Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het alleen laten van een kind.

+20
Filoria
xxjojootjexx
Bolleke
MissBlunt
Tania
SuperGrover
Flemy
shadow
Jeanette
Sweety
loura
Julia
Arwyn
Snoopy
Susan
Mamsie
TukTuk
RYW
girli
SleepingBeauty
24 plaatsers

Pagina 2 van 15 Vorige  1, 2, 3 ... 8 ... 15  Volgende

Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Mamsie zo 16 jan 2011 - 21:21

Ik heb het ook wel is gedaan toen ik G naar school moest brengen en V nog lag te slapen. Die sliep al zo moeilijk en had zn middag dutje echt heel hard nodig. Ik had dan mijn vriend op msn en zei ben nu weg als ik me niet binnen 10 min meld dan moet je me bellen.
Nee fijn is het niet en ik zou het ook niet zomaar weer doen.
Dat pannetje is wel erg dom.

Mijn buurvrouw laat haar dochter van 3 ook alleen thuis voor de tv als ze de oudste brengt, dat vind ik wel echt onverantwoord. Ik heb al aangeboden om haar oudste mee te nemen maar ze vind het wel goed zo. Tja niet mijn verantwoording natuurlijk maar wel dood eng. Ze zou maar ineens bedenken dat ze een stukje appel ofzo wilt en ff het aardappelschil mesje uit de la trekt. Brrr.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 21:23

Lilith schreef:RYW, dan weet je wel of haar iets overkomt of niet, maar of het kind in kwestie hysterisch ligt te huilen omdat ze wakker is geworden of naar gedroomd heeft dát weet je niet. Dan hou je echt rekening met het verkeerde risico. Het risico dat je wordt overreden tijdens het doen van de boodschappen lijkt me minder groot dan het risico dat zo'n kind wakker wordt en 20 minuten moet wachten tot er iemand luistert. Dat doe je toch geen kind aan?

Ik zou het ook niet zo doen zoals zij, zoals je hebt kunnen lezen. En zij voelde zich er ook totaal niet prettig bij, maar zag geen andere oplossing. Kijk, ik sta er ook niet achter, maar vind het ook niet leuk om mijn vriendin zo te moeten verdedigen. Dat is altijd nog een keuze die zij maakt, en ik vind niet dat zij hiervoor aangehouden zou moeten worden of iets dergelijks. Ze had voor zover ik aanneem ook geen pannetjes op het vuur staan.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:23

Ik loop wel eens met de hondjes naar de hoek als mijn zoon slaapt, ik denk eerlijk gezegd dat wel meer mensen dat doen. Dat je daar voor opgepakt kan worden, vind ik echt zeer overdreven. En mamavan2, ik snap je wel. Al zou ik het niet doen bij naar school brengen. Het naar de hoek lopen vind ik altijd al ver genoeg :p

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:24

Normaal zijn slaapjes niet heilig maar voor Mara wel, het is het enige medicijn wat bij haar goed helpt. Als je haar uit haar slaap haalt krijgt ze insulten omdat ze meteen te overprikkeld is en teveel indrukken krijgt en daar zitten we natuurlijk niet op te wachten, ik laat haar dan liever even liggen. Zoals vandaag, S.enna heb ik om 8.15 naar school gebracht, om 08.20 was ik weer terug en Mara slaapt nu nog steeds dus ze had het echt nodig. Het is natuurlijk kiezen uit 2 kwaden maar dan maak ik toch de keuze om Mara te laten liggen, dit is ook op advies van verschillende neurologen, we moeten ze zachtje mogelijk doen en haar zoveel mogelijk laten slapen en zelf wakker laten worden, niet wakker maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:25

Liva schreef:Ik loop wel eens met de hondjes naar de hoek als mijn zoon slaapt, ik denk eerlijk gezegd dat wel meer mensen dat doen. Dat je daar voor opgepakt kan worden, vind ik echt zeer overdreven. En mamavan2, ik snap je wel. Al zou ik het niet doen bij naar school brengen. Het naar de hoek lopen vind ik altijd al ver genoeg :p

De school is hier 6 huizen verderop, ik kan S.enna nu vanaf hier zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 21:25

Mamsie schreef:Ik heb het ook wel is gedaan toen ik G naar school moest brengen en V nog lag te slapen. Die sliep al zo moeilijk en had zn middag dutje echt heel hard nodig. Ik had dan mijn vriend op msn en zei ben nu weg als ik me niet binnen 10 min meld dan moet je me bellen.
Nee fijn is het niet en ik zou het ook niet zomaar weer doen.
Dat pannetje is wel erg dom.

Mijn buurvrouw laat haar dochter van 3 ook alleen thuis voor de tv als ze de oudste brengt, dat vind ik wel echt onverantwoord. Ik heb al aangeboden om haar oudste mee te nemen maar ze vind het wel goed zo. Tja niet mijn verantwoording natuurlijk maar wel dood eng. Ze zou maar ineens bedenken dat ze een stukje appel ofzo wilt en ff het aardappelschil mesje uit de la trekt. Brrr.

Mijn ex heeft dat wel eens gedaan. Dan had hij de kinderen het weekend, en dan ging hij zijn berging leegruimen (hij woonde toen op de 5e verdieping en de berging zat op de begane grond). En dan waren de kinderen, MIJN kinderen, gewoon alleen boven, wakker en alles. De jongste (toen net 2) heeft toen ook de hele keuken onder water gezet. En daar mopperde mijn ex over toen ik ze kwam ophalen, ik was alleen maar ZO blij dat hij niet de keukenmessen of het bleekwater te pakken heeft gekregen. Ik heb mijn ex dus ook heel duidelijk gezegd wat ik daarvan vond.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:27

Mama_van2 schreef:Normaal zijn slaapjes niet heilig maar voor Mara wel, het is het enige medicijn wat bij haar goed helpt. Als je haar uit haar slaap haalt krijgt ze insulten omdat ze meteen te overprikkeld is en teveel indrukken krijgt en daar zitten we natuurlijk niet op te wachten, ik laat haar dan liever even liggen. Zoals vandaag, S.enna heb ik om 8.15 naar school gebracht, om 08.20 was ik weer terug en Mara slaapt nu nog steeds dus ze had het echt nodig. Het is natuurlijk kiezen uit 2 kwaden maar dan maak ik toch de keuze om Mara te laten liggen, dit is ook op advies van verschillende neurologen, we moeten ze zachtje mogelijk doen en haar zoveel mogelijk laten slapen en zelf wakker laten worden, niet wakker maken.

Maar ik vind even een ander kindje wegbrengen als de ander slaapt iets heeeeeeeeeeel anders dan nu direct op dit moment boodschappen moet halen en je kind slaapt. Dan wacht je maar tot kind wakker is. Senna moet wel naar school op die tijden en dan is het nou eenmaal zo dat je wel moet. Je kind naar school brengen is een kwestie van erheen, kind naar binnen en jij weer terug. Dat hoeft niet lang te duren. Maar naar de supermarkt.. wie weet is de rij wel lang en moet je langer wachten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:28

mamavan2: als zoiets speelt maak je dus de keuze op basis van verstand en niet uit gemak, dat vind ik anders.

Is er trouwens niemand in de buurt die je dochter mee kan nemen 's middags? Net zoals mamsie zei over haar buurvrouw. Het wegbrengen wil je uiteraard zelf doen, maar ophalen mis je weinig aan vind ik zelf. Helemaal met juffen die het niet zo nauw nemen met de bel, grrr.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Mamsie zo 16 jan 2011 - 21:29

RYW schreef:
Mamsie schreef:Ik heb het ook wel is gedaan toen ik G naar school moest brengen en V nog lag te slapen. Die sliep al zo moeilijk en had zn middag dutje echt heel hard nodig. Ik had dan mijn vriend op msn en zei ben nu weg als ik me niet binnen 10 min meld dan moet je me bellen.
Nee fijn is het niet en ik zou het ook niet zomaar weer doen.
Dat pannetje is wel erg dom.

Mijn buurvrouw laat haar dochter van 3 ook alleen thuis voor de tv als ze de oudste brengt, dat vind ik wel echt onverantwoord. Ik heb al aangeboden om haar oudste mee te nemen maar ze vind het wel goed zo. Tja niet mijn verantwoording natuurlijk maar wel dood eng. Ze zou maar ineens bedenken dat ze een stukje appel ofzo wilt en ff het aardappelschil mesje uit de la trekt. Brrr.

Mijn ex heeft dat wel eens gedaan. Dan had hij de kinderen het weekend, en dan ging hij zijn berging leegruimen (hij woonde toen op de 5e verdieping en de berging zat op de begane grond). En dan waren de kinderen, MIJN kinderen, gewoon alleen boven, wakker en alles. De jongste (toen net 2) heeft toen ook de hele keuken onder water gezet. En daar mopperde mijn ex over toen ik ze kwam ophalen, ik was alleen maar ZO blij dat hij niet de keukenmessen of het bleekwater te pakken heeft gekregen. Ik heb mijn ex dus ook heel duidelijk gezegd wat ik daarvan vond.

Jaa vreselijk eng zulke dingen.
Daarbij is het buurmeisje ook best een ondernemend ding dus dan zou ik het al helemaal niet durven. Nee ze doet niks als je erbij bent maar als ze door heeft dat ze alleen is, dan weet je gewoon weg niet wat ze doen.
Daarbij snap ik het nog een beetje als je kind in diepe slaap is maar niet gewoon met een boterham voor de tv.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Mamsie zo 16 jan 2011 - 21:30

In het geval van mamavan2 dan zou ik het ook doen. Zeker als de school binnen op 200 meter afstand ligt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:32

Ik zag laatst een aflevering van Dr. Phil, en daar was het zo erg dat je dus een kind niet alleen mocht laten, en daar was dus iemand voor opgepakt. Wat had ze gedaan? Ze moest even een pakketje op de bus doen, dus ze stapte met haar 2 oudere kinderen de auto uit, de jongste lag te slapen, en dus liep ze 15 meter naar de brievenbus, gooide het pakketje erin, en liep weer terug. Toen kwam er dus een agent en die heeft haar opgepakt, want ze had een kind alleen gelaten. Dát vond ik dan weer overdreven (en verder iedereen ook daar) maar dat is daar dus wel strafbaar.

Ik vind het hier veel te soepel. Ik snap dat er sommige gevallen zijn dat het écht niet anders kan, maar dat zullen uitzonderingen zijn. Als het géén uitzondering is moet je een structurele oplossing verzinnen (zoals hond uitlaten of kind naar school brengen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 21:32

Nee zou ik ook niet aan beginnen hoor. Misschien met mijn oudste, die is zes, en kan consequenties van zijn daden overzien, maar eigenlijk nóg niet. Het liefst doe ik boodschappen voor ik mijn kinderen ophaal van school/kdv/bso, dat is het snelst en veiligst en het is allemaal zo gedaan in dit dorpje, onze supermarkt heeft maar 1 kassa en nooit een rij Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:34

Ik doe het ook nooit, op af en toe de hond even snel uitlaten maar dan zie ik het huis constant, dat is zo dichtbij. Dan ligt de jongste op bed en neem ik de oudste mee.
Verder ben ik nooit gegaan.

Als straks de tweeling er is, en de oudste moet na de zomervakantie naar school, zit ik wel met een probleem. Ik moet dan 4x op een dag op en neer met de auto. Op zich niet lang, maar toch vind ik het eng om ze dan in bed te laten liggen, maar ik denk dat ik er niet altijd onderuit kom, ik moet om 8.30 bij school zijn, om 12.00, om 13.30 en om 15.30. Tja, in die tussentijd zullen ze best eens slapen.
Ik ben altijd heel makkelijk geweest met de slaapjes van de kinderen, maar ik denk ook dat het met een tweeling wel anders werkt, die pluk je niet 'even snel' uit bed.

Kan er nu al over piekeren hoe ik dat moet gaan doen, maar ws. gaan we zo'n babyfoon aanschaffen die op je mobiel aanslaat als ze huilen oid. En ik ga de buren op de hoogte brengen van de tijden dat ik even naar school rijd. Verder neem ik een briefje mee. Ik zal per keer een kwartier weg zijn denk ik.
Het is net te ver om te lopen, anders zou ik ze lekker in de wagen meenemen en zo laten slapen, maar dat werkt dus niet, dan is er nauwelijks tijd om tussen de middag te eten.

Ik ga het zoveel mogelijk proberen te voorkomen, wil ze echt het liefst gewoon meenemen, maar ik denk eerlijk gezegd dat het in de praktijk niet altijd gaat lukken, hoe vervelend ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 21:35

Lilith schreef:Ik zag laatst een aflevering van Dr. Phil, en daar was het zo erg dat je dus een kind niet alleen mocht laten, en daar was dus iemand voor opgepakt. Wat had ze gedaan? Ze moest even een pakketje op de bus doen, dus ze stapte met haar 2 oudere kinderen de auto uit, de jongste lag te slapen, en dus liep ze 15 meter naar de brievenbus, gooide het pakketje erin, en liep weer terug. Toen kwam er dus een agent en die heeft haar opgepakt, want ze had een kind alleen gelaten. Dát vond ik dan weer overdreven (en verder iedereen ook daar) maar dat is daar dus wel strafbaar.
Ik vind het hier veel te soepel. Ik snap dat er sommige gevallen zijn dat het écht niet anders kan, maar dat zullen uitzonderingen zijn. Als het géén uitzondering is moet je een structurele oplossing verzinnen (zoals hond uitlaten of kind naar school brengen).

Goh, dikgedrukte vind ik inderdaad redelijk overdreven, ja.

Maar wie bepaalt er dan wanneer een uitzondering goed genoeg is, wanneer het overmacht is?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:36

Reva, was jij eerste iemand anders ?

Boodschappen doen etc. doe ik natuurlijk nooit als M.ara op bed ligt, dat doen we als ze wakker is en dan gaat 1 van ons 2 naar de winkel en de andere blijft Mara omdat ze niet goed mee kan naar de winkel. S.enna moet inderdaad gewoon naar school en voor haar laten we het gewone leven zo goed mogelijk doorgaan en daar hoort ook het halen en brengen van school bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:36

MamaRosa, heb je al gevraagd of je dochter niet toch mag overblijven? Weet dat jullie eigenlijk te dichtbij wonen, maar ik kan me amper voorstellen dat ze in jullie situatie geen uitzondering willen maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Mamsie zo 16 jan 2011 - 21:37

MamaRosa.
Ik denk dat je toch ook er rekening mee moet houden dat het aan school allemaal langer kan duren. Ze treuzelen bij de klas ofzo of bakje vergeten. Dan willen ze weer een speel afspraak maken etc. Ophalen duurt hier altijd veel langer dan weg brengen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:38

RYW schreef:
Lilith schreef:Ik zag laatst een aflevering van Dr. Phil, en daar was het zo erg dat je dus een kind niet alleen mocht laten, en daar was dus iemand voor opgepakt. Wat had ze gedaan? Ze moest even een pakketje op de bus doen, dus ze stapte met haar 2 oudere kinderen de auto uit, de jongste lag te slapen, en dus liep ze 15 meter naar de brievenbus, gooide het pakketje erin, en liep weer terug. Toen kwam er dus een agent en die heeft haar opgepakt, want ze had een kind alleen gelaten. Dát vond ik dan weer overdreven (en verder iedereen ook daar) maar dat is daar dus wel strafbaar.
Ik vind het hier veel te soepel. Ik snap dat er sommige gevallen zijn dat het écht niet anders kan, maar dat zullen uitzonderingen zijn. Als het géén uitzondering is moet je een structurele oplossing verzinnen (zoals hond uitlaten of kind naar school brengen).

Goh, dikgedrukte vind ik inderdaad redelijk overdreven, ja.

Maar wie bepaalt er dan wanneer een uitzondering goed genoeg is, wanneer het overmacht is?

Dat vraag ik me ook wel af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:40

Mamarosa, zo moeilijk is dat toch niet? Laat je je kinderen overblijven, probleem opgelost. Dat lijkt me voor iedereen handiger, volgens mij is het voor de oudsten ook niet tof om zich te moeten haasten voor de baby's en voor de baby's niet prettig om heen en weer gesleept te worden. Maar laten slapen zou ik gewoon niet doen.

RYW: uitzondering kan zijn dat een ander altijd je kind naar school brengt, maar op het laatste moment afbelt en je andere kind ligt te slapen. Dan kan het zijn dat het moet (maar dan nou zou ik de jongste wakker maken). Of als je luiers op zijn en je komt daar 10 minuten voor sluitingstijd achter, en je hebt ze die nacht echt nog nodig. Dat is overmacht. Maar elke dag je kind naar school brengen of elke dag de hond uitlaten, dat is structureel, dus dan snap ik niet dat het elke keer weer voorkomt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:40

Ik denk dat niemand dat kan bepalen, maar ik vind zoals mamavan2 wl overmacht. En een noodsituatie of iets incidenteels waar je niet omheen kunt ook. Structureel het zo oplossen dat je je kind laat liggen, vind ik onverantwoordelijk en gemakzucht. Dan moet je kindje er maar gewoon aan wennen dat je hem/haar wakker maakt tijdens een slaapje. En dat ze dan chagrijnig worden of op de fiets in slaap sukkelen, jammer dan. Of laat de oudste ovrblijven, dat scheelt al 2x.

Mamarosa, wow 1.5u tussen de middag?? Ik vind het uurtje hier amper te doen haha. Zeker met sneeuw etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:41

Eens met RYW. Als ik het doe is het na een lange dag werken, ik ben alleen want vriend werkt door en mijn zoon ligt net in bed. Ik kan hem best meenemen hoor maar dan krijst hij de hele straat door. Dus dan maar onverantwoord even naar de hoek als zoon lekker ligt te slapen Wink

Mamavan2, ja dan had ik t ook sneller gedaan. De school is hier een halve wijk verderop

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Susan zo 16 jan 2011 - 21:43

Ik ben het helemaal met Lilith eens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:43

Mamsie schreef:MamaRosa.
Ik denk dat je toch ook er rekening mee moet houden dat het aan school allemaal langer kan duren. Ze treuzelen bij de klas ofzo of bakje vergeten. Dan willen ze weer een speel afspraak maken etc. Ophalen duurt hier altijd veel langer dan weg brengen.

Heb je gelijk in, dat weet ik van mijn zusje, maar als ik haar om 15.30 moet ophalen, neem ik sowieso de kinderen mee. Het gaat mij meer om de andere tijden. Ik denk dat het alleen zal gaan om die van 13.30 de andere tijden verwacht ik wel dat ze wakker zijn, als ik kijk naar de slaapjes van de andere kinderen op die leeftijd.
Het zal dus 1x per dag zijn normaal gesproken, maar ook dat vind ik al vervelend genoeg.
Ik heb wel een buurvrouw waarvan het kindje bij de mijne in de klas komt, dus we gaan ook af en toe elkaars kind meenemen, maar toch.

@ Freaky: Deze optie is niet mogelijk. Ze zou dan het enige kindje zijn dat moet overblijven. Er is 1 school van dezelfde stichting waar ze wel over mogen blijven, maar die ligt totaal buiten onze wijk, dus dat gaat 'm ook niet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:45

Liva schreef:Eens met RYW. Als ik het doe is het na een lange dag werken, ik ben alleen want vriend werkt door en mijn zoon ligt net in bed. Ik kan hem best meenemen hoor maar dan krijst hij de hele straat door. Dus dan maar onverantwoord even naar de hoek als zoon lekker ligt te slapen Wink

Mamavan2, ja dan had ik t ook sneller gedaan. De school is hier een halve wijk verderop
Ik zie niet waarom krijsen erger zou zijn dan alleen gelaten worden. Dat zijn toch geen vergelijkbare risico's? Een krijsend kins is lastig, maar niet gevaarlijk. Een kind alleen thuis laten is wél onverantwoord. En dat is toch een kwestie van een beetje beter plannen? Dat je eens een keer een boodschap moet doen 's avonds kan best voorkomen, maar als dat vaak voorkomt kun je toch gewoon je boodschappen iets beter plannen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  RYW zo 16 jan 2011 - 21:46

Lilith schreef:Mamarosa, zo moeilijk is dat toch niet? Laat je je kinderen overblijven, probleem opgelost. Dat lijkt me voor iedereen handiger, volgens mij is het voor de oudsten ook niet tof om zich te moeten haasten voor de baby's en voor de baby's niet prettig om heen en weer gesleept te worden. Maar laten slapen zou ik gewoon niet doen.

RYW: uitzondering kan zijn dat een ander altijd je kind naar school brengt, maar op het laatste moment afbelt en je andere kind ligt te slapen. Dan kan het zijn dat het moet (maar dan nou zou ik de jongste wakker maken). Of als je luiers op zijn en je komt daar 10 minuten voor sluitingstijd achter, en je hebt ze die nacht echt nog nodig. Dat is overmacht. Maar elke dag je kind naar school brengen of elke dag de hond uitlaten, dat is structureel, dus dan snap ik niet dat het elke keer weer voorkomt.

Ja oké, maar je hebt het over strafbaar enzo. Je hebt het over dat het hier veel te soepel is. Stel dat dat wordt aangepast in de wet, wat zijn dan acceptabele redenen om weg te gaan zonder je kind? Je kan dat denk ik niet zomaar zwart-wit vastleggen, wat er wel een goede reden is en wat niet. Voor het ene gezin kan een reden wel veel overtuigender zijn dan voor het andere gezin. Niemand gaat er dood aan als Beer niet in het bedje van Junior ligt, maar als Junior al wekenlang iedereen wakker gilt, je loopt op je tandvlees van oververmoeidheid, en Beer ligt nu bij de buurvrouw op de hoek, dan kan de situatie ernaar zijn dat je denkt: ik ga NU Beer halen, en dat Junior nummer twee ligt te slapen, dat moet dan maar.

Ik zou dat ook niet zo doen, maar ik vind het heel ver gaan dat strafbaar te stellen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het alleen laten van een kind. - Pagina 2 Empty Re: Het alleen laten van een kind.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 15 Vorige  1, 2, 3 ... 8 ... 15  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum