Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 1:53

Ik ben afgelopen week ziek gemeld bij het UWV door mijn werkgever. Ik heb altijd gehoord dat de eerste 2 dagen voor jezelf zijn en dat je daarna een ziektewet uitkering krijgt, was bij mijn vorige ziekmelding in ieder geval wel het geval. Nu krijg ik net een brief van het UWV waarin staat dat het 4(!) weken kan duren voor ze beslissen of ik daar recht op heb. Ik heb er meteen achteraan gebeld en het kwam er op neer dat dat schijnbaar echt zo is en dat ik nu dus misschien 4 weken zonder inkomen zit, terwijl mijn rekeningen wel gewoon binnen blijven stromen. Hebben meer mensen dit gehad? Want ik vind het ergens toch wel heel vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Kaat vr 13 apr 2012 - 1:55

Ben je nog in dienst bij je werkgever?

En ze hebben 4 weken de tijd om een beslissing te nemen, maar dan krijg je het wel vanaf met moment dat je daar recht op had.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Rush vr 13 apr 2012 - 1:58

Waarom krijg je een ziektewet uitkering van het UWV als je nog in dienst bent? Of ben je dat niet meer?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 2:00

Ik werk via het uitzendbureau, dat had ik erbij moeten zetten.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Rush vr 13 apr 2012 - 2:11

Ohhhhh. Maar idd een aanvraag kan 4 weken duren. Dat is helaas met de meeste uitkeringen zo. Neutral
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 2:13

Maar ik vind het nog vreemd. Een tijd terug zat ik met buikgriep thuis en kreeg ik de 3e ziektedag ziekengeld, nu zit ik met echt serieuze problemen thuis wat langer kan duren (al hoop ik dat niet) en dan kan het ineens 4 weken duren. Het kan hoor, dat het zo werkt, en als hun dat zeggen zal het wel zo zijn, maar ik vind het apart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Rush vr 13 apr 2012 - 2:28

Ik weet het niet. Wij hebben ook 2 wachtdagen en daarna betaalt de werkgever gewoon weer, dus ik heb geen ervaring met een 'uitkering' op dat vlak.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 2:42

het UWV heeft geloof ik inderdaad een X aantal weken de tijd om te bekijken of je die uitkering terecht krijgt.

Maar anders even op hun site kijken:
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ziek/ik_ben_ziek_en_heb_geen_werkgever_meer/ziek_en_geen_werkgever_meer/uitzendkracht_en_ziek.aspx

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 2:47

Dank je Lily, ik had het inderdaad gelezen. Ik wacht het even af, maximaal 4 weken is het, misschien duurt het minder lang. En nu ik het overdenk mag ik mezelf er ook niet druk om maken, heb al genoeg aan mijn hoofd wat belangrijker is dan geld. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 2:50

Rush schreef:Ik weet het niet. Wij hebben ook 2 wachtdagen en daarna betaalt de werkgever gewoon weer, dus ik heb geen ervaring met een 'uitkering' op dat vlak.

Zal misschien ook komen omdat ik niet bij een werkgever maar via uitzendbureau zit dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 2:57

ik heb zelf ook een ziektewetuitkering gekregen en je moet inderdaad aangemeld worden door je werkgever en ik ben toen diverse keren bij een arboarts van het UWV langs moeten gaan en hij keek dan of ik "ziek" genoeg was. Dus of ik terecht die uitkering kreeg. En hoelang het ging duren e.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 3:09

Dan wacht ik het gewoon even af. Het UWV belt mij binnenkort terug, dan hoor ik er misschien ook wel meer over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies? Empty Re: Ziektewet en ziekengeld, hoe zit dit precies?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum