Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ ma 6 aug 2012 - 23:50

Ik vraag me af hoeveel jullie kindjes slapen / sliepen met 6 maanden?
En vanaf wanneer werd dat minder?

Hier is het schema nu zo:

6.45: Wakker maken.
07.30 tot 10.30: Slapen.
10.30: Fles en wakker tot 12.00/12.30 ongeveer.
12.00/12.30 - 14.30/15.00: Slapen.
15.00: Fles en wakker tot ongeveer 16.00.
16.00 - 16.45: Slapen.
Daarna zijn ze wakker tot de fles van 18.30/19.00 en daarna gaan ze naar bed tot de volgende ochtend.
Soms slapen ze nog even een half uurtje tussendoor.

De tijden zijn niet altijd hetzelfde hoor, want ze gaan gewoon naar bed als ze moe zijn, dus de ene keer is dat na 1,5 en de andere keer na een uur bijvoorbeeld. En soms slapen ze 2 uur en de andere keer 2,5 a 3 uur, dus dat verschilt.

Ze slapen dus nog best wel lang en hebben altijd heel goed geslapen.

Oja en maken jullie je kindje wakker 's ochtends? Of laten jullie ze slapen tot ze willen?
Onze kindjes hebben we wel eens laten slapen en ze sliepen dan door tot 9.00, waardoor het een rommeltje werd overdag.
Dat komt later wel.
Hoe doen jullie dat dan?


Ik ben zomaar even benieuwd naar de ervaringen van anderen, het gaat hier op deze manier echt heel erg goed.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Tania di 7 aug 2012 - 0:15

Ik laat M. slapen tot ze wakker wordt. Dat is de laatste tijd tot een uur of 8 daarna verschilt het maar ze slaapt meestal 2 of 3 keer. Nu ligt ze al vanaf 9.45 te slapen, andere dagen slaapt ze maar een uurtje 'smorgens en slaapt ze 'smiddags soms langer.
Met andere woorden, ze maakt er een rommeltje van. Maar ze slaapt en daar ben ik al ontzettend blij mee Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 0:24

Tania schreef:Ik laat M. slapen tot ze wakker wordt. Dat is de laatste tijd tot een uur of 8 daarna verschilt het maar ze slaapt meestal 2 of 3 keer. Nu ligt ze al vanaf 9.45 te slapen, andere dagen slaapt ze maar een uurtje 'smorgens en slaapt ze 'smiddags soms langer.
Met andere woorden, ze maakt er een rommeltje van. Maar ze slaapt en daar ben ik al ontzettend blij mee Laughing

Haha nou inderdaad Very Happy. En ze slaapt ook 1x langer?
Als ik 1 kindje had gehad, dan had ik het ook meer op z'n beloop gelaten. Er zit nu iets meer regelmaat in. Daarom maken we ze 's ochtends wakker. Verder regelen ze het toch zelf. Er is wel vanzelf een ritme ingekomen.

Soms zijn ze zo snel moe na de fles. Ik vraag me af of dat bij meer kindjes van die leeftijd is.
Ze zijn rond de voeding ongeveer 1,5 uur wakker en 's middags zijn ze lange tijd wakker.

Maar vooral mijn dochter is zo ontzettend actief, ze verbruikt gewoon veel energie denk ik Very Happy.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 0:26

Oja en je hoort mij absoluut niet klagen hoor, ik vind het echt heeeeeerlijk dat ze zo goed slapen Very Happy .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Tania di 7 aug 2012 - 0:30

Ja als ze twee keer slaapt slaapt ze meestal wel 1 keer langer dan 2 uur. Als ze drie keer slaapt dan is het meestal 3 keer tussen de 45 minuten en 1,5 uur.
Vanmorgen was ze 8 uur wakker en om 9.30 kreeg ze de fles en toen sliep ze alweer. Nu zal ze zo wel wakker worden, dan krijgt ze de fles en zal ze zo rond 16.00 nog wel even willen slapen gok ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Jazzlyn di 7 aug 2012 - 0:43

Ik maak de kleine wel op gezette tijden wakker, anders maakt hij er echt een zooitje van. 2 dagen gekeken hoe hij het ongeveer deed en nu maakt ik hem dus wakker. Soms is hij het al en soms niet. Maar nu loopt het in ieder geval goed!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 0:48

Tania schreef:Ja als ze twee keer slaapt slaapt ze meestal wel 1 keer langer dan 2 uur. Als ze drie keer slaapt dan is het meestal 3 keer tussen de 45 minuten en 1,5 uur.
Vanmorgen was ze 8 uur wakker en om 9.30 kreeg ze de fles en toen sliep ze alweer. Nu zal ze zo wel wakker worden, dan krijgt ze de fles en zal ze zo rond 16.00 nog wel even willen slapen gok ik.

Maar zijn jouw voedingstijden wel een beetje hetzelfde per dag?
Hoeveel voedingen krijgt ze nog?


Bij ons zijn de voedingen altijd wel rond dezefde tijd.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 0:51

Jazzlyn schreef:Ik maak de kleine wel op gezette tijden wakker, anders maakt hij er echt een zooitje van. 2 dagen gekeken hoe hij het ongeveer deed en nu maakt ik hem dus wakker. Soms is hij het al en soms niet. Maar nu loopt het in ieder geval goed!

Gaat het nu goed? Wat fijn om te horen!
Maar in welke zin maakte hij er een zooitje van?

Want je zoontje drinkt / dronk toch zo slecht?
Misschien had hij dan nog wel geen honger?
Mijn zoontje dronk ook een paar weken slecht, weigerde de flessen, nu zijn we naar 4 flessen gegaan en nu gaat het weer helemaal super.
Maar jij hebt denk ik alles al geprobeerd, dus je zal zelf wel het beste weten hoe het bij jouw zoontje werkt Wink.
Wel heel fijn dat het weer goed gaat.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 0:51

Welk tijden maak jij hem eigenlijk wakker Jazzlyn?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Tania di 7 aug 2012 - 0:52

_Lana_ schreef:
Tania schreef:Ja als ze twee keer slaapt slaapt ze meestal wel 1 keer langer dan 2 uur. Als ze drie keer slaapt dan is het meestal 3 keer tussen de 45 minuten en 1,5 uur.
Vanmorgen was ze 8 uur wakker en om 9.30 kreeg ze de fles en toen sliep ze alweer. Nu zal ze zo wel wakker worden, dan krijgt ze de fles en zal ze zo rond 16.00 nog wel even willen slapen gok ik.

Maar zijn jouw voedingstijden wel een beetje hetzelfde per dag?
Hoeveel voedingen krijgt ze nog?


Bij ons zijn de voedingen altijd wel rond dezefde tijd.

Redelijk hetzelfde. Ze drinkt rond 5.00/9.30/tussen 13.30 en 14.30/tussen 17.30 en 19.00/22.30. Ze krijgt sinds een paar dagen groente 'savonds vandaar dat de fles dan wat varieert van tijd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 0:59

Tania schreef:
_Lana_ schreef:
Tania schreef:Ja als ze twee keer slaapt slaapt ze meestal wel 1 keer langer dan 2 uur. Als ze drie keer slaapt dan is het meestal 3 keer tussen de 45 minuten en 1,5 uur.
Vanmorgen was ze 8 uur wakker en om 9.30 kreeg ze de fles en toen sliep ze alweer. Nu zal ze zo wel wakker worden, dan krijgt ze de fles en zal ze zo rond 16.00 nog wel even willen slapen gok ik.

Maar zijn jouw voedingstijden wel een beetje hetzelfde per dag?
Hoeveel voedingen krijgt ze nog?


Bij ons zijn de voedingen altijd wel rond dezefde tijd.

Redelijk hetzelfde. Ze drinkt rond 5.00/9.30/tussen 13.30 en 14.30/tussen 17.30 en 19.00/22.30. Ze krijgt sinds een paar dagen groente 'savonds vandaar dat de fles dan wat varieert van tijd.

5 flessen dus nog. Maar ja ze is ook vroeg wakker. Gelukkig slaapt ze daarna meteen weer.
En smaken de groente haar?

Hier heb ik wortel en banaan geprobeerd, maar de wortel vonden ze niet zoveel. De banaan vonden ze al beter, maar ze blijven het nog wel vreemd vinden.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Jazzlyn di 7 aug 2012 - 1:00

_Lana_ schreef:
Jazzlyn schreef:Ik maak de kleine wel op gezette tijden wakker, anders maakt hij er echt een zooitje van. 2 dagen gekeken hoe hij het ongeveer deed en nu maakt ik hem dus wakker. Soms is hij het al en soms niet. Maar nu loopt het in ieder geval goed!

Gaat het nu goed? Wat fijn om te horen!
Maar in welke zin maakte hij er een zooitje van?

Want je zoontje drinkt / dronk toch zo slecht?
Misschien had hij dan nog wel geen honger?
Mijn zoontje dronk ook een paar weken slecht, weigerde de flessen, nu zijn we naar 4 flessen gegaan en nu gaat het weer helemaal super.
Maar jij hebt denk ik alles al geprobeerd, dus je zal zelf wel het beste weten hoe het bij jouw zoontje werkt Wink.
Wel heel fijn dat het weer goed gaat.



Haha, wakker maken is niet gelijk eten hoor. Hij mag alleen overdag niet meer zoveel slapen. Maar dit gaf hij zelf ook aan, dus nu houden we dat aan.

Tusse 06.00 en 07.00 wakker. (zoniet dan wakker maken)

07.00 bordje pap

08.00 /08.15 bed toe

09.30 wakker of wakker maken

10.00 fruit met een liga

10.30 a 11.00 bed toe

12.00 wakker of wakker maken

12.30 fles

13.30 bed toe

15.00 wakker of wakker maken

15.00 fruit met liga

16.30 bed toe

17.15 uit bed (meestal wakker maken)

17.15/17.30 groenten

19.00 bedje

21.00 slapend een fles



Very Happy Vooral de middagfles gaat nog erg slecht, dat zal snel ook wel een bordje pap worden.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 1:06

Haha, oh sorry, ik dacht dat je hem wakker moest maken voor de voeding.
Jouw kindje slaapt ook veel nog.
Waarom mag hij niet teveel slapen overdag?
Slaapt hij 's nachts dan niet goed meer?

Je hebt wel een mooi schema.


Ze krijgen hier nog niet zoveel bijvoeding.
Om half 6 krijgen ze wel een groente of fruitprakje, maar dat is nu nog meer voor de leuk Laughing , ze doen er nog weinig mee.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Jazzlyn di 7 aug 2012 - 1:12

_Lana_ schreef:Haha, oh sorry, ik dacht dat je hem wakker moest maken voor de voeding.
Jouw kindje slaapt ook veel nog.
Waarom mag hij niet teveel slapen overdag?
Slaapt hij 's nachts dan niet goed meer?

Je hebt wel een mooi schema.


Ze krijgen hier nog niet zoveel bijvoeding.
Om half 6 krijgen ze wel een groente of fruitprakje, maar dat is nu nog meer voor de leuk Laughing , ze doen er nog weinig mee.

Nou hij maakt er een zooitje van. Dan slaapt hij bijvoorbeeld tot 10 uur, en dan direct fruit om dan om 12 uur moe te zijn maar nog geen fles te willen. Dan wil hij pas om 2 uur. Ga zo maar door.Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema 394967 Daarbij wordt hij bijna altijd zelf wakker. Vandaag geslapen van 9 tot half 10 en van 11 tot 12. En inderdaad overdag niet te lang ivm de nacht. En dat merken we nu wel. Hij denkt niet meer om 4 uur dat het speeltijd is. Met een maand of 6 a 8 gaan ze ook over na 2 slaapjes. Hij slaapt nu dan wel 4 keer. Maar 2 a 3 keer 1,5 uur en een keer een 45 minuten. Qua tijd dus niet teveel!

Het schema is zo inderdaad mooi en daarom hou ik er ook aan vast. Hij huilt nu bijna niet meer en dat was voorheen wel anders. Jammer alleen van de middagfles.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Tania di 7 aug 2012 - 1:15

_Lana_ schreef:
Tania schreef:
_Lana_ schreef:
Tania schreef:Ja als ze twee keer slaapt slaapt ze meestal wel 1 keer langer dan 2 uur. Als ze drie keer slaapt dan is het meestal 3 keer tussen de 45 minuten en 1,5 uur.
Vanmorgen was ze 8 uur wakker en om 9.30 kreeg ze de fles en toen sliep ze alweer. Nu zal ze zo wel wakker worden, dan krijgt ze de fles en zal ze zo rond 16.00 nog wel even willen slapen gok ik.

Maar zijn jouw voedingstijden wel een beetje hetzelfde per dag?
Hoeveel voedingen krijgt ze nog?


Bij ons zijn de voedingen altijd wel rond dezefde tijd.

Redelijk hetzelfde. Ze drinkt rond 5.00/9.30/tussen 13.30 en 14.30/tussen 17.30 en 19.00/22.30. Ze krijgt sinds een paar dagen groente 'savonds vandaar dat de fles dan wat varieert van tijd.

5 flessen dus nog. Maar ja ze is ook vroeg wakker. Gelukkig slaapt ze daarna meteen weer.
En smaken de groente haar?

Hier heb ik wortel en banaan geprobeerd, maar de wortel vonden ze niet zoveel. De banaan vonden ze al beter, maar ze blijven het nog wel vreemd vinden.

Ja 5 flessen nog, maar een maand geleden kreeg ze er nog 6 en soms 7 dus dit is al een hele vooruitgang Very Happy
Ze vindt de worteltjes tot nu wel een succes, het eten is nog wennen maar de smaak bevalt wel. Andere dingen heeft ze nog niet gehad. Morgen krijgt ze iets anders waarschijnlijk. Maar goed als ze net zo'n vreetzakje wordt als haar broer eet ze binnen een maand twee keer per dag groente/fruit en vindt ze alles lekker.

Wel schattig he die kleintjes die gaan eten I love you

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Aimee di 7 aug 2012 - 1:23

Luuk zijn schema:
tussen 6.30 en 7.30 wakker (voeding)
1,5 a 2 uur later weer naar bed (kort slaapje, 30 min)
als hij wakker wordt eerst bv daarna fruit
1,5 a 2 uur later weer naar bed (lang, 1,5 a 2 uur)
eerst bv, daarna soms een korstje brood als ik ook brood eet
2 a 2,5 uur later weer naar bed (kort slaapje, 30 min)
voeding
tussen 17.00 en 18.00 nog een kort slaapje
beetje groente
rond 19.30 in bad, voeding, verhaaltje en naar bed

@Lana: Jammer dat ze de bijvoeding nog niet echt wat vinden! Peer,courgette en pruim zijn hier duidelijk favoriet, misschien vinden jouw kids dat ook wel lekker?
@Jazzlyn: mag ik vragen waarom jij een liga door het fruit doet? Dat is toch alleen maar 'vulling', waardoor hij misschien nog sneller vol zit en minder drinkt? Ik weet het niet hoor, ben alleen benieuwd smile
@Tania: Leuk dat jullie ook zijn begonnen! Hoe vind ze dr groente?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Jazzlyn di 7 aug 2012 - 1:27

Aimee schreef:

@Jazzlyn: mag ik vragen waarom jij een liga door het fruit doet? Dat is toch alleen maar 'vulling', waardoor hij misschien nog sneller vol zit en minder drinkt? Ik weet het niet hoor, ben alleen benieuwd Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema 561177

Daarom geef ik maar 50 gram fruit ipv 100 en een halve liga. 2 keer per dag. Dus klein hapje. Fruit is van nature best zuur. Ten eerste is dat niet zijn favoriet. Hij vind alleen de banaan, aardbei en nog iets smaak lekker. Maar door zijn erge reflux zorgt fruit voor meer maagzuur. Met een ligatje erdoorheen wordt het fruit dikker en wat geneutraliseerd. Sinds ik dit doe spuugt hij zijn fruit niet meer uit.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 1:35

Tania schreef:
_Lana_ schreef:
Tania schreef:
_Lana_ schreef:
Tania schreef:Ja als ze twee keer slaapt slaapt ze meestal wel 1 keer langer dan 2 uur. Als ze drie keer slaapt dan is het meestal 3 keer tussen de 45 minuten en 1,5 uur.
Vanmorgen was ze 8 uur wakker en om 9.30 kreeg ze de fles en toen sliep ze alweer. Nu zal ze zo wel wakker worden, dan krijgt ze de fles en zal ze zo rond 16.00 nog wel even willen slapen gok ik.

Maar zijn jouw voedingstijden wel een beetje hetzelfde per dag?
Hoeveel voedingen krijgt ze nog?


Bij ons zijn de voedingen altijd wel rond dezefde tijd.

Redelijk hetzelfde. Ze drinkt rond 5.00/9.30/tussen 13.30 en 14.30/tussen 17.30 en 19.00/22.30. Ze krijgt sinds een paar dagen groente 'savonds vandaar dat de fles dan wat varieert van tijd.

5 flessen dus nog. Maar ja ze is ook vroeg wakker. Gelukkig slaapt ze daarna meteen weer.
En smaken de groente haar?

Hier heb ik wortel en banaan geprobeerd, maar de wortel vonden ze niet zoveel. De banaan vonden ze al beter, maar ze blijven het nog wel vreemd vinden.

Ja 5 flessen nog, maar een maand geleden kreeg ze er nog 6 en soms 7 dus dit is al een hele vooruitgang Very Happy
Ze vindt de worteltjes tot nu wel een succes, het eten is nog wennen maar de smaak bevalt wel. Andere dingen heeft ze nog niet gehad. Morgen krijgt ze iets anders waarschijnlijk. Maar goed als ze net zo'n vreetzakje wordt als haar broer eet ze binnen een maand twee keer per dag groente/fruit en vindt ze alles lekker.

Wel schattig he die kleintjes die gaan eten I love you

Ja heeeeel erg schattig I love you en dan lekker vies kijken, haha, heel grappig.
Dus er is nog hoop?? Ik zie ze nu echt nog niet goed eten. Maar goed, dat hoeft ook nog niet.
Het blijft bijvoeding natuurlijk.
5 flessen is toch helemaal prima?
Het wordt vanzelf wel minder. En ze begint ook vroeg met de 1e voedng, dus dan kun je ook niet anders.

@ Jazzlyn: Nou ja, gelukkig huilt hij in ieder geval niet zoveel meer. Dat is al een heeeele vooruitgang.
En als je hem nog even laat liggen als hij na een half uur alweer wakker wordt? Slaapt hij dan niet meer?
Af en toe zijn mijn kindjes ook tussendoor wakker, maar na 10 minuten slapen ze alweer.
Ze hebben die slaapjes echt gewoon nodig.
Ja op een gegeven moment gaan ze toch naar die 2 slaapjes toe.
Slaapt jouw kindje trouwens wel in bedje?

Na 3 uur ga ik tegenwoordig lekker de deur uit. Dan slapen ze heel even in de auto en als ik op de bestemming ben, zijn ze heerlijk wakker en vrolijk en op de terugweg slapen ze weer heerlijk.
Zo komt mama ook weer eens ergens. Ik paste alles aan aan de kindjes, nu is er weer wat vrijheid.
Ze hielden het eerder gewoon niet vol en slapen doen ze bijna niet meer in de kinderwagen.
En als ik niet wegga, loop ik heerlijk een rondje na 3en.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Aimee di 7 aug 2012 - 1:36

Jazzlyn schreef:
Aimee schreef:

@Jazzlyn: mag ik vragen waarom jij een liga door het fruit doet? Dat is toch alleen maar 'vulling', waardoor hij misschien nog sneller vol zit en minder drinkt? Ik weet het niet hoor, ben alleen benieuwd Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema 561177

Daarom geef ik maar 50 gram fruit ipv 100 en een halve liga. 2 keer per dag. Dus klein hapje. Fruit is van nature best zuur. Ten eerste is dat niet zijn favoriet. Hij vind alleen de banaan, aardbei en nog iets smaak lekker. Maar door zijn erge reflux zorgt fruit voor meer maagzuur. Met een ligatje erdoorheen wordt het fruit dikker en wat geneutraliseerd. Sinds ik dit doe spuugt hij zijn fruit niet meer uit.

ah oke! Klinkt heel logisch smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Tania di 7 aug 2012 - 1:38

@Aimee, ja ze vindt het wel lekker. De eerste dag zat ze een beetje gek te kijken maar nu wordt ze helemaal blij als ik aan kom met het lepeltje en doet ze echt haar best om het op te eten. Volgens mij was ze er wel echt aan toe daarom zijn we ook eerder dan gepland begonnen. Ze is duidelijk geen fan van d'r melk, als ze niet echt heel erg honger heeft dan drinkt ze ook niet of amper.

Geven jullie allemaal meteen groente en fruit meteen vanaf het begin? Ik wilde haar eerst laten wennen aan groente maar ik denk dat ze echt heel blij zou worden als ze ook fruit zou krijgen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 1:39

Aimee schreef:

@Lana: Jammer dat ze de bijvoeding nog niet echt wat vinden! Peer,courgette en pruim zijn hier duidelijk favoriet, misschien vinden jouw kids dat ook wel lekker?

L slaapt dus een paar keer kort en 1x lang. Maak jij L altijd wakker 's ochtends?
Ik had inderdaad peer in mijn hoofd voor vanavond, maar de nieuwe peertjes zijn volgens mij nog niet zo rijp?
Vindt L het nu lekker? Wat leuk!
Wat knap dat hij het eerst niet lekker vond en nu al fruit en groente op een dag krijgt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  _Lana_ di 7 aug 2012 - 1:42

Tania schreef:@Aimee, ja ze vindt het wel lekker. De eerste dag zat ze een beetje gek te kijken maar nu wordt ze helemaal blij als ik aan kom met het lepeltje en doet ze echt haar best om het op te eten. Volgens mij was ze er wel echt aan toe daarom zijn we ook eerder dan gepland begonnen. Ze is duidelijk geen fan van d'r melk, als ze niet echt heel erg honger heeft dan drinkt ze ook niet of amper.

Geven jullie allemaal meteen groente en fruit meteen vanaf het begin? Ik wilde haar eerst laten wennen aan groente maar ik denk dat ze echt heel blij zou worden als ze ook fruit zou krijgen.

Ik wilde ze ook eerst laten wennen aan groente en niet als eerste aan de zoete smaak van fruit.
Maar toen de groente er niet zo goed inging, dacht ik, ik probeer toch eens een banaantje en dat vinden ze wel lekkerder.
Nu geef ik óf groente óf fruit. En ik geef 3 dagen achter elkaar hetzelfde.
( Alhoewel, we zijn nog maar een week geleden begonnen, haha ).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Tania di 7 aug 2012 - 1:44

Ja wij zijn ook pas sinds vrijdag bezig. Ik kan me herinneren dat ik bij mijn zoontje ook eerst alleen groente wilde geven maar na een week had ik me bedacht en kreeg hij het allebei elke dag Laughing
Ik heb zo'n vermoeden dat dat nu ook weer gaat gebeuren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Aimee di 7 aug 2012 - 1:52

_Lana_ schreef:
Aimee schreef:

@Lana: Jammer dat ze de bijvoeding nog niet echt wat vinden! Peer,courgette en pruim zijn hier duidelijk favoriet, misschien vinden jouw kids dat ook wel lekker?

L slaapt dus een paar keer kort en 1x lang. Maak jij L altijd wakker 's ochtends?
Ik had inderdaad peer in mijn hoofd voor vanavond, maar de nieuwe peertjes zijn volgens mij nog niet zo rijp?
Vindt L het nu lekker? Wat leuk!
Wat knap dat hij het eerst niet lekker vond en nu al fruit en groente op een dag krijgt.

Nee ik maak hem nooit wakker! Wij hebben het 'geluk' dat we beiden onregelmatig werken, langs elkaar heen, dus er is 's ochtends altijd iemand thuis en 's avonds smile
Luuk had na een paar dagen ineens door waar fruit en groente voor bedoeld zijn, en sindsdien eet hij er lekker van (nog niet veel hoor, hele pruim of een halve peer, 2 a 3 stukjes courgette). Ik geef hem eerst wat stukken in zijn handjes en daarna nog wat geprakt na. Dat we beide op één dag geven zijn we eigenlijk pas een paar dagen mee begonnen, maar gaat wel goed! Hij krijgt z'n fruit natuurlijk al redelijk vroeg.
Ik heb ook anderhalve week 2 a 3 dagen achter elkaar het zelfde gegeven, maar omdat hij nergens op reageerde krijgt hij nu gewoon wat ik in huis heb.

Hopelijk gaan jouw kindjes ook snel een beetje eten! Het is natuurlijk niet nodig, maar het is zo schattig om te zien hoe ze echt hun favoriete eten hebben en er echt enthousiast van worden I love you (banaan gaat er hier wel in, hij neemt wat hapjes en laat het dan liggen. Maar bij een pruim begint hij te fladderen, mondje wijd open, handjes uitsteken om het proberen te pakken)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Aimee di 7 aug 2012 - 1:55

_Lana_ schreef:
Tania schreef:@Aimee, ja ze vindt het wel lekker. De eerste dag zat ze een beetje gek te kijken maar nu wordt ze helemaal blij als ik aan kom met het lepeltje en doet ze echt haar best om het op te eten. Volgens mij was ze er wel echt aan toe daarom zijn we ook eerder dan gepland begonnen. Ze is duidelijk geen fan van d'r melk, als ze niet echt heel erg honger heeft dan drinkt ze ook niet of amper.

Geven jullie allemaal meteen groente en fruit meteen vanaf het begin? Ik wilde haar eerst laten wennen aan groente maar ik denk dat ze echt heel blij zou worden als ze ook fruit zou krijgen.

Ik wilde ze ook eerst laten wennen aan groente en niet als eerste aan de zoete smaak van fruit.
Maar toen de groente er niet zo goed inging, dacht ik, ik probeer toch eens een banaantje en dat vinden ze wel lekkerder.
Nu geef ik óf groente óf fruit. En ik geef 3 dagen achter elkaar hetzelfde.
( Alhoewel, we zijn nog maar een week geleden begonnen, haha ).

Wat leuk dat ze het al zo snel door heeft Tania!
Ik ben ook gestart met groente (broccoli en daarna wortel), maar dat vond hij beide niet echt 'je van het'. Daarom wilde ik eens fruit proberen en dat vond hij wel meteen heel lekker. Ik heb ook het idee dat hij door fruit begreep wat je met eten kan doen, dus dat hij daardoor ook ineens wel groente wilde.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema Empty Re: Hoeveel slaap, kindje van 6 maanden/schema

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum