Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

reclame op kunstvoeding

+14
Fiwen
RYW
PiP
Novalee
Linda
Aimee
Ayla
Tania
Susan
Slakje
PapillonRose
Printje
Liadan
Darius
18 plaatsers

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 7:54

Jolicious schreef:Aimee, in die reclame wordt het zo gesteld dat je als je borstvoeding je alleen het beste wilt voor je kind. Wat natuurlijk onzin is. Mensen die kunstvoeding geven willen dat ook, maar wie weet lukt bv niet of iets dergelijks. Als je al onzeker bent over de hele situatie, is het gewoon heel storend om te horen.

Ik kon die mevrouw na twee weken kolfen om de 2 a 3 uur met als resultaat wel twee hele druppels in totaal wel door de tv trekken inderdaad Evil or Very Mad

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:54

Ik denk dat er gewoon goede voorlichting moet zijn over beide soorten voedingen. Natuurlijk mag je dan zeggen dat borstvoeding in principe beter is, maar door geen voorlichting te geven over kunstvoeding vind ik slecht en ik denk ook niet dat het het gewenste effect heeft. Je moet toch beide kanten van een zaak weten wil je een voor jou goede beslissing kunnen maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Susan wo 18 apr 2012 - 7:54

Ook eens met Linda trouwens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Darius wo 18 apr 2012 - 7:55

Liadan schreef:
Darius schreef:
Liadan schreef:
Jolicious schreef:Precies, betere vergoedingen van goede hulp. Mogelijkheid tot langer betaald verlof. Daar zou eens voor gezorgd moeten worden.
Daar ben ik het wel mee eens.

En dan ook nog eens een flinke voorlichtingscampagne waarbij de fabeltjes over borstvoeding uit de wereld geholpen worden en met juiste informatie (het voedingsstoffen verhaal, info over regeldagen, voeden op verzoek, hoeveelheid van voedingen).

Ik denk dat je dan 50 jaar verder bent, als de moeders van nu de oma's zijn. Want ik word soms GEK als ik mijn (schoon)moeder weer iets hoor zeggen over schema's en doorslapen.
Ik word daar af en toe ook gek van, een oudere collega op mijn werk heeft ook van die rare dingen. Zij vertelt steeds dat als ze gekolfd had en het stond even in de koelkast, dat er dan een dikke vetrand op kwam en ze dat er met een lepeltje af moest scheppen want anders werden haar kinderen te dik Rolling Eyes . Dat geeft ze als advies aan iedereen die borstvoeding geeft....

Plakband op haar mond aub.
Ik krijg er werkelijk kippenvel van....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:55

Aimee schreef:
Jolicious schreef:Aimee, in die reclame wordt het zo gesteld dat je als je borstvoeding je alleen het beste wilt voor je kind. Wat natuurlijk onzin is. Mensen die kunstvoeding geven willen dat ook, maar wie weet lukt bv niet of iets dergelijks. Als je al onzeker bent over de hele situatie, is het gewoon heel storend om te horen.

Ja, dat begrijp ik heel goed hoor. Ik vind het ook storend geformuleerd. Maar mijn punt is meer dat borstvoeding natuurlijk wel gewoon het beste voor je kindje is. Dat je dat niet kúnt geven(doordat het niet goed op gang komt, je er zelf gestresst van raakt etc.), is natuurlijk iets heel anders dan dat je het niet wílt geven.

Dus als je bewust geen borstvoeding wilt geven, wil je per definitie niet het beste voor je kind?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 7:55

En trouwens.... ik weet niet of jullie het ooit is opgevallen, maar er wordt op tv ook nooit reclame gemaakt over borstvoeding. Dat willen ze namelijk nooit. Het schijnt vaak genoeg aangevraagd te zijn bij SIRE (heet dat ook al weer zo?), maar die willen er niks van weten.
Dat is dan toch ook net zo goed gek?


Laatst aangepast door Linda op wo 18 apr 2012 - 7:57; in totaal 1 keer bewerkt

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:56

ik denk dus ook dat je het beter van de andere kant kunt aanpakken. Zorg ervoor dat de kennis rondom borstvoeding wordt vergroot, zorg dat jonge moeders weten waar ze terecht kunnen als er problemen zijn en zorg dat professionals op CB's, in ziekenhuizen en bijv. kraamhulpen meer kennis rondom BV krijgen. Ik denk dat dit veel effectiever is dan de reclame op kunstvoeding aan te pakken. Ouders komen toch wel in aanraking met kunstvoeding, helemaal omdat er wel reclame gemaakt mag worden voor opvolgmelk (wat ook volop wordt gedaan in bladen als WIJ jonge ouders, beurzen etc).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Susan wo 18 apr 2012 - 7:58

Linda schreef:En trouwens.... ik weet niet of jullie het ooit is opgevallen, maar er wordt op tv ook nooit reclame gemaakt over borstvoeding. Dat willen ze namelijk nooit. Het schijnt vaak genoeg aangevraagd te zijn bij SIRE (heet dat ook al weer zo?), maar die willen er niks van weten.
Dat is dan toch ook net zo goed gek?

Inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:58

Jolicious schreef:
Aimee schreef:
Jolicious schreef:Aimee, in die reclame wordt het zo gesteld dat je als je borstvoeding je alleen het beste wilt voor je kind. Wat natuurlijk onzin is. Mensen die kunstvoeding geven willen dat ook, maar wie weet lukt bv niet of iets dergelijks. Als je al onzeker bent over de hele situatie, is het gewoon heel storend om te horen.

Ja, dat begrijp ik heel goed hoor. Ik vind het ook storend geformuleerd. Maar mijn punt is meer dat borstvoeding natuurlijk wel gewoon het beste voor je kindje is. Dat je dat niet kúnt geven(doordat het niet goed op gang komt, je er zelf gestresst van raakt etc.), is natuurlijk iets heel anders dan dat je het niet wílt geven.

Dus als je bewust geen borstvoeding wilt geven, wil je per definitie niet het beste voor je kind?

als je die keuze op voorhand maakt, maak je dan die keuze niet vooral voor jezelf? (serieuze vraag hoor, niet aanvallend bedoeld)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:58

Susan schreef:
Linda schreef:En trouwens.... ik weet niet of jullie het ooit is opgevallen, maar er wordt op tv ook nooit reclame gemaakt over borstvoeding. Dat willen ze namelijk nooit. Het schijnt vaak genoeg aangevraagd te zijn bij SIRE (heet dat ook al weer zo?), maar die willen er niks van weten.
Dat is dan toch ook net zo goed gek?

Inderdaad.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:58

Linda schreef:En trouwens.... ik weet niet of jullie het ooit is opgevallen, maar er wordt op tv ook nooit reclame gemaakt over borstvoeding. Dat willen ze namelijk nooit. Het schijnt vaak genoeg aangevraagd te zijn bij SIRE (heet dat ook al weer zo?), maar die willen er niks van weten.
Dat is dan toch ook net zo goed gek?

Ja, is het ook. Ik snap niet waarom er zo krampachtig over wordt gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 7:59

Rejoy. schreef:ik denk dus ook dat je het beter van de andere kant kunt aanpakken. Zorg ervoor dat de kennis rondom borstvoeding wordt vergroot, zorg dat jonge moeders weten waar ze terecht kunnen als er problemen zijn en zorg dat professionals op CB's, in ziekenhuizen en bijv. kraamhulpen meer kennis rondom BV krijgen. Ik denk dat dit veel effectiever is dan de reclame op kunstvoeding aan te pakken. Ouders komen toch wel in aanraking met kunstvoeding, helemaal omdat er wel reclame gemaakt mag worden voor opvolgmelk (wat ook volop wordt gedaan in bladen als WIJ jonge ouders, beurzen etc).

Dat klinkt natuurlijk allemaal prachtig, maar is niet realistisch. Wie gaat dat namelijk betalen?

Een kuntvoedingsfabrikant is een wistgevende organisatie, het draait dus alleen maar om het maken van winst. En daar doen ze ook heel hard hun best voor.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:00

Linda schreef:
Rejoy. schreef:ik denk dus ook dat je het beter van de andere kant kunt aanpakken. Zorg ervoor dat de kennis rondom borstvoeding wordt vergroot, zorg dat jonge moeders weten waar ze terecht kunnen als er problemen zijn en zorg dat professionals op CB's, in ziekenhuizen en bijv. kraamhulpen meer kennis rondom BV krijgen. Ik denk dat dit veel effectiever is dan de reclame op kunstvoeding aan te pakken. Ouders komen toch wel in aanraking met kunstvoeding, helemaal omdat er wel reclame gemaakt mag worden voor opvolgmelk (wat ook volop wordt gedaan in bladen als WIJ jonge ouders, beurzen etc).

Dat klinkt natuurlijk allemaal prachtig, maar is niet realistisch. Wie gaat dat namelijk betalen?

Een kuntvoedingsfabrikant is een wistgevende organisatie, het draait dus alleen maar om het maken van winst. En daar doen ze ook heel hard hun best voor.

de overheid? Ik wil best wat kindgebonden budget inleveren in ruil voor dit lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Printje wo 18 apr 2012 - 8:00

Rejoy. schreef:
Jolicious schreef:
Aimee schreef:
Jolicious schreef:Aimee, in die reclame wordt het zo gesteld dat je als je borstvoeding je alleen het beste wilt voor je kind. Wat natuurlijk onzin is. Mensen die kunstvoeding geven willen dat ook, maar wie weet lukt bv niet of iets dergelijks. Als je al onzeker bent over de hele situatie, is het gewoon heel storend om te horen.

Ja, dat begrijp ik heel goed hoor. Ik vind het ook storend geformuleerd. Maar mijn punt is meer dat borstvoeding natuurlijk wel gewoon het beste voor je kindje is. Dat je dat niet kúnt geven(doordat het niet goed op gang komt, je er zelf gestresst van raakt etc.), is natuurlijk iets heel anders dan dat je het niet wílt geven.

Dus als je bewust geen borstvoeding wilt geven, wil je per definitie niet het beste voor je kind?

als je die keuze op voorhand maakt, maak je dan die keuze niet vooral voor jezelf? (serieuze vraag hoor, niet aanvallend bedoeld)

Klopt ik wel, misschien kei egoïstisch maar en al zullen jullie dat niet begrijpen het is gewoon echt niet mijn ding. Ik heb enorm veel respect voor jullie als ik lees over kloofjes, ieder uur aanleggen, en weet ik allemaal meer maar ik wil dat niet. Ik wil het aller allerbeste voor mijn kind maar ( en misschien is het gekleurd door alle verhalen hier, mijn zieke man toendertijd) maar als ik al die verhalen hier lees dan neig ik, bij een tweede, nog meer naar nee geen borstvoeding in plaats van naar wel. Ik word gewoon echt bang van al die verhalen, al zijn ze uiteraard goed bedoeld.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Novalee wo 18 apr 2012 - 8:01

Ik vind het principe dat borstvoeding wordt gepromoot vanuit de overheid goed, maar ik denk niet dat dit de manier is/daaraan bijdraagt. Sowieso is het een beetje een wassen neus dat een fabrikant van flesvoeding zegt dat borstvoeding beter is, dat komt op mij ontzettend schijnheilig over. Wat in mijn ogen een betere oplossing zou zijn is inderdaad meer voorlichting tijdens de zwangerschap, betere opleiding voor kraamverzorgsters en verpleegkundigen (ik ben bevallen in een zogenaamd borstvoedingsvriendelijk ziekenhuis maar de begeleiding was bar slecht, en zo hoor ik héél veel verhalen), een lactatiekundige op elk consultatiebureau. In mijn woonplaats werkt een LK op het CB, zij is altijd aanwezig op het inloopspreekuur dus je kunt elke week gratis advies komen vragen.

Ik denk overigens dat er meer te winnen is bij vrouwen die wel met borstvoeding zijn begonnen maar er vanwege problemen mee stoppen, dan vrouwen die tijdens de zwangerschap al de keus voor FV maken. Met de voorlichting tijdens de zwangerschap vind ik wel dat het niet te pusherig moet zijn. Borstvoeding is qua voedingsstoffen het beste voor je kindje, maar uiteindelijk is het de moeder die het moet doen, haar lichaam en dus ook haar keuze.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 8:02

Rejoy. schreef:
Linda schreef:
Rejoy. schreef:ik denk dus ook dat je het beter van de andere kant kunt aanpakken. Zorg ervoor dat de kennis rondom borstvoeding wordt vergroot, zorg dat jonge moeders weten waar ze terecht kunnen als er problemen zijn en zorg dat professionals op CB's, in ziekenhuizen en bijv. kraamhulpen meer kennis rondom BV krijgen. Ik denk dat dit veel effectiever is dan de reclame op kunstvoeding aan te pakken. Ouders komen toch wel in aanraking met kunstvoeding, helemaal omdat er wel reclame gemaakt mag worden voor opvolgmelk (wat ook volop wordt gedaan in bladen als WIJ jonge ouders, beurzen etc).

Dat klinkt natuurlijk allemaal prachtig, maar is niet realistisch. Wie gaat dat namelijk betalen?

Een kuntvoedingsfabrikant is een wistgevende organisatie, het draait dus alleen maar om het maken van winst. En daar doen ze ook heel hard hun best voor.

de overheid? Ik wil best wat kindgebonden budget inleveren in ruil voor dit lol!

Haha, ik ook hoor! Zullen we wat in gaan zamelen? :P

Nee, maar zonder gekheid. Waarom zou de overheid dat doen? Kinderen worden ook groot op kv, wat zal de overheid het dan uit maken of iemand borstvoeding geeft.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:02

Printje: ik wil er ook geen waarde-oordeel aan hangen, soms mag je ook best toegeven dat je voor jezelf hebt gekozen. Ik ben ook overgestapt op kunstvoeding en achteraf was dat ook een 'egoistische keuze'. Voor mijn dochter was het namelijk beter geweest om borstvoeding te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 8:03

Linda schreef:Ik vind het wel goed dat er geen reclame gemaakt mag worden voor kunstvoeding voor onder de 6 maanden.
Onderschat namelijk niet de kunstvoedingsindustrie, daar gaan miljarden in om. Geen reclame is bedoelt om borstvoeding te beschermen, want daar worden geen budgetten voor vrij gemaakt, want het levert niets op (raar maar waar!).
Het is namelijk ook een wereldwijde afspraak die gemaakt is, waar ieder land zich dus aan zou moeten houden. Er zijn namelijk ook genoeg landen waarbij er gepusht werd om kv te geven waar drinkwater helemaal niet veilig is, in die landen heeft dat heel veel levens gekost. Of waar kv zo duur is dat ze het maar met extra veel water aan gingen leggen enzo.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  PiP wo 18 apr 2012 - 8:03

Geen aanbiedingen vind ik onzin.
Ik heb nooit gedacht, hè de kunstvoeding is in de aanbieding, laat ik maar stoppen met de borstvoeding.
Dat zou natuurlijk ook nergens op slaan, want borstvoeding is nog goedkoper!

Proefverpakkingen kan ik me nog wel voorstellen, maar toch had ik bij de eerste zelf van die zakjes gekocht in de winkel voor in noodgevallen. Ik was blij dat ik dit in huis had, want we hadden het wel nodig.
Tuurlijk is er op bepaalde tijden wel een apotheek open, maar ik ben 1 dag voor de kerst bevallen en het was best een geregel allemaal (huur/aanschaf kolf). Ondanks dat we voor nood die zakjes gebruikt hebben ben ik wel doorgegaan met de borstvoeding.

Informatie op internet miste ik inderdaad ook toen ik na een paar maanden toch overging op kunstvoeding.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Printje wo 18 apr 2012 - 8:04

Rejoy. schreef:Printje: ik wil er ook geen waarde-oordeel aan hangen, soms mag je ook best toegeven dat je voor jezelf hebt gekozen. Ik ben ook overgestapt op kunstvoeding en achteraf was dat ook een 'egoistische keuze'. Voor mijn dochter was het namelijk beter geweest om borstvoeding te krijgen.

Als er iemand niet egoïstisch is ben ik het wel, op andere vlakken dan. Ik kies serieus nooit voor mezelf maar door al die verhalen hier/op andere forums en van vriendinnen zie ik het gewoon echt helemaal niet zitten. Ik heb het geprobeerd maar werd er echt gek van.
Als hij ziek geweest was, er veel allergieën in de familie waren geweest had ik het misschien nog net wat langer geprobeerd maar voor de rest kies ik, helemaal bewust voor flesvoeding.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 8:06

Maar dat van die informatie he.. dat snap ik eigenlijk niet zo goed. Als je een willekeurige drogist binnen gaat kan je toch gewoon op het pak kijken? Daar staat dan toch alle informatie die je moet weten? (ik heb overigens zelf geen verstand van kv)

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Susan wo 18 apr 2012 - 8:07

Op de website van het Voedingscentrum staat ook wel wat informatie over kunstvoeding, alleen moet je eerst klikken op het kopje 'Borstvoeding', dat is wel een beetje onduidelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Aimee wo 18 apr 2012 - 8:09

quote="Jolicious"]
Aimee schreef:
Jolicious schreef:Aimee, in die reclame wordt het zo gesteld dat je als je borstvoeding je alleen het beste wilt voor je kind. Wat natuurlijk onzin is. Mensen die kunstvoeding geven willen dat ook, maar wie weet lukt bv niet of iets dergelijks. Als je al onzeker bent over de hele situatie, is het gewoon heel storend om te horen.

Ja, dat begrijp ik heel goed hoor. Ik vind het ook storend geformuleerd. Maar mijn punt is meer dat borstvoeding natuurlijk wel gewoon het beste voor je kindje is. Dat je dat niet kúnt geven(doordat het niet goed op gang komt, je er zelf gestresst van raakt etc.), is natuurlijk iets heel anders dan dat je het niet wílt geven.

Dus als je bewust geen borstvoeding wilt geven, wil je per definitie niet het beste voor je kind?[/quote]

Nou, nee, zo kan je het niet helemaal stellen, want het ligt altijd aan de situatie denk ik. Maar persoonlijk vind ik, dat als iemand helemaal niet wil proberen borstvoeding te geven, bijvoorbeeld omdat diegene ze ziet als seksueel atribuut en het idee dat er een kindje aan drinkt obsceen vindt, dat diegene op het gebied van voeding niet het allerbeste voor haar kind wil. Ik weet dat ik hiermee geen vrienden maak, maar dat is mijn gevoel hierin.
Natuurlijk wil iedereen over het algemeen wel het beste voor haar kind. Maar je kan niet altijd het beste doen. Net als dat ik mijn kind af en toe even laat huilen, terwijl hij dan duidelijk behoefte heeft om alleen maar bij mij te zijn, omdat ik dan zelf even moet douchen o.i.d.. Ik wíl dan wel het beste voor hem, maar ik kan hem dat op dat moment even niet geven.

(Ik heb deze reactie heel veel ge-edit omdat ik echt niemand wil kwetsen met mijn mening. Natuurlijk willen alle mama's het beste, maar mijn idee van het beste is waarschijnlijk anders dan dat van anderen. Ik zeg niet dat flesvoedingmoeders niet het beste voor hun kind willen, het enige wat ik heel storend vind is dat flesvoeding als gelijke voor borstvoeding wordt gezien, wat het naar mijn idee gewoon niet is.)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:09

Linda schreef:Maar dat van die informatie he.. dat snap ik eigenlijk niet zo goed. Als je een willekeurige drogist binnen gaat kan je toch gewoon op het pak kijken? Daar staat dan toch alle informatie die je moet weten? (ik heb overigens zelf geen verstand van kv)

maar wat nou als je kind niet meer genoeg heeft aan die voedingen die voorgeschreven worden, of je kindje komt vaker voor een voeding, wat als je kindje de fles niet leeg drinkt, of juist heel langzaam drinkt? Mag je de melk nou wel van tevoren maken, of juist niet. Moet je kraanwater, bronwater of gekookt water gebruiken? Wordt je kindje dik van forte-voeding? en wat als je kindje ook met forte-voeding niet verzadigd is?

Staat allemaal niet op het pak hoor :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Susan wo 18 apr 2012 - 8:11

Aimee schreef:
Maar persoonlijk vind ik, dat als iemand helemaal niet wil proberen borstvoeding te geven, bijvoorbeeld omdat diegene ze ziet als seksueel atribuut en het idee dat er een kindje aan drinkt obsceen vindt, dat diegene op het gebied van voeding niet het allerbeste voor haar kind wil.

Als dát echt dé reden is voor iemand om geen borstvoeding te proberen, dus puur het idee dat borsten seksueel zijn, dan vind ik niet alleen dat diegene niet het allerbeste wil voor haar kind, dan vind ik dat gewoon behoorlijk dom.

Maar ik denk dat er bij de meeste moeders wel iets anders achter zit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 3 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum