Babykriebels, verstand versus gevoel
+27
Jade
Jazzlyn
SarahKey
studiebol
Makamba
Ezzer
_Lana_
Lejow
Thunder
Laced
Annemie
Linda
Fearie
Guus
Star007
Coco
Parisienne
koNijntje
Annemoontje
tuttebel
Steep
PapillonRose
Mom-Of-3
Theezakje13
Susan
Novalee
Happydobby
31 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Babykriebels, verstand versus gevoel
Ik heb het gevoel ook, als ik zwangere vrouwen zie lopen of net geboren baby's. D.ean is nog maar 8 maand dus ik vind het te vroeg, maar zwanger zou ik wel weer willen zijn. Nu wachten we tot D. goed kan lopen en zich een beetje kan redden, willen volgend jaar eerst trouwen en dan kijken we verder.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Hier wisselt het enorm. Ik denk dat wij er aan het eind van het jaar voor willen gaan. Eerst even kijken hoe het met onze contract verlengingen zit. Want dat is voor mij wel een grote must, ik wil echt niet werkloos raken in een zwangerschap, ik ken mezelf, dat kost me teveel stress.
Ook lijkt het me super leuk als mijn dochter iets ouder is en de zwangerschap en baby iets bewuster mee kan maken.
De opvang is trouwens ook een bottleneck. Mijn dochter gaat nu naar oma, ik denk dat een tweede niet mee kan. Kdvkosten kunnen wij nu echt niet betalen..
Dus voornamelijk praktische overwegingen die ons tegenhouden.
Ook lijkt het me super leuk als mijn dochter iets ouder is en de zwangerschap en baby iets bewuster mee kan maken.
De opvang is trouwens ook een bottleneck. Mijn dochter gaat nu naar oma, ik denk dat een tweede niet mee kan. Kdvkosten kunnen wij nu echt niet betalen..
Dus voornamelijk praktische overwegingen die ons tegenhouden.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda: Reken je dan de bruto of nettokosten van het KDV?
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Linda: Reken je dan de bruto of nettokosten van het KDV?
Ik heb geen idee wat een kdv kost, heb het nooit berekend. Maar ik ga er vanuit dat we zeker wel 200 euro netto betalen voor 2 dagen. En dat zou erg krap worden nu...
Linda- Ratel
Dat betaal ik nog niet eens voor 2x 2 dagen van 7.30 tot 13.30Linda schreef:Stofzuiger schreef:Linda: Reken je dan de bruto of nettokosten van het KDV?
Ik heb geen idee wat een kdv kost, heb het nooit berekend. Maar ik ga er vanuit dat we zeker wel 200 euro netto betalen voor 2 dagen. En dat zou erg krap worden nu...
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Dat betaal ik nog niet eens voor 2x 2 dagen van 7.30 tot 13.30Linda schreef:Stofzuiger schreef:Linda: Reken je dan de bruto of nettokosten van het KDV?
Meer of minder?
Linda- Ratel
Minder Netto dan he? Bruto zijn andere bedragen...Linda schreef:Stofzuiger schreef:Dat betaal ik nog niet eens voor 2x 2 dagen van 7.30 tot 13.30Linda schreef:Stofzuiger schreef:Linda: Reken je dan de bruto of nettokosten van het KDV?
Meer of minder?
Gast- Gast
Ja, netto inderdaad. Ik heb echt geen idee wat we zouden betalen. Het zou in ieder geval 2 lange dagen zijn, van 07.00 tot 16.30 ongeveer. Ik stond er wel versteld van wat een bedrag er nog van ons inkomen af gaat, vanwege ons koophuis. Dus dat scheelt wel heel veel.
En het lijkt me ook gek om mijn dochter naar oma te laten gaan en de baby naar het kdv.
En het lijkt me ook gek om mijn dochter naar oma te laten gaan en de baby naar het kdv.
Linda- Ratel
Ik wil dolgraag een tweede, ik ben nu wel werkloos en het contract van mijn vriend loopt over 3 weken af en wordt waarschijnlijk niet verlengd, maarja zo kunnen we nooit aan een tweede beginnen, dan is er altijd wel wat. Dus heel verstandig is het niet, maar we volgen gewoon ons gevoel, we gaan er gewoon voor en zien wel wanneer het lukt en het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. We kunnen wel weer een paar jaar wachten tot we een vaste baan hebben, maarja je hebt nooit zekerheid en ik wil niet teveel leeftijdsverschil.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie, kunnen jullie van 1 inkomen rondkomen? Wij kunnen dat namelijk echt niet. En dat is ook een reden waarom wij wel meer financiële zekerheid willen hebben.
Linda- Ratel
Annemie schreef:Ik wil dolgraag een tweede, ik ben nu wel werkloos en het contract van mijn vriend loopt over 3 weken af en wordt waarschijnlijk niet verlengd, maarja zo kunnen we nooit aan een tweede beginnen, dan is er altijd wel wat. Dus heel verstandig is het niet, maar we volgen gewoon ons gevoel, we gaan er gewoon voor en zien wel wanneer het lukt en het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. We kunnen wel weer een paar jaar wachten tot we een vaste baan hebben, maarja je hebt nooit zekerheid en ik wil niet teveel leeftijdsverschil.
Maar, zoals het er nu naar uitziet, zijn jullie over 3 weken allebei werkloos? Of heeft je man zicht op snel een nieuwe baan? Ik persoonlijk vind het nogal een stap die je durft te nemen. Er is natuurlijk altijd wel wat, maar ik zou het er nogal benauwd van krijgen.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Wij ook niet, maar toch redden we het met 2 kids. Daarom kijk ik er nu ook anders tegenaan als mensen om financiele redenen geen tweede denken te kunnen krijgen. Dan denk ik: Wat als nummer 1 een tweeling was? Dan was het toch ook gegaan?Linda schreef:Annemie, kunnen jullie van 1 inkomen rondkomen? Wij kunnen dat namelijk echt niet. En dat is ook een reden waarom wij wel meer financiële zekerheid willen hebben.
Zo denk ik nu ook over een 3e, als het een drieling was geweest hadden we het ook vast wel gered, dus die 3e komt echt wel goed. De tering naar de nering zetten he?
Gast- Gast
Linda schreef:Ja, netto inderdaad. Ik heb echt geen idee wat we zouden betalen. Het zou in ieder geval 2 lange dagen zijn, van 07.00 tot 16.30 ongeveer. Ik stond er wel versteld van wat een bedrag er nog van ons inkomen af gaat, vanwege ons koophuis. Dus dat scheelt wel heel veel.
Wij betalen voor 1 kind, 248 euro netto, voor 5 dagdelen ( 2,5 dag). Als ik jou was zou ik gewoon eens een proefberekening maken, dan kun je dat misschien ook al afstrepen als 'bezwaar', mits de uitkomst meevalt
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Stofzuiger, ik kan je beredenering wel volgen. Maar wij woonden in een veel goedkoper huis toen ik zwanger was. We zouden waarschijnlijk niet zijn verhuisd als we een tweeling hadden gekregen. En we hadden toen beiden een vast contract en nu alle twee niet. De wereld ziet er op dit moment heel anders uit, helaas...
Linda- Ratel
Helemaal eens. Het had mijn tekst kunnen zijn.Susan schreef:Herkenbaar, maar ik moet het voor nu echt uit mijn hoofd zetten, het zou veel te zwaar worden met een baby erbij, dat zou tegenover Ezra en Yrsa ook oneerlijk zijn. Ik hou me maar voor dat de omstandigheden ooit misschien anders zijn en het dan wel kan, maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet meer zal gebeuren.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Dan is de situatie idd anders Linda. Dat wist ik natuurlijk niet
Gast- Gast
Ik heb de kriebels wel, maar ik wil ze niet.
Mede misschien omdat ik ze niet wil (omdat het nu niet kan, en mijn vriend wilt nog niet), is het beter te behappen.
Denk wel dat dat gevoel bij mij nooit weggaat, ik had mijn zwangerschap ook veel meer geromantiseerd en vond er niks aan, dus ik probeer alles een beetje te relativeren steeds, dan is het goed te doen.
Mede misschien omdat ik ze niet wil (omdat het nu niet kan, en mijn vriend wilt nog niet), is het beter te behappen.
Denk wel dat dat gevoel bij mij nooit weggaat, ik had mijn zwangerschap ook veel meer geromantiseerd en vond er niks aan, dus ik probeer alles een beetje te relativeren steeds, dan is het goed te doen.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Dan is de situatie idd anders Linda. Dat wist ik natuurlijk niet
Ik vind het soms ook wel erg jammer dat dit zo doorslaggevend is. Mijn schoonzus zit bijv met een uitkering thuis, ze hoeft nooit herkeurd te worden en haar inkomen is bijna net zoveel als dat van mij. Zij is nu zwanger van de 3e, ze maken zich totaal geen zorgen om hun inkomsten en opvang hebben ze dus ook niet nodig. Ik zou nooit met haar willen ruilen hoor, maar soms voelt het wel een beetje vreemd.
Linda- Ratel
Rataplan schreef:Helemaal eens. Het had mijn tekst kunnen zijn.Susan schreef:Herkenbaar, maar ik moet het voor nu echt uit mijn hoofd zetten, het zou veel te zwaar worden met een baby erbij, dat zou tegenover Ezra en Yrsa ook oneerlijk zijn. Ik hou me maar voor dat de omstandigheden ooit misschien anders zijn en het dan wel kan, maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet meer zal gebeuren.
Ik heb nu voor mezelf soms ook wel het gevoel dat ik het idealiseer, heb jij dat niet? Als ik terugdenk aan eerdere zwangerschappen, als ik andere vrouwen zie lopen met een dikke buik, als ik geboortekaartjes zie of als ik gewoon een droombeeld in mijn hoofd heb van een groot gezin dan lijkt het me allemaal heel fijn, maar als ik er dan aan denk dat er bovenop alle zorgen die we nu hebben nog een baby zou zijn die 's nachts om de zoveel uur wakker is, met wie ik overdag moet rondsjouwen, die continu aan de borst moet, dan krijg ik het wel weer benauwd. Het is meer het ideaalplaatje dat ik mis, een situatie die ik in ieder geval niet zal krijgen door nu zwanger te raken.
Ik hoop heel stiekem dat we de zaken over een paar jaar wat meer op de rit hebben en dat het dan wel kan, maar heel diep in mijn hart heb ik ook wel zo'n gevoel van: misschien moet ik er dan zelf ook niet aan denken, misschien moet ik dan wel gewoon genieten van het feit dat alles lekker loopt. Maar ik denk dat er altijd tegenstrijdige gevoelens zullen blijven, voorlopig in ieder geval wel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Maar die uitkering heeft ze niet voor zweetvoeten neem ik aan?Linda schreef:Stofzuiger schreef:Dan is de situatie idd anders Linda. Dat wist ik natuurlijk niet
Ik vind het soms ook wel erg jammer dat dit zo doorslaggevend is. Mijn schoonzus zit bijv met een uitkering thuis, ze hoeft nooit herkeurd te worden en haar inkomen is bijna net zoveel als dat van mij. Zij is nu zwanger van de 3e, ze maken zich totaal geen zorgen om hun inkomsten en opvang hebben ze dus ook niet nodig. Ik zou nooit met haar willen ruilen hoor, maar soms voelt het wel een beetje vreemd.
Kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt voor je. Maar ik ben bijv ook 48% arbeidsongeschikt en krijg een aanvullende uitkering, maar zou liever gezond zijn er meer werken. Al lijk ik aan de buitenkant ook gewoon een gezonde jonge meid.
Gast- Gast
Laced schreef:Annemie schreef:Ik wil dolgraag een tweede, ik ben nu wel werkloos en het contract van mijn vriend loopt over 3 weken af en wordt waarschijnlijk niet verlengd, maarja zo kunnen we nooit aan een tweede beginnen, dan is er altijd wel wat. Dus heel verstandig is het niet, maar we volgen gewoon ons gevoel, we gaan er gewoon voor en zien wel wanneer het lukt en het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. We kunnen wel weer een paar jaar wachten tot we een vaste baan hebben, maarja je hebt nooit zekerheid en ik wil niet teveel leeftijdsverschil.
Maar, zoals het er nu naar uitziet, zijn jullie over 3 weken allebei werkloos? Of heeft je man zicht op snel een nieuwe baan? Ik persoonlijk vind het nogal een stap die je durft te nemen. Er is natuurlijk altijd wel wat, maar ik zou het er nogal benauwd van krijgen.
Hier sluit ik me wel bij aan inderdaad..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Laced schreef:Annemie schreef:Ik wil dolgraag een tweede, ik ben nu wel werkloos en het contract van mijn vriend loopt over 3 weken af en wordt waarschijnlijk niet verlengd, maarja zo kunnen we nooit aan een tweede beginnen, dan is er altijd wel wat. Dus heel verstandig is het niet, maar we volgen gewoon ons gevoel, we gaan er gewoon voor en zien wel wanneer het lukt en het zal uiteindelijk allemaal wel goed komen. We kunnen wel weer een paar jaar wachten tot we een vaste baan hebben, maarja je hebt nooit zekerheid en ik wil niet teveel leeftijdsverschil.
Hier sluit ik me wel bij aan inderdaad..
Ik zou het hier heeeel benauwd van krijgen.
Kijk je weet natuurlijk nooit wat er in de toekomst gebeurt, maar ik zou het op z'n minst op het moment van zwanger worden voor elkaar willen hebben.
Maar ik hou ook wel van zekerheid.
Verder heb ik hier heel veel babykriebels, ik vind het zo geweldig. Al wil ik eigenlijk nog geen kindje, want alleen praktisch is het al niet te doen. Sowieso de komende 2 jaar gaan we er niet voor. Gelukkig denk ik dan wel met mijn verstand.
Het is heel erg, maar als ik een zwangere vrouw zie lopen, ben ik gewoon jaloers... ... haha, dat moet toch niet gekker worden, ik ben pas 3 maanden geleden bevallen .
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Hier komen en gaan de babykriebels voortdurend. Op het moment niet heel veel kriebels, maar als je het me anderhalve maand geleden had gevraagd dan waren ze zeeer duidelijk aanwezig!
Op het moment vind ik het erg druk met mijn zoon en lijkt me een tweede erbij behoorlijk zwaar. Maar aan de andere kant zou ik het zo super vinden om het allemaal nog eens mee te maken!
Vooralsnog wint het verstand het nog van mijn gevoel.
Op het moment vind ik het erg druk met mijn zoon en lijkt me een tweede erbij behoorlijk zwaar. Maar aan de andere kant zou ik het zo super vinden om het allemaal nog eens mee te maken!
Vooralsnog wint het verstand het nog van mijn gevoel.
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Elodie schreef:Zooooo herkenbaar, helaas...
ik probeer het weg te stoppen.
+1 en bovenstaande is ook weer herkenbaar.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Herkenbaar...
Maar gelukkig wéét ik dat we er echt niet aan moeten beginnen.
Ik kan het vrij helder krijgen dat het gewoon echt niet slim is.
Maar gelukkig wéét ik dat we er echt niet aan moeten beginnen.
Ik kan het vrij helder krijgen dat het gewoon echt niet slim is.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Babykriebels! Verstand vs gevoel.
» Gevoel vs verstand, verstand gewonnen
» Gevoel of verstand
» Babykriebels, wie ook?
» babykriebels
» Gevoel vs verstand, verstand gewonnen
» Gevoel of verstand
» Babykriebels, wie ook?
» babykriebels