Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

+54
Yumi
Erin
TNMN
Parisienne
flower
Highway
Arwyn
Sugarfall
Error
JustMeDaan
luenca
Caroow
Mermaid
Lady1984
Tyrael
Muus
MissD
Annemoontje
Noortje
Rouxxxe
Lejow
Caramba
Benthe
loura
Atelier Madame
Winegum
SuperGrover
Theeleut
Paper Crown
Sterre
Jeanette
Rush
VeryCherry
Carra
Blond
Minx
Lima
Pompoen
Roxi3
Mamsie
silly-one
Vanilla Queen
Toet
Beachgirl
CarpeDiem
Lenthe
PrimaBella
Mees
Lady Starstruck
Sarah1985
Marin
Alex
lyke
Caribbeanlover
58 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 10:28



Ik geloof erg vroeg, een jaar of 3. Ik was ook zo'n sieradenkindje, met ringetjes en zo. En ja, ik kwam er mee weg want ik was awfully cute.

Nu niet meer. nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Toet di 8 mei 2012 - 10:30

Volgens mij was ik een jaar of 5/6. Met mijn tweede gaatje 8/9, toen ik 10 was mocht er één bovenin en mijn navelpiercing had ik ook al toen ik 12 was.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Vanilla Queen di 8 mei 2012 - 10:37

Ik was denk ik een jaar of 7. Maar OMG wat deed dat eerste gaatje schieten zeer! Ik weet het nog zo goed, janken niet normaal. "Zullen we die andere dan maar laten zitten?" vroeg de juwelier. Mijn mam: "Nee! Dan loopt dat kind voor lul met 1 oor en ze wilde het zelf!" Dus toen kwam die andere, kleng!+au!.
Daarna nog wel heel lief een cadeautje van mijn mam gehad omdat ik niet gillend die zaak was uitgerend.

Tegenwoordig loop ik overigens rond met 1 gepiercet oor met 4 gaatjes, en de ander is helemaal leeg. En mijn moeder zegt dan soms nog wel eens wanneer ik weer een nieuw sieraad erin prop: "Het had dus wel voor de helft van de prijs gekunt!" Laughing sjah mam.

Gaatjes schieten doe ik echt nooit nooit nooit meer. Ik doe alleen nog maar aan piecings Cool
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  silly-one di 8 mei 2012 - 11:10

Ik zat in groep 8, dus was een jaar of 11-12. Ik wilde ze echt al heel lang, maar mijn vader vind het lelijk ( mijn moeder heeft ze pas op haar 40ste of zo laten schieten). Ik kreeg ze wel pas als ik een maand niet had geduimd ( tja, duimen vond ik lekker en veilig).
Toen ik 17 was heb ik een oorbel bovenin mijn oor laten piercen en verder heb ik niks. Eigenlijk heel braaf dus.

Ik ben eigenlijk wel van mening dat kinderen jonger dan 8 eigenlijk zonder oorbellen rond moeten lopen. Daarvoor is het vaak iets wat ouders ( moeders) mooi vinden en het kind zelf zal er niet veel om geven. Een kind jonger dan 4 met oorbellen vind ik zelfs lelijk en ordinair.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 11:22

Ik heb mijn oorbelgaatjes gekregen van mijn opa voor zijn overlijden op mijn 3de. Dus ik zal 2/3 zijn geweest? Ik weet niet of ik ze wilde. Ik kreeg ze. Ik schijn de hele winkel bij elkaar te hebben geschreeuwd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Mamsie di 8 mei 2012 - 11:24

Ik kreeg ze op mijn 6. Ik wou ze zelf.
Bij mijn schoonfamilie worden ze al heel vroeg gezet met een naald en een kurk. Dan doen ze er een soort touwtjes doorgeen ofzo. Bij donkere kindjes vind ik het toch anders staan dan bij blanke kindjes.
Als ik een dochter had kreeg ze ze ook rond haar 6 of 7 (voor der zwemdiploma ofzo) en dan wel alleen knopjes of aansluitende ringetjes.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 11:44

Ik denk ongeveer op mijn 7de.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Roxi3 di 8 mei 2012 - 11:44

Ik had al gaatjes voordat ik 1 was. Ik heb er niets aan over gehouden en ben eigenlijk ook wel blij dat ik me er niets van herinner.

Ik heb geen kinderen maar ik denk dat ik zou wachten totdat mijn kinderen er zelf om vragen. Ik denk niet dat een jong kindje er echt schade van opdoet maar ik vind het fijn als kinderen de kans krijgen om zelf een keuze te maken.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Pompoen di 8 mei 2012 - 11:49

Ik was volgens mij 11, toen kregen 2 vriendinnetjes ze ook en ik wilde het ook al best lang en heel graag. Maar mijn ouders vonden het eigenlijk helemaal niets, mijn moeder heeft nooit gaatjes gehad ook. Maar ze vond dat ik toen wel oud genoeg was om zoiets zelf te beslissen en is ook met me meegeweest toen ik het van mijn zakgeld ging laten doen. Daarna heb ik nog tweede gaatjes laten schieten, volgens mij toen ik een jaar of 14 was en nog in 1 oor een 3e gaatje erbij. Maar die 3e zit alweer heel lang dicht en die tweede gaatjes doen het nog wel, maar daar moet ik dan soms wel echt wat in doen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Lima di 8 mei 2012 - 12:10

Ik was heel jong 1 of 2. Mijn vader vond mij op een jongetje lijken Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 1371890812 in zijn cultuur is het vrij normaal om op jonge leeftijd gaatjes in je oren te hebben. Ik heb er in iedergeval geen herinnering aan.
Lima
Lima
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 127
Registratiedatum : 06-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 16:29

Caribbeanlover schreef:
Lenthe schreef:Ik was een jaar of 5. Ik had er heel lang om lopen zeuren. Mijn moeder zei toen wel: "Het doet pijn en dan krijg je gaatjes in beide oren." Mijn moeder was veel te bang dat ik na gaatje 1 zou zeggen: "auw het doet zo'n pijn, ik wil het andere oor niet meer" Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 394967
Ik vind gaatjes vanaf een jaar of 4 wel kunnen als kinderen er zelf om vragen. Baby's met gaatjes in de oren vind ik lelijk en ordinair.

Idd en vaak lopen zulke moeders er ook bij als Barbies, verschrikkelijk!

Ik was geloof ik een jaar, heb er geen trauma aan overgehouden en mijn ouders zijn ook niet ordinair Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Minx di 8 mei 2012 - 18:24

Ik was 9 mocht ze eigenlijk pas toen ik 10 was heb mijn ouders echt gek gezeurd mocht ze uiteindelijk iets eerder. De tweede toen ik 12 was toen ik het eindelijk durfde te vragen heb ik ze ook gelijk dezelfde dag gekregen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Blond di 8 mei 2012 - 18:59

Ik was volgens mij 8 of 9. Mijn zusje wilde ze heel graag, en toen kon ik niet achter blijven. Zij heeft trouwens de hele juwelier bij elkaar geschreeuwd. Ik vind oorbellen bij babies ook echt heel lelijk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Carra di 8 mei 2012 - 19:32

Ik heb nog steeds geen gaatjes in mijn oren. Ik heb er vroeger bij mijn moeder nooit om gezeurd en ook nu hoeft het voor mij niet.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 19:45

Ik heb ze nooit gehad en nooit gewild.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  VeryCherry di 8 mei 2012 - 19:46

Vanaf mijn 19e pas. Ik wilde het niet. Maar vanaf mijn 15e had ik al piercings.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 19:51

Ik had ze al voor mijn eerste verjaardag, dat is in Hongarije heel normaal en heeft daar niets met ordinair te maken. Nou heb ik er geen trauma aan overgehouden, maar bij mijn eigen kind zou ik dat nooit doen. Je doet toch iets met het lichaam wat niet medisch noodzakelijk is, dus ik zou het pas overwegen als het kind er zelf om vraagt en begrijpt wat het inhoudt (qua pijn, dat je het gaatje altijd zal blijven zien ook al laat je het dichtgroeien etc.). Op welke leeftijd dat is hangt denk ik van het kind af, maar zeker niet voor 'n achtste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Rush di 8 mei 2012 - 19:59

Ik mocht ze als ik geslaagd was voor m`n zwemdiploma. Ik was bang voor water en toen 'moest' ik wel want ik wilde heel graag oorbellen. Uiteindelijk was ik niet eens super laat met m`n diploma (7 jaar) dus kreeg ik ook m`n oorbellen! Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 281626781
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:02

Ik vind het een mooie leeftijd als kinderen zelf kunnen beslissen of ze oorbellen willen of niet.

Ik was zelf trouwens pas 16 of 17, nooit eerder gewild.


Laatst aangepast door Jaya op di 8 mei 2012 - 20:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Jeanette di 8 mei 2012 - 20:05

Ik was 6 jaar oud. Ik liet ze schieten samen met mijn oudere nicht. Mijn 2de en 3de gaatjes liet ik schieten toen ik 10 was.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Sterre di 8 mei 2012 - 20:19

тыквашка schreef:Ik was volgens mij 11, toen kregen 2 vriendinnetjes ze ook en ik wilde het ook al best lang en heel graag. Maar mijn ouders vonden het eigenlijk helemaal niets, mijn moeder heeft nooit gaatjes gehad ook.

Dit precies is ook op mij van toepassing smile Ik was ook 11, mijn moeder vond het niks en heeft zelf ook geen gaatjes, vriendinnetjes kregen ze ook en uiteindelijk heb ik ze van mijn oma gekregen. Zij en mijn ouders gingen mee naar de juwelier. Maar bij mij deed het echt heel zeer, ik wilde na één gaatje de andere niet meer Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 394967 . Gelukkig ben ik er na een adempauze toch op teruggekomen, haha. De tweede deed ook een stuk minder zeer!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:27

Ik geloof dat ik 8 was.

Bij mijn dochtertje wilde ik ook wat langer wachten, maar zij heeft ze uiteindelijk op haar 3e gekregen. En ze heeft er altijd kleine knopjes in, dus weinig ordinairs aan in mijn ogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:28

Ik heb ze van een vriendinnetje gekregen op mijn 11e verjaardag. Eigenlijk mocht ik ze niet.. maar toen ik thuis kwam mocht ik ze toch laten zitten haha. (mijn zus had ze volgens mij ook op haar 11e ofzo.. dus waarschijnlijk heb ik dat erbij gehaald).

Mijn tweede gaatjes heb ik denk ik laten schieten toen ik 14/15 was.


Mijn kind krijgt ze laten als ze er zelf om vraagt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Rush di 8 mei 2012 - 20:30

Toen ik 11 of 12 was kreeg ik trouwens m`n eerst 'boven-in-het-oor' gaatje, haha. Daarna was het hek van de dam. :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 20:30

Ik was 0 jaar oud. Dat is vrij normaal in de Surinaamse cultuur. Zelfde geldt vaak ook bij de Marokkaanse cultuur. Ik vind het dus normaal. Maar snap ook dat veel mensen dat gek vinden. Twijfel ook of ik dat later bij mijn dochter op zo'n jonge leeftijd zou doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen? - Pagina 2 Empty Re: Vanaf hoe oud hadden jullie oorbellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum