Hoeveel uur per nacht slaap jij?
+42
loura
Suus
Tania
Viva
SnowWhite
Blond
Esperanza
Linda
Caroow
Rouxxxe
Siem
Aggi
Jezzie
Rush
kajaka88
mo-lola
Jeanette
Roxi3
Ooh La La!
Caresses
rianne287
loesje
Japie
Bosjesvrouw
Ibbeltje
Bimbam
Caramba
Bazinga
JD
Twellie
Curious
ellibre
Parisienne
TNMN
VanillaRose
Antibes
Stuiterbal
Phileine
Benthe
Error
Sushi
Janelie
46 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Hoeveel uur per nacht slaap jij?
Bij mij wisselt dat heel erg. Ik slaap er vaak veel te weinig, het liefste slaap ik er 7 a 7,5. Volgens mij is dat wel genoeg voor mij.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Hoeveel uur per nacht slaap jij?
Ik slaap zo'n 7 uur per nacht, maar merk dat ik het wel fijn vind om af en toe wat langer te slapen. Nu doe ik dat meestal ook wel in het weekend Afgelopen nacht ging ik om 2 uur slapen en vanmorgen was ik om 10 uur wakker, dus dat valt nog mee, maar ik ga ook wel eens om 12 uur slapen in het weekend en dan sta ik pas om half 11 op.
Minder dan 6 slaap trek ik trouwens echt niet...
Minder dan 6 slaap trek ik trouwens echt niet...
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Gemiddeld zo'n 7 uur als ik dagdiensten heb. Wanneer ik late dienst heb slaap ik langer uit, dan zit ik wel op 8-9 uur.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Reva schreef:Ongeveer 4 uurtjes doordeweeks.
Ben je dan niet heel moe overdag? Hoe laat ga je slapen en hoe laat sta je op?
Ik zou halverwege de dag neervallen als ik zo kort zou slapen denk ik
Sushi- Kletskop
Toch wel acht uren.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Als ik college heb / vrij ben ongeveer 7 à 8 uur, maar als ik gewerkt heb toch wel minstens 9 uur. Mijn werk ( bijbaantje) is lichamelijk erg inspannend.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Minimaal 8 anders kom ik echt slaap tekort
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Zo'n 4-5 uur normaal, in het weekend wel 7/8 omdat ik dan kan uitslapen. Ik lig wel op tijd in bed, maar word mijn hele leven al continu wakker. Slaap nooit meer dan 1,5 uur door en ben ca. mijn halve nacht kwijt aan wakker liggen.
En ja, ik ben vaak moe.
En ja, ik ben vaak moe.
Laatst aangepast door Antibes op zo 22 apr 2012 - 9:50; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Als ik normaal ga slapen doordeweeks ongeveer 5 à 6 uurtjes per nacht. Als ik er vroeg in ga kan ik soms 7 uur redden maar dat is echt uitzonderlijk. Als ik vrij ben ben ik eigenlijk na ong. 7 tot 8 uurtjes slaap wel uitgerust genoeg, ook al is het soms dan nog geen acht uur haha, dan ga ik er maar gewoon uit.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Ik probeer altijd zo'n 8uur slapen, en als ik minder dan 7uur slaap ben ik echt moe.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Antibes schreef:Zo'n 4-5 uur normaal, in het weekend wel 7/8 omdat ik dan kan uitslapen. Ik lig wel op tijd in bed, maar word mijn hele leven al continu wakker. Slaap nooit meer dan 1,5 uur door en ben ca. mijn halve nacht kwijt aan wakker liggen.
En ja, ik ben vaak moe.
Wat lijkt me dat rot zeg. Ik zie het ook bij mijn moeder, die heeft sporadisch dat ze een nachtje goed doorslaapt, maar voor de rest is ze veel wakker, soms mailt ze me dan midden in de nacht dat ze niet kan slapen en dat ze maar eventjes gaat internetten.
Vind het echt rot voor je, want kan me voorstellen dat het ontzettend frustrerend is
Sushi- Kletskop
Antibes schreef:Zo'n 4-5 uur normaal, in het weekend wel 7/8 omdat ik dan kan uitslapen. Ik lig wel op tijd in bed, maar word mijn hele leven al continu wakker. Slaap nooit meer dan 1,5 uur door en ben ca. mijn halve nacht kwijt aan wakker liggen.
En ja, ik ben vaak moe.
Klinkt alsof je met elke slaap cycle wakker wordt, lijkt me echt vermoeiend (maar je bent er vast aan gewend ). Kan zelfs al sinds babytijd aangeleerd zijn, lastig om af te komen!
TNMN- Kletskop
Tussen de 4 en 8 uur. Het ligt een beetje aan N. hoeveel slaap ik krijg
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Antibes, werkt melatonine time released niet voor jou? Mijn zoontje heeft hetzelfde, maar sinds we dat gebruiken kan hij wel doorslapen.
Idealiter maak ik 's nachts zo'n 7 uur. Maar de laatste maanden zit ik op 4/5 uur gemiddeld. En ja, moe ben ik wel. Maar in slaap vallen lukt niet en 's nachts wakker blijven is ook erg irritant.
Idealiter maak ik 's nachts zo'n 7 uur. Maar de laatste maanden zit ik op 4/5 uur gemiddeld. En ja, moe ben ik wel. Maar in slaap vallen lukt niet en 's nachts wakker blijven is ook erg irritant.
Gast- Gast
ongeveer 5 tot 6 uur, dat doe ik eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren. het gebeurt wel eens dat ik wat langer slaap als ik een vrije dag heb, maar dat is dan niet bewust of zo. ik ga meestal tussen 1 en 2 uur 's nachts slapen en wordt tussen half 7 en 7 uur 's ochtends wakker. ik zet wel een wekker, maar ik ben vrijwel altijd wakker voordat ie af gaat.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
TNMN schreef:Antibes schreef:Zo'n 4-5 uur normaal, in het weekend wel 7/8 omdat ik dan kan uitslapen. Ik lig wel op tijd in bed, maar word mijn hele leven al continu wakker. Slaap nooit meer dan 1,5 uur door en ben ca. mijn halve nacht kwijt aan wakker liggen.
En ja, ik ben vaak moe.
Klinkt alsof je met elke slaap cycle wakker wordt, lijkt me echt vermoeiend (maar je bent er vast aan gewend ). Kan zelfs al sinds babytijd aangeleerd zijn, lastig om af te komen!
Slaap cyclus zou zelfs langer moeten duren, recentste twijfel is of ik wellicht niet in REMslaap kan komen. Melatonine doet niets, maar volgens mij werkt dat ook vooral op inslapen en minder op doorslapen. Oxazepam wil wel eens helpen qua dufheid tijdens het wakker worden en daarop weer sneller inslapen.
Heb het echt al sinds kindertijd, dus wel enigszins aan gewend, maar vermoeidheid blijft wel. Heel sporadisch lig ik een nacht in coma (krijgt echt niemand me wakker, zelfs niet als je me beweegt) en dan ben ik zo bijgetankt en denk ik wel "god, wat moeten veel dingen makkelijker zijn als je redelijk uitgerust een dag kunt beginnen".
Antibes- Ratel
10 uur per nacht of meer (als ik geen wekker zet slaap ik gerust zo'n 12 uur of meer). Dat vele slapen komt overigens wel voort uit psychische problemen, mijn ritme klopt voor geen meter, heb veel dromen/nachtmerries en soms slaap ik juist (bijna) niet.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Mijn mams heeft het ook en dan komen we elkaar 's nachts ook regelmatig tegen in de keuken als ik daar slaap haha.Suuske schreef:Wat lijkt me dat rot zeg. Ik zie het ook bij mijn moeder, die heeft sporadisch dat ze een nachtje goed doorslaapt, maar voor de rest is ze veel wakker, soms mailt ze me dan midden in de nacht dat ze niet kan slapen en dat ze maar eventjes gaat internetten.Antibes schreef:Zo'n 4-5 uur normaal, in het weekend wel 7/8 omdat ik dan kan uitslapen. Ik lig wel op tijd in bed, maar word mijn hele leven al continu wakker. Slaap nooit meer dan 1,5 uur door en ben ca. mijn halve nacht kwijt aan wakker liggen.
En ja, ik ben vaak moe.
Vind het echt rot voor je, want kan me voorstellen dat het ontzettend frustrerend is
Het is naar, maar het went ook wel soort van. Ik kan erop functioneren, leuk is anders, maar er zijn ergere dingen. Enige waar ik nog altijd beetje bang voor ben is dat mijn hersenen echt niet helemaal goed zijn. Rare epilepsie, rare slaappatronen, rare migraines.. Maja, ik doe het nog!
Antibes- Ratel
Ik slaap momenteel zo'n zes uur per nacht en dat is eigenlijk te weinig, ik slaap het liefst een uur of zeven a acht.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
ik neem mezelf elke avond voor om op tijd naar bed te gaan...maar ja, vandaag wilde ik er ook om 22.30 inliggen
Ik slaap meestal 6 uurtjes...
Ik slaap meestal 6 uurtjes...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ongeveer 7 uur als ik moet werken, als ik vrij ben zeker wel 10 uur!
Gast- Gast
Gemiddeld 5 tot 6 uur, daar heb ik ook genoeg aan. Ik ben niet moe, als ik maar 5 uur heb geslapen of zo, heb dat altijd al gehad. Ik slaap wel 's langer, maar dan dwing ik mezelf gewoon weer te gaan liggen en ogen dicht te houden haha. Overdag kan ik trouwens niet slapen, dus lang uitslapen zit er ook niet in.
Vind 't overigens wel ideaal dat ik kan 'leven' op zo weinig uurtjes slaap; ik heb nog wel 's een nachtdienst en lig dan 5 uur pas in bed. Als ik dan half 11 op sta, is er niks aan 't handje en ben ik 's middags net zo fit als andere dagen.
Vind 't overigens wel ideaal dat ik kan 'leven' op zo weinig uurtjes slaap; ik heb nog wel 's een nachtdienst en lig dan 5 uur pas in bed. Als ik dan half 11 op sta, is er niks aan 't handje en ben ik 's middags net zo fit als andere dagen.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Antibes schreef:TNMN schreef:Antibes schreef:Zo'n 4-5 uur normaal, in het weekend wel 7/8 omdat ik dan kan uitslapen. Ik lig wel op tijd in bed, maar word mijn hele leven al continu wakker. Slaap nooit meer dan 1,5 uur door en ben ca. mijn halve nacht kwijt aan wakker liggen.
En ja, ik ben vaak moe.
Slaap cyclus zou zelfs langer moeten duren, recentste twijfel is of ik wellicht niet in REMslaap kan komen. Melatonine doet niets, maar volgens mij werkt dat ook vooral op inslapen en minder op doorslapen. Oxazepam wil wel eens helpen qua dufheid tijdens het wakker worden en daarop weer sneller inslapen.
Heb het echt al sinds kindertijd, dus wel enigszins aan gewend, maar vermoeidheid blijft wel. Heel sporadisch lig ik een nacht in coma (krijgt echt niemand me wakker, zelfs niet als je me beweegt) en dan ben ik zo bijgetankt en denk ik wel "god, wat moeten veel dingen makkelijker zijn als je redelijk uitgerust een dag kunt beginnen".
Dus eigenlijk rust je dan nooit helemaal uit, tenzij je dan eens een coma nacht hebt Ik kan me voorstellen dat het je leven lastig moet maken! Slaap is echt zo belangrijk, en kan verschillende dingen veroorzaken (depressies and what not) - ik las er laatst een boek over en wist niet dat het ZO belangrijk is. Ook dat je baby's aan moet leren om door te laten slapen (het schijnt dat baby's in het begin wakker worden met elke slaap cyclus, een beetje jammeren, maar als je ze laat liggen ze weer slapen en zo leren de cycles door te slapen. Geen idee hoe dat zou werken voor een volwassene).
TNMN- Kletskop
Wat dat betreft kan ik het mijn ouders iig niet kwalijk nemen, want ik huilde vroeger alleen als ik honger had.
Ik lig nu weer sinds kwart over drie wakker ofzo, zo proberen of dutje drie nog lukt.. Edit: godver, de vogels beginnen al (en die maken me herrie), zal wel niet dus..
Ik lig nu weer sinds kwart over drie wakker ofzo, zo proberen of dutje drie nog lukt.. Edit: godver, de vogels beginnen al (en die maken me herrie), zal wel niet dus..
Antibes- Ratel
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel uur per nacht slapen jullie?
» Hoeveel (slaap)kamers heb/wil je?
» Hoeveel slaap heb jij nodig?
» Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema
» Hoeveel slaap hebben jullie (nu) nodig?
» Hoeveel (slaap)kamers heb/wil je?
» Hoeveel slaap heb jij nodig?
» Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema
» Hoeveel slaap hebben jullie (nu) nodig?
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: