Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hadden jullie...

+14
Flip Fluitketel
Parisienne
PiP
Thunder
Annemie
Teddyaapje
Flower_L
Alyssa
Sanne
East
*Troela*
Floor
Lejow
PluDan
18 plaatsers

Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Hadden jullie...

Bericht  PluDan vr 30 dec 2011 - 6:04

Er is vast al wel eens een topic over geweest en het misschien een beetje een rare vraag, maar hadden jullie veel (spaar) geld voordat jullie besloten om voor een kindje te gaan? Hoeveel ben je ongeveer nodig vind jij?
We hadden hier laatst een discussie over met vriendinnen over hoeveel je ongeveer nodig bent, dus ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Lejow vr 30 dec 2011 - 6:07

Nope, eigenlijk niets. Van ons spaargeld hebben we in juli onze auto gekocht.

Nu zijn we wel aan het sparen, we sparen een deel, en van het andere deel kopen we gewoon de spulletjes die we nodig hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Floor vr 30 dec 2011 - 6:11

Lejow schreef:Nope, eigenlijk niets. Van ons spaargeld hebben we in juli onze auto gekocht.

Nu zijn we wel aan het sparen, we sparen een deel, en van het andere deel kopen we gewoon de spulletjes die we nodig hebben.
Very Happy wij ook, geld ging op aan een nieuwe auto (alleen dan niet in juli). Daarna zijn we weer opnieuw gaan sparen en spullen kopen toen ik werkelijk zwanger was.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 6:14

Nee, dat hadden we niet. Niet veel in elk geval.

Je kan het zo duur maken als je zelf wil. Onze begroting viel een beetje tegen omdat alles dubbel moest en een andere auto, maar is ook helemaal goed gekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  *Troela* vr 30 dec 2011 - 6:38

Eigenlijk niets, raakte ongepland zwanger. Uiteindelijk is alles goedgekomen, hebben de spulletje voor kleine tussendoor aangeschaft en gekregen. Bij de 2e hadden we ook niet echt gespaard voor de baby zeg maar, maar ook de spullen beetje bij beetje aangeschaft ( 2e kreeg ander kamertje etc)

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  East vr 30 dec 2011 - 6:44

Wij hadden vooraf behoorlijk gespaard, maar niet specifiek voor een kindje. Ik moet ook zeggen dat we veel gekregen hebben (kamertje en kinderwagen bijv.), maar je kunt het echt zo gek maken als je zelf wilt. Wij hebben eigenlijk vrijwel niets van ons spaargeld hoeven gebruiken. Ze is nu ongeveer 5 maanden en wat we kwijt zijn per maand aan voeding, luiers, enz. valt enorm mee. Het is dat de kinderopvang het zo duur maakt Wink Het komt ook zonder spaargeld echt wel goed hoor!

East
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 17
Registratiedatum : 23-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Sanne vr 30 dec 2011 - 7:15

Wij hebben wel redelijk wat spaargeld, maar niet specifiek bedoeld voor een kindje. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Toch vind ik het wel leuk om mooie spulletjes te kopen zonder echt op de prijs te hoeven letten.

Ik vind spaargeld hebben voordat er een kindje komt niet zo belangrijk. Veel belangrijker is het dat je je kindje een stabiele basis kunt geven.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Alyssa vr 30 dec 2011 - 7:17

Wij hebben wel heel wat spaargeld wat we willen gebruiken voor ons kindje en om ooit te trouwen. Daar komen we verder ook niet aan (als in: als de wasmachine stuk zou gaan bijv., dan hebben we daar onze 'gewone' spaarrekening voor waar ook geld op staat)
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Flower_L vr 30 dec 2011 - 7:31

Ja, maar niet specifiek voor kindje(s). Wij geven niet zoveel uit aan kleding, kamertje etc. en toch ziet het...en l zelf... er leuk uit smile (vind ik dan he).
Ik koop verzorgingsspul in aanbieding en kleding in uitverkoop. Heb van de week een stoere nieuwe WE spijkerbroek voor l bij kringloop gekocht voor 3,50. Daar word ik blij van en zo ziet hij er leuk uit voor weinig. Het is een cliche maar wel waar....je kunt het zelf net zo duur maken als je zelf wilt.
Toch vind ik iets spaargeld / buffer wel verstandig.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Teddyaapje vr 30 dec 2011 - 7:33

Wij hadden wel wat gespaard maar aangezien je 9 maanden zwanger bent en in de tussentijd ook nog kunt sparen is ons spaarsaldo wel gelijk gebleven (als het niet meer was).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Annemie vr 30 dec 2011 - 8:07

Teddyaapje schreef:Wij hadden wel wat gespaard maar aangezien je 9 maanden zwanger bent en in de tussentijd ook nog kunt sparen is ons spaarsaldo wel gelijk gebleven (als het niet meer was).

+1 We hadden wel spaargeld, maar daar is niets vanaf gegaan.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Thunder vr 30 dec 2011 - 8:08

We sparen, maar hebben niet speciaal voor de komst van de kinderen gespaard.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  PiP vr 30 dec 2011 - 8:49

Wij wouden eerst de badkamer gedaan hebben en weer een buffer op de spaarrekening hebben.
Volgens mij wouden we er 7000 ofzo op hebben, maar zijn er uiteindelijk 2 maand eerder voor gegaan Wink

Nu hebben we gekeken of er er financieel een 2e kindje bij kunnen hebben en of we genoeg geld hadden voor een nieuwe auto, kamertje voor onze dochter en nog een buffertje.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Parisienne vr 30 dec 2011 - 8:50

Wij hadden helemaal geen spaargeld, hebben alles gespreid gekocht (alles nieuw overigens) en grote dingen als kinderwagen, Maxi Cosi en ledikantje en commode gekregen van mijn ouders en stiefouders.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Flip Fluitketel vr 30 dec 2011 - 8:58

Wij hebben niet speciaal gespaard voordat we voor een kindje gingen. We hebben eigenlijk ook niet aan ons spaargeld gezeten voor de babyuitzet. Elke maand kochten we wel iets maar dit kon steeds met ons maandsalaris.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 9:15

Wij hebben voor beide kinderen niet extra gespaard. Dat was voor de tweede al helemaal niet nodig, omdat we alles van D. nog hadden en ze beiden meisjes zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Star007 vr 30 dec 2011 - 10:34

Niet echt heel veel. Maar we wisten dat we per maand tussen de 800-1000 konden sparen, mocht dat nodig zijn. We hebben de meubels etc. dus in 3 maandjes bij elkaar gespaard. Verder kocht ik iedere maand als we de lonen weer hadden weer iets voor de kleine ( kleertjes, hydrofieldoeken, lakens etc.) Je hebt eigenlijk ook gewoon 8 maanden op alles bij elkaar te krijgen, je hoeft toch niet zodra je zwanger bent alles in 1 x te kunnen kopen?

Het lijkt me alleen wel belangrijk dat je overzicht hebt over de financien en ook weet hoeveel je er op achteruit gaat als 1 van de twee minder gaat werken/stopt met werken etc.

Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Shy vr 30 dec 2011 - 21:20

Mijn vriend heeft gespaard voor de bruiloft, en ik ben aan het sparen voor de babykamer ed.

Meubeltjes hebben we al, maar we moeten ook nog even een leuk behangetje uitzoeken en alles.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Makamba vr 30 dec 2011 - 23:16

Lejow schreef:Nope, eigenlijk niets.

Nu zijn we wel aan het sparen, we sparen een deel, en van het andere deel kopen we gewoon de spulletjes die we nodig hebben.

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 23:27

We hadden wel spaargeld maar niet echt gespaard voor kinderen. Maar ik vind het wel belangrijk dat je spaargeld hebt als je aan kinderen wil beginnen. Er kan altijd iets gebeuren wat geld kan kosten en dan vind ik het persoonlijk wel fijn dat je dat dan gewoon hebt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Bruintje Beer vr 30 dec 2011 - 23:31

Wij hebben niet specifiek voor een baby gespaard. Hebben of elke maand wat gekocht of gekregen.
Bij de 2e hadden we niet zoveel nodig alleen een nieuw kamertje voor de oudste.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hadden jullie... Empty Re: Hadden jullie...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum