Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ingetrokken tepels

Ga naar beneden

Ingetrokken tepels Empty Ingetrokken tepels

Bericht  Bloem86 zo 12 feb 2012 - 8:02

Ik heb een beetje last van ingetrokken (vlakke) tepels. Aan de ene kant wat erger dan de andere kant. Embarassed

Bij mijn dochter heb ik geprobeerd borstvoeding te geven. Gewoon aan de borst kon ze niet drinken. De kraamverzorgende gaf aan dat dit door mijn tepels zou kunnen komen. Ze had er niet goed genoeg kracht voor. Kon laat maar zeggen niet hard genoeg zuigen. Toen met een tepelhoedje (zelfs de kleinte maat) geprobeerd, maar deze was zelfs nog te groot voor haar mondje. Hierdoor lukte dit dus niet ben ik gaan kolven. Niet zo lang, maar dat is weer een ander verhaal!

Nu wil ik weer borstvoeding gaan proberen te geven. Maar zie er eigenlijk een beetje tegenop! Ben bang dat deze kleine meid ook niet bij mij aan de borst zou kunnen drinken. Kolven kan natuurlijk wel. Maar heb het idee dat borstvoeding bij mij niet lukt, doordat dit een belemmering is.

Is dit herkenbaar voor iemand? Of iemand die wel een positieve ervaring hiermee heeft? Tips misschien?
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingetrokken tepels Empty Re: Ingetrokken tepels

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:03

waar ben je verzekerd? Bij FBTO toevallig?

Gast
Gast

Bericht  Bloem86 zo 12 feb 2012 - 8:09

Rejoy. schreef:waar ben je verzekerd? Bij FBTO toevallig?

Uhm.. Nee! Bij IZZ! Hoezo dan? smile
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 8:11

FBTO vergoed een begeleidingspakket, dan had je met al je vragen voor de bevalling al bij een LK terecht gekund.

Gast
Gast

Bericht  Bloem86 zo 12 feb 2012 - 8:13

Ah, op die manier! Nou, ik wil zowieso nog wel een naar borstvoedingscursus gaan. Heb ik de vorige keer niet gedaan namelijk! Maar was even benieuwd naar ervaringen en/of tips hier!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 0:08

Ik zou sowieso een LK inschakelen, die kan je meteen goed helpen aan t begin.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 feb 2012 - 1:03

Ik heb ook ingetrokken tepels, en hier hadden ze alle 4 moeite met aanhappen. De oudste kon op een gegeven moment wel zonder tepelhoedje, maar zoontje is dit nooit meer gelukt, de 1e dagen wel, maar zodra ik stuwing kreeg was het onmogelijk geworden, en daarna is het dus nooit meer gelukt. Ik heb hem 16 maanden met een tepelhoedje gevoed.

De tweeling voed ik nu sinds een maandje zonder, ineens konden ze de tepel goed naar buiten zuigen. Wel heb ik nu steeds last van kloven, ook niet prettig, maar weinig aan te doen, mijn tepels zijn heel gevoelig en zo weer kapot, en ik heb wel de juiste aanlegtechniek volgens de lactatiekundige. Zijn gewoon rare tepels blijkbaar.Wink

Hoop voor je dat het je dit keer wel gaat lukken, met of zonder hoedje. Volgens mij zijn er ook speciale 'zuigdingen' die je tepel goed trekken, die kun je dacht ik voor de voeding gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: