Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat moet ik doen? (ziektewet)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (ziektewet) Empty Wat moet ik doen? (ziektewet)

Bericht  JD wo 18 jul 2012 - 7:09

ik ben eind mei van mn fiets gereden en heb mijn duim verbrijzeld. 6 Juni ben ik geopereerd, zijn er een flink aantal pennen en schroeven ingezet en 2 weken geleden is het gips eraf gegaan.
Mijn chirurg zei daarbij dat ik nog minimaal 4 weken niet mocht werken. Nu zou ik, uitgaande van die 4 weken, in de week van 6 augustus weer aan het werk moeten. Aangezien mijn directe collega die week op vakantie is, wil mijn werkgever ook echt dat ik dan weer volledig aan het werk ga.

Alleen; Mijn herstel loopt niet zoals verwacht. Ik kan mijn duim nog geen centimeter bewegen, en mijn fysio denkt zelfs dat er een fout is gemaakt bij de operatie (maar dit hoor ik pas half augustus als ik een gesprek met mijn chirurg heb). Nu raad mijn fysio aan om tot dat gesprek met mijn chirurg, absoluut niet te gaan werken. (behalve dan het vervangend werk wat ik nu doe). Ik ben trouwens na het ongeluk 1 week thuis geweest en heb verder gewoon alle weken fulltime vervangend werk gedaan.

Maar nu is het zo...dat mijn contract 1 oktober afloopt, en hoe langer ik nog niet terug aan het werk ben, hoe banger ik ben dat ze mijn contract niet verlengen.

Ik wil dus heel graag werken om zo ervoor te zorgen dat mijn contract gewoon verlengd wordt, maar aan de andere kant wil ik ook niet tegen het advies van de artsen ingaan....

Ik ben 2 weken terug bij de ARBO arts geweest, zij heeft gezegd dat ik minstens 4 weken vanaf de operatie rust moet houden, en daarna rustig moet opbouwen.

Kortom....wat is het verstandigst? wat zouden jullie doen? Toch maar vanaf 6 Augustus fulltime aan de slag gaan, of naar de dokters luisteren?

Ik weet het niet zo goed....?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (ziektewet) Empty Re: Wat moet ik doen? (ziektewet)

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 7:12

Wat gaat voor? Jouw gezondheid of jouw werk? Ik vind het van de zotte dat jouw baas vind dat jij maar direct fulltime aan het werk moet, omdat jouw collega aan het werk is. Het is niet aan hem om dat te bepalen. Helemaal als de artsen zeggen dat je rust moet houden én het rustig moet opbouwen.

Denk aan jezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (ziektewet) Empty Re: Wat moet ik doen? (ziektewet)

Bericht  SparklingEyes wo 18 jul 2012 - 8:20

Het advies van je arboarts volgen... En als ze hierom je contract. Niet verlengen, dan is dat op medische gronden en dat mag weer niet.... Je werkgever moet trouwens ook naar je arbo arts luisteren,..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (ziektewet) Empty Re: Wat moet ik doen? (ziektewet)

Bericht  rapa nui wo 18 jul 2012 - 8:56

SparklingEyes schreef:Het advies van je arboarts volgen... En als ze hierom je contract. Niet verlengen, dan is dat op medische gronden en dat mag weer niet.... Je werkgever moet trouwens ook naar je arbo arts luisteren,..

Nee, het mag niet maar ze hoeven natuurlijk niets te noemen en kunnen je contract gewoon niet verlengen. En die kans is denk ik best wel redelijk groot als je langdurig weg blijft en zij een probleem krijgen met vervanging. Hoeft natuurlijk niet maar zou bij mij op het werk denk ik best wel mee spelen vooral als er makkelijk een nieuw iemand voor die functie te krijgen is. Maar dat is toch een gok. Lijkt me wel een erg lastige situatie. Gezondheid zou voor moeten gaan, voor het zelfde loop je een blijvend iets op omdat je je nu forceert. Maar ja, een baan/geld is ook wel erg nooodzakelijk. Ik zou zelf ook wel erg gaan twijfelen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (ziektewet) Empty Re: Wat moet ik doen? (ziektewet)

Bericht  Caulfield do 19 jul 2012 - 0:28

SparklingEyes schreef:Het advies van je arboarts volgen... En als ze hierom je contract. Niet verlengen, dan is dat op medische gronden en dat mag weer niet.... Je werkgever moet trouwens ook naar je arbo arts luisteren,..

Dat is niet waar. Het advies van de bedrijfsarts is niet bindend; de werkgever kan het naast zich neer leggen. TO: dergelijke informatie vind je op de site van het UWV. Om precies te zijn, hier: http://www.uwv.nl/Werkgevers/zoekresultaten/werkgevers/antwoord.aspx
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (ziektewet) Empty Re: Wat moet ik doen? (ziektewet)

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 6:34

Lastige situatie! Ik denk dat ik voor nu zou zeggen dat ik fulltime kom werken en de situatie over een paar weken weer opnieuw zou bekijken. Kun je niet eerder bij de chirurg terecht?

Mijn werkgever is bijvoorbeeld erg moeilijk met dit soort dingen. Zelf heb ik dit probleem een jaar geleden ook gehad, met een andere (langdurige) ziekte en dat was uitgelopen tot een arbeidsconflict (heb een vast contract). Toen ben ik ook, tegen doktersadvies, toch maar weer begonnen met werken. Mijn herstel duurde hierdoor veel langer en achteraf zou ik het niet weer zo doen. Je gezondheid is het belangrijkste en als je makkelijk een andere baan kunt vinden zou ik voor jezelf kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (ziektewet) Empty Re: Wat moet ik doen? (ziektewet)

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 9:41

Je werkgever hoeft zich inderdaad niet helemaal aan het advies van de arboarts te houden, wanneer hij dit niet doet kun je via het UWV een second opinion aanvragen maar dat kost jou dan wel geld geloof ik.

Mijn contract is ook niet verlengd nu ik in de ziektewet zit, en ja dat vind ik wel vervelend, maar liever dit en dat ik volledig mijn rust kan nemen om te herstellen dan dat ik toch ga werken en de boel kapot maak. Ik moet de rest van m'n leven nog met mijn arm doen, een andere baan is zo weer gevonden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (ziektewet) Empty Re: Wat moet ik doen? (ziektewet)

Bericht  JD do 19 jul 2012 - 10:04

Bedankt voor jullie reacties smile

Helaas werk ik in de kinderopvang en omdat ik zelf t gevoel heb dat ik in oktober op straat sta, heb ik een aantal weken terug zo'n 25 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan.... Helaas is t crisis in de kinderopvang en is er helemaal geen werk, dat maakt deze keuze nog wat moeilijker.... de kans dat ik meteen weer een baan vind is erg klein....en helaas kunnen wij niet rondkomen van 1 salaris confused
Lastig hoor..
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik doen? (ziektewet) Empty Re: Wat moet ik doen? (ziektewet)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum