Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

reclame op kunstvoeding

+14
Fiwen
RYW
PiP
Novalee
Linda
Aimee
Ayla
Tania
Susan
Slakje
PapillonRose
Printje
Liadan
Darius
18 plaatsers

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 8:29

Jolicious schreef:
Rejoy. schreef:
Jolicious schreef:
Rejoy. schreef:Printje: ik wil er ook geen waarde-oordeel aan hangen, soms mag je ook best toegeven dat je voor jezelf hebt gekozen. Ik ben ook overgestapt op kunstvoeding en achteraf was dat ook een 'egoistische keuze'. Voor mijn dochter was het namelijk beter geweest om borstvoeding te krijgen.

Maar kiezen voor flesvoeding is niet zo simpel als dat je alleen voor jezelf zou kiezen zeg maar. Het is de hele situatie. Het je er totaal niet fijn bij voelen heeft zijn weerslag op je gesteldheid en ook op dat van je kindje.

dat ben ik het met je eens hoor, maar dan vraag ik me af wanneer heeft het geven van borstvoeding (met alle eventuele problemen) zo'n weerslag op je gesteldheid dat het nadelig is voor het kindje om borstvoeding te krijgen in vergelijking met alle voordelen dat borstvoeding heeft.

Maargoed, dat is lastig zo te zeggen, omdat jij of ik geen wetenschappelijk onderzoek zijn.

Zou wel cool zijn, als ik een wetenschappelijk onderzoek was Cool

Nee, maar er kan zóveel meespelen wat bepaalt dat jij als moeder tegen borstvoeding op ziet. Wellicht is er vroeger bij je ingepeperd dat borsten alleen een seksueel doel hadden, of heb je een nare ervaring met aanraking, of is je man ernstig ziek en heb je daar al je energie voor nodig, of , of , of.. Er zijn TIG redenen. Het is niet zo simpel dat je gewoon kan stellen dat als je geen borstvoeding wilt geven, dat je dan maar een egoist bent bij wijze van spreken.

Mijn kinderen zijn oom erg gevoelig voor spanningen en stress, altijd al geweest. Ze hebben dat bij mij altijd feilloos opgepikt. Ik kan me zomaar voorstellen dat borstvoedingsmomenten vol weerstand schadelijk kunnen zijn voor de band.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Ayla wo 18 apr 2012 - 8:30

Als ik een vraag heb over bv weet ik wel op welk forum ik moet zijn Very Happy Of bij welke forumster(s).
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 8:33

Ik zit op de site nutriciavoorjou.nl te kijken en ik kom dit binnen 1 minuut zoeken tegen:

Wil je meer weten over flesvoeding voor baby’s jonger dan 6 maanden? Dan kun je gratis bellen met Nutricia Kindervoeding Service, 0800 022 26 26. Onze voedingskundigen staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Fiwen wo 18 apr 2012 - 8:33

Niet als aanval hoor, maar ik zie hier regelmatig voorbij komen dat bv altijd de beste voeding voor een kind is. Even mijn situatie:

Ik heb 6 weken bv gegeven, had een man die in een depressie zat, had alle zorg voor J.uul die minimaal 12 uur per dag huilde en de rest van de tijd aan bijna continu mijn borst lag (voor mijn gevoel). Ze wilde elke 2 uur 45 minuten drinken en was daarna nog niet tevreden, had krampjes, obstipatie en een onrustig huidje... etc etc etc. Na 6 weken was ik gesloopt en compleet over stuur en heeft mijn man mij naar bed gestuurd om te slapen, J.uul heeft 1 fles van 100cc gekregen en is als een blok in slaap gevallen om de eerste 6 uur niet meer wakker te worden. We hebben een weekend om en om BV en KV gegeven, na de BV was ze onrustig, wilde ze niet slapen en krijste ze alles bij elkaar. Na een KV sliep ze 3 uur, was tevreden en stil.

Wil je mij dan nog steeds beweren dat bv altijd het beste is voor een kind???

Edit: ik weet dat dit maar 1 situatie is maar toch... Ik heb me echt dood geërgerd aan "je wilt natuurlijk het beste voor je kind, daarom geef je ook bv"
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:35

maar zou dat dan ook niet een klein stukje aan de informatievoorziening liggen dat voor handen is Fiwen? Bij de eerste had ik het idee dat ik me goed voorbereid had, maar nu ik zwanger ben van de tweede heb ik in de gaten dat ik gewoon heel slecht voorgelicht was en nu ook achter dingen kom die verklaren waarom het de eerste keer niet goed is gegaan. Dat met kromme tenen voeden, vaak is zoiets heel makkelijk op te lossen (aanlegprobleem, spruw oid), maar wordt door informatiegebrek de keuze gemaakt om te stoppen.


Zo kan ik ook een voorbeeld noemen van het niet weten dat de melkstroom pas op gang komt met de stuwingsdagen en dat het heel normaal is om de eerste dagen maar een paar druppels voeding te hebben. Ik ken verhalen van moeders die daardoor gestopt zijn. Een kindje moet groeien en melk binnen krijgen, dat klopt helemaal, maar het is de natuur dat de melkstroom pas op gang komt met de stuwingsdagen en is het dus helemaal niet nodig om hierom te stoppen.

En natuurlijk zijn er situaties te noemen waarbij alle factoren samen maken dat het inderdaad beter kan zijn om over te stappen op kunstvoeding. Dat alle nadelige effecten samen zo groot zijn dat ze zo'n invloed hebben op de geestelijke/lichamelijke gesteldheid van de moeder en/of het kind dat het beter is om dan toch over te stappen op kunstvoeding.

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 8:35

Linda schreef:
RYW schreef:
Liadan schreef:
RYW schreef:
Linda schreef:
Rejoy. schreef:nouja, met bv kun je weer hele andere problemen hebben Wink

Ja dat is waar. Maar ik belde gewoon een goede LK en die kwam dan langs en hielp me.

Overigens vraag ik me af of je met al die kv vragen echt niet ergens terecht kan. Zeker in een land als Nederland waar kunstvoeding de norm is.
Op internet zal er genoeg te vinden zijn, misschien niet op de site van nutricia, maar wel op een willekeurig forum. En anders toch ook wel bij het cb?

Meen je dit serieus? Ik heb echt een HEEL andere indruk.
Ik heb de indruk dat kunstvoeding na 6 maanden de norm is.

Ja, die kan ik volgen, maar kunstvoeding an sich? Als in: ook het eerste halfjaar? Vrijwel iedereen die ik ken geeft borstvoeding, en een heel erg grote meerderheid hier op het forum ook heb ik het idee, en degenen die ik persoonlijk ken die toch voor flesvoeding hebben gekozen omdat de borstvoeding niet werkte zijn van meerdere kanten neergesabeld omdat ze gestopt waren. Misschien is mijn ervaring dan niet representatief, maar ik kijk hier echt enorm van op (ik heb het over de eerste 6 maanden).

Naar mijn weten krijgt 1 op de 4 kinderen in NL de eerste 6 maanden borstvoeding.

Ik heb die cijfers ook gevonden en wil het toch even nuanceren. Ten eerste is dat onderzoek uit 2005 (ik neem aan dat we hetzelfde onderzoek hebben) en ten tweede wordt erin aangegeven dat er In 2005 79% startte met borstvoeding, wat na 6 maanden gedaald is naar 25%. Dat vind ik wel een wat ander beeld geven dan '1 op de 4' krijgt borstvoeding.

Daar komt nog bij dat er ook in wordt aangegeven dat de percentages flink gestegen zijn sinds eind jaren 90. Als die trend zich heeft doorgezet dan vraag ik me af hoe actueel en dus hoe valide die cijfers nog zijn. Of heb jij het over een meer recent onderzoek dan 2005?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:35

Linda schreef:Ik zit op de site nutriciavoorjou.nl te kijken en ik kom dit binnen 1 minuut zoeken tegen:

Wil je meer weten over flesvoeding voor baby’s jonger dan 6 maanden? Dan kun je gratis bellen met Nutricia Kindervoeding Service, 0800 022 26 26. Onze voedingskundigen staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.

Er staat verder geen info op?

Kijk op www.borstvoeding.com en je vindt een héél stuk meer informatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:36

Linda schreef:Ik zit op de site nutriciavoorjou.nl te kijken en ik kom dit binnen 1 minuut zoeken tegen:

Wil je meer weten over flesvoeding voor baby’s jonger dan 6 maanden? Dan kun je gratis bellen met Nutricia Kindervoeding Service, 0800 022 26 26. Onze voedingskundigen staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.

de nutricia kindervoedingslijn... Denk je dat zij altijd een neutraal advies geven, of dat het eigenlijk gewoon bedoeld is om reclame te maken.


@ Fiwen: volgens mij wordt er ook niet beweerd dat BV áltijd beter is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:37

Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Hoe weet jij of dat eigenlijk helemaal niet zo is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Printje wo 18 apr 2012 - 8:38

Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Misschien 'snap' ik hem wel verkeerd maar hier was het echt zeker de beste keuze om over te stappen. Maar misschien doel je hier wel op kindjes die eczeem kregen ofzo maar kinderen die bv krijgen zijn niet gevrijwaard van helemaal geen ziektes meer natuurlijk. Maar nomaals misschien snap ikje tekst verkeerd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:39

Jolicious schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Hoe weet jij of dat eigenlijk helemaal niet zo is?

Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:40

Printje schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Misschien 'snap' ik hem wel verkeerd maar hier was het echt zeker de beste keuze om over te stappen. Maar misschien doel je hier wel op kindjes die eczeem kregen ofzo maar kinderen die bv krijgen zijn niet gevrijwaard van helemaal geen ziektes meer natuurlijk. Maar nomaals misschien snap ikje tekst verkeerd.

nee, zo bedoel ik 'm inderdaad niet. Meer zoals ik net naar Jolicious gequote had:
Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 8:40

Rejoy. schreef:

Zo kan ik ook een voorbeeld noemen van het niet weten dat de melkstroom pas op gang komt met de stuwingsdagen en dat het heel normaal is om de eerste dagen maar een paar druppels voeding te hebben. Ik ken verhalen van moeders die daardoor gestopt zijn. Een kindje moet groeien en melk binnen krijgen, dat klopt helemaal, maar het is de natuur dat de melkstroom pas op gang komt met de stuwingsdagen en is het dus helemaal niet nodig om hierom te stoppen.

Dit is dus voor mij wel degelijk nodig geweest om hierom te stoppen. Mijn productie werd niet meer, en wat eruit kwam was zo ongeveer doorzichtig, en bevatte nauwelijks voedingsstoffen. Het was dus absoluut wel nodig.

Rejoy. schreef:
maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

En dat kan jij dus niet beoordelen, of dat wel of niet zo is. Je kan heel klinisch naar de feiten kijken, maar je kan niet beoordelen of het beter was om over te stappen of niet. Dat kan alleen de desbetreffende moeder.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Printje wo 18 apr 2012 - 8:40

Rejoy. schreef:
Jolicious schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Hoe weet jij of dat eigenlijk helemaal niet zo is?

Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Ik zelf wel, ik was sowieso gestopt maar dat beschreef je zelf ook al.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:41

Dat bedoel ik dus ook. Dat kan je niet zeggen over iemands situatie. Alleen de moeder (en vader) kunnen dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 8:42

RYW schreef:Ik heb die cijfers ook gevonden en wil het toch even nuanceren. Ten eerste is dat onderzoek uit 2005 (ik neem aan dat we hetzelfde onderzoek hebben) en ten tweede wordt erin aangegeven dat er In 2005 79% startte met borstvoeding, wat na 6 maanden gedaald is naar 25%. Dat vind ik wel een wat ander beeld geven dan '1 op de 4' krijgt borstvoeding.

Daar komt nog bij dat er ook in wordt aangegeven dat de percentages flink gestegen zijn sinds eind jaren 90. Als die trend zich heeft doorgezet dan vraag ik me af hoe actueel en dus hoe valide die cijfers nog zijn. Of heb jij het over een meer recent onderzoek dan 2005?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit gewoon van horen zeggen heb. Maar ik zat zojuist even te googlen en kwam oa dit tegen:

http://www.nationaalkompas.nl/gezondheidsdeterminanten/leefstijl/borstvoeding/trend/

Bij het CBS is ook een en ander te vinden, maar ik zit nu op m'n telefoon en dat zoekt niet zo gemakkelijk.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 8:43

Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Misschien 'snap' ik hem wel verkeerd maar hier was het echt zeker de beste keuze om over te stappen. Maar misschien doel je hier wel op kindjes die eczeem kregen ofzo maar kinderen die bv krijgen zijn niet gevrijwaard van helemaal geen ziektes meer natuurlijk. Maar nomaals misschien snap ikje tekst verkeerd.

nee, zo bedoel ik 'm inderdaad niet. Meer zoals ik net naar Jolicious gequote had:
Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Meer informatievoorziening had mijn melk niet rijker gemaakt. Kennis is macht, maar ook weer niet zoveel macht.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Fiwen wo 18 apr 2012 - 8:43

@Rejoy, ik snap wel wat je bedoeld hoor en ik ben ook zeker voor BV maar ik ben niet voor koste wat kost BV geven. En ik vind ook dat er goede voorlichting moet worden gegeven. Ik vind dat ik als verloskundige straks tijdens de zwangerschap al voorlichting moet geven over hoe bv in de eerste week op gang komt, en zo vrouwen moet voorbereiden op wat hen te wachten staat. En ik ben er ook voor om tijdens het afsluiten van het kraambed het te hebben over hoe het de komende maanden zal gaan en hoe het met kolven gaat en met weer gaan werken.
Maat het neemt niet weg dat het in sommige situaties gewoon 'beter' blijkt te zijn voor moeder en/of kind om te stoppen met de bv en over te gaan of kv. Ik heb huilende vrouwen gehad die aan mij toestemming vroegen om te stoppen met de bv, waar zijn we dan mee bezig? Komop het is hun eigen lichaam!
Natuurlijk is BV in principe de beste voeding voor een kind en moet dat zo veel mogelijk gestimuleerd worden, maar er is in NL gelukkig goede kv en schoon drinkwater dus ik vind niet dat 'we' moeten gaan doen alsof je een kind weet ik het wat aan doet als je besluit om geen bv (meer) te geven.

Edit: ik zeg niet dat dat hier gebeurd hoor, maar ik vind dat er soms wel 'hard' geoordeeld wordt zonder de hele situatie te weten


Laatst aangepast door Fiwen op wo 18 apr 2012 - 8:46; in totaal 1 keer bewerkt
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Darius wo 18 apr 2012 - 8:46

Borstvoeding.com:een schat aan goede informatie. Juist deze website vind ik betutteling.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 8:46

RYW schreef:
Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Misschien 'snap' ik hem wel verkeerd maar hier was het echt zeker de beste keuze om over te stappen. Maar misschien doel je hier wel op kindjes die eczeem kregen ofzo maar kinderen die bv krijgen zijn niet gevrijwaard van helemaal geen ziektes meer natuurlijk. Maar nomaals misschien snap ikje tekst verkeerd.

nee, zo bedoel ik 'm inderdaad niet. Meer zoals ik net naar Jolicious gequote had:
Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Meer informatievoorziening had mijn melk niet rijker gemaakt. Kennis is macht, maar ook weer niet zoveel macht.
Dat er te weinig voedingsstoffen in borstvoeding zitten is in de meeste gevallen een fabeltje, ook doorzichtige borstvoeding is heel normaal.
Ik geloof dat je hele goede redenen had om te stoppen hoor, maar dit wil ik toch even genoemd hebben want een grote reden dat veel moeder stoppen met het geven van borstvoeding is omdat ze denken dat ze te weinig voedingsstoffen hebben en dat is in de meeste gevallen gewoon niet zo.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:47

Fiwen schreef:@Rejoy, ik snap wel wat je bedoeld hoor en ik ben ook zeker voor BV maar ik ben niet voor koste wat kost BV geven. En ik vind ook dat er goede voorlichting moet worden gegeven. Ik vind dat ik als verloskundige straks tijdens de zwangerschap al voorlichting moet geven over hoe bv in de eerste week op gang komt, en zo vrouwen moet voorbereiden op wat hen te wachten staat. En ik ben er ook voor om tijdens het afsluiten van het kraambed het te hebben over hoe het de komende maanden zal gaan en hoe het met kolven gaat en met weer gaan werken.
Maat het neemt niet weg dat het in sommige situaties gewoon 'beter' blijkt te zijn voor moeder en/of kind om te stoppen met de bv en over te gaan of kv. Ik heb huilende vrouwen gehad die aan mij toestemming vroegen om te stoppen met de bv, waar zijn we dan mee bezig? Komop het is hun eigen lichaam!
Natuurlijk is BV in principe de beste voeding voor een kind en moet dat zo veel mogelijk gestimuleerd worden, maar er is in NL gelukkig goede kv en schoon drinkwater dus ik vind niet dat 'we' moeten gaan doen alsof je een kind weet ik het wat aan doet als je besluit om geen bv (meer) te geven.

Edit: ik zeg niet dat dat hier gebeurd hoor, maar ik vind dat er soms wel 'hard' geoordeeld wordt zonder de hele situatie te weten

Ik vind dat jij er heel verstandig in staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:48

RYW schreef:
Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Misschien 'snap' ik hem wel verkeerd maar hier was het echt zeker de beste keuze om over te stappen. Maar misschien doel je hier wel op kindjes die eczeem kregen ofzo maar kinderen die bv krijgen zijn niet gevrijwaard van helemaal geen ziektes meer natuurlijk. Maar nomaals misschien snap ikje tekst verkeerd.

nee, zo bedoel ik 'm inderdaad niet. Meer zoals ik net naar Jolicious gequote had:
Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Meer informatievoorziening had mijn melk niet rijker gemaakt. Kennis is macht, maar ook weer niet zoveel macht.

ik hoor heel vaak dat melk niet voedzaam genoeg was, maar in werkelijkheid is dit maar in iets van 2% van de gevallen zo (of 0.2, weet ik niet zeker). Ik geloof nooit dat ál die vrouwen bij die 2% horen en dat het heel vaak een andere oorzaak heeft (niet weten dat BV lichter verteerbaar is dan KV bijvoorbeeld). Nu wil ik niet beweren dat dit bij jou per definitie niet kan kloppen, maar illustreert wel wat ik bedoel.

En als je dan met de juiste informatievoorziening wél besluit om voor KV te gaan, dan is dat wat mij betreft prima, maar ik vind het zo jammer dat er zo vaak gestopt wordt met bv vanwege onvolledige of foute informatievoorziening.


en Fiwen; ik snap wat je bedoelt hoor en ik denk dat we in grote lijn ook wel met elkaar eens zijn. Ik zie KV ook niet als iets slechts oid, dochter heeft zelf vanaf 4 weken KV gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Fiwen wo 18 apr 2012 - 8:48

@Rejoy, ik bedoelde het stukje van Aimee over dat BV het beste is.

Aimee schreef:
Oké, ik ga me nu echt niet populair maken, maar borstvoeding ís toch ook gewoon het beste voor je kind?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:49

Darius schreef:Borstvoeding.com:een schat aan goede informatie. Juist deze website vind ik betutteling.

oh, ja, of nouja, betuttelend, ik vind ze eerder een beetje met-het-vingertje-wijzend.

Al staat er ook wel heel veel goede en zinnige informatie op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 8:51

Liadan schreef:
RYW schreef:
Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Misschien 'snap' ik hem wel verkeerd maar hier was het echt zeker de beste keuze om over te stappen. Maar misschien doel je hier wel op kindjes die eczeem kregen ofzo maar kinderen die bv krijgen zijn niet gevrijwaard van helemaal geen ziektes meer natuurlijk. Maar nomaals misschien snap ikje tekst verkeerd.

nee, zo bedoel ik 'm inderdaad niet. Meer zoals ik net naar Jolicious gequote had:
Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Meer informatievoorziening had mijn melk niet rijker gemaakt. Kennis is macht, maar ook weer niet zoveel macht.
Dat er te weinig voedingsstoffen in borstvoeding zitten is in de meeste gevallen een fabeltje, ook doorzichtige borstvoeding is heel normaal.
Ik geloof dat je hele goede redenen had om te stoppen hoor, maar dit wil ik toch even genoemd hebben want een grote reden dat veel moeder stoppen met het geven van borstvoeding is omdat ze denken dat ze te weinig voedingsstoffen hebben en dat is in de meeste gevallen gewoon niet zo.

Weet je Liadan... Dat kan je wel zeggen, maar je was er simpelweg niet bij. Je zag niet hoe weinig mijn zoon binnenkreeg, hoe hij afviel in plaats van aankwam en hoe hij gilde van de honger. Ik wel, en dan kan je 100x zeggen dat het mogelijk een fabeltje is, maar ik was erbij, het ging om mijn kind en mijn melk, en niemand kan vertellen dat ik met meer informatie een andere keuze had gemaakt. Ik vind dat er meer informatie moet komen, want natuurlijk is het enorm belangrijk, maar ik vind 'jammer, met meer informatie had je waarschijnlijk wat anders gekozen' nogal bagatelliserend.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 5 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum