Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

+3
Kamperseboekenwurm
TukTuk
Rouxxxe
7 plaatsers

Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Rouxxxe zo 17 apr 2011 - 2:33

Binnenkort gaan mijn vriend en ik samenwonen. Hij heeft een eigen koopflat en ik trek dus bij hem in. Nu zijn we een beetje aan het bekijken hoe we de kosten willen verdelen. Ik wil niet meebetalen aan de hypotheek omdat die op zijn naam staan en als het dan ooit uit mocht gaan, ik dan met legen handen sta. De rest van de kosten qua huis en de boodschappen delen we en de rest van onze kosten blijven we gewoon zelf betalen. Nu is m'n vriend het in principe eens met deze regeling alleen vind ie dat ik wel iets van een soort van 'huur' mag betalen omdat ik anders wel erg goedkoop woon. Ik begrijp hem hierin wel maar wat ik dan weer een redelijk bedrag, ik vind t best lastig.. Dus hoe hebben jullie de kosten gedeeld in een situatie dat de een bij de ander introk?
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  TukTuk zo 17 apr 2011 - 2:40

Kan je de hypotheek niet op beide namen laten zetten?

Ik zou misschien anders iets van 20% ofzo mee betalen, ligt er een beetje aan hoeveel t is natuurlijk! Of gewoon dat jij volledig de boodschappen betaald.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Kamperseboekenwurm zo 17 apr 2011 - 2:45

Bij ons is het dezelfde situatie. In de zomer van 2009 zijn wij gaan samenwonen in het koopappartement van mijn vriend.
Vanaf dat moment hebben wij de volgende verdeling gemaakt (ons salaris is op 100 euro na gelijk):
Hij: hypotheek, verzekeringen huis, zijn eigen verzekeringen,sportschool- & telefoonabonnement
Ik: boodschappen, kleding voor ons beiden, cadeautjes van ons beiden, mijn eigen verzekeringen,telefoon & sportschoolabbonement, vrije tijd-uitjes voor ons beiden
Van het geld dat we beiden over hebben sparen we.
Wij zijn tevreden met deze verdeling en hebben dan ook geen discussie dat ik goedkoop woon, aangezien ik voor de boodschappen en kleding zorg en daarnaast voor het grootste deel voor 'ons spaargeld' verantwoordelijk ben.

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 3:10

Ik betaal de boodschappen en betaal hem elke maand een x bedrag zodat het precies de helft is van zijn vaste lasten. Zo betalen we beide evenveel. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 3:28

Ik heb dit ook gehad. Hij verdiend heel veel meer dan ik. Hij betaalt de hypotheek en zijn eigen dingen, ik betaal alle boodschappen en cadeautjes voor anderen. Er zijn vast nog wel meer dingen maar dat weet ik zo even niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Gast zo 17 apr 2011 - 4:31

AngelNyn schreef:Kan je de hypotheek niet op beide namen laten zetten?


Dat wilde ik ook opperen, of willen jullie dat niet (kan natuurlijk ook)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Rovine zo 17 apr 2011 - 4:33

Je kunt gewoon vastleggen wie hoeveel inbrengt, dus hoeveel % huis van jou is als het uitgaat. Maar als je huurt "gooi je toch ook geld weg"?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Gizmo zo 17 apr 2011 - 5:31

Nobucta schreef:Je kunt gewoon vastleggen wie hoeveel inbrengt, dus hoeveel % huis van jou is als het uitgaat. Maar als je huurt "gooi je toch ook geld weg"?

Precies, dus ik zou niks betalen ook wel 'goedkoop wonen' vinden. Je betaald ook nog rente, en onderhoud voor een huis. Dus ik zou gewoon een bedrag afspreken. En natuurlijk ook de andere vaste lasten delen/naar rato berekenen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Susan zo 17 apr 2011 - 6:22

Misschien kun je afspreken dat je de helft van het aflossingsvrije gedeelte betaalt? Of anders de helft van de hypotheekrente?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Susan zo 17 apr 2011 - 6:38

Als hij overigens wil dat je hem huur betaalt dan betekent dat wel dat je de rechten van een huurder hebt en dat hij je er dus niet zomaar uit kan zetten als het hem niet meer bevalt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  TukTuk zo 17 apr 2011 - 8:16

Susan schreef:Als hij overigens wil dat je hem huur betaalt dan betekent dat wel dat je de rechten van een huurder hebt en dat hij je er dus niet zomaar uit kan zetten als het hem niet meer bevalt.

Dat klopt niet, je gaat geen officieel huurcontract aan.. Dus feitelijk heb je ook geen enkele rechten dan. Of hij moet het allemaal officieel en wit doen natuurlijk, maar lijkt me niet dat je zo iets gaat doen als je een relatie hebt..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Susan zo 17 apr 2011 - 8:29

AngelNyn schreef:

Dat klopt niet, je gaat geen officieel huurcontract aan.. Dus feitelijk heb je ook geen enkele rechten dan. Of hij moet het allemaal officieel en wit doen natuurlijk, maar lijkt me niet dat je zo iets gaat doen als je een relatie hebt..

Volgens mij bouw je wel degelijk rechten op als je op regelmatige basis huurkosten betaalt en je kunt dat aantonen, ook als je geen contract hebt.

(Overigens snap ik wel dat je in de praktijk niet zo zakelijk zult denken, maar ik vind wel dat hij moet realiseren dat het van twee kanten komt, dat als zij huur betaalt, ze dus ook officieel medebewoonster wordt en niet iemand die in 'zijn' huis woont en die hij op straat kan zetten als het door een eventuele verbroken relatie allemaal te pijnlijk wordt om samen te wonen.)
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  TukTuk zo 17 apr 2011 - 9:34

Susan schreef:
AngelNyn schreef:

Dat klopt niet, je gaat geen officieel huurcontract aan.. Dus feitelijk heb je ook geen enkele rechten dan. Of hij moet het allemaal officieel en wit doen natuurlijk, maar lijkt me niet dat je zo iets gaat doen als je een relatie hebt..

Volgens mij bouw je wel degelijk rechten op als je op regelmatige basis huurkosten betaalt en je kunt dat aantonen, ook als je geen contract hebt.

(Overigens snap ik wel dat je in de praktijk niet zo zakelijk zult denken, maar ik vind wel dat hij moet realiseren dat het van twee kanten komt, dat als zij huur betaalt, ze dus ook officieel medebewoonster wordt en niet iemand die in 'zijn' huis woont en die hij op straat kan zetten als het door een eventuele verbroken relatie allemaal te pijnlijk wordt om samen te wonen.)

Heb het even opgezocht, en je hebt gelijk! Sorry, ik dacht dat het niet zo was, aangezien je bij AntiKraak ook geen huurcontract hebt,en wel iedere maand een bepaald bedrag betaald, maar ook geen huurrechten hebt etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Caramba zo 17 apr 2011 - 16:48

Eind 2009 ben ik bij mijn vriend ingetrokken. Hij heeft een koopwoning waar hij al vanaf 2006 woont.
Ik betaal de boodschappen, andere huishoudelijke dingen en als we uiteten gaan betaal ik dit ook.
Mijn vriend betaald alles wat van het huis is. Ik geef hem naast mijn uitgaven nog een x bedrag, zodat het wel overeenkomt met wat hij aan het huis uitgeeft en ik aan boodschappen etc. en het x bedrag.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Susan zo 17 apr 2011 - 21:23

Als je alle boodschappen, huishoudelijke dingen, etentjes en daarnaast nog een extra bedrag betaalt dan betaal je indirect dus wel gewoon mee aan de woonlasten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken Empty Re: Meiden die bij hun vriend zijn ingetrokken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum