 wachtdagen en daarna betaalt de werkgever gewoon weer, dus ik heb geen ervaring met een 'uitkering' op dat vlak.
Rush- Lady Post-a-lot
het UWV heeft geloof ik inderdaad een X aantal weken de tijd om te bekijken of je die uitkering terecht krijgt.
Maar anders even op hun site kijken:
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ziek/ik_ben_ziek_en_heb_geen_werkgever_meer/ziek_en_geen_werkgever_meer/uitzendkracht_en_ziek.aspx
Maar anders even op hun site kijken:
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ziek/ik_ben_ziek_en_heb_geen_werkgever_meer/ziek_en_geen_werkgever_meer/uitzendkracht_en_ziek.aspx
Gast- Gast
Dank je Lily, ik had het inderdaad gelezen. Ik wacht het even af, maximaal 4 weken is het, misschien duurt het minder lang. En nu ik het overdenk mag ik mezelf er ook niet druk om maken, heb al genoeg aan mijn hoofd wat belangrijker is dan geld.
Gast- Gast
Rush schreef:Ik weet het niet. Wij hebben ook 2 wachtdagen en daarna betaalt de werkgever gewoon weer, dus ik heb geen ervaring met een 'uitkering' op dat vlak.
Zal misschien ook komen omdat ik niet bij een werkgever maar via uitzendbureau zit dan.
Gast- Gast
ik heb zelf ook een ziektewetuitkering gekregen en je moet inderdaad aangemeld worden door je werkgever en ik ben toen diverse keren bij een arboarts van het UWV langs moeten gaan en hij keek dan of ik "ziek" genoeg was. Dus of ik terecht die uitkering kreeg. En hoelang het ging duren e.d.
Gast- Gast
Dan wacht ik het gewoon even af. Het UWV belt mij binnenkort terug, dan hoor ik er misschien ook wel meer over.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ziektewet
» Zwanger en ziektewet
» ziektewet vraagjes....
» Ziektewet vraagje
» ziektewet en zwangerschapsverlof
» Zwanger en ziektewet
» ziektewet vraagjes....
» Ziektewet vraagje
» ziektewet en zwangerschapsverlof
Pagina 1 van 1