Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Babykriebels, verstand versus gevoel

+27
Jade
Jazzlyn
SarahKey
studiebol
Makamba
Ezzer
_Lana_
Lejow
Thunder
Laced
Annemie
Linda
Fearie
Guus
Star007
Coco
Parisienne
koNijntje
Annemoontje
tuttebel
Steep
PapillonRose
Mom-Of-3
Theezakje13
Susan
Novalee
Happydobby
31 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  studiebol do 3 mei 2012 - 6:58

Annemie schreef:Ik wil dolgraag een tweede, ik ben nu wel werkloos en het contract van mijn vriend loopt over 3 weken af en wordt waarschijnlijk niet verlengd, maarja zo kunnen we nooit aan een tweede beginnen, dan is er altijd wel wat. Dus heel verstandig is het niet, maar we volgen gewoon ons gevoel, we gaan er gewoon voor en zien wel wanneer het lukt en het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. We kunnen wel weer een paar jaar wachten tot we een vaste baan hebben, maarja je hebt nooit zekerheid en ik wil niet teveel leeftijdsverschil.

Ook ik zou hier de kriebels van krijgen, dat is me allemaal veel te onzeker! Ik vind het knap dat jullie het aandurven.

Hier geen babykriebels.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 7:34

Ik heb ze voor de verandering niet..

Zo raar.. Ik heb ze gehad van mijn 18e tot mijn 22e/23e.. Maar het afgelopen jaar besef ik steeds meer dat het mijn tijd niet is.

Het komt wel als ik 28/29 ben.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Annemie do 3 mei 2012 - 7:42

studiebol schreef:
Annemie schreef:Ik wil dolgraag een tweede, ik ben nu wel werkloos en het contract van mijn vriend loopt over 3 weken af en wordt waarschijnlijk niet verlengd, maarja zo kunnen we nooit aan een tweede beginnen, dan is er altijd wel wat. Dus heel verstandig is het niet, maar we volgen gewoon ons gevoel, we gaan er gewoon voor en zien wel wanneer het lukt en het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. We kunnen wel weer een paar jaar wachten tot we een vaste baan hebben, maarja je hebt nooit zekerheid en ik wil niet teveel leeftijdsverschil.

Ook ik zou hier de kriebels van krijgen, dat is me allemaal veel te onzeker! Ik vind het knap dat jullie het aandurven.

Hier geen babykriebels.

Toen ik zwanger werd van mijn zoontje hadden we alles goed voor elkaar,beide een vaste baan. Totdat het bedrijf waar ik werkte failliet ging en er bij mijn vriend ook geen werk meer was,dus toen was ik net zwanger en geen baan meer en dat is toen ook goed gekomen... Alleen nu dus ff No niet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 7:55

_MamaRosa_ schreef:Hier ook zeer herkenbaar hoor. Ik had dat sowieso na alle zwangerschappen wel. Ik heb me bij de tweeling wel bewust voor gehouden dat dit ws. de laatste keer was, en heb dat ook zo beleefd, maar toch blijft het kriebelen.

Voor nu moet ik verstandelijk zeggen dat we het beter hierbij kunnen laten, maar we sluiten het niet uit.

Ik heb het hier al vaker gezegd, volgens mij gaat dat gevoel bij mij (en wat ik zo lees hebben dat er heel veel) nooit weg, ook niet na 10, dus waar blijf je dan?

Ik ben ook bang dat dat gevoel hier altijd terug blijft komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  SarahKey do 3 mei 2012 - 8:22

Annemie schreef:
studiebol schreef:
Annemie schreef:Ik wil dolgraag een tweede, ik ben nu wel werkloos en het contract van mijn vriend loopt over 3 weken af en wordt waarschijnlijk niet verlengd, maarja zo kunnen we nooit aan een tweede beginnen, dan is er altijd wel wat. Dus heel verstandig is het niet, maar we volgen gewoon ons gevoel, we gaan er gewoon voor en zien wel wanneer het lukt en het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. We kunnen wel weer een paar jaar wachten tot we een vaste baan hebben, maarja je hebt nooit zekerheid en ik wil niet teveel leeftijdsverschil.

Ook ik zou hier de kriebels van krijgen, dat is me allemaal veel te onzeker! Ik vind het knap dat jullie het aandurven.

Hier geen babykriebels.

Toen ik zwanger werd van mijn zoontje hadden we alles goed voor elkaar,beide een vaste baan. Totdat het bedrijf waar ik werkte failliet ging en er bij mijn vriend ook geen werk meer was,dus toen was ik net zwanger en geen baan meer en dat is toen ook goed gekomen... Alleen nu dus ff No niet.

Maar toen zocht je het niet op. Nu wel en dat vind ik een heel groot verschil. Jullie hebben al een kindje en dan allebei zonder baan zitten lijkt me niet een ideale situatie.
Ik zou er sowieso al wakker van liggen, allebei werkloos. Laat staan ook nog bewust zwanger worden. Zou dan bang zijn dat ik teveel zorgen zou maken om geld ipv genieten van een zwangerschap.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Jazzlyn do 3 mei 2012 - 8:24

`!Ik heb absoluut geen babykriebels. Wij zijn compleet. Nog eens zon zwangerschap kan ik niet aan. Ben blij als mijn man zich heeft laten helpen!!! Ondanks mijn jonge leeftijd Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 8:28

Hier kriebelt het er gigantisch op los als ik baby's of zwangere vrouwen zie. Ik vind het ook leuk om bij de babykleding te kijken in winkels, er tijdschriften over te lezen & namen te bedenken. Maar, het gaat niet nu gebeuren, dat weet ik, hoe jammer ik het ook vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Jade do 3 mei 2012 - 8:47

Pippa schreef:Hier kriebelt het er gigantisch op los als ik baby's of zwangere vrouwen zie. Ik vind het ook leuk om bij de babykleding te kijken in winkels, er tijdschriften over te lezen & namen te bedenken. Maar, het gaat niet nu gebeuren, dat weet ik, hoe jammer ik het ook vind.

Dat heb ik ook!

Mischien over een jaar of 3.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 8:48

Jade schreef:
Pippa schreef:Hier kriebelt het er gigantisch op los als ik baby's of zwangere vrouwen zie. Ik vind het ook leuk om bij de babykleding te kijken in winkels, er tijdschriften over te lezen & namen te bedenken. Maar, het gaat niet nu gebeuren, dat weet ik, hoe jammer ik het ook vind.

Dat heb ik ook!

Mischien over een jaar of 3.

Ik hoop in 2014 voor een kindje te kunnen gaan I love you Eerst trouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Thunder do 3 mei 2012 - 8:55

Susan schreef:
Rataplan schreef:
Susan schreef:Herkenbaar, maar ik moet het voor nu echt uit mijn hoofd zetten, het zou veel te zwaar worden met een baby erbij, dat zou tegenover Ezra en Yrsa ook oneerlijk zijn. Ik hou me maar voor dat de omstandigheden ooit misschien anders zijn en het dan wel kan, maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet meer zal gebeuren.
Helemaal eens. Het had mijn tekst kunnen zijn.

Ik heb nu voor mezelf soms ook wel het gevoel dat ik het idealiseer, heb jij dat niet? Als ik terugdenk aan eerdere zwangerschappen, als ik andere vrouwen zie lopen met een dikke buik, als ik geboortekaartjes zie of als ik gewoon een droombeeld in mijn hoofd heb van een groot gezin dan lijkt het me allemaal heel fijn, maar als ik er dan aan denk dat er bovenop alle zorgen die we nu hebben nog een baby zou zijn die 's nachts om de zoveel uur wakker is, met wie ik overdag moet rondsjouwen, die continu aan de borst moet, dan krijg ik het wel weer benauwd. Het is meer het ideaalplaatje dat ik mis, een situatie die ik in ieder geval niet zal krijgen door nu zwanger te raken.

Ik hoop heel stiekem dat we de zaken over een paar jaar wat meer op de rit hebben en dat het dan wel kan, maar heel diep in mijn hart heb ik ook wel zo'n gevoel van: misschien moet ik er dan zelf ook niet aan denken, misschien moet ik dan wel gewoon genieten van het feit dat alles lekker loopt. Maar ik denk dat er altijd tegenstrijdige gevoelens zullen blijven, voorlopig in ieder geval wel.

En wederom had het mijn eigen stukje kunnen zijn. Verstandig gezien is het inderdaad beter van niet, in ieder geval de komende tijd niet. Misschien wat je zegt, over een paar jaar. Maar ja, dat gevoel hè... Om gek van te worden en niet uit te schakelen. Het zal vast slijten. smile

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  maiadebij do 3 mei 2012 - 8:59

Ik heb zoveel zwangeren op me heen!! Vriendinnen, buren, collega's .... Bij mij kriebelt het ook hoor en het zou nu welkom zijn. Maar het meest ideale is het als ik eind dit jaar zwanger zou raken. N gaat dan naar school en ik heb wat meer de tijd mijn laatste zwangerschap bewust te ervaren en ervan te genieten.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Fiebje do 3 mei 2012 - 9:57

Hier kriebelt het ook, maar mijn verstand wint het nog.
Bij mijn man kriebelt het nog erger geloof ik, maar zoals ik al zei ik wil het nog niet.

Zal tevens voor mijn lichaam ook nog niet goed zijn om nu weer zwanger te worden, ben nog herstellende van de vorige.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  ProudMom do 3 mei 2012 - 20:46

Bij mij kriebelt het ook zooooo erg! Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 1371890812 En wie weet hoelang het nog gaat duren voor ik ooit nog eens zwanger mag zijn, áls dat al gaat gebeuren.. Want het laatste waar ik nu op zit te wachten, is een nieuwe relatie. Maar die babykriebels, pfff, die zijn zo sterk aanwezig. Ik moest natuurlijk ook wel van de één op de andere dag even omschakelen. Want mijn ex en ik waren (net) bezig voor een tweede kindje, toen ik erachter kwam dat hij al die jaren al vreemdging, en dus zijn wij uit elkaar gegaan. Op dat moment overheerste natuurlijk mijn verdriet en woede (om wat hij gedaan had), maar daarna moest ik ook echt even wennen aan het idee dat áls ik al ooit nog een kindje zou krijgen, het nog wel eens heel lang zou gaan kunnen duren (terwijl ik er al helemaal naartoe leefde), en dat het met een andere man zou zijn, dus het kindje dan dus eigenlijk een half broertje/zusje zou zijn van mijn zoontje. Nu vind ik dat laatste niet zo erg (meer). Maar die babykriebels en mijn gevoel vs. mannen gaan natuurlijk niet echt lekker samen. Als ik zo blijf denken, en me zo blijf voelen, dan komt er nooit meer een man in m'n leven. (Wat ik nu ook echt prima vind, want ik ben er zó klaar mee, vind het best zo. Eigenlijk nog wel lekker ook.) Maar mocht het nu anders zijn, dan was de timing ook niet lekker. Volgende week ga ik beginnen aan een nieuwe opleiding (leren+werken), dus dat gaat erg druk worden, en zal zeker wennen zijn. (voor zowel mijn zoontje als ikzelf) Een zwangerschap had nu dan ook geen slimme zet geweest, vind ik. Maar ooh, al die baby's en zwangeren om me heen maken het er niet makkelijker op.. En dan nog mijn zoontje die me zowat smeekt om een broertje of zusje.. I love you Ik hoop dat het ooit nog gaat gebeuren. Voor mijn zoontje had ik er niet zoveel leeftijdsverschil tussen gewild, maar het is nu eenmaal niet anders. Wel heb ik erover nagedacht, mocht ik na m'n opleiding (van 2 jaar) nog geen relatie hebben, en daar ook nog steeds geen behoefte aan hebben, dan wil ik het op een andere manier doen. Maar daar denk ik nog niet teveel over na. Eerst maar eens dit diploma halen, en daarna een vaste baan zien te vinden.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 21:07

Mijn gevoel is nu ook heel erg sterk. Helaas kan het nu voorlopig niet en misschien komt er hier ook gewoon geen tweede. Wat ik eigenlijk heel erg vind Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Kat1980 vr 4 mei 2012 - 1:03

Annemie schreef:
studiebol schreef:
Annemie schreef:Ik wil dolgraag een tweede, ik ben nu wel werkloos en het contract van mijn vriend loopt over 3 weken af en wordt waarschijnlijk niet verlengd, maarja zo kunnen we nooit aan een tweede beginnen, dan is er altijd wel wat. Dus heel verstandig is het niet, maar we volgen gewoon ons gevoel, we gaan er gewoon voor en zien wel wanneer het lukt en het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. We kunnen wel weer een paar jaar wachten tot we een vaste baan hebben, maarja je hebt nooit zekerheid en ik wil niet teveel leeftijdsverschil.

Ook ik zou hier de kriebels van krijgen, dat is me allemaal veel te onzeker! Ik vind het knap dat jullie het aandurven.

Hier geen babykriebels.

Toen ik zwanger werd van mijn zoontje hadden we alles goed voor elkaar,beide een vaste baan. Totdat het bedrijf waar ik werkte failliet ging en er bij mijn vriend ook geen werk meer was,dus toen was ik net zwanger en geen baan meer en dat is toen ook goed gekomen... Alleen nu dus ff No niet.

Ik was net bevallen van de oudste toen het bedrijf waar we beiden werkten failliet ging. Voor we aan een kindje begonnen, dachten we ook dat we alles goed voor elkaar hadden. Maar goed, uiteindelijk is dat allemaal goed gekomen. Mijn vriend had binnen 3 maanden een nieuwe baan en ik heb tijdelijk gewerkt en ben me daarna laten omscholen.
Maar als ik zou weten dat we binnenkort zonder werk zouden zitten, zou ik het risico toch niet gaan nemen!

On topic: De laatste tijd is het weer een beetje rustig wat babykriebels betreft. Misschien probeer ik me er wel bij neer te leggen dat er een grote kans is dat het bij 2 kinderen blijft. En mochten we toch ooit nog voor een derde gaan, dan zou ik dat het liefste willen bevallen als de jongste (bijna) naar school gaat, dus over een jaartje of 2,5, zodat ik overdag alle aandacht voor de baby heb.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 1:14

ik hoop dat de babykriebels hier straks over zijn!

overigens hebben wij de praktische bezwaren redelijk aan de kant gezet: te klein huis, nog aan het studeren, geen vaste baan, man eigen bedrijf. Wat dat betreft hebben onze ouders denk ik ook wel eens hun hart vast gehouden, maar tot nu toe is het nog helemaal goed gekomen Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 2:06

Rejoy. schreef:Wat dat betreft hebben onze ouders denk ik ook wel eens hun hart vast gehouden, maar tot nu toe is het nog helemaal goed gekomen Yes

+1 smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Babykriebels, verstand versus gevoel - Pagina 3 Empty Re: Babykriebels, verstand versus gevoel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum