Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Houden/hadden jullie er rekening...

+30
PapillonRose
Printje
Wennes
studiebol
Annie24
Happydobby
kwak
Monnie
Tiara
LotteK
PiP
Novalee
Darius
Parisienne
Bruintje Beer
Liadan
SarahKey
Tania
Ezzer
M@niek
Diese
Lindsya
Slakje
duckie
Sanne
Supertalentje
Teddyaapje
Thunder
L!ND@
peach
34 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  peach di 1 mei 2012 - 0:05

...mee,met als je bv een buggy of slaapzak, bepaald speelgoed, oid koopt,met dat er wellicht een broertje of zusje het ook nog kan gebruiken. Dus je koopt bv geen rose slaapzak,zodat je bij een evt een 2e kindje (bv een jongen) niet opnieuw hoeft kopen?
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 0:07

Ja, onze spulletjes zijn redelijk neutraal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 0:07

Nee, daar hebben wij geen rekening mee gehouden.

Voor H. hebben wij een rose/paarse buggy en alle slaapzakken en aankleedkussen-hoezen waren roze.
En zo zijn er nog wel meer dingen die we nu allemaal in het blauw hebben aangeschaft. Of met jongens afbeeldingen erop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  L!ND@ di 1 mei 2012 - 0:07

Bij de grotere aankopen, zoals een buggy, wel, maar bij een slaapzak niet. Die koop ik wel weer opnieuw als dat nodig mocht zijn.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 0:07

Nee niet echt bewust rekening mee gehouden. Dus mocht het bij deze zwangerschap uitkomen dat het een jongen is, dan hoeven we gelukkig alleen maar blauwe kleertjes aan te schaffen, en evt lakens etc. Maar de grote meubels bijv hebben we wel rekening mee gehouden dat het voor beiden geslachten zou kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Thunder di 1 mei 2012 - 0:17

freakielief schreef:Ja, onze spulletjes zijn redelijk neutraal.
+1.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Teddyaapje di 1 mei 2012 - 0:18

Met kleertjes geen rekening mee gehouden (met rompers wel een beetje) maar met de rest wel.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Supertalentje di 1 mei 2012 - 0:19

Nee, eigenlijk helemaal niet. Ik weet niet of er een tweede komt en dan vind ik alles opnieuw kopen weer net zo leuk als nu.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Sanne di 1 mei 2012 - 0:21

We hebben niet bezuinigd op de aanschaf van de grote babyspullen en hebben dus best wel wat geld daaraan gespendeerd. We willen graag meerdere kindjes, dus dan kunnen we de spullen gewoon hergebruiken. Daarom hebben we wel bewust gekozen voor neutrale kleuren. De hoofdkleuren zijn dus hoogglans wit en grijs. Wel heb ik inmiddels ook allerlei roze spulletjes, maar mocht de tweede een jongen zijn, dan kunnen we het overgrote deel gewoon opnieuw gebruiken. De boxkleden zijn trouwens ook grotendeels roze, maar dat staat gewoon leuk in onze woonkamer. Dat zou ik voor een jongen ook gewoon laten liggen. En zo hebben we ook een blauwe wiegdeken, omdat ik die zo mooi vond. Kan prima vind ik.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 0:21

Met kleertjes, slaapzakken enz niet maar bij grote aankopen wel zoals een buggy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  duckie di 1 mei 2012 - 0:29

met kleertjes niet, kinderwagen heeft een oranje kap maar die zou ik evt bij een 2e misschien van kleur veranderen (bugaboo) zodat hij toch weer anders lijkt, buggy is zwart en hebben witte meubels...

heb een paar neutrale dekens en lakentjes maar later ook wel roze gekocht... aankleedkussen hoezen ook verschillende kleuren maar ja dat is ook niet zo duur omdat opnieuw aan te schaffen...

slaapzakken ook gewoon lekkere meiden kleurtjes op een witte combisleeper na

de bakken van de ikea kast zijn rood en roze maar daar zouden we evt ook zo andere kleuren bij kunnen kopen...

de duurdere dingen hebben we wel neutraal gehouden maar de wat goedkopere dingen die makkelijk te vervangen zijn hebben we nu wel roze ed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Slakje di 1 mei 2012 - 0:31

Eigenlijk niet echt. Op dit moment gaat alles wat te klein is voor Louise of wat we niet meer kunnen gebruiken naar een meisje dat in augustus zal bevallen, zij is een jaar jonger dan ik, dus zij kan het ook wel gebruiken! Daarna krijg ik alles terug.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Lindsya di 1 mei 2012 - 0:33

Nee daar heb ik nooit rekening mee gehouden. Mocht de tweede een meisje worden dan koop ik alles in meisjes stijl. Dan verkoop of geef ik de dingen van ons zoontje weg.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Diese di 1 mei 2012 - 0:35

Wij hoeven hier geen rekening mee te houden, omdat wij alleen meiden krijgen (ingewikkeld verhaal Wink ). Toch heb ik de grote dingen neutraal, omdat ik dit mooier vind. lk vind bijvoorbeeld die zuurstok kinderkamers, waarin alles inclusief de meubels roze zijn, echt niet mooi. Ik ben gek op (fel & zacht)roze ("Disney roze" vind ik dan weer verschrikkelijk), maar ik vind het mooier om met roze accessoires te werken. En wij hebben inderdaad in de woonkamer ook roze spullen, dus ik zou voor een jongen ook een roze boxkleed gebruiken.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  M@niek di 1 mei 2012 - 0:38

met de kinderwagen en maxi-cosi/stoeltje enz hebben we dat wel gedaan. kleertjes/rompers e.d. niet.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Ezzer di 1 mei 2012 - 0:42

Met de grotere aankopen wel zoals kinderwagen, kamertje, maxicosi. Voor de rest hou ik er geen rekening mee. Zie ik een leuke/handige slaapzak met blauw dan koop ik die en zie ik iets neutraals wat ik leuk vind voor onze zoon dan koop ik dat.
We hebben trouwens laatst een buggy gekocht in het blauw, hij is vooral voor op vakantie en voor bij mijn ouders. Toen heb ik wel getwijfeld of we die wel moesten nemen, maar de andere versie was in het wit en dat leek me zo besmettelijk. Bovendien kan een meisje ook wel in een blauwe buggy de paar keer dat hij gebruikt wordt.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Tania di 1 mei 2012 - 0:45

Alleen met de kinderwagen en autostoeltjes voor de rest niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  duckie di 1 mei 2012 - 0:45

Ezzer schreef:Met de grotere aankopen wel zoals kinderwagen, kamertje, maxicosi. Voor de rest hou ik er geen rekening mee. Zie ik een leuke/handige slaapzak met blauw dan koop ik die en zie ik iets neutraals wat ik leuk vind voor onze zoon dan koop ik dat.
We hebben trouwens laatst een buggy gekocht in het blauw, hij is vooral voor op vakantie en voor bij mijn ouders. Toen heb ik wel getwijfeld of we die wel moesten nemen, maar de andere versie was in het wit en dat leek me zo besmettelijk. Bovendien kan een meisje ook wel in een blauwe buggy de paar keer dat hij gebruikt wordt.



bij mijn ouders staat ook een blauwe buggy en die heb ik zelf voor daar gekocht... ik heb daar ook geen moeite mee hoor... vind eerder dat een meisje wel in blauw kan dan een jongen in roze....

ik heb voor A. ook wel eens leren slofjes gekocht in donkerblauw de jongens variant omdat ik de meisjesvariant niet mooi vond of omdat ik ook wel eens wat stoers wou...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  SarahKey di 1 mei 2012 - 1:13

freakielief schreef:Ja, onze spulletjes zijn redelijk neutraal.

Hier ook. Daar hebben we expres rekening mee gehouden. Natuurlijk hebben we wel een blauwe verschoonkussenhoes en voor het bedje, maar ook neutrale kleuren.
Alleen de kleding is echt voor een jongen. Heb wel wat neutraal spul, van maat 50/56.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Liadan di 1 mei 2012 - 1:27

Met de kinderwagen en maxicosi hebben we daar wel rekening mee gehouden.
De buggy is oudroze met grijs maar daar kan onze zoon ook prima in.
Verder hebben we veel roze in huis, maar ook wel het een en ander neutraal.
Slaapzakken waren ook vooral roze, maar een collega van mij heeft 2 kinderen in dezelfde leeftijd als die van mij waarvan de oudste een jongen is en de jongste een meisje en wij hebben de slaapzakken geruild en ook veel kleertjes aan elkaar gegeven.
De loopauto die we hebben is ook roze, maar via marktplaats nu een rode gekocht voor de verjaardag van onze zoon. En verder vindt Kian het gelukkig helemaal niet erg om met roze dingen te spelen Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Bruintje Beer di 1 mei 2012 - 1:27

freakielief schreef:Ja, onze spulletjes zijn redelijk neutraal.
+1
Hier wordt nu alles voor de 2x gebruikt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Parisienne di 1 mei 2012 - 1:33

Met de grote/dure aankopen wel, verder niet echt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Darius di 1 mei 2012 - 1:39

Parisienne schreef:Met de grote/dure aankopen wel, verder niet echt.

+1
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:40

Met de grote dingen wel, wij wisten ook niet of het een jongen of meisje zou zijn. Nu doe ik dat niet met gebruiksdingen. Sommige dingen zijn neutraal en andere weer niet. We hebben een zoontje en ik vind het ook leuk om echte jongensdingen voor hem te kopen. Bij een evt 2e zien we dan wel weer wat er wel of niet nogmaals te gebruiken is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Novalee di 1 mei 2012 - 1:53

De grote aankopen (kamertje, wagen en straks een buggy & campingbedje) houden we er wel rekening mee. Qua kleertjes heb ik in de kleinste maatjes wel wat neutraal spul, maar het meeste is toch wel roze of gewoon erg meisjesachtig. Rompertjes hebben we dan wel weer veel wit, maar dat is ook gewoon uit praktisch oogpunt. Slaapzakken houd ik soms rekening mee, zo hebben we een blauwe en een witte, maar ook een lila met roze olifantje.

Bij speelgoed let ik er wel op. Zo heeft ze een liedjesboek van V-tech, die heb je in een roze en "neutrale" versie en zij heeft dan dus de neutrale. We willen waarschijnlijk ook de bekende loopwagen van V-tech, ook weer in neutraal en niet in roze. Dat zijn wel dingen die hopelijk meer kindjes gaan gebruiken, en daarnaast hoeft van mij ook niet alles zo roze. Ze heeft de muziekbol/sterrenprojector van Chico juist in het blauw, want de roze vond ik lelijk Houden/hadden jullie er rekening... 1578173417
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Houden/hadden jullie er rekening... Empty Re: Houden/hadden jullie er rekening...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum