Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gevoel of verstand

+10
Alex
Sanne
CCC
Pussycat
Stokstaartje
Twellie
Tania
Linda
Printje
Aimee
14 plaatsers

Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Gevoel of verstand

Bericht  Aimee vr 30 nov 2012 - 4:41

Ik zou heeeeeel erg graag nu vast voor een tweede kindje gaan, maar ik weet dat het nu gewoon echt niet verstandig is (buiten dat mijn vriend het absoluut nog niet wil(bijzaak Wink ), weet ik verstandig gezien dat we ook gewoon moeten wachten tot we meer financiële/werk- zekerheid hebben en de zorg voor Luuk iets minder zwaar wordt ivm mogelijke complicaties tijdens de zwangerschap). En hoewel ik dat dus wel weet, blijft er toch een gevoel waardoor ik vind dat het gewoon NU moet.

In hoeverre is voor jullie zwanger worden een rationele keuze, of toch een keuze op gevoel?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Printje vr 30 nov 2012 - 4:43

Ik heb ook verstand wel erg laten meespelen wanneer het over financieen etc ging. Ik ben geen persoon die denkt bijv van nou ja ook al geen vast contract het komt wel goed..dat kan ik niet. Ik wilde wel enige zekerheid hebben, wij hadden wel allebei al een vast contract maar dat was als voorbeeld. Ik kan niet denken van ik zie het allemaal wel..das me te onzeker. En natuurlijk kan er altijd iets gebeuren maar ik ga vanuit een onzekere situatie niet aan een tweede beginnen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Linda vr 30 nov 2012 - 4:52

M'n verstand speelde wel een rol, maar m'n gevoel heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

Man en ik hadden beide een tijdelijk contract, maar dat heeft ons er niet van weerhouden om er toch voor te gaan. Inmiddels heeft man een vast contract gekregen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Tania vr 30 nov 2012 - 4:52

Er waren betere momenten geweest om voor een tweede te gaan maar ik had zulke kriebels dat ik er echt voor wilde gaan. Toen mijn man (eindelijk) instemde was ik heel blij en meteen zwanger.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Twellie vr 30 nov 2012 - 4:53

Bijna 100% een gevoelskeuze.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Stokstaartje vr 30 nov 2012 - 10:34

Mijn vriend en ik zouden niets liever willen dan een kindje. Maar ik heb geen vaste baan (vanaf maart 2013 wel een 3 jarige opleiding +baan als operatieassistent, maar dan krijg ik waarschijnlijk minimumloon en dat is bruto 1500 dus blijft niet veel van over) en mijn vriend is momenteel werkloos en revalideert nog van een auto ongeluk waar hij whiplash klachten aan heeft overgehouden. Daarbij hebben we een gelijkvloers huisje met maar 1 slaapkamer en die eigenlijk net te klein is voor 2 personen.

Wij laten momenteel dus heel duidelijk nog onze keus leiden door ons verstand. Ook al zou ik ook graag mijn gevoel willen volgen, ik ben bang dat ik me erg druk ga maken of er wel voldoende geld is en aan de andere kant denk ik het duurt ook nog minstens 9 maanden voordat het kindje er is. Dan is de situatie vast heel anders, maar ja er moeten voor die tijd ook spulletjes gekocht worden. En voor die spullen is geen ruimte.

Heb eens mijn neefje hier een dagje gehad toen kwam er een campingbedje en een kinderwagen mee. Toen stond direct de hal en slaapkamer vol whaha. Kortom geen handige keuze voor ons om het nu te doen.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Pussycat vr 30 nov 2012 - 10:43

Ik kan mijn gevoel volgen omdat juist voor de rest alles wel op orde is.
Als dat niet zou zijn geweest, dan zou mijn verstand meer de overhand hebben gekregen denk ik.
Maar mijn vriend had al een vaste baan voordat de 1e kwam. En ik hoef geen vaste uren om het te redden.
En een kamer was ook nog over Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Aimee vr 30 nov 2012 - 10:52

Printje schreef:Ik heb ook verstand wel erg laten meespelen wanneer het over financieen etc ging. Ik ben geen persoon die denkt bijv van nou ja ook al geen vast contract het komt wel goed..dat kan ik niet. Ik wilde wel enige zekerheid hebben, wij hadden wel allebei al een vast contract maar dat was als voorbeeld. Ik kan niet denken van ik zie het allemaal wel..das me te onzeker. En natuurlijk kan er altijd iets gebeuren maar ik ga vanuit een onzekere situatie niet aan een tweede beginnen.

Hmm ja, zo dacht ik ook altijd. Maar nu hebben mijn vriend en ik allebei een nieuwe baan; ik vrijwillig en hij noodgedwongen. Als we moeten wachten tot 1 van ons een vast contract heeft, dan zijn we misschien wel bijna 2 jaar verder (en misschien nog langer?). Ik denk dat een tweede verlenging van ons jaarcontract op dit moment al genoeg zekerheid zou zijn...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  CCC vr 30 nov 2012 - 10:55

Zo herkenbaar! Al is mijn gevoel erg wisselend omdat ik juist nadenk of het wel verstandig zou zijn nu op dit moment. Als we voor een tweede gaan, zouden we moeten zorgen dat de derde slaapkamer weer terugkomt of moeten verhuizen. Dat laatste is gewoon geen optie nu, zie nu je huis maar eens kwijt te raken. En soms denk ik.... N. ligt ook al bijna 6 maanden bij ons op de kamer, dat kan met een tweede ook wel en tegen die tijd dat hij/ zij ouder word kunnen we weer verder kijken. Mijn vriend wilt voorlopig ook geen tweede, hij vind het al redelijk zwaar nu met N. en daarbij bedenk ik me dan ook weer of mijn moeder er wel op zit te wachten. Zij past toch twee middagen op en mijn schoonmoeder ook 1 dag om de week, weet niet of een tweede kindje dan mee zou kunnen gaan en dan zouden we opvang moeten regelen en dat gaat een enorme klap geld kosten. Nu kunnen we nog ruim en luxe leven zoals we willen en deden voorheen. Kortom, ik ben op zoek naar een knop om de babykriebels uit te zetten...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Sanne vr 30 nov 2012 - 10:56

Gevoel, maar onze basis (vaste banen, financiën etc.) hebben we dan ook al tijden prima voor elkaar, dus dat heeft nooit een rol gespeeld. Als die basis niet zo was geweest, was het hier een keuze die gecombineerd op verstand en gevoel berust.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Alex vr 30 nov 2012 - 10:59

Op dit moment verstand. Als ik naar mijn gevoel zou luisteren was ik twee jaar geleden al met de pil gestopt.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Linda vr 30 nov 2012 - 11:01

Aimee schreef:
Printje schreef:Ik heb ook verstand wel erg laten meespelen wanneer het over financieen etc ging. Ik ben geen persoon die denkt bijv van nou ja ook al geen vast contract het komt wel goed..dat kan ik niet. Ik wilde wel enige zekerheid hebben, wij hadden wel allebei al een vast contract maar dat was als voorbeeld. Ik kan niet denken van ik zie het allemaal wel..das me te onzeker. En natuurlijk kan er altijd iets gebeuren maar ik ga vanuit een onzekere situatie niet aan een tweede beginnen.

Hmm ja, zo dacht ik ook altijd. Maar nu hebben mijn vriend en ik allebei een nieuwe baan; ik vrijwillig en hij noodgedwongen. Als we moeten wachten tot 1 van ons een vast contract heeft, dan zijn we misschien wel bijna 2 jaar verder (en misschien nog langer?). Ik denk dat een tweede verlenging van ons jaarcontract op dit moment al genoeg zekerheid zou zijn...

Aimee, zo is het hier exact ook gegaan.
Bij de eerste hadden man en ik al jaren een vast contract. Maar we zijn daarna verhuisd en toen zijn we beiden op zoek gegaan naar een andere baan. Ik vond er 1 met een jaarcontract via het UZB. Man kreeg een half jaar contract.
Toch zijn we er voor gegaan. Man heeft nu een vast contract gekregen en mijn contract is met nog een jaar verlengd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Dille vr 30 nov 2012 - 11:03

Gevoel, maar ook wij hadden geen financiële onzekerheden. Bij de tweede wisten we wel dat de zwangerschap waarschijnlijk fysiek erg zwaar zou worden (was ook zo), en ons huis is eigenlijk wat te klein (we hebben maar twee slaapkamers en erg weinig bergruimte), maar dat heeft ons er niet van weerhouden om er toch voor te gaan.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Stokstaartje vr 30 nov 2012 - 11:13

chococupcake schreef:Zo herkenbaar! Al is mijn gevoel erg wisselend omdat ik juist nadenk of het wel verstandig zou zijn nu op dit moment. Als we voor een tweede gaan, zouden we moeten zorgen dat de derde slaapkamer weer terugkomt of moeten verhuizen. Dat laatste is gewoon geen optie nu, zie nu je huis maar eens kwijt te raken. En soms denk ik.... N. ligt ook al bijna 6 maanden bij ons op de kamer, dat kan met een tweede ook wel en tegen die tijd dat hij/ zij ouder word kunnen we weer verder kijken. Mijn vriend wilt voorlopig ook geen tweede, hij vind het al redelijk zwaar nu met N. en daarbij bedenk ik me dan ook weer of mijn moeder er wel op zit te wachten. Zij past toch twee middagen op en mijn schoonmoeder ook 1 dag om de week, weet niet of een tweede kindje dan mee zou kunnen gaan en dan zouden we opvang moeten regelen en dat gaat een enorme klap geld kosten. Nu kunnen we nog ruim en luxe leven zoals we willen en deden voorheen. Kortom, ik ben op zoek naar een knop om de babykriebels uit te zetten...

Als je hem hebt gevonden laat je het dan even weten, want ik kan hem ook wel gebruiken hihi Wink

Alex schreef:Op dit moment verstand. Als ik naar mijn gevoel zou luisteren was ik twee jaar geleden al met de pil gestopt.

+1!
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Parel vr 30 nov 2012 - 22:28

Hier beslis ik vooral op basis van mijn gevoel, maar gebruik wel mijn verstand.
Mijn vriend gebruikt vooral zijn verstand, en vaak geeft zijn gevoel de doorslag.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  studiebol za 1 dec 2012 - 0:30

Rondom het verhaal van een baby krijgen, zou mijn verstand denk ik over heersen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  vlinder-2011 za 1 dec 2012 - 1:06

Volledig gevoel, je kan wel een vaste baan hebben maar dat zegt in deze tijd ook niet meer alles. ik moet wel zeggen dat wij beide een vaste baan hebben, een groot huis, een stabiele relatie en goed rond kunnen komen maar al had ik dat niet dan was ik er nog voor gegaan. (denk ik) En nu het ook moeilijk word om zwanger te worden ben ik blij dat we deze keuze hebben gemaakt. Wie weet duurt het nog wel een paar jaar of word het helemaal niks, daar wil ik niet te laat achter komen.
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of verstand Empty Re: Gevoel of verstand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum