Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

+54
Yumi
Erin
TNMN
Parisienne
flower
Highway
Arwyn
Sugarfall
Error
JustMeDaan
luenca
Caroow
Mermaid
Lady1984
Tyrael
Muus
MissD
Annemoontje
Noortje
Rouxxxe
Lejow
Caramba
Benthe
loura
Atelier Madame
Winegum
SuperGrover
Theeleut
Paper Crown
Sterre
Jeanette
Rush
VeryCherry
Carra
Blond
Minx
Lima
Pompoen
Roxi3
Mamsie
silly-one
Vanilla Queen
Toet
Beachgirl
CarpeDiem
Lenthe
PrimaBella
Mees
Lady Starstruck
Sarah1985
Marin
Alex
lyke
Caribbeanlover
58 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Caribbeanlover di 8 mei 2012 - 20:33

Carrie schreef:Ik was 0 jaar oud. Dat is vrij normaal in de Surinaamse cultuur. Zelfde geldt vaak ook bij de Marokkaanse cultuur. Ik vind het dus normaal. Maar snap ook dat veel mensen dat gek vinden. Twijfel ook of ik dat later bij mijn dochter op zo'n jonge leeftijd zou doen.

Jij krijgt alleen zoons.Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 1578173417

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Paper Crown di 8 mei 2012 - 20:33

Nou, ik was geloof ik nog geen maand. Mijn oma heeft ze geprikt haha, eerst scheef en toen goed. En er is niets ordinairs aan, ik was echt een schattige baby.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Caribbeanlover di 8 mei 2012 - 20:34

2CKC2 schreef:Nou, ik was geloof ik nog geen maand. Mijn oma heeft ze geprikt haha, eerst scheef en toen goed. En er is niets ordinairs aan, ik was echt een schattige baby.

Dat geloof ik graag, beauty.8)

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Rush di 8 mei 2012 - 20:35

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Baby+earring
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Theeleut di 8 mei 2012 - 20:37

Ik was ook nog geen 1 toen ik ze kreeg. Mijn dochter kreeg ze een week voor haar 1e verjaardag.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Paper Crown di 8 mei 2012 - 20:38

Rush schreef:Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Baby+earring

Is toch schattig? ik kan deze baby nou niet ordinair vinden hoor. Ik had ook armbandjes maar ik was zo vet als baby dat mijn moeder eens dacht dat mijn armbandje kwijt was, zat het tussen een vetrol in mijn pols.. haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Rush di 8 mei 2012 - 20:39

Hahaha CKC, zo`n armbandje met naamplaatje vind ik bij een meisje ook zo ontzettend schattig!

Ik vind het een hele lieve foto mét oorbelletjes haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  SuperGrover di 8 mei 2012 - 20:40

Ik was net 3. Ik zeurde er al een hele tijd om, en ondanks dat mijn moeder gewaarschuwd had dat het pijn zou doen, wilde ik het toch. Het gaatjes schieten was niet eens zo erg, maar mijn oren raakten gelijk ontstoken en dat ging niet over. Na een jaar heb ik mijn gaatjes daarom weer dicht laten groeien. Op mijn 15e heb ik ze opnieuw laten schieten, toen ging het wel goed.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:44

Ik vind oorbellen bij jonge kinderen niet mooi, en niet nodig. Ik was denk ik een jaar of 10/11.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:44

2CKC2 schreef:
Rush schreef:Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Baby+earring

Is toch schattig? ik kan deze baby nou niet ordinair vinden hoor. Ik had ook armbandjes maar ik was zo vet als baby dat mijn moeder eens dacht dat mijn armbandje kwijt was, zat het tussen een vetrol in mijn pols.. haha.

Ik vind de baby zelf schattig maar ik zie oorbellen/armbandjes echt als een accessoire om jezelf een extra boost mee te geven. Of om mooier te zijn/worden (net als make up). Een baby/klein kind is zo puur. Die hoeft die glimmende dingen niet om haar lichaam.

Ik vind het trouwens anders als ze een jaar of 4 zijn en ze willen bijv. lieveheersbeestjes knopjes in hun oor. Op die leeftijd willen ze vast ook expirimenteren met mamma's make up, kleding en allemaal moeder worden voor hun pop :P .. Maar bij een baby begrijp ik het gewoon echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:46

Ik vind het ook wel schattig hoor, van die kleine knopjes bij die kleine kindjes. Maar ik zou het zelf niet doen als ik een dochter mag krijgen. Ik weet niet, ik vind dat ik dat niet voor haar hoef te beslissen, ook al denk ik dat ze er niks of niet veel van voelen als ze zo klein zijn. Maar ik vind wel dat iedereen dat voor zich moet weten, ik veroordeel mensen niet als ze het wel doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Winegum di 8 mei 2012 - 20:54

ik heb echt geen idee hoe oud ik was. Ik denk een jaar of 7/8. Ik wilde het zelf en mijn ouders hebben mij totaal niet gestimuleerd, want ze vonden het niet echt nodig.

Ik vind het ook niet nodig dat zulke jonge kindjes oorbelletjes dragen. Ik zou het mijn dochter pas toe laten staan als ze boven de 6 zijn. Dan weten ze pas wat het inhoud en komt het vanuit hun zelf.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:59

Eerste keer volgens mij 6 jaar. Tweede keer 23 smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Atelier Madame di 8 mei 2012 - 21:11

Ik was 4 of 5 jaar. Wilde ze zelf graag hebben l, vind dat het ook gewoon moet kunnen vanaf die leeftijd
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  loura di 8 mei 2012 - 21:19

Ik was 6... En het deed pijn dat schieten maar ik ging niet huilen. Helaas ging het wel ontsteken erna. Ik heb nooit gedacht wat zonde dat ik gaatjes heb in mijn oren. Ben er altijd blij mee geweest smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 21:20

Caribbeanlover schreef:
Carrie schreef:Ik was 0 jaar oud. Dat is vrij normaal in de Surinaamse cultuur. Zelfde geldt vaak ook bij de Marokkaanse cultuur. Ik vind het dus normaal. Maar snap ook dat veel mensen dat gek vinden. Twijfel ook of ik dat later bij mijn dochter op zo'n jonge leeftijd zou doen.

Jij krijgt alleen zoons.Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 1578173417

Echt niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Benthe di 8 mei 2012 - 21:39

Toet schreef:Volgens mij was ik een jaar of 5/6. Met mijn tweede gaatje 8/9, toen ik 10 was mocht er één bovenin en mijn navelpiercing had ik ook al toen ik 12 was.



Wow, dat is jong, dat ze dat deden bij de piercingshop.



Ik was een jaar op 7 toen ik gaatjes in mijn oren kreeg. Toen wilde ik het ook zelf graag. Ik denk trouwens dat een kind van 3 of 4 dat best heel graag kan willen hoor en dat besef ook prima heeft. Of je daar ook aan toegeeft als ouders is natuurlijk weer wat anders. Met mijn navelpiercing was ik overigens 17.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Caramba di 8 mei 2012 - 21:51

Ik was 6 en wilde erg graag gaatjes in mijn oren. Mijn moeder (toen nog niet gescheiden) is toen samen met mij een juwelier ingelopen en gevraagd wat zo iets nou moest kosten. De juwelier kwam meteen met dat apparaatje aan en toen ik buiten stond had ik gaatjes in mijn oren.
Het deed pijn, en mijn oren waren meteen ontstoken. Kan nu nog steeds geen oorbellen dragen, want het raakt nog altijd ontstoken. Kan nergens tegen, want heb alles al geprobeerd.

Het is bij ieder cultuur weer anders, dat respecteer ik ook.
Toch vind ik, is mijn mening, dat een kind er zelf mee moet komen, zelf vind ik 6 hier wel een mooie leeftijd voor.
Wanneer ik het b.v op 1 jarige leeftijd zou laten zetten, wie weet zegt het, wanneer ze 6 zijn, ik had nooit oorbellen willen hebben. Tsjah, dan zijn die kosten, lijkt mij, voor niets geweest.

Maar iedereen denkt er anders over, iedereen heeft een eigen mening hier over. Gelukkig wel zeg.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 22:56

Ik heb ze vanaf dat ik 13 ben.

Ik vind ze bij kleine meisjes ordinair, en bij jongens al helemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Lejow di 8 mei 2012 - 22:59

Ik was volgens mij een jaar of 4/5. En wilde ze zelf toen graag, had oorbelletjes gekregen voor mijn verjaardag en die wilde ik graag in.
Het ene gaatje was gezet en dat deed ZO zeer dat ik de andere niet meer wilde. Mijn moeder heeft me echt in een houdgreep gehouden toen hahaha.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Rouxxxe di 8 mei 2012 - 23:38

De eerste keer was ik 6, wilde het al heel lang maar eerder mocht het niet van mn moeder. Helaas gingen ze ontsteken en groeide ze dicht. Ik heb ze toen opnieuw laten zetten toen ik 15 was.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Noortje di 8 mei 2012 - 23:42

Ik was heel jong, sowieso jonger dan 1, toen ik mijn eerste gaatjes in mijn oren kreeg.
Zelf zou ik daar niet voor kiezen, als ik later kinderen zou hebben. Ik vind het niet mooi staan bij te jonge kinderen.
Ik zou kinderen vanaf een jaar of 7 zelf laten kiezen en alleen als ze er zelf over beginnen. En het dus ook echt zelf willen smile
Noortje
Noortje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 44
Registratiedatum : 25-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Annemoontje wo 9 mei 2012 - 2:30

Ik kreeg ze toen ik 8 was.

Bij jonge kindjes vind ik dat echt lelijk. Vind dat ze daar zelf over moeten kunnen beslissen en niet de ouders.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  MissD wo 9 mei 2012 - 2:35

Net voordat ik 1 werd.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  MissD wo 9 mei 2012 - 2:38

2CKC2 schreef:Nou, ik was geloof ik nog geen maand. Mijn oma heeft ze geprikt haha, eerst scheef en toen goed. En er is niets ordinairs aan, ik was echt een schattige baby.

Mee eens... Als ik terugkijk naar mijn baby foto's zie ik echt geen ordinair meisje, maar juist een heel schattig kindje I love you.
Ik weet nog niet of ik het bij onze dochter ook zo vroeg al laat doen of er mee wacht.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 3 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum