reclame op kunstvoeding
+14
Fiwen
RYW
PiP
Novalee
Linda
Aimee
Ayla
Tania
Susan
Slakje
PapillonRose
Printje
Liadan
Darius
18 plaatsers
Pagina 7 van 8
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: reclame op kunstvoeding
Rejoy. schreef:ooh, ja, ik vorm heel vaak een oordeel, jij niet dan? De kunst is om elkaar in zijn waarde te laten en dat doe ik door het niet hardop uit te spreken en bijvoorbeeld begrip te tonen dat het een lastige beslissing is, of wat dan ook toepasselijk is. Iemand die het besluit heeft gemaakt om over te stappen, die kun je toch niet meer overtuigen van de borstvoeding en zal het alleen maar als aanval zien. Als iemand nog volop in de twijfelfase zit, dan wil ik met liefde vertellen hoe het zit, maar ik denk dat het maar weinig nut heeft als je dat doet als de beslissing al gemaakt is.
Sterker nog, die hoef je ook niet te overtuigen, want die heeft de juiste keuze al gemaakt. Het is namelijk haar keuze
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Rejoy. schreef:Linda schreef:Rejoy. schreef:Linda schreef:Ik zit op de site nutriciavoorjou.nl te kijken en ik kom dit binnen 1 minuut zoeken tegen:
Wil je meer weten over flesvoeding voor baby’s jonger dan 6 maanden? Dan kun je gratis bellen met Nutricia Kindervoeding Service, 0800 022 26 26. Onze voedingskundigen staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.
de nutricia kindervoedingslijn... Denk je dat zij altijd een neutraal advies geven, of dat het eigenlijk gewoon bedoeld is om reclame te maken.
@ Fiwen: volgens mij wordt er ook niet beweerd dat BV áltijd beter is!
Advies ja, neutraal nee, maar dat lijkt me logisch. Nutricia gaat geen kruidvat voeding aanbevelen, dat zou een beetje gek zijn.
Het nr wat ik noemde zal niet het enige nr zijn, er zijn er vast meer. Dus dan bel je er meerdere en maakt vervolgens een keus, en daar leer je weer van. Je hebt het er met anderen over, die kunnen je wellicht ook nog helpen. Iemand anders had het over gezond verstand, dat dus ook.
En weet je, soms moet je iemand ook maar eens op z'n mooie blauwe ogen vertrouwen.
Toen ik een hypotheek af ging sluiten had ik ook advies nodig, ik heb zelf niet het vermogen om me daarin te verdiepen, het is mijn werk niet. Aan de hand van gesprekje met mensen die er wel verstand van hebben, maar die zelf ook winst moeten maken, maak je een keus. Dat is bij kv net zo.
vind je het heel raar dat ik niet zomaar iedereen op z'n mooie blauwe ogen vertrouw als het om mijn kind gaat? Ik vind het afsluiten van een hypotheek met de gezondheid van je kind vergelijken nogal appels met peren vergelijken
Het ging me om het neutrale advies, die ga je namelijk niet krijgen als het om een winstgevend product gaat. Kv is dat, een hypotheek ook. Inhoudelijk heeft het ook niets met elkaar te maken, maar in dat opzicht dus wel.
En je hoeft ook niet zomaar iedereen te vertrouwen, we hadden het toch ook over gezond verstand.
En de gezondheid van je kind? Je kind krijgt niet opeens een ernstige ziekte als je een ander merk kv geeft of per ongeluk voeding geeft voor hongerige kindjes of een te kleine of te grote fles. Van je eigen ervaring, daar leer je het meeste van.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
niet iedereen die advies kan geven over KV is commercieel gericht hoor. De mensen op het CB of de kraamhulp hebben niks met de omzet van een kunstvoedingsfabrikant te maken. Heb jij nu niet een beetje een vertekent beeld over kunstvoeding en hoe commercieel dit wel niet moet zijn? Denk je nou werkelijk dat je nergens neutraal advies kunt krijgen en je daarom maar iedereen moet geloven?
en mijn kind kan wel degelijk schade oplopen als het bijvoorbeeld teveel kunstvoeding krijgt hoor.
en mijn kind kan wel degelijk schade oplopen als het bijvoorbeeld teveel kunstvoeding krijgt hoor.
Laatst aangepast door Rejoy. op wo 18 apr 2012 - 9:24; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
RYW schreef:Rejoy. schreef:ooh, ja, ik vorm heel vaak een oordeel, jij niet dan? De kunst is om elkaar in zijn waarde te laten en dat doe ik door het niet hardop uit te spreken en bijvoorbeeld begrip te tonen dat het een lastige beslissing is, of wat dan ook toepasselijk is. Iemand die het besluit heeft gemaakt om over te stappen, die kun je toch niet meer overtuigen van de borstvoeding en zal het alleen maar als aanval zien. Als iemand nog volop in de twijfelfase zit, dan wil ik met liefde vertellen hoe het zit, maar ik denk dat het maar weinig nut heeft als je dat doet als de beslissing al gemaakt is.
Sterker nog, die hoef je ook niet te overtuigen, want die heeft de juiste keuze al gemaakt. Het is namelijk haar keuze
ja, nouja, dat bedoel ik dus :p
Gast- Gast
De keren dat ik bij het CB was, kreeg ik altijd goed advies over kunstvoeding. De arts daar zei zelfs dat het eigenlijk niet zoveel uit maakt welk merk je geeft. In principe zit er hetzelfde in (nou ja, voor hongerige baby's etc etc uitgezonderd)
Gast- Gast
Jolicious schreef:De keren dat ik bij het CB was, kreeg ik altijd goed advies over kunstvoeding. De arts daar zei zelfs dat het eigenlijk niet zoveel uit maakt welk merk je geeft. In principe zit er hetzelfde in (nou ja, voor hongerige baby's etc etc uitgezonderd)
De basis is hetzelfde maar toch zit er niet precies hetzelfde in (ook wat betreft hoeveelheden van sommige ingredienten) daarom kunnen sommige kindjes ook niet tegen het ene merk en wel tegen het andere merk.
Hier zei de wijkverpleegkundige hetzelfde en toen zei ze ook nog dat het dus geen zin heeft om over te stappen. Dat is dus gewoon niet waar.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik zal even ontopuc reageren...ik vind t goed sat er geen reclame gemaakt mag worden...waarom? Ik hoirde laatst een verhaal van een oudkraamverzorgster dat er voor dat verbod een reclame actue is geweest ergens in Afrika. Kv werd aangeprezen als t beste van t beste...t is een westers product dus dat most natuurlijk ook wel heel goed zijn. De jonge moedees kregen allemaal gratis kv, net lang genoeg om ervoor te zorgen dat ze zelf geen voeding meer hadden. Terwijl ze dus totaal geen geld hadden voor de dure westerse kv waren ze ee nu op aangewezen.
Ik denk dat dit wel weergeeft hoe 'vuil' bedrijven en reclame campagnes kunnen zijn en dat dit wel degelk grote invloed kan hebben.
Om bv meer te stimuleren vind ik dat ee meer lk's moeren komen en dat die volledig door de zoegverzekeeing betaald moeten worden.Het zou mij niks verbazen als bijv nutrilon eoa contract hheft met de zorgverzekeringen om dit tegen te houden.
Ik snap hoe rejoy t bedoelt en dat t voor sommige als kwetsend kan worden ervaren, maar ooknikbdenk dat met beter informatie en vokdoende hulp
Ik denk dat dit wel weergeeft hoe 'vuil' bedrijven en reclame campagnes kunnen zijn en dat dit wel degelk grote invloed kan hebben.
Om bv meer te stimuleren vind ik dat ee meer lk's moeren komen en dat die volledig door de zoegverzekeeing betaald moeten worden.Het zou mij niks verbazen als bijv nutrilon eoa contract hheft met de zorgverzekeringen om dit tegen te houden.
Ik snap hoe rejoy t bedoelt en dat t voor sommige als kwetsend kan worden ervaren, maar ooknikbdenk dat met beter informatie en vokdoende hulp
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Echt waar? Ik heb namelijk wel eens uitgebreid pakken flesvoeding staan vergelijken (dus de standaard met de standaard) en vrijwel overal waren de basisingredienten hetzelfde.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Echt waar? Ik heb namelijk wel eens uitgebreid pakken flesvoeding staan vergelijken (dus de standaard met de standaard) en vrijwel overal waren de basisingredienten hetzelfde.
Kijk maar op babyvoedingchecker.nl . De basisingredienten zijn ook wel hetzelfde hoor dat is ook wettelijk vastgelegd als ik het goed heb maar de hoeveelheden verschillen wel. Voor veel kindjes maakt het geen verschil welk merk ze krijgen maar sommige kindjes zijn daar wel heel gevoelig voor (zoals die van mij dus ).
Tania- Ratel
Je vindt het goed dat er geen reclame gemaakt mag worden in NL. Vervolgens geef je een voorbeeld van een land ver weg. Hoe moeten we dat rijmen?
Gast- Gast
Sorry, mn telefoon doet raar...
...en voldoende hulp bv makkelijker kan worden gemaakt. Dat t dan niet gelukt is is dan te wijten aan de slechte begeleiding en niet aan de moeders.
In mijn omgeving is fv trouwens ook de norm, ik denk dat de meeste er wel mee beginnen maar na een week of 6 stoppen de meeste. Ook wanneer er weer gewerkt moet worden stoppen er veel. Ik vind t idee om langer verlof te krijgen ivm bv wel heel goed.
...en voldoende hulp bv makkelijker kan worden gemaakt. Dat t dan niet gelukt is is dan te wijten aan de slechte begeleiding en niet aan de moeders.
In mijn omgeving is fv trouwens ook de norm, ik denk dat de meeste er wel mee beginnen maar na een week of 6 stoppen de meeste. Ook wanneer er weer gewerkt moet worden stoppen er veel. Ik vind t idee om langer verlof te krijgen ivm bv wel heel goed.
Teddyaapje- Ratel
Jolicious schreef:Je vindt het goed dat er geen reclame gemaakt mag worden in NL. Vervolgens geef je een voorbeeld van een land ver weg. Hoe moeten we dat rijmen?
Dat was een voorbeeld over hoe vuil ze t kunnen spelen
edit: volgens mij is t wereldwijd wettelijk vastgelegd dat er geen reclame voor gemaakt mag worden. In elk geval niet alleen in nl.
Laatst aangepast door Teddyaapje op wo 18 apr 2012 - 9:47; in totaal 1 keer bewerkt
Teddyaapje- Ratel
Teddyaapje schreef:Jolicious schreef:Je vindt het goed dat er geen reclame gemaakt mag worden in NL. Vervolgens geef je een voorbeeld van een land ver weg. Hoe moeten we dat rijmen?
Dat was een voorbeeld over hoe vuil ze t kunnen spelen
Dus is het jouw conclusie dat het dan beter is om geen informatie over kunstvoeding te geven de eerste 6 maanden..
Gast- Gast
Ik heb nog wat geedit...
En ik heb t toch over reclame en niet over info
En ik heb t toch over reclame en niet over info
Teddyaapje- Ratel
Rejoy. schreef:niet iedereen die advies kan geven over KV is commercieel gericht hoor. De mensen op het CB of de kraamhulp hebben niks met de omzet van een kunstvoedingsfabrikant te maken. Heb jij nu niet een beetje een vertekent beeld over kunstvoeding en hoe commercieel dit wel niet moet zijn? Denk je nou werkelijk dat je nergens neutraal advies kunt krijgen en je daarom maar iedereen moet geloven?
Nee de mensen niet, maar het product wel. Ik gaf eerder in dit topic al het cb als voorbeeld, maar daar werd negatief op gereageerd.
Ik geloof niet dat ik een vertekent beeld heb. Fabrikanten sponsoren, naast het maken van reclame, ook een hoop bedrijven. Ze komen zelfs advies geven bij de opleiding van kinderartsen. Er is zelfs een onderzoek geweest over bijvoeden, waaruit bleek dat fabrikanten daar een grote invloed op hadden.
Ik zeg echt niet dat je zomaar iedereen moet geloven, juist niet. Maar er is een grens.
Als jouw kind teveel melk krijgt kan het schade op lopen, maar dat is niet al als jij een week teveel geeft. Dat gaat over een langere periode, in die tijd heb je al lang van iemand gehoord dat het slecht voor de nieren is als je teveel geeft.
Linda- Ratel
Oké, dus info zou wat jou betreft wel goed zijn? Maar dat is moeilijk lijkt me. Goede informatie geven over kunstvoeding zonder reclame te maken. Want er zijn nou eenmaal verschillende merken kunstvoeding en geen verschillende merken borstvoeding.
Gast- Gast
Linda schreef:Rejoy. schreef:niet iedereen die advies kan geven over KV is commercieel gericht hoor. De mensen op het CB of de kraamhulp hebben niks met de omzet van een kunstvoedingsfabrikant te maken. Heb jij nu niet een beetje een vertekent beeld over kunstvoeding en hoe commercieel dit wel niet moet zijn? Denk je nou werkelijk dat je nergens neutraal advies kunt krijgen en je daarom maar iedereen moet geloven?
Nee de mensen niet, maar het product wel. Ik gaf eerder in dit topic al het cb als voorbeeld, maar daar werd negatief op gereageerd.
Ik geloof niet dat ik een vertekent beeld heb. Fabrikanten sponsoren, naast het maken van reclame, ook een hoop bedrijven. Ze komen zelfs advies geven bij de opleiding van kinderartsen. Er is zelfs een onderzoek geweest over bijvoeden, waaruit bleek dat fabrikanten daar een grote invloed op hadden.
Ik zeg echt niet dat je zomaar iedereen moet geloven, juist niet. Maar er is een grens.
Als jouw kind teveel melk krijgt kan het schade op lopen, maar dat is niet al als jij een week teveel geeft. Dat gaat over een langere periode, in die tijd heb je al lang van iemand gehoord dat het slecht voor de nieren is als je teveel geeft.
Maar als je bijvoorbeeld standaard voeding geeft terwijl je kindje een grote kans heeft op koemelkallergie kan dat wel schadelijk zijn, dan krijgt je kindje een allergie die je misschien wel had kunnen voorkomen. Nou weten veel mensen dat vast wel maar voor de mensen die dat niet weten is het wel erg vervelend als je al een week standaard voeding geeft voordat je daarachter komt.
Tania- Ratel
Ik ben t met linda eens, je moet niet onderschatten hoeveel invloed bedrijven overal hebben. Zo kon ik bijv bij t cb alleen info krijgen over kolfapparaten van medela. En welke producten denk je dat t kiesbewustlogo hebben gekregen van t voedingscentrum...die van fabrikanten die t voedingscentrum sponsoren. En ja...misschien weer appels met peren volgens sommigen maar dit is weer puur een b om de invloed van bedrijven en fabrikanten te verduidelijken.
Teddyaapje- Ratel
Tania, hoe bedoel je dat precies?
Met hypo allergene voeding verkom je toch geen KMA? Of snap ik je verkeerd?
Mijn dochter heeft ook KMA en de eerste diëtist waar ik kwam had me het liefst met een pak kv de deur uitgestuurd.
Mijn dochter heeft ook KMA en de eerste diëtist waar ik kwam had me het liefst met een pak kv de deur uitgestuurd.
Linda- Ratel
Jolicious schreef:Oké, dus info zou wat jou betreft wel goed zijn? Maar dat is moeilijk lijkt me. Goede informatie geven over kunstvoeding zonder reclame te maken. Want er zijn nou eenmaal verschillende merken kunstvoeding en geen verschillende merken borstvoeding.
Dat is idd lastig, want waar ligt de grens tussen reclame en info...
Teddyaapje- Ratel
Linda schreef:Tania, hoe bedoel je dat precies?
Hypoallergene voeding verkleint de kans op koemelkallergie. Als er bijvoorbeeld allergieen of astma voorkomt ik de familie wordt aangeraden om hypoallergene voeding te geven. Het voorkomt koemelkallergie niet maar omdat de eiwitten verknipt zijn verkleint het de kans wel. Als je al begonnen bent met standaard voeding wordt de kans meteen alweer een stuk groter dat je kindje toch een koemelkallergie ontwikkelt.
(Er zijn zelf mensen die beweren dat het na 1 flesje standaard al geen zin meer heeft om nog hypoallergeen te geven maar daar zijn de meningen geloof ik nog over verdeeld.)
Tania- Ratel
Ik vind het wel goed dat er geen reclame gemaakt mag worden, het is een ongelijke strijd aangezien voor bv ook geen reclame gemaakt wordt. Ik vind het wel jammer dat het nooit in de aanbieding is :p
Borstvoeding is qua voeding natuurlijk het beste, maar als je dat niet kunt en fv is 'vergif', wat moet je dan? Er zijn geen gelijkwaardige alternatieven, het enige is kv. En ook daar worden kinderen groot van. Bv is het beste, maar het zou fijn zijn als in de reclame gezegd zou worden dat kv het een na beste is ;-)
In mijn geval ben ik het eens met Rejoy. Ik ben bij een bv avond geweest, je zag een baby naar een borst kruipen en verder over hoe goed bv wel niet is. Niks praktisch, geen uitleg over eerste dagen, niet over kolven, niet over kloven etc. Ik dacht, heel naief, dat kolven komt wel. Moest mijn zoon na 2 dagen naar de kinderafdeling, stond ik daar in een ziekenhuis-winkel, geen idee wat ik moest hebben, hoe het werkte of hoe het eruit zag. Ik heb nog gevraagd waarom ze op de info avond niets zeiden over kloven ed, maar dat had maar een klein percentage vrouwen en was bangmakerij.
Mijn vk was 'borstvoedings-gecertificeerd', de verpleegkundigen in het ziekenhuis ook en zelfs op de kinderafdeling. Ik dacht dat ik gebakken zat, maar er kwam helemaal niets van terecht. Mijn zoon hapte en liet gelijk los, hapte, zoog vacuum en liet daarna los. De lk van het ziekenhuis kwam een paar keer langs (op mijn verzoek) maar alles was goed. Ook dat hij huilde van de honger (vond ik zo zielig). Op de kinderafdeling hebben ze me een stoel gegeven, ga daar maar zitten en dat was het. Ik zat daar alleen met een huilend jongetje dat niks binnenkreeg vol draadjes en een pijn dat dat zitten deed. Omdat mijn zoon een infectie had kreeg hij op de kinderafdeling gewoon iedere 3 uur de fles. Toen hapte hij bij mij helemaal niet meer aan, ik heb huilend bij de verpleging gevraagd om een lk maar ze waren beide 2 weken vrij. De verpleegster van de kinderafdeling had op haar donder gehad, was pissig op mij en absoluut niet meer bereid me te helpen met voeden. Toen mijn zoon na 10 dagen thuis kwam kolfde ik te weinig, maar moest volgens kh gewoon doorzetten. Na 2 weken klooien was ik het zat, kleine man hapte niet, ik had geen productie en iedereen om hulp gevraagd. Toen de kh voor de zoveelste keer zn hoofd met geweld tegen mijn borst duwde en mijn kleine man zich hevig schreeuwend tegen me afzette had ik het helemaal gehad. Ik wilde mijn kind geen zeer doen, niet hoeven troosten omdat het honger had.
Zoals Fiwen beschrijft; ik heb ook mijn vk gebeld of ik please mocht stoppen. Ik wilde zo graag dat ik me een falende moeder vond die er voor koos haar kind vergif toe te dienen, die verantwoordelijkheid wilde ik niet alleen dragen ;-) Ik heb er nog een paar weken van gehuild, als ik zn fles stond te maken of wanneer hij mijn borst zocht.
Zo, fijn dit ook eens kwijt te kunnen ;-) Mijn man is een lieverd hoor, maar hij had niet het intense verlangen bv te geven ;-)
Iemand toevallig nog interesse in een voedingsbh van €90? Nooit gebruikt, ligt stof te happen en ik kan er nu wel afscheid van nemen.
Borstvoeding is qua voeding natuurlijk het beste, maar als je dat niet kunt en fv is 'vergif', wat moet je dan? Er zijn geen gelijkwaardige alternatieven, het enige is kv. En ook daar worden kinderen groot van. Bv is het beste, maar het zou fijn zijn als in de reclame gezegd zou worden dat kv het een na beste is ;-)
In mijn geval ben ik het eens met Rejoy. Ik ben bij een bv avond geweest, je zag een baby naar een borst kruipen en verder over hoe goed bv wel niet is. Niks praktisch, geen uitleg over eerste dagen, niet over kolven, niet over kloven etc. Ik dacht, heel naief, dat kolven komt wel. Moest mijn zoon na 2 dagen naar de kinderafdeling, stond ik daar in een ziekenhuis-winkel, geen idee wat ik moest hebben, hoe het werkte of hoe het eruit zag. Ik heb nog gevraagd waarom ze op de info avond niets zeiden over kloven ed, maar dat had maar een klein percentage vrouwen en was bangmakerij.
Mijn vk was 'borstvoedings-gecertificeerd', de verpleegkundigen in het ziekenhuis ook en zelfs op de kinderafdeling. Ik dacht dat ik gebakken zat, maar er kwam helemaal niets van terecht. Mijn zoon hapte en liet gelijk los, hapte, zoog vacuum en liet daarna los. De lk van het ziekenhuis kwam een paar keer langs (op mijn verzoek) maar alles was goed. Ook dat hij huilde van de honger (vond ik zo zielig). Op de kinderafdeling hebben ze me een stoel gegeven, ga daar maar zitten en dat was het. Ik zat daar alleen met een huilend jongetje dat niks binnenkreeg vol draadjes en een pijn dat dat zitten deed. Omdat mijn zoon een infectie had kreeg hij op de kinderafdeling gewoon iedere 3 uur de fles. Toen hapte hij bij mij helemaal niet meer aan, ik heb huilend bij de verpleging gevraagd om een lk maar ze waren beide 2 weken vrij. De verpleegster van de kinderafdeling had op haar donder gehad, was pissig op mij en absoluut niet meer bereid me te helpen met voeden. Toen mijn zoon na 10 dagen thuis kwam kolfde ik te weinig, maar moest volgens kh gewoon doorzetten. Na 2 weken klooien was ik het zat, kleine man hapte niet, ik had geen productie en iedereen om hulp gevraagd. Toen de kh voor de zoveelste keer zn hoofd met geweld tegen mijn borst duwde en mijn kleine man zich hevig schreeuwend tegen me afzette had ik het helemaal gehad. Ik wilde mijn kind geen zeer doen, niet hoeven troosten omdat het honger had.
Zoals Fiwen beschrijft; ik heb ook mijn vk gebeld of ik please mocht stoppen. Ik wilde zo graag dat ik me een falende moeder vond die er voor koos haar kind vergif toe te dienen, die verantwoordelijkheid wilde ik niet alleen dragen ;-) Ik heb er nog een paar weken van gehuild, als ik zn fles stond te maken of wanneer hij mijn borst zocht.
Zo, fijn dit ook eens kwijt te kunnen ;-) Mijn man is een lieverd hoor, maar hij had niet het intense verlangen bv te geven ;-)
Iemand toevallig nog interesse in een voedingsbh van €90? Nooit gebruikt, ligt stof te happen en ik kan er nu wel afscheid van nemen.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje, jouw verhaal is heel herkenbaar. Ik heb mijn moeder en man laten zeggen dat ik moest stoppen met kolven bij J. omdat ik het niet zelf wilde beslissen en daarna heb ik boos gezegd " nu is het jullie schuld dat ik een slechte moeder ben" .
Daarna heb ik nog best langhuilend met J. onder douche gestaan omdat hij dan steeds naar mijn borst bleef happen. Bij M. kon ik het iets makkelijker loslaten maar af en toe moet ik ook nog wel even slikken als ze zo ligt te happen.
Daarna heb ik nog best langhuilend met J. onder douche gestaan omdat hij dan steeds naar mijn borst bleef happen. Bij M. kon ik het iets makkelijker loslaten maar af en toe moet ik ook nog wel even slikken als ze zo ligt te happen.
Tania- Ratel
Nou ja, dan niet over de kv an sich, maar de vragen die Rejoy had zijn niet geent op een speciaal merk of fabrikant.Teddyaapje schreef:Jolicious schreef:Oké, dus info zou wat jou betreft wel goed zijn? Maar dat is moeilijk lijkt me. Goede informatie geven over kunstvoeding zonder reclame te maken. Want er zijn nou eenmaal verschillende merken kunstvoeding en geen verschillende merken borstvoeding.
Dat is idd lastig, want waar ligt de grens tussen reclame en info...
Maar in ons ziekenhuis geven ze Nutrilon terwijl ze een jaar geleden nog Friso gaven. Ik heb gevraagd waarom ze overgestapt waren, dat was omdat Nutrilon toch minder kans gaf op allergie. Mijn vriendin is ook daar bevallen en heeft dezelfde vraag gesteld, kreeg ze als antwoord dat ze een betere deal hadden kunnen sluiten met Nutrilon, Friso was te duur
Supertalentje- Kletskop
@Tania: niet fijn voor jou, maar ik vind het wel fijn om te lezen. Ik heb hier ergens gelezen dat 'het niet lukken' een slap excuus is en dat er maar een piepklein percentage bestaat waarbij het echt niet lukt. En dat het vooral een kwestie is van doorzetten, nog zo'n mooie. Dus ik voel me een leugenaar als ik zeg dat het niet lukte en een slapjanus omdat ik had moeten doorzetten. Tegen de kh heeft mijn man gezegd dat ik van hem moest stoppen en ik me maar gedragen als een onderdanig ding de laatste 2 dagen ;-)
Supertalentje- Kletskop
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Kunstvoeding
» Kunstvoeding
» kunstvoeding en rapley?
» spugen van kunstvoeding
» Iemand een idee hier over(kunstvoeding)
» Kunstvoeding
» kunstvoeding en rapley?
» spugen van kunstvoeding
» Iemand een idee hier over(kunstvoeding)
Pagina 7 van 8
Permissies van dit forum: