Ingetrokken tepels
Pagina 1 van 1
Ingetrokken tepels
Ik heb een beetje last van ingetrokken (vlakke) tepels. Aan de ene kant wat erger dan de andere kant.
Bij mijn dochter heb ik geprobeerd borstvoeding te geven. Gewoon aan de borst kon ze niet drinken. De kraamverzorgende gaf aan dat dit door mijn tepels zou kunnen komen. Ze had er niet goed genoeg kracht voor. Kon laat maar zeggen niet hard genoeg zuigen. Toen met een tepelhoedje (zelfs de kleinte maat) geprobeerd, maar deze was zelfs nog te groot voor haar mondje. Hierdoor lukte dit dus niet ben ik gaan kolven. Niet zo lang, maar dat is weer een ander verhaal!
Nu wil ik weer borstvoeding gaan proberen te geven. Maar zie er eigenlijk een beetje tegenop! Ben bang dat deze kleine meid ook niet bij mij aan de borst zou kunnen drinken. Kolven kan natuurlijk wel. Maar heb het idee dat borstvoeding bij mij niet lukt, doordat dit een belemmering is.
Is dit herkenbaar voor iemand? Of iemand die wel een positieve ervaring hiermee heeft? Tips misschien?
Bij mijn dochter heb ik geprobeerd borstvoeding te geven. Gewoon aan de borst kon ze niet drinken. De kraamverzorgende gaf aan dat dit door mijn tepels zou kunnen komen. Ze had er niet goed genoeg kracht voor. Kon laat maar zeggen niet hard genoeg zuigen. Toen met een tepelhoedje (zelfs de kleinte maat) geprobeerd, maar deze was zelfs nog te groot voor haar mondje. Hierdoor lukte dit dus niet ben ik gaan kolven. Niet zo lang, maar dat is weer een ander verhaal!
Nu wil ik weer borstvoeding gaan proberen te geven. Maar zie er eigenlijk een beetje tegenop! Ben bang dat deze kleine meid ook niet bij mij aan de borst zou kunnen drinken. Kolven kan natuurlijk wel. Maar heb het idee dat borstvoeding bij mij niet lukt, doordat dit een belemmering is.
Is dit herkenbaar voor iemand? Of iemand die wel een positieve ervaring hiermee heeft? Tips misschien?
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Ingetrokken tepels
Rejoy. schreef:waar ben je verzekerd? Bij FBTO toevallig?
Uhm.. Nee! Bij IZZ! Hoezo dan?
Bloem86- Prater
FBTO vergoed een begeleidingspakket, dan had je met al je vragen voor de bevalling al bij een LK terecht gekund.
Gast- Gast
Ah, op die manier! Nou, ik wil zowieso nog wel een naar borstvoedingscursus gaan. Heb ik de vorige keer niet gedaan namelijk! Maar was even benieuwd naar ervaringen en/of tips hier!
Bloem86- Prater
Ik zou sowieso een LK inschakelen, die kan je meteen goed helpen aan t begin.
Gast- Gast
Ik heb ook ingetrokken tepels, en hier hadden ze alle 4 moeite met aanhappen. De oudste kon op een gegeven moment wel zonder tepelhoedje, maar zoontje is dit nooit meer gelukt, de 1e dagen wel, maar zodra ik stuwing kreeg was het onmogelijk geworden, en daarna is het dus nooit meer gelukt. Ik heb hem 16 maanden met een tepelhoedje gevoed.
De tweeling voed ik nu sinds een maandje zonder, ineens konden ze de tepel goed naar buiten zuigen. Wel heb ik nu steeds last van kloven, ook niet prettig, maar weinig aan te doen, mijn tepels zijn heel gevoelig en zo weer kapot, en ik heb wel de juiste aanlegtechniek volgens de lactatiekundige. Zijn gewoon rare tepels blijkbaar.
Hoop voor je dat het je dit keer wel gaat lukken, met of zonder hoedje. Volgens mij zijn er ook speciale 'zuigdingen' die je tepel goed trekken, die kun je dacht ik voor de voeding gebruiken.
De tweeling voed ik nu sinds een maandje zonder, ineens konden ze de tepel goed naar buiten zuigen. Wel heb ik nu steeds last van kloven, ook niet prettig, maar weinig aan te doen, mijn tepels zijn heel gevoelig en zo weer kapot, en ik heb wel de juiste aanlegtechniek volgens de lactatiekundige. Zijn gewoon rare tepels blijkbaar.
Hoop voor je dat het je dit keer wel gaat lukken, met of zonder hoedje. Volgens mij zijn er ook speciale 'zuigdingen' die je tepel goed trekken, die kun je dacht ik voor de voeding gebruiken.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Vakantie vriend ingetrokken - mag dit?
» Pijnlijke tepels en borstvoeding
» Pijnlijke tepels
» Korstjes in tepels
» Melkachtige afscheiding uit tepels
» Pijnlijke tepels en borstvoeding
» Pijnlijke tepels
» Korstjes in tepels
» Melkachtige afscheiding uit tepels
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: