Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantie vriend ingetrokken - mag dit?

+25
studiebol
mzcharlotte
Minx
Gympie
Lejow
Paper Crown
Aziraphale
Monte
Benthe
Blond
Tania
SleepingBeauty
TukTuk
Snoes
mezzoforte
RYW
Esperanza
minoessepoes
Burgemeester Nicky
CCC
Siamsa
Snoopy
Kaat
Ella
JD
29 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Vakantie vriend ingetrokken - mag dit? - Pagina 2 Empty Re: Vakantie vriend ingetrokken - mag dit?

Bericht  Snoes di 29 mei 2012 - 18:22

Ik ben benieuwd of hij daadwerkelijk niet gaat werken. Wanneer zou zijn vakantie normaal beginnen?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie vriend ingetrokken - mag dit? - Pagina 2 Empty Re: Vakantie vriend ingetrokken - mag dit?

Bericht  Snoes zo 3 jun 2012 - 20:07

Weet je inmiddels al meer?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 9:37

hey snoes,

zijn vakantie zou 13 juni beginnen, volgende week dus.
Toevallig had hij vanmiddag gesprek op zn werk, maar aangezien hij daarna moest werken en nog niet thuis is, hoor ik morgen hoe het ging...

Ik laat t wel even weten smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Snoes ma 4 jun 2012 - 9:41

Oké, ik hoop dat het gesprek goed ging!
Hoe is het met jou nu? En met je duim? Moet je gewoon werken of heb je daar nog stappen voor ondernomen?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 10:03

Snoes schreef:Oké, ik hoop dat het gesprek goed ging!
Hoe is het met jou nu? En met je duim? Moet je gewoon werken of heb je daar nog stappen voor ondernomen?

met mij gaat t wel goed, wel een beetje zenuwachtig voor de operatie. Stelt natuurlijk niet zo heel veel voor, maar de laatste keer dat ik in het ziekenhuis heb gelegen is toen ik geboren werd... :O
Ik heb afgelopen week en vandaag gewerkt, de rest van de week ben ik vrij ivm de operatie en het herstellen van.

Volgende week ma+di moet ik nog werken en daarna vakantie. al ben ik er nog steeds niet achter of het me nou mn vakantiedagen gaat kosten of niet... Question
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes ma 4 jun 2012 - 10:17

Jullie hebben in Nederland toch zoiets als een juridisch loket, niet? Kan je daar geen informatie inwinnen? Of gaat dat hier niet voor op? (Ik ken niets van jullie juridisch loket smile)
Ik denk overigens wel (lijkt me alleszins het meest logische) dat als je komende maandag en dinsdag gaat werken, het je dan wel gewoon vakantiedagen kost. Want dan zit je niet meer in de ziektewet, toch?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 10:25

Snoes schreef:Jullie hebben in Nederland toch zoiets als een juridisch loket, niet? Kan je daar geen informatie inwinnen? Of gaat dat hier niet voor op? (Ik ken niets van jullie juridisch loket smile)
Ik denk overigens wel (lijkt me alleszins het meest logische) dat als je komende maandag en dinsdag gaat werken, het je dan wel gewoon vakantiedagen kost. Want dan zit je niet meer in de ziektewet, toch?

ik ga niet mijn normale werk doen, maar vervangende werkzaamheden. Zit nog gewoon 100 procent in de ziektewet de komende 4 weken.

Ik heb het juridisch loket al gebeld, maar die konden geen duidelijk antwoord geven... het is nogal vaag en er is niet echt iets over vastgelegd in de wet/cao...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 4 jun 2012 - 11:57

En als je er op googled? De eerste hit die ik krijg verteld dit:

De werknemer wordt ziek vlak voor zijn vakantie

Wat gebeurt er wanneer een werknemer ziek wordt vlak voor zijn
vakantie? Wordt hij dan ook als arbeidsongeschikt beschouwd tijdens de
periode dat hij zijn vakantie gepland had?

Het antwoord op deze vraag is positief. Wanneer de
arbeidsongeschiktheid begint voordat de vakantie aanvangt, zal deze
eerste schorsingsoorzaak primeren. De werknemer zal de dagen waarop hij
vakantie dacht te nemen, maar die gedekt zijn door een medisch
getuigschrift, niet verliezen en hij heeft dus het recht deze op een
later tijdstip op te nemen. Tijdens zijn ziektedagen zal hij recht
hebben op het gewaarborgd loon volgens dezelfde regels als wanneer hij
geen vakantie gepland had.
http://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwNews_nl/CA04C6162A6C948AC1257490002A4743?OpenDocument

En op een andere website vind ik een soort gelijk iets:
Een medewerker die ziek is tijdens de vakantie heeft over die periode geen vakantie (art 7:637-2 BW).
Dat wil zeggen dat een medewerker die ziek wordt voordat hij met
vakantie gaat, geen uren opneemt over de dagen dat hij ziek is. Wordt de
medewerker ziek tijdens zijn vakantie, dan kan hij zich direct
ziekmelden. Zo mogelijk volgt hij de procedures die bij de ziekmelding
horen (2.2.2.1.).
Doet de ziekte zich voor in het buitenland, dan is controle hierop
moeilijk, waarbij de regeling over ziekmelding kan voorschrijven dat de
medewerker een verklaring overlegt van een buitenlandse arts. Vindt de
ziekmelding niet plaats tijdens de “vakantie”, dan kan hij mogelijk
daarna aantonen dat hij gedurende een bepaald aantal dagen ziek is
geweest. Over de ziektedagen die geen vakantiedagen zijn, betaalt de
werkgever het loon door (2.2.2.3.). De aanspraak op vakantie wordt niet met de ziektedagen verminderd.

http://www.arbeidsrechter.nl/ziekte-ziek-tijdens-vakantie-uitbetalen-ziektedagen
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  JD ma 4 jun 2012 - 12:05

Wow angelnyn, superbedankt!

En wat stom van mezelf dat ik wel naar het uwv, jurofoon en juridisch loket ben geweest voor info, maar niet eens even heb gegoogled Rolling Eyes

Maar als het mij geen vak dagen kost omdat ik in de ziektewet zit, kunnen ze dan wel van me vragen dat ik in die periode boventallig kom werken, zoals ik nu de afgelopen dagen heb gedaan? of ben ik evengoed "vrij"?
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  SleepingBeauty ma 4 jun 2012 - 14:07

Ik vind het ook erg naar van de leidinggevende om zomaar iemands vakantie in te trekken.
Blijkbaar klopt er wel meer niet van het beleid wat er gevoerd wordt.

Weet je inmiddels al wat meer? Ik zou het er niet zomaar bij laten zitten.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  JD do 7 jun 2012 - 3:30

ik heb zoiets stoms gedaan denk ik...

Vriend komt net thuis van gesprek met zn baas, hij moet dus 1 volle week terugkomen in zijn vakantie.
Heb nu dus zn baas gemaild, zonder dat vriend t weet. was gewoon zooo boos...

Heb in die mail gezet dat hij niet alleen mijn vriend ermee heeft, maar ook mij. Da ook ik een vakantie heb aangevraagd op mijn werk, we dagen weg wilden samen etc.

Wel een nette mail hoor, maar toch....misschien niet zo'n slimme actie... al bedenk ik me dat altijd pas achteraf :O
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 7 jun 2012 - 3:45

Dat is niet zo slim inderdaad. Ik zou nu beginnen met het aan je vriend vertellen voordat hij het van z'n baas hoort. Lijkt me erg vervelend als zijn baas erover begint en je vriend heeft geen idee waar hij het over heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blond do 7 jun 2012 - 3:54

OMG heb je dat echt gedaan? Dat lijkt me inderdaad niet zo'n slimme actie. Ik zou dat wel even aan je vriend vertellen. (En als ik hem was, zou ik woest worden).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  TukTuk do 7 jun 2012 - 3:55

Oei dat is inderdaad verre van slim.. Mijn vriend zou echt WOEST zijn..
Hoe denk je dat dit voor je vriend is? Die staat best wel voor lul tegenover zijn baas nu...
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Benthe do 7 jun 2012 - 3:56

Ai, dat is niet zo handig inderdaad. Ik zou het eerst maar even tegen je vriend zeggen. Overigens hebben wij dit ook gehad een paar jaar geleden toen mijn vriend nog in de horeca werkte. En in de Horeca Cao staat dat dat mag, mits er een gegronde reden voor is. En die kunnen ze altijd wel vinden natuurlijk. Ik baalde er toen ook gruwelijk van. Voor compensatie hadden ze toen een geldbedrag aangeboden, maar ook dat hebben we nooit gekregen. Echt belachelijk. Wat dat betreft is het in de horeca echt heel slecht geregeld en ik ben dan ook blij dat mijn vriend daar niet meer werkt. Vakantie vriend ingetrokken - mag dit? - Pagina 2 281626781
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Monte do 7 jun 2012 - 3:59

:O ik zou het nu inderdaad je vriend maar snel vertellen, voordat hij het van z'n baas hoort.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Aziraphale do 7 jun 2012 - 4:01

Eens met bovenstaande reacties. M'n vriend zou echt not amused zijn als ik dit had gedaan, zachtjes uitgedrukt.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Paper Crown do 7 jun 2012 - 4:03

Wow, Janedoe ben je echt zover gegaan?! Wat ongelofelijk dom. Mijn man zou echt furieus geweest zijn. Wat wilde je dan bereiken met je email? Dat die baas dan toch overstag gaat? Leuk voor je vriend dit, straks staat ie bekend als de kneus van wie's vriendin de baas loopt te mailen. Sorry maar ik vind dit een reuze domme actie. Ga het je vriend maar vertellen,als ie het van je baas hoort of nog erger morgen op zijn werk komt zonder flauw benul... :shock:

Laatst aangepast door 2CKC2 op do 7 jun 2012 - 4:18; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Lejow do 7 jun 2012 - 4:06

Staat je vriend even voor lul op zijn werk....
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  CCC do 7 jun 2012 - 4:09

Serieus wat een stomme actie zeg... Je zet hem echt zooo voor lul... En trouwens, mijn vriend had dit nooit, maar dan ook nooit van mij geaccepteerd. Succes, zal leuk worden als ie thuis komt...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 4:19

Oei. Dat is inderdaad een hele domme actie! Ik zou je vriend di-rect bellen. :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  CCC do 7 jun 2012 - 4:38

Hihi en dan? Hij staat toch al compleeeeet voor lul... valt niks meer aan te doen dit Vakantie vriend ingetrokken - mag dit? - Pagina 2 253468018

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Tania do 7 jun 2012 - 4:40

chococupcake schreef:Hihi en dan? Hij staat toch al compleeeeet voor lul... valt niks meer aan te doen dit Vakantie vriend ingetrokken - mag dit? - Pagina 2 253468018

Maar hij staat nog meer voor lul als hij niet eens weet dat ze zijn baas gemaild heeft. Lijkt me toch wel fijn om in ieder geval te weten dat zo'n gesprek eraan zit te komen in plaats van compleet verrast te worden door zijn baas.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  TukTuk do 7 jun 2012 - 4:40

Ik zou alvast vacatures gaan zoeken... Denk dat mijn vriend zich niet eens meer zou willen vertonen op zijn werk..
En een tijdelijke slaapplek, want denk ook dat hij me voorlopig niet zou hoeven te zien..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  JD do 7 jun 2012 - 5:23

Ho wacht even,ik denk dat mijn post nogal verkeerd is overgekomen;

Mijn vriend kwam thuis,deed zn verhaal en ik werd boos. Vervolgens werd hij boos op mij,omdat ik mijn woede op hem afreageerde. Toen zei ik 'ik reageer t ook liever af op je baas,geef zn nummer maar'. Waarop vriend zei dat ie t best vond als ik naar zn baas zou stappen.

Daar komt bij dat ik zn baas best goed ken,en hij mij ook.
Kan best zijn dat t niet slim is,maar dit is al de zoveelste keer dat hij ons zoiets flikt. Het was een nette mail,niet alsof ik hem via de mail verrot heb gescholden ofzo.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: