Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vlees eten

+6
Tania
Twellie
Laurientje
Pink!
Linda
Filoria
10 plaatsers

Ga naar beneden

Vlees eten Empty Vlees eten

Bericht  Filoria za 15 jun 2013 - 18:33

Hoe zouden jullie het vinden als je kind uit eigen beweging vegetarisch wil gaan eten? Bij Tomas op school hebben ze een project over voedsel. Eerst ging het vooral over groente en fruit, maar vrijdag hebben ze het blijkbaar over vlees gehad. Tomas vraagt sindsdien bij alles of er vlees of vis in zit en zo ja: dan wil hij het niet eten, want dat is zielig voor de dieren. Ik vind hem wel erg jong voor zo'n beslissing. Wat zouden julie doen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Linda za 15 jun 2013 - 18:40

Ik zou daar gewoon even in mee gaan. Dikke kans dat hij het over een tijdje wel weer wilt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Pink! za 15 jun 2013 - 18:51

Ik eet zelf geen vlees dus als hij op een dag zou zeggen dat hij dat ook niet wilt is dat geen probleem. 

Bij jou is dat wat anders maar ik zou dr gewoon in mee gaan.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Linda za 15 jun 2013 - 18:53

Volgende week zijn de "lekker naar de boer" opendagen. 

http://www.lekkernaardeboer.nl/


Je zou hem ook mee kunnen nemen daarheen en laten zien dat er ook diertjes zijn die wel goed leven en verzorgd worden. Ook een leuk dagje uit!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Filoria za 15 jun 2013 - 19:02

Wij zijn zelf - heel modern - flexitariërs. We eten een paar keer per week vlees of vis en een paar keer per week eten we vleesvervangers. Als ik meer te besteden had zou ik alleen biologisch vlees willen kopen, maar ik vind dat zo duur... Maar misschien kunnen we samen met Tomas een compromis vinden. Die dagen klinken leuk Linda, maar wij gaan komend weekend verhuizen, dus geen tijd Sad
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Laurientje za 15 jun 2013 - 23:17

Ik zou er ook in mee gaan, de tip van Linda vind ik ook wel een goeie!

Wij eten zelf ook heel weinig vlees, de kinderen nog minder, op brood eten we al helemaal geen vleesbeleg.
Oh en t vlees wat we eten is biologisch, inderdaad wel duurder maar veel beter en lekkerder!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Twellie za 15 jun 2013 - 23:27

Zelf ben ik ook vrij jong vegetariër geworden uit vrije keuze. Mijn kinderen hebben die keuze ook. Ze eten nu nog gewoon vlees, maar als mijn dochter zou aangeven dat ze dat niet meer zou willen, hoeft dat niet meer. Wel is dan een voorwaarde dat ze genoeg vleesvervanging zou moeten eten. Maar de keuze is aan de kinderen: als ze echte carnivoren willen worden, mag het ook. Het is een vrije beslissing.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 23:30

Laatst op de fiets fietsten er twee meisjes achter me van een jaar of 13, één van de twee wilde graag vegetariër zijn, vertelde ze. Uiteindelijk had ze met haar moeder een compromis gesloten dat ze wel kip en vis at, omdat haar moeder geen zin had om steeds apart te koken. Misschien kun je zoiets doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Tania za 15 jun 2013 - 23:36

Ik zou het prima vinden. J. eet nu ook geen vlees alleen als hij niet weet dat het ergens doorheen zit eet hij het (lasagne bijvoorbeeld). Misschien dat hij over een tijdje wel vlees gaat eten, zo niet ook goed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  MamaJ&R zo 16 jun 2013 - 0:14

Als mijn kinderen geen vlees zouden willen eten zou ik dat prima vinden. Er zijn tegenwoordig genoeg alternatieven.
MamaJ&R
MamaJ&R
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 40
Punten : 58
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Pompoen zo 16 jun 2013 - 0:21

Ik zou het inderdaad denk ik wel prima vinden. Ben zelf vanaf mijn 11e vegetariër geweest (tot en met mijn 18e, ik ging toen weer vlees eten omdat ik naar Zuid-Amerika ging in een gastgezin). Ik denk ook dat je er rustig in mee kunt gaan, hem zelf de keuzes laten maken, best kans dat hij vanzelf ook weer vlees gaat eten. Je hoeft hem er toch niet streng aan te houden? Laat hem zelf maar bepalen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  June zo 16 jun 2013 - 0:27

Toen ik tien was, wilde ik geen vlees meer eten. Mijn moeder vond dat wel prima, mijn vader op zich ook, maar hij wilde er geen rekening mee houden. Als er gehakt in een ovenschotel zat, moest ik dat maar gewoon eten. Als ik daar nu op terugkijk vind ik dat niet heel respectvol. Uiteindelijk ben ik toen ook weer gewoon vlees gaan eten na een jaar, omdat ik geen zin had in steeds gezeur aan tafel.
Bij mijn hypothetische kinderen zou ik er wel in meegaan. Al moet ik wel zeggen dat ik vier weer een andere leeftijd vind dan tien. Misschien kun je eens met hem bespreken waarom hij dat nu niet wil en waarom jullie 'flexitariërs' zijn en dat je dan al veel minder vlees eet dan veel andere kindjes/mensen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Caroow zo 16 jun 2013 - 0:29

Ik denk dat verplichten om het wel te eten alleen maar averechts werkt. Lekker laten gaan, misschien blijft het zo, misschien niet.. Het is niet iets noodzakelijks, genoeg vervangers.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vlees eten Empty Re: Vlees eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum