Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat hadden jullie gedaan?

+14
PluDan
Blond
Esperanza
Roxi3
Susan
Jeanette
Herfstblaadjes
Caresses
TukTuk
CCC
Lejow
Niekske
Serena
Snoopy
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Snoopy di 29 nov 2011 - 21:24

Ik zag gisteren dat ik van mijn (oud) werkgever opnieuw mijn salaris heb gehad. Terwijl ik het vorige week ook had gehad. Ging om een bedrag dat ze eerder waren vergeten, dus gecorrigeerd hadden. En nu dus nog een keer, omdat ze dachten dat ik het nog niet had gehad.

Nou heb ik ze gelijk opgebeld om het te melden, ze hebben het even uitgezocht en ik heb inderdaad teveel gehad, dus of ik het terug wil storten. Geen probleem natuurlijk, was namelijk mijn geld niet.

Maar nou kreeg ik (een paar keer zelfs) de opmerking 'wat fijn dat je het gemeld hebt, dank je wel, je had het ook gewoon niet kunnen doen'.
Nou ben ik daar te eerlijk voor, verwacht volgend jaar (seizoenswerk) ook weer voor ze te werken, dus zoiets meld ik netjes, in plaats van te wachten tot er iemand achter komt.

Wat zouden jullie gedaan hebben. Netjes melden of afwachten?
Voor de duidelijkheid, het ging niet om een paar tientjes of paar honderd, maar ging om meer dan 1000 euro.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:26

Tuurlijk had ik dat gemeld. Alleen al, omdat ze daar uiteindelijk toch achter waren gekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Serena di 29 nov 2011 - 21:34

Dit had ik ook wel gemeld, als het om een bijbaan ging met niet zoveel geld dan had ik het niet gedaan, maar in jouw situatie zeker wel.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:36

Ben ik heel slecht als ik zeg dat ik het opzij zou zetten? Embarassed Als ze erachter komen dan stort ik het direct terug, maar anders niet.
Zo hebben wij de eerste maand na hypotheek afsluiten gratis gewoon, hypotheek werd niet afgeschreven. Geld apart gehouden en nooit achteraan gebeld. Ook nooit wat over gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:38

Ik denk dat het er trouwens ook wel vanaf hangt hoe ik hij doe werkgever ben weg gegaan. Is het op slechte voet geweest dan is er denk ik geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om erover te bellen, maar anders zou ik misschien toch wel gebeld hebben. Niet dat ik zó verschrikkelijk gierig ben, haha Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:55

Schaam je Maple, echt een asociale instelling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 22:06


Ik zou het apart zetten en wachten tot ze zelf zouden bellen. Ik vind niet dat ik hun fout hoef te corrigeren, maar ik zou me ook schuldig voelen als ik het direct uit geef.
Maar ja, als ze nooit meer van zich zouden laten horen zouden ze het blijkbaar niet missen ook.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 22:09

Ze hebben het onverschuldigd betaald, dus je hebt er geen recht op.
Ik zou het meteen terugstorten, ik ben wat dat betreft (te) eerlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Niekske di 29 nov 2011 - 22:25

Ik zou het melden. En dan afwachten wat zij graag willen dat je doet.

Ik heb het een keer gehad bij een bijbaantje. Ik was gestopt en zag dat ze toch nog geld hadden overgmaakt na een maand. Toen heb ik gemaild en hun erop gewezen en inderdaad gevraagd of ik het terug kon storten naar dat rekeningnummer. Ze mailden terug dat ze het erg netjes vonden dat ik hen erop wees en dat ze moesten uitzoeken waar het geld naartoe terug moest. Ze zouden er op terugkomen. Dat hebben ze nooit gedaan, dus toen heb ik het gehouden.


Laatst aangepast door Niekske op di 29 nov 2011 - 22:26; in totaal 1 keer bewerkt
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Lejow di 29 nov 2011 - 22:25

Maple schreef:Ben ik heel slecht als ik zeg dat ik het opzij zou zetten? Embarassed Als ze erachter komen dan stort ik het direct terug, maar anders niet.
Zo hebben wij de eerste maand na hypotheek afsluiten gratis gewoon, hypotheek werd niet afgeschreven. Geld apart gehouden en nooit achteraan gebeld. Ook nooit wat over gehoord.

+ 1
Ik werkte een paar jaar geleden op een KDV en van de bij wijze van 10 maanden dat ik er werkte, ging het 9 keer fout met mijn salaris. Dan weer teveel, dan weer te weinig, en ik er maar achteraan blijven bellen (niemand aanwezig bij de salaris administratie, de maand later zat er weer iemand anders die van niets wist blabla) Uiteindelijk ging ik daar weg, en zou mijn laatste salaris uitbetaald krijgen en hebben ze me ipv 51 uur, 81 uur uitbetaald. Ik was zo ontzettend pissig, was echt niet van plan er weer achter aan te gaan.
Ik kan op mijn werk ook geen kind uit bed laten kletteren, dus verwacht dat zij hun werk ook gewoon goed doen.
Heb het apart gezet en er nooit meer wat van gehoord..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  CCC di 29 nov 2011 - 22:33

Had hetzelfde gedaan, want uiteindelijk komen ze er toch wel achter en kan je het alsnog terugstorten... Ik zou het dan dus allang hebben uitgegeven vrees ik... Apart zetten zou ook kunnen, maar zou niet echt in me opkomen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Snoopy di 29 nov 2011 - 22:58

Ah dan ligt het dus niet aan mij.
Hij heeft het echt 3x gezegd of zo, dat hij verbaasd was dat ik het had gemeld.

Maar inderdaad, als het verleden niet goed was geweest, had ik misschien ook zoiets gehad van 'laat ze het zelf maar uitzoeken'. Maar heb daar met veel plezier gewerkt, ben gewoon einde contract weg omdat er in de winter geen werk is en mag volgend jaar gewoon terugkomen.

@Nieske, wat jij had gedaan, had ik misschien ook gedaan. Maar heb gisteren einde van de dag gebeld en hij ging het gelijk uitzoeken, vanmorgen belde hij al gelijk terug om te zeggen dat het inderdaad een foutje was en of het voor mij een probleem was om het terug te storten. Toen ik een paar weken geleden had gemaild dat ik iets miste, stond het gelijk de volgende dag op mijn rekening. Dus zij handelen netjes en ik dus ook:D
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  TukTuk di 29 nov 2011 - 23:55

Het zou even 2 seconden in mijn gedachte opgekomen zijn dat het toch heel zonde zou zijn dat bedrag weer terug te moeten storten, maar ik zou het toch niet durven om maar gewoon niks te zeggen. Ik zou dus hetzelfde gedaan hebben en gewoon gebeld hebben.

Wat iemand anders vertelde hier, dat ze gebeld had en er nooit meer een reactie op terug gekregen had, ja dan zou ik er ook niet meer achteraan gaan verder. De bal ligt dan bij hun.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 3:05

Ik zou het terug storten. Geld waar ik geen recht op heb wil ik niet hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 3:07

Charlie schreef:Tuurlijk had ik dat gemeld. Alleen al, omdat ze daar uiteindelijk toch achter waren gekomen.

+1. Ze komen daar toch wel achter, dus ik zou het gewoon gelijk melden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Caresses wo 30 nov 2011 - 3:12

Dat heb ik gehad met stagevergoeding. Ik was eerder gestopt dan de bedoeling was en elke maand bleven ze het toch storten.
Dit heb ik op m'n spaarrekening gezet om er wat rente over te krijgen en toen ze het terug vroegen, stortte ik het bedrag terug.
Ik heb mij er wel echt schuldig over gevoeld, dus zou het een volgende keer wel meteen melden.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Herfstblaadjes wo 30 nov 2011 - 3:51

Ik heb het ook wel eens gehad en gelijk gebeld en het teruggestort. Het is niet eens bij me opgekomen om het te houden eigenlijk. Ik denk ook wel dat ze er achter zouden zijn gekomen.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Jeanette wo 30 nov 2011 - 5:19

Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt, maar ik zou het direct melden.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  TukTuk wo 30 nov 2011 - 5:49

Ik heb het overigs ook wel eens gehad. Was bij de eerste keer loon van mijn bijbaantje bij de supermarkt, toen ik 16 was. Ik had omgerekend een uurloon gekregen wat bijna 2x zo hoog lag als het loon wat ik eigenlijk zou krijgen.
Heb het toen ook gelijk gemeld, en er was een fout gemaakt bij de accountant ofzo, ik was inderdaad in een veel hogere loonschaal geplaatst. Dat is toen verrekend met mijn volgende loon.
Omdat mijn werkgever zo blij was dat ik er gewoon eerlijk over was, en me dus ook gelijk vertrouwde, was het andersom ook nooit een probleem. Het is wel eens gebeurd dat er van 1 dag werken geen uren opgeschreven waren, en ik was het zelf ook vergeten om mijn naam af te tekenen. Er was dus niet terug te vinden dat ik die dag gewerkt had. Mijn werkgever vertrouwde me blindelings op mijn woord en kreeg de maand er na gewoon die uren er bij.

Heb het ook wel eens met oppassen gehad. Was heel laat dat de ouders thuis kwamen en ik had 50 euro gekregen ofzo. Thuis ben ik nog eens na gaan rekenen en hadden ze dus iets van 15 euro teveel gegeven. Heb gelijk gemaild om te vragen of dat wel de bedoeling was (ze deden wel vaker naar boven afronden maar vond 15 euro nogal veel). Kreeg een mailtje terug dat het idd een foutje was, maar dat ik het niet hoefde terug te geven. Was toen rond kerst, anders hadden ze voor kerst een cadeautje gekocht voor me.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Susan wo 30 nov 2011 - 6:10

Ik zou het ook melden, ik zou me schuldig voelen als ik het niet deed. Ik denk trouwens dat ze er toch wel achterkomen, desnoods veel later pas, als je er allang niet meer op rekent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Roxi3 wo 30 nov 2011 - 6:16

Ik zou het aangeven, ookal zou ik het geld heel hard nodig hebben. Ik kan dat gewoon niet, zulke dingen blijven altijd in mijn achterhoofd hangen en dan heb ik er ook geen plezier van.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Esperanza wo 30 nov 2011 - 7:29

Ik zou het ook melden en dan terug storten. Geen twijfel over mogelijk. Al zou ik waarschijnlijk wel denken hoe fijn het zou zijn als ik dat geld zou kunnen houden.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Blond wo 30 nov 2011 - 8:24

Ik zou het ook melden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  PluDan wo 30 nov 2011 - 9:53

Ik zou het ook melden. Zou ik dat niet doen dan zou ik alleen maar mijzelf ermee
hebben want zou me namelijk enorm schuldig voelen.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 9:58

Susan schreef:Ik zou het ook melden, ik zou me schuldig voelen als ik het niet deed. Ik denk trouwens dat ze er toch wel achterkomen, desnoods veel later pas, als je er allang niet meer op rekent.
Inderdaad, en als je het geld dan al hebt opgemaakt, zit je met de gebakken peren. Ik zou het meteen melden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat hadden jullie gedaan? Empty Re: Wat hadden jullie gedaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum