Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelf uit beker drinken/met bestek eten

+6
Alex
woezel
Bruintje Beer
loesje
Printje
maiadebij
10 plaatsers

Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 22:41

Met welke leeftijd konden jullie kindjes en zelf uit een gewone beker drinken en met een lepeltje of vorkje eten?

Ik laat S. het wel vaak proberen maar het lukt nog niet echt. Bij het eten met een lepel of vork vliegt alles door de lucht en bij het zelfstandig uit een beker drinken zit er meer op z'n kleding dan in zijn mondje Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  maiadebij za 24 dec 2011 - 23:34

J.ennah drinkt nu sinds een maand zonder morsen (meestal) zelfstandig uit een beker. Ze eet ook al goed met een vorkje haar brood en avondeten, en yoghurt met een lepel.

Maar J.ennah was een flesweigeraar dus heeft ze al vrij snel uit een beker leren drinken, N.adeem was er een stuk later meer.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 0:36

Gewoon door oefenen! smile

Hier met drinken gaat er ook nog wel eens een slok naast of een beker om, maar meestal lukt t ook wel heel goed!

Misschien nog een tip maar met drinken krijgt hij een slab om met opvangbakje zo blijven de kleren meestal droog!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 0:49

Laurientje85 schreef:Gewoon door oefenen! smile

Hier met drinken gaat er ook nog wel eens een slok naast of een beker om, maar meestal lukt t ook wel heel goed!

Misschien nog een tip maar met drinken krijgt hij een slab om met opvangbakje zo blijven de kleren meestal droog!

Zo'n slab heb ik ook liggen maar op de een of andere manier is hij daar erg bang van haha. Als ik dat ding bij 'm om wil doen is het huilen. Een gewone slab is af en toe ook drama Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Printje zo 25 dec 2011 - 0:50

Mijn zoontje dronk al snel uit een gewone beker, heeft nooit een rietjes/tuitbeker gehad.
Inmiddels gaat het drinken al een paar maanden heel erg goed, zonder te morsen..meneer probeert zelfs steeds maar met 1 hand zijn beker vast te houden.
Ook met avondeten zijn we vrij snel begonnen om het hem zelf te laten doen, dit gaat nu meestal ook erg netjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 0:57

Zijn jullie trouwens begonnen met zo'n oefenbeker van Difrax
Zelf uit beker drinken/met bestek eten 163751PAARS_2_Difrax_Oefen_Beker_Paars
of een gewone beker met/zonder oortje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Printje zo 25 dec 2011 - 1:01

Ik ben idd wel begonnen met de oefenbeker maar hier ging een gewone beker eigenlijk beter dan die oefenbeker hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 1:12

Mijn zoontje wilde die slab eerst ook niet om Razz!! Haha maar ineens vond hij t wel goed!

Wij hebben eerst de oefenbeker gehad als ik de beker vast hield zeg maar, toen hij dat zelf ging doen is een gewone beker makkelijker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  loesje zo 25 dec 2011 - 1:12

met bestek kan alex niet eten maar probeerd het wel en word boos omdat het dan niet lukt. maar uit een beker drinken kan hij wel mits wij hem mee vast houden want anders gaat hij wat knoeien zodra hij even adem wil halen (gaat wel steeds beter). Maar ik gebruik eigenlijk vaker de tuit of rietjesbeker Embarassed gewoon om dat het makkelijker is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Bruintje Beer zo 25 dec 2011 - 2:01

Met bestek eet ze al een tijdje. Ze was 1,5 ofzo maar echt zelfstandig zonder rietje drinken doet ze vanaf 2 jaar.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  woezel zo 25 dec 2011 - 3:59

Hier oefen ik bij E al met de oefenbeker met water.
Bij de jongens heb ik zodra over gingen naar gewone melk de fles het huis uit gedaan.
Zelf bestek eten weet ik niet meer.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 5:53

Met 6 maanden zijn we meteen gaan oefenen met de oefenbeker, met een 1 jaar kon hij zelf drinken. Nu doet hij niet anders meer smile

Eten met bestek, met de vork pas na een jaar, met een lepel al vrij snel want hij mocht al vrij snel zijn eigen toetje eten enzo. Nu eet hij zonder knoeien prima met bestek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Alex zo 25 dec 2011 - 6:03

Printje schreef:Ik ben idd wel begonnen met de oefenbeker maar hier ging een gewone beker eigenlijk beter dan die oefenbeker hahaha.

Hier ook.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Annemie zo 25 dec 2011 - 7:42

Mijn zoontje kan het ook nog niet, die drinkt uit een rietjesbeker en eten doet hij met de handen, want als je hem vork ofzo geeft snapt hij nog niet echt wat de bedoeling is en meestal gooit hij het dan op de grond.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  PapillonRose zo 25 dec 2011 - 9:25

Hier drinkt ze uit een rietjesbeker. Ik probeer wel af en toe een gewone beker, maar ze vindt dat meestal maar niks. Het lijkt wel of ze het eng vindt, dus ik zet er niet teveel druk achter. Gelukkig is een rietjesbeker een goed alternatief, wat betreft de mondmotoriek. Dus ik blijf regelmatig voorzichtig proberen met een gewone beker, zo lang dat niet gaat dan blijven we nog bij de rietjesbeker.

Met bestek eten gaat wisselend. Van een vork eten kan ze prima, maar dan moet ik het er wel aan prikken voor haar. Zo niet, dan schept ze het eten de halve keuken door laughcry Met een lepel eten gaat redelijk, bijvoorbeeld kwark. Omdat dit wat dikker is blijft het aardig plakken aan de lepel. Wat wel handig is, want ze houdt 'm ook weleens ondersteboven.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  kwak zo 25 dec 2011 - 10:01

ik ben met 6 maand begonnen met oefenen uit een gewone beker/oefen beker, met 11 maand kon ze zelf de beker pakken en drinken zonder morsen!
meestal drinkt ze nog uit rietjesbeker maar tijdens het eten heeft ze een gewone beker. wel moet ik oppassen dat ze hem niet van de kinderstoel gooit, daar is ze goed in Wink

tijdens een week of 2 wil ze met een vork en lepel eten, ze doet haar best maar meestal valt alles van de lepel af en krijgt ze niks aan de vork geprikt maar ze doet heel goed haar best!
ze heeft het zelf "aangegeven" dat ze met een vork/lepel wou eten. opeens ging ze niet meer eten, maar wijzen en piepen naar ons bestek en sindsdien oefent ze met bestek.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Flower_L ma 26 dec 2011 - 0:26

Drinken doet l al tijdje gecombineerd. Sinds hij van de week de derde rietjesbeker kapot heeft gebeten enkel gewone beker. kdv en thuis. Als we deur uit gaan gaat rietjesbeker mee.

Hij eet redelijk goed met lepel. Vork lukt niet altijd...prikt maar blijft niet hangen, en dan komen zn handjes in actie. Maar gaat steeds beter.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelf uit beker drinken/met bestek eten Empty Re: Zelf uit beker drinken/met bestek eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum