Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.

+23
CCC
Sarah1985
Caulfield
Herfstblaadjes
Thunder
SoGood
Lady Starstruck
JustMeDaan
Susan
Lejow
Monte
Rush
Joontjuh
silly-one
litllejoy
Steep
Jerry
Mermaid
Mamsie
mezzoforte
boekenwurm83
Highway
Caribbeanlover
27 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten. - Pagina 3 Empty Re: Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.

Bericht  Susan za 5 mei 2012 - 3:17

Niet goed doorbakken varkensvlees en rauw/zacht ei eet ik trouwens ook niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten. - Pagina 3 Empty Re: Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.

Bericht  Monte za 5 mei 2012 - 4:59

Ik vind sommige mensen wel heel naïef. Er zijn genoeg uitzendingen geweest over de gevaren van rauwe kip. Naast salmonella zit er op kip de zeer gevaarlijke ESBL bacterie die resistent is voor antibiotia. Mocht je die op 1 of andere manier binnenkrijgen dan kun je daar zeer ernstig ziek van worden en zelfs aan overlijden. Je denkt misschien dat er niets aan de hand is, maar als je de feiten kent dat zou je moeten weten dat er al veel mensen zijn overleden aan salmonella en de ESBL bacterie.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Sarah1985 za 5 mei 2012 - 7:33

Ik gebruik altijd 2 vorken dan. Ben namelijk 1 keer ziek geweest van die goede kip en dat was echt geen pretje. Dus ik let nu extra goed op
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  CCC za 5 mei 2012 - 9:57

Ik let met kip wel op, met ander vlees denk ik er nooit zo bij na eerlijk gezegd... Ben er ook nooit echt ziek van geworden...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 4:09

silly-one schreef:Kip pak ik een spatel voor, maar verder pak ik alles met mijn vork. Ik denk er niet echt over na eigenlijk. Tja, dat er een kans is op ziek worden dat is pech. Een dag goed boven de wc hangen is jammer, maar ga er niet dood aan.

Kip wel en varkensvlees niet!? Dat is hetzelfde, dus net zo slecht.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 4:12

Pippa schreef:Toch heeft CBL wel gelijk, het is echt slecht & gevaarlijk om het met hetzelfde bestek te doen. Daarom gebruik ik altijd 1 klein vorkje per soort vlees voor het rauwe, draai ik het om met spatels, en pas als het gaar is pak ik het met mijn eigen bestek. Je kunt er zó ziek van worden.

Het is algemeen bekend idd dat het slecht is en toch zijn ze nooit zien geworden alhoewel dat niks zegt. Het is gewoon niet goed. Dus voortaan kunnen ze beter bij de schalen waar het vlees op ligt vorken bij te leggen waarmee je het ook op de plaat/pannetjes legt.

Als je het omdraait is het dan ook beter om een andere te pakken omdat het nog rauw kan zijn als je het omdraait. Vervolgens eet je het op met een andere vork.

Thuis doen ze het ook niet in een grote pan die vind het raar dat ze het dan wel doen. Btw, die spatels zitten er niet voor niks bij.

Wat te denken van al die ziektes die toen zo uitbraken. Leren mensen daar niet van?!

Wat ik na 2 keer irritant vond is dat m'n schoonmoeder het mesje van de kruidenboter steeds letterlijk tegen het vlees zette en ik na de 2e keer daar pissig om werd. Ze zei dat ze niet wist dat die daarvoor was, maar dan nog dan zet je het toch niet tegen het vlees aan!:evil:

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 4:21

Ik snap niet zo goed dat mensen dat soort onnodige risico's nemen.
Dan kun je net zo goed ook onveilge sex hebben want hee, er zijn zoveel mensen niet ziek van geworden.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 4:22

JustMeDaan schreef:Ik heb al eens voedselvergiftiging gehad, dit was dan bij een restaurant en daar was het al besmet ofzo niet te proeven in ieder geval. En ik draai nog steeds rauw vlees om met de vork waar ik mee eet.

Niks geen stoerdoenerij over dat het goed voor me is, ik ben serieus van mening dat een beetje bacteriën beter voor je is dan al dat steriele gedoe. Leef nog steeds.

In een restaurant weet je dus ook niet of alles goed bereid is zoals jij wil.

Je kan er het beste van uitgaan dat zij het niet doen zoals ik het beschreef met gourmetten. Een beetje net restaurant doet het netjes.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 4:22

Eline schreef:
Zoey schreef:Ik doe dat eigenlijk ook altijd.. Haha!

Haha, ik ook, behalve met mijn kip. Dan pak ik braaf mijn spateltje Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten. - Pagina 3 827601

Hoe doe je dat met varkensvlees?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 4:26

Sogood schreef:Wij hebben toevallig gisteren gegourmet. Bij onze gourmetschotel zaten kip en gehakt in 1 verpakking.. Dat mag toch helemaal niet meer?

Dat zit altijd bij pakketten samen. Wat maakt het uit het zit toch in aparte vakjes. Onzin dat dat niet mag. Als dat echt zo was was het allang niet meer zo te koop en je ziet het nog steeds zo, al jaren.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 4:27

Zelda schreef:
Monte schreef:
Susan schreef:
Pippa schreef:

Om het dat steriele gedoe is ook wel weer enorm overdreven natuurlijk, het is gewoon 1 handeling meer dan rauw met gaar en andersom besmetten. En dat jij het nog steeds doet, moet je zelf weten, feit blijft dat je een risico neemt waar je doodziek van kunt worden. En ik krijg heus wel bacteriën binnen, maar ik ga het niet bewust opzoeken als het niet hoeft.

Inderdaad. Sowieso zijn er natuurlijk wel verschillende soorten bacteriën, de bacteriën die op rauwe kip leven zijn gewoon niet de bacteriën die je wil binnenkrijgen. Dat je daar dus voor oppast valt naar mijn mening gewoon onder het gebruiken van je gezonde verstand en niet onder 'overdreven steriel gedoe'.
Nou inderdaad, moet je maar eens googelen wat je van rauwe kip kunt krijgen, daar zijn serieus mensen aan overleden(en dat waren niet alleen zwakke oudjes). Kip rauw is echt heel erg gevaarlijk en ik erger me dus ook aan mensen die zeggen dat je er niet dood aan gaat of je weerstand kweekt. Echt onzin, dan ken je de feiten gewoon niet.
Helemaal mee eens! Mijn schoonvader is overleden aan het eten van niet goed doorgebakken kip, de salmonella bacterie dus. Ik kan ook echt boos worden als mensen zeggen dat het allemaal wel mee valt, dat is dus níet zo. Je kunt er vreselijk ziek van worden en zelfs doodgaan.

Wat erg zeg! Dit is maar weer eens het bewijs.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 4:27

Yoyo schreef:Mijn vader eet rauw gehakt! Hoe erg is dat dan wel niet?

Met kip denk ik er inderdaad ook wel om, maar dat andere vlees niet. Je wordt niet zomaar ziek hoor.

Als het rundergehakt is is het niet erg, is het half om half dan wel. Denk maar een tartaar dat is ook rauw en net gehakt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 4:30

Herfstblaadjes schreef:Met rundvlees en vis let ik er niet op, dat kun je best rauw eten. Met varkensvlees en vooral kip ben ik wel heel voorzichtig. Wat anderen doen mogen ze zelf weten, als ze maar niet aan mijn vlees ermee zitten.

Met vis moet je net zo goed oppassen, maar bij de een kan het idd wel en bij de ander is het gewoon slecht.

Btw, ik ga het ff googlen en laat het de volgende keer aan ze zien.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 4:46

Caribbeanlover schreef:

Wat erg zeg! Dit is maar weer eens het bewijs.
Ja is ook heel erg, dus het kan zomaar gebeuren.

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 6 mei 2012 - 4:54

Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen met een enorme darmontsteking door nog rauwe kipfilet. Ik ben de exacte benaming even kwijt. Het is geen salmonella, maar iets anders. Gelukkig maar dat het geen salmonella was, maar je hebt het idd zomaar, zeker als je al wel eens 'problemen' met je darmen hebt.

En ik ben inderdaad niet bepaald een zwak oudje wat zo ziek wordt. Ik lette altijd al goed op, maar nu nog veel meer.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 7:17

Kijk jij bent ook het bewijs dat het wel degelijk slecht is. Snap heel goed dat je sindsdien goed op let.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one zo 6 mei 2012 - 7:44

Caribbeanlover schreef:
silly-one schreef:Kip pak ik een spatel voor, maar verder pak ik alles met mijn vork. Ik denk er niet echt over na eigenlijk. Tja, dat er een kans is op ziek worden dat is pech. Een dag goed boven de wc hangen is jammer, maar ga er niet dood aan.

Kip wel en varkensvlees niet!? Dat is hetzelfde, dus net zo slecht.

Een varkenshaasje kan je ook eten als het rose is. Iets met kip niet. Toch wel een klein beetje verschil lijkt mij.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 8:52

Nou echt zeker weten van niet he. Je weet niet wat je zegt. Als jij in een restaurant varkensvlees krijgt wat roze is, dan kan je dat het beste terug sturen aangezien dat echt niet hoort. Er is geen verschil met kip, het is hetzelfde en net zo schadelijk als dat roze is.

Er is dus geen klein beetje verschil, want het komt op hetzelfde neer.

Dat je het kan eten is een ander verhaal als jij dat lekker vind hoop ik voor je dat je er nooit ziek van word. Dan kan je alles wel eten, ongare cake etc.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Monte zo 6 mei 2012 - 8:58

Dat is niet helemaal waar CBL, varkensvlees kun je rose eten mits de buitenkant helemaal doorbakken is. Alleen de binnenkant mag nog rose zijn. Rose is ook niet rauw, maar licht gebraden. Dit staat erover op voedingscentrum:
Het is erg belangrijk om varkensvlees goed te verhitten, zodat bacteriën worden gedood. Vlees uit één stuk van rund of varken, zoals biefstuk, mag van binnen nog rosé zijn, omdat de meeste bacteriën altijd aan de buitenkant van het vlees zitten.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 9:05

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/varkensvlees.aspx

Het kan alleen bij vlees uit 1 stuk van rund of varken. Maar het lijkt mij toch niet goed bij varkensvlees.

Zie kopje ''Gezondsheidsrisico's'' ..........Prik niet met hetzelfde bestek in rauw vlees en daarna in gaar eten.

Dat zou ik m'n schoonfamilie moeten laten lezen!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 9:11

Dan nog, bij varkensvlees krijg ik er nare gedachtes bij ook al eet ik geen vlees.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 9:29

Ik ben opgegroeid met een vader die alles scheidt, wat ook maar met vlees te maken heeft. Overal kwamen er keukenrol tussen, om het sap van het vlees maar niet te laten overlopen. Als vlees niet in aparte bakjes zat, dan hoefde hij het niet. Hij is wel iets makkelijker geworden, maar omdat ik ermee opgegoeid ben, ben ik wel zeer voorzichtig met wat ik eet. En hoe ik het bereid voor ik het eet.

Als we gourmetten, dan altijd met aparte vorkjes voor vlees. En als het aan mijn vader ligt zouden er voor elk stukje vlees aparte vorkjes zijn. En was hij de enige die het vlees mocht omdraaien.

Maar als ik daar echt bij moet nadenken, dan denk ik dat ik bij alles wat ik eet, qua vlees, na ga denken of het nog wel goed is of het wel kan etc. En daar heb ik neit zo heel erg veel zin in. Kip let ik extra goed op. Gehakt e.d. zorg ik dat het op de juiste manier wordt ontdooit, maar verder?

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 6 mei 2012 - 9:59

Caribbeanlover schreef:Nou echt zeker weten van niet he. Je weet niet wat je zegt. Als jij in een restaurant varkensvlees krijgt wat roze is, dan kan je dat het beste terug sturen aangezien dat echt niet hoort. Er is geen verschil met kip, het is hetzelfde en net zo schadelijk als dat roze is.

Dat je het kan eten is een ander verhaal als jij dat lekker vind hoop ik voor je dat je er nooit ziek van word. Dan kan je alles wel eten, ongare cake etc.
CBL, JIJ weet niet wat je zegt. Varkensvlees kan en mag rosé gegeten worden. De binnenkant is hierbij rosé, de buitenkant moet inderdaad wel goed doorbakken/verhit zijn. De hitte doodt alle bacteriën al voldoende. Wat er geschreven staat op voedingscentrum.nl moet je wat beter lezen, je leest over allerlei dingen heen. Mijn oom is chefkok, mijn vriend is kok in opleiding. Ik ga er dus vanuit dat zij wel weten hoe en wat.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Twellie zo 6 mei 2012 - 12:07

Nou ben ik sowieso al vegetarier, maar ik zou echt nooit mijn vork in rauw vlees steken en er dan gebraden vlees mee opeten pale . Vind rauw vlees echt walgelijk, ik zie er ook echt geen eten in: ik zie alleen een stuk doodgemaakt dier.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Caribbeanlover zo 6 mei 2012 - 19:45

Parisienne schreef:
Caribbeanlover schreef:Nou echt zeker weten van niet he. Je weet niet wat je zegt. Als jij in een restaurant varkensvlees krijgt wat roze is, dan kan je dat het beste terug sturen aangezien dat echt niet hoort. Er is geen verschil met kip, het is hetzelfde en net zo schadelijk als dat roze is.

CBL, JIJ weet niet wat je zegt. Varkensvlees kan en mag rosé gegeten worden. De binnenkant is hierbij rosé, de buitenkant moet inderdaad wel goed doorbakken/verhit zijn. De hitte doodt alle bacteriën al voldoende. Wat er geschreven staat op voedingscentrum.nl moet je wat beter lezen, je leest over allerlei dingen heen. Mijn oom is chefkok, mijn vriend is kok in opleiding. Ik ga er dus vanuit dat zij wel weten hoe en wat.

M'n man is al jaaaaaaren kok, dus jouw vriend is het nog geen eens! Als je beter had gelezen, dan had je kunnen zien dat ik heb gezegd dat het wel kan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: