Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.
+23
CCC
Sarah1985
Caulfield
Herfstblaadjes
Thunder
SoGood
Lady Starstruck
JustMeDaan
Susan
Lejow
Monte
Rush
Joontjuh
silly-one
litllejoy
Steep
Jerry
Mermaid
Mamsie
mezzoforte
boekenwurm83
Highway
Caribbeanlover
27 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.
Toch heeft CBL wel gelijk, het is echt slecht & gevaarlijk om het met hetzelfde bestek te doen. Daarom gebruik ik altijd 1 klein vorkje per soort vlees voor het rauwe, draai ik het om met spatels, en pas als het gaar is pak ik het met mijn eigen bestek. Je kunt er zó ziek van worden.
Gast- Gast
Je kunt van rauw vlees naar gaar heel ziek worden en door twee soorten rauw vlees met 1 vork te pakken kun je kruisbesmetting krijgen en ook dat is gevaarlijk. Ik doe het dus net als Pippa, per soort 1 vork en dan eigen bestek voor gaar vlees/eten.Pippa schreef:Toch heeft CBL wel gelijk, het is echt slecht & gevaarlijk om het met hetzelfde bestek te doen. Daarom gebruik ik altijd 1 klein vorkje per soort vlees voor het rauwe, draai ik het om met spatels, en pas als het gaar is pak ik het met mijn eigen bestek. Je kunt er zó ziek van worden.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Monte schreef:Je kunt van rauw vlees naar gaar heel ziek worden en door twee soorten rauw vlees met 1 vork te pakken kun je kruisbesmetting krijgen en ook dat is gevaarlijk. Ik doe het dus net als Pippa, per soort 1 vork en dan eigen bestek voor gaar vlees/eten.Pippa schreef:Toch heeft CBL wel gelijk, het is echt slecht & gevaarlijk om het met hetzelfde bestek te doen. Daarom gebruik ik altijd 1 klein vorkje per soort vlees voor het rauwe, draai ik het om met spatels, en pas als het gaar is pak ik het met mijn eigen bestek. Je kunt er zó ziek van worden.
Ik snap ook niet dat er zoveel mensen zijn die er zo laks over doen eerlijk gezegd. Het kan je darmen echt gigantisch verpesten. Mensen zullen mij irritant vinden met gourmetten, want ik let er ook op dat mijn vriend en degene met wie ik gourmet het niet doen. Kleine moeite om een aparte vork te gebruiken, en het verpest je gezondheid niet
Gast- Gast
Mamsie schreef:Aah ik miste de gourmet topics al!
En het is nog niet eens kerst!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pippa schreef:Monte schreef:Je kunt van rauw vlees naar gaar heel ziek worden en door twee soorten rauw vlees met 1 vork te pakken kun je kruisbesmetting krijgen en ook dat is gevaarlijk. Ik doe het dus net als Pippa, per soort 1 vork en dan eigen bestek voor gaar vlees/eten.Pippa schreef:Toch heeft CBL wel gelijk, het is echt slecht & gevaarlijk om het met hetzelfde bestek te doen. Daarom gebruik ik altijd 1 klein vorkje per soort vlees voor het rauwe, draai ik het om met spatels, en pas als het gaar is pak ik het met mijn eigen bestek. Je kunt er zó ziek van worden.
Ik snap ook niet dat er zoveel mensen zijn die er zo laks over doen eerlijk gezegd. Het kan je darmen echt gigantisch verpesten. Mensen zullen mij irritant vinden met gourmetten, want ik let er ook op dat mijn vriend en degene met wie ik gourmet het niet doen. Kleine moeite om een aparte vork te gebruiken, en het verpest je gezondheid niet
Eens. Ik vind het ook altijd stoerdoenerij, 'goed voor je weerstand', 'nooit ziek geweest', et cetera. Natuurlijk word je niet per definitie ziek, maar dat is ook gewoon een kwestie van geluk, niet elk stuk rauw vlees is besmet met een bacterie, je krijgt niet altijd een infectie en je wordt niet altijd ziek, maar áls je wel ziek wordt denk ik dat je daarna je les wel hebt geleerd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja inderdaad, net als dat sommige vlees nog rauw laten. Met rund kan ik dat nog wel snappen(al vind ik dat zelf ook niets bij gourmet of fondue), maar ik heb wel eens een stukje kip of varken gehad dat niet helemaal gaar was. Nou echt niet dat ik dat ga opeten, dat gaat zo terug op de plaat totaal het totaal gaar is(liever iets te dan eronder).Pippa schreef:Monte schreef:Je kunt van rauw vlees naar gaar heel ziek worden en door twee soorten rauw vlees met 1 vork te pakken kun je kruisbesmetting krijgen en ook dat is gevaarlijk. Ik doe het dus net als Pippa, per soort 1 vork en dan eigen bestek voor gaar vlees/eten.Pippa schreef:Toch heeft CBL wel gelijk, het is echt slecht & gevaarlijk om het met hetzelfde bestek te doen. Daarom gebruik ik altijd 1 klein vorkje per soort vlees voor het rauwe, draai ik het om met spatels, en pas als het gaar is pak ik het met mijn eigen bestek. Je kunt er zó ziek van worden.
Monte- Ratel
Susan schreef:Pippa schreef:Monte schreef:Je kunt van rauw vlees naar gaar heel ziek worden en door twee soorten rauw vlees met 1 vork te pakken kun je kruisbesmetting krijgen en ook dat is gevaarlijk. Ik doe het dus net als Pippa, per soort 1 vork en dan eigen bestek voor gaar vlees/eten.Pippa schreef:Toch heeft CBL wel gelijk, het is echt slecht & gevaarlijk om het met hetzelfde bestek te doen. Daarom gebruik ik altijd 1 klein vorkje per soort vlees voor het rauwe, draai ik het om met spatels, en pas als het gaar is pak ik het met mijn eigen bestek. Je kunt er zó ziek van worden.
Eens. Ik vind het ook altijd stoerdoenerij, 'goed voor je weerstand', 'nooit ziek geweest', et cetera. Natuurlijk word je niet per definitie ziek, maar dat is ook gewoon een kwestie van geluk, niet elk stuk rauw vlees is besmet met een bacterie, je krijgt niet altijd een infectie en je wordt niet altijd ziek, maar áls je wel ziek wordt denk ik dat je daarna je les wel hebt geleerd.
Inderdaad. Maar je hebt wel kans om ziek te worden door het te doen, dus waarom het niet voor zijn door het gewoon los van elkaar te houden en te zorgen dat het gaar is.
Gast- Gast
Ik heb al eens voedselvergiftiging gehad, dit was dan bij een restaurant en daar was het al besmet ofzo niet te proeven in ieder geval. En ik draai nog steeds rauw vlees om met de vork waar ik mee eet.
Niks geen stoerdoenerij over dat het goed voor me is, ik ben serieus van mening dat een beetje bacteriën beter voor je is dan al dat steriele gedoe. Leef nog steeds.
In een restaurant weet je dus ook niet of alles goed bereid is zoals jij wil.
Niks geen stoerdoenerij over dat het goed voor me is, ik ben serieus van mening dat een beetje bacteriën beter voor je is dan al dat steriele gedoe. Leef nog steeds.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
JustMeDaan schreef:Ik heb al eens voedselvergiftiging gehad, dit was dan bij een restaurant en daar was het al besmet ofzo niet te proeven in ieder geval. En ik draai nog steeds rauw vlees om met de vork waar ik mee eet.
Om het dat steriele gedoe is ook wel weer enorm overdreven natuurlijk, het is gewoon 1 handeling meer dan rauw met gaar en andersom besmetten. En dat jij het nog steeds doet, moet je zelf weten, feit blijft dat je een risico neemt waar je doodziek van kunt worden. En ik krijg heus wel bacteriën binnen, maar ik ga het niet bewust opzoeken als het niet hoeft.
Gast- Gast
Zoey schreef:Ik doe dat eigenlijk ook altijd.. Haha!
Haha, ik ook, behalve met mijn kip. Dan pak ik braaf mijn spateltje
Gast- Gast
Jerry schreef:is goed voor je weerstand
Ik dacht exact hetzelfde
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Pippa schreef:
Om het dat steriele gedoe is ook wel weer enorm overdreven natuurlijk, het is gewoon 1 handeling meer dan rauw met gaar en andersom besmetten. En dat jij het nog steeds doet, moet je zelf weten, feit blijft dat je een risico neemt waar je doodziek van kunt worden. En ik krijg heus wel bacteriën binnen, maar ik ga het niet bewust opzoeken als het niet hoeft.
Inderdaad. Sowieso zijn er natuurlijk wel verschillende soorten bacteriën, de bacteriën die op rauwe kip leven zijn gewoon niet de bacteriën die je wil binnenkrijgen. Dat je daar dus voor oppast valt naar mijn mening gewoon onder het gebruiken van je gezonde verstand en niet onder 'overdreven steriel gedoe'.
Susan- Lady Post-a-lot
Nou inderdaad, moet je maar eens googelen wat je van rauwe kip kunt krijgen, daar zijn serieus mensen aan overleden(en dat waren niet alleen zwakke oudjes). Kip rauw is echt heel erg gevaarlijk en ik erger me dus ook aan mensen die zeggen dat je er niet dood aan gaat of je weerstand kweekt. Echt onzin, dan ken je de feiten gewoon niet.Susan schreef:Pippa schreef:
Inderdaad. Sowieso zijn er natuurlijk wel verschillende soorten bacteriën, de bacteriën die op rauwe kip leven zijn gewoon niet de bacteriën die je wil binnenkrijgen. Dat je daar dus voor oppast valt naar mijn mening gewoon onder het gebruiken van je gezonde verstand en niet onder 'overdreven steriel gedoe'.
Monte- Ratel
Helemaal mee eens.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik doe ook alles met 1 vork...
Edit: behalve kip!
Edit: behalve kip!
Gast- Gast
Wij hebben toevallig gisteren gegourmet. Bij onze gourmetschotel zaten kip en gehakt in 1 verpakking.. Dat mag toch helemaal niet meer?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Nee absoluut niet.Sogood schreef:Wij hebben toevallig gisteren gegourmet. Bij onze gourmetschotel zaten kip en gehakt in 1 verpakking.. Dat mag toch helemaal niet meer?
Monte- Ratel
Helemaal mee eens! Mijn schoonvader is overleden aan het eten van niet goed doorgebakken kip, de salmonella bacterie dus. Ik kan ook echt boos worden als mensen zeggen dat het allemaal wel mee valt, dat is dus níet zo. Je kunt er vreselijk ziek van worden en zelfs doodgaan.Monte schreef:Nou inderdaad, moet je maar eens googelen wat je van rauwe kip kunt krijgen, daar zijn serieus mensen aan overleden(en dat waren niet alleen zwakke oudjes). Kip rauw is echt heel erg gevaarlijk en ik erger me dus ook aan mensen die zeggen dat je er niet dood aan gaat of je weerstand kweekt. Echt onzin, dan ken je de feiten gewoon niet.Susan schreef:Pippa schreef:
Gast- Gast
Ik doe dat ook vaak met dezelfde vork terwijl ik wel extra vorken voor het vlees neerleg. Ik denk er eigenlijk niet echt bij na ofzo.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Mijn vader eet rauw gehakt! Hoe erg is dat dan wel niet?
Met kip denk ik er inderdaad ook wel om, maar dat andere vlees niet. Je wordt niet zomaar ziek hoor.
Met kip denk ik er inderdaad ook wel om, maar dat andere vlees niet. Je wordt niet zomaar ziek hoor.
Gast- Gast
Met rundvlees en vis let ik er niet op, dat kun je best rauw eten. Met varkensvlees en vooral kip ben ik wel heel voorzichtig. Wat anderen doen mogen ze zelf weten, als ze maar niet aan mijn vlees ermee zitten.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Rundergehakt kun je best rauw proeven, mist het van goede kwaliteit is, en vers. Van het eten van rauwe kip kun je salmonella besmetting krijgen. Dat is geen bacterie waar tegen je weerstand opbouwt door het af en toe binnen te krijgen, dus het advies dat een beetje bacteriën goed voor de weerstand zouden zijn gaat hier absoluut niet op.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Ik weet prima wat het is, werk zelf in de zorg dus ik ben wel op de hoogte van ziektes ed.
Ik ga er alleen niet zo angstvallig mee om.
Grappig wel dat de meesten hier alleen naar kip kijken, maar het ook in groente, varkensvlees, eieren, vis/garnalen/schelpdieren, melk en zelfs je water kan zitten.
In de meeste gevallen krijg je er overigens alleen wat diarree van.
Ik ga er alleen niet zo angstvallig mee om.
Grappig wel dat de meesten hier alleen naar kip kijken, maar het ook in groente, varkensvlees, eieren, vis/garnalen/schelpdieren, melk en zelfs je water kan zitten.
In de meeste gevallen krijg je er overigens alleen wat diarree van.
JustMeDaan- Prater
Dat is toch een kwestie van waar je de grens trekt? Die andere dingen die jij noemt niet meer eten, dat vind ik wel angstvallig gedrag, omdat die kans relatief veel kleiner is. Oppassen met rauwe kip en niet met de vork eten waarmee je het hebt aangeraakt vind ik geen angstvallig gedrag, dat vind ik gewoon je verstand gebruiken.
Susan- Lady Post-a-lot
Waar staat dat die kans veel kleiner is?
Varkensvlees kan ook besmet zijn, en dat word vaker wat rauwer gelaten. Dan loop je daar ook risico mee.
Je drinkwater net zo, eieren net zo, wie eet er wel eens een zacht gekookt ei bv.
Dat kan net zo goed besmet zijn. Hard gekookte is beter als je erop wil letten.
Koop je wel eens een kant en klaar groentepakket om te wokken oid? Tauge die erin zit kan besmet zijn met salmonella.
Zalm en garnalen kunnen ook besmet zijn.
En hoewel ons drinkwater goed is, kan ook dat besmet zijn.
In principe loop je met alles een risico. Niet alle kip is besmet.
En ik gebruik ook mijn verstand, alleen op een andere manier dan jij.
Prima toch.
Varkensvlees kan ook besmet zijn, en dat word vaker wat rauwer gelaten. Dan loop je daar ook risico mee.
Je drinkwater net zo, eieren net zo, wie eet er wel eens een zacht gekookt ei bv.
Dat kan net zo goed besmet zijn. Hard gekookte is beter als je erop wil letten.
Koop je wel eens een kant en klaar groentepakket om te wokken oid? Tauge die erin zit kan besmet zijn met salmonella.
Zalm en garnalen kunnen ook besmet zijn.
En hoewel ons drinkwater goed is, kan ook dat besmet zijn.
In principe loop je met alles een risico. Niet alle kip is besmet.
En ik gebruik ook mijn verstand, alleen op een andere manier dan jij.
Prima toch.
JustMeDaan- Prater
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Zelf uit beker drinken/met bestek eten
» vlees eten
» Vlees eten
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Zelf uit beker drinken/met bestek eten
» vlees eten
» Vlees eten
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: