Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

reclame op kunstvoeding

+14
Fiwen
RYW
PiP
Novalee
Linda
Aimee
Ayla
Tania
Susan
Slakje
PapillonRose
Printje
Liadan
Darius
18 plaatsers

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Susan wo 18 apr 2012 - 8:52

Rejoy. schreef:
Darius schreef:Borstvoeding.com:een schat aan goede informatie. Juist deze website vind ik betutteling.

oh, ja, of nouja, betuttelend, ik vind ze eerder een beetje met-het-vingertje-wijzend.

Al staat er ook wel heel veel goede en zinnige informatie op.

Eens. Ik zoek er wel eens iets op, maar ik vind het qua toon niet echt een fijne website. Ik kom er ook niet om bijvoorbeeld die columns te lezen of foto's te bekijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 8:52

Rejoy. schreef:
RYW schreef:
Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Misschien 'snap' ik hem wel verkeerd maar hier was het echt zeker de beste keuze om over te stappen. Maar misschien doel je hier wel op kindjes die eczeem kregen ofzo maar kinderen die bv krijgen zijn niet gevrijwaard van helemaal geen ziektes meer natuurlijk. Maar nomaals misschien snap ikje tekst verkeerd.

nee, zo bedoel ik 'm inderdaad niet. Meer zoals ik net naar Jolicious gequote had:
Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Meer informatievoorziening had mijn melk niet rijker gemaakt. Kennis is macht, maar ook weer niet zoveel macht.

ik hoor heel vaak dat melk niet voedzaam genoeg was, maar in werkelijkheid is dit maar in iets van 2% van de gevallen zo (of 0.2, weet ik niet zeker). Ik geloof nooit dat ál die vrouwen bij die 2% horen en dat het heel vaak een andere oorzaak heeft (niet weten dat BV lichter verteerbaar is dan KV bijvoorbeeld). Nu wil ik niet beweren dat dit bij jou per definitie niet kan kloppen, maar illustreert wel wat ik bedoel.

En als je dan met de juiste informatievoorziening wél besluit om voor KV te gaan, dan is dat wat mij betreft prima, maar ik vind het zo jammer dat er zo vaak gestopt wordt met bv vanwege onvolledige of foute informatievoorziening.


en Fiwen; ik snap wat je bedoelt hoor en ik denk dat we in grote lijn ook wel met elkaar eens zijn. Ik zie KV ook niet als iets slechts oid, dochter heeft zelf vanaf 4 weken KV gehad.

Zie mijn vorige post smile het spijt me, Rejoy, alle respect voor jou en hoe je je altijd inleest, maar ik ga me even totaal niets van je aantrekken hierin, omdat jij dat simpelweg niet kan inschatten smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Aimee wo 18 apr 2012 - 8:53

Fiwen schreef:@Rejoy, ik bedoelde het stukje van Aimee over dat BV het beste is.

Aimee schreef:
Oké, ik ga me nu echt niet populair maken, maar borstvoeding ís toch ook gewoon het beste voor je kind?

maar ik zeg ook niet dat flesvoeding slecht is, alleen dat borstvoeding (puur gexien als voeding) beter is. Ik snap dat het geven van borstvoeding, niet altijd de beste keuze is voor de moeder en daardoor soms ook niet voor het kind.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Darius wo 18 apr 2012 - 8:54

RYW schreef:
Liadan schreef:
RYW schreef:
Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Misschien 'snap' ik hem wel verkeerd maar hier was het echt zeker de beste keuze om over te stappen. Maar misschien doel je hier wel op kindjes die eczeem kregen ofzo maar kinderen die bv krijgen zijn niet gevrijwaard van helemaal geen ziektes meer natuurlijk. Maar nomaals misschien snap ikje tekst verkeerd.

nee, zo bedoel ik 'm inderdaad niet. Meer zoals ik net naar Jolicious gequote had:
Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Meer informatievoorziening had mijn melk niet rijker gemaakt. Kennis is macht, maar ook weer niet zoveel macht.
Dat er te weinig voedingsstoffen in borstvoeding zitten is in de meeste gevallen een fabeltje, ook doorzichtige borstvoeding is heel normaal.
Ik geloof dat je hele goede redenen had om te stoppen hoor, maar dit wil ik toch even genoemd hebben want een grote reden dat veel moeder stoppen met het geven van borstvoeding is omdat ze denken dat ze te weinig voedingsstoffen hebben en dat is in de meeste gevallen gewoon niet zo.

Weet je Liadan... Dat kan je wel zeggen, maar je was er simpelweg niet bij. Je zag niet hoe weinig mijn zoon binnenkreeg, hoe hij afviel in plaats van aankwam en hoe hij gilde van de honger. Ik wel, en dan kan je 100x zeggen dat het mogelijk een fabeltje is, maar ik was erbij, het ging om mijn kind en mijn melk, en niemand kan vertellen dat ik met meer informatie een andere keuze had gemaakt. Ik vind dat er meer informatie moet komen, want natuurlijk is het enorm belangrijk, maar ik vind 'jammer, met meer informatie had je waarschijnlijk wat anders gekozen' nogal bagatelliserend.

Liadan was er niet bij, en ik ook niet, maar als ik hoor: 'niet genoeg voedingsstoffen' krijg ik wel wat jeuk.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 8:55

Darius schreef:
RYW schreef:
Liadan schreef:
RYW schreef:
Rejoy. schreef:
Printje schreef:
Rejoy. schreef:

En dan nog, al ben je overgestapt op kunstvoeding, terwijl borstvoeding achteraf toch beter was geweest, dan is dat nog een eigen keuze geweest waar ik niks mee te maken heb, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het vaak genoemd wordt dat door alle omstandigheden beter was om over te stappen, terwijl dit eigenlijk helemaal niet zo is.

Misschien 'snap' ik hem wel verkeerd maar hier was het echt zeker de beste keuze om over te stappen. Maar misschien doel je hier wel op kindjes die eczeem kregen ofzo maar kinderen die bv krijgen zijn niet gevrijwaard van helemaal geen ziektes meer natuurlijk. Maar nomaals misschien snap ikje tekst verkeerd.

nee, zo bedoel ik 'm inderdaad niet. Meer zoals ik net naar Jolicious gequote had:
Ik denk soms wel eens: wat jammer, met iets meer informatievoorziening was je waarschijnlijk niet gestopt.

Meer informatievoorziening had mijn melk niet rijker gemaakt. Kennis is macht, maar ook weer niet zoveel macht.
Dat er te weinig voedingsstoffen in borstvoeding zitten is in de meeste gevallen een fabeltje, ook doorzichtige borstvoeding is heel normaal.
Ik geloof dat je hele goede redenen had om te stoppen hoor, maar dit wil ik toch even genoemd hebben want een grote reden dat veel moeder stoppen met het geven van borstvoeding is omdat ze denken dat ze te weinig voedingsstoffen hebben en dat is in de meeste gevallen gewoon niet zo.

Weet je Liadan... Dat kan je wel zeggen, maar je was er simpelweg niet bij. Je zag niet hoe weinig mijn zoon binnenkreeg, hoe hij afviel in plaats van aankwam en hoe hij gilde van de honger. Ik wel, en dan kan je 100x zeggen dat het mogelijk een fabeltje is, maar ik was erbij, het ging om mijn kind en mijn melk, en niemand kan vertellen dat ik met meer informatie een andere keuze had gemaakt. Ik vind dat er meer informatie moet komen, want natuurlijk is het enorm belangrijk, maar ik vind 'jammer, met meer informatie had je waarschijnlijk wat anders gekozen' nogal bagatelliserend.

Liadan was er niet bij, en ik ook niet, maar als ik hoor: 'niet genoeg voedingsstoffen' krijg ik wel wat jeuk.

Dan moet je krabben. Met mij, mijn kind, mijn melk en mijn voedingsstoffen heeft jouw jeuk niets te maken, denk ik.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:56

RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Darius wo 18 apr 2012 - 8:58

Rejoy. schreef:RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Eens dus.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 8:59

Rejoy. schreef:RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Daar gaat het me niet om, of je me gelooft of niet. Want nog steeds met alle respect, maar jij kan dat gewoon niet weten. Alleen, als je het zo benadert als 'met goede informatie had je een andere keus gemaakt' dan vind ik dat je de wijsheid in pacht neemt. Zo'n opmerking kan dan behoorlijk verkeerd vallen, terwijl je dat niet zo bedoelt.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Liadan wo 18 apr 2012 - 9:00

RYW schreef:

Weet je Liadan... Dat kan je wel zeggen, maar je was er simpelweg niet bij. Je zag niet hoe weinig mijn zoon binnenkreeg, hoe hij afviel in plaats van aankwam en hoe hij gilde van de honger. Ik wel, en dan kan je 100x zeggen dat het mogelijk een fabeltje is, maar ik was erbij, het ging om mijn kind en mijn melk, en niemand kan vertellen dat ik met meer informatie een andere keuze had gemaakt. Ik vind dat er meer informatie moet komen, want natuurlijk is het enorm belangrijk, maar ik vind 'jammer, met meer informatie had je waarschijnlijk wat anders gekozen' nogal bagatelliserend.
Ik was er niet bij en ik veroordeel jou niet. Ik geloof ook echt wel dat jouw kind honger had en afviel en dat vind ik naar om te lezen. Ik snap dus jouw keuze om over te stappen op kunstvoeding echt wel. Ik wilde alleen zeggen dat het voedingsstoffenverhaal in veel gevallen gewoon niet klopt want vrijwel iedereen heeft genoeg voedingsstoffen, het zou dan bijv. eerder zo zijn dat een kindje niet genoeg binnen krijgt aan voeding.
En ik wilde daarop reageren want het is een hardnekkige fabel.
En die laatste regel uit je quote komt niet van mij af.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 9:00

Linda schreef:
RYW schreef:
Liadan schreef:
RYW schreef:
Linda schreef:
Rejoy. schreef:nouja, met bv kun je weer hele andere problemen hebben Wink

Ja dat is waar. Maar ik belde gewoon een goede LK en die kwam dan langs en hielp me.

Overigens vraag ik me af of je met al die kv vragen echt niet ergens terecht kan. Zeker in een land als Nederland waar kunstvoeding de norm is.
Op internet zal er genoeg te vinden zijn, misschien niet op de site van nutricia, maar wel op een willekeurig forum. En anders toch ook wel bij het cb?

Meen je dit serieus? Ik heb echt een HEEL andere indruk.
Ik heb de indruk dat kunstvoeding na 6 maanden de norm is.

Ja, die kan ik volgen, maar kunstvoeding an sich? Als in: ook het eerste halfjaar? Vrijwel iedereen die ik ken geeft borstvoeding, en een heel erg grote meerderheid hier op het forum ook heb ik het idee, en degenen die ik persoonlijk ken die toch voor flesvoeding hebben gekozen omdat de borstvoeding niet werkte zijn van meerdere kanten neergesabeld omdat ze gestopt waren. Misschien is mijn ervaring dan niet representatief, maar ik kijk hier echt enorm van op (ik heb het over de eerste 6 maanden).

Naar mijn weten krijgt 1 op de 4 kinderen in NL de eerste 6 maanden borstvoeding.



Ik denk dat wat je zelf 'de norm' vindt erg omgevingafhankelijk is hoor. In mijn omgeving ben ik momenteel de enige die (voor hun: nog steeds) borstvoeding geef waar toch echt het afgelopen jaar zo'n 6 baby's zijn geboren. Ik krijg al na 2 weken van verschillende mensen de vraag 'ooh borstvoeding ja? nog stééds?'. Voor mij is, in mijn omgeving dus, wel de norm kunstvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 9:01

Darius schreef:
Rejoy. schreef:RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Eens dus.

Darius, jij zet gewoon overduidelijk impliciete vraagtekens bij mijn verhaal met je opmerking over jeuk, en ja... Daar kan ik weinig mee.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 9:02

Ik ben het wel met RYW eens. Ik denk dat je dat gewoon niet zo snel kan zeggen. Mijn schoonmoeder zei laatst ook zoiets. Ze had ergens gelezen dat het een fabeltje zou zijn dat je als moeder zijnde bijv uien zou eten je kind daar last van zou hebben in de vorm van krampjes. Nou, dat vond ze zo stom, want ze had dat met al haar 6 jongens mee gemaakt. Dan kan zo'n onderzoek nog zoveel zeggen, maar hoe weet je dat nou echt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 9:02

Liadan schreef:
RYW schreef:

Weet je Liadan... Dat kan je wel zeggen, maar je was er simpelweg niet bij. Je zag niet hoe weinig mijn zoon binnenkreeg, hoe hij afviel in plaats van aankwam en hoe hij gilde van de honger. Ik wel, en dan kan je 100x zeggen dat het mogelijk een fabeltje is, maar ik was erbij, het ging om mijn kind en mijn melk, en niemand kan vertellen dat ik met meer informatie een andere keuze had gemaakt. Ik vind dat er meer informatie moet komen, want natuurlijk is het enorm belangrijk, maar ik vind 'jammer, met meer informatie had je waarschijnlijk wat anders gekozen' nogal bagatelliserend.
Ik was er niet bij en ik veroordeel jou niet. Ik geloof ook echt wel dat jouw kind honger had en afviel en dat vind ik naar om te lezen. Ik snap dus jouw keuze om over te stappen op kunstvoeding echt wel. Ik wilde alleen zeggen dat het voedingsstoffenverhaal in veel gevallen gewoon niet klopt want vrijwel iedereen heeft genoeg voedingsstoffen, het zou dan bijv. eerder zo zijn dat een kindje niet genoeg binnen krijgt aan voeding.
En ik wilde daarop reageren want het is een hardnekkige fabel.
En die laatste regel uit je quote komt niet van mij af.

Nee klopt, ik reageerde namelijk in eerste instantie op Rejoy.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Susan wo 18 apr 2012 - 9:04

Jolicious schreef:Ik ben het wel met RYW eens. Ik denk dat je dat gewoon niet zo snel kan zeggen. Mijn schoonmoeder zei laatst ook zoiets. Ze had ergens gelezen dat het een fabeltje zou zijn dat je als moeder zijnde bijv uien zou eten je kind daar last van zou hebben in de vorm van krampjes. Nou, dat vond ze zo stom, want ze had dat met al haar 6 jongens mee gemaakt. Dan kan zo'n onderzoek nog zoveel zeggen, maar hoe weet je dat nou echt?

Voor zover ik het heb begrepen is het een fabeltje dat kinderen daar per definitie last van krijgen. Er zijn wel kinderen die daar gevoelig voor zijn, zoals blijkbaar haar zes jongens, maar niet ieder kind, dus je hoeft niet al op voorhand uien te laten staan. Dus dan hebben zowel je schoonmoeder als het onderzoek gelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Darius wo 18 apr 2012 - 9:04

RYW schreef:
Darius schreef:
Rejoy. schreef:RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Eens dus.

Darius, jij zet gewoon overduidelijk impliciete vraagtekens bij mijn verhaal met je opmerking over jeuk, en ja... Daar kan ik weinig mee.
Sorry, niet mijn bedoeling, hele verhalen op de ipad gaat niet zo makkelijk. Maar Rejoy heeft het prima uitgelegd.
Ik twijfel niet aan je verhaal, maar ik denk dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand was dan voedingsstoffen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 9:06

Darius schreef:
RYW schreef:
Darius schreef:
Rejoy. schreef:RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Eens dus.

Darius, jij zet gewoon overduidelijk impliciete vraagtekens bij mijn verhaal met je opmerking over jeuk, en ja... Daar kan ik weinig mee.
Sorry, niet mijn bedoeling, hele verhalen op de ipad gaat niet zo makkelijk. Maar Rejoy heeft het prima uitgelegd.
Ik twijfel niet aan je verhaal, maar ik denk dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand was dan voedingsstoffen.

Ok, dat zit wel goed dan. Nou ja, dan kan je zien aan mijn reactie op Rejoy waarom haar uitleg voor mij niet opgaat smile waar baseer je het op dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand was?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 9:07

RYW schreef:
Rejoy. schreef:RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Daar gaat het me niet om, of je me gelooft of niet. Want nog steeds met alle respect, maar jij kan dat gewoon niet weten. Alleen, als je het zo benadert als 'met goede informatie had je een andere keus gemaakt' dan vind ik dat je de wijsheid in pacht neemt. Zo'n opmerking kan dan behoorlijk verkeerd vallen, terwijl je dat niet zo bedoelt.

die opmerking was ook niet speciaal naar jou toe bedoeld en zo'n opmerking zou ik ook nooit plaatsen naar iemand die (net) gestopt is met borstvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 9:07

Susan schreef:
Jolicious schreef:Ik ben het wel met RYW eens. Ik denk dat je dat gewoon niet zo snel kan zeggen. Mijn schoonmoeder zei laatst ook zoiets. Ze had ergens gelezen dat het een fabeltje zou zijn dat je als moeder zijnde bijv uien zou eten je kind daar last van zou hebben in de vorm van krampjes. Nou, dat vond ze zo stom, want ze had dat met al haar 6 jongens mee gemaakt. Dan kan zo'n onderzoek nog zoveel zeggen, maar hoe weet je dat nou echt?

Voor zover ik het heb begrepen is het een fabeltje dat kinderen daar per definitie last van krijgen. Er zijn wel kinderen die daar gevoelig voor zijn, zoals blijkbaar haar zes jongens, maar niet ieder kind, dus je hoeft niet al op voorhand uien te laten staan. Dus dan hebben zowel je schoonmoeder als het onderzoek gelijk.

Ja precies. Dus daarom denk ik dat je uit moet kijken om je meteen achter een wetenschappelijk onderzoek te scharen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Linda wo 18 apr 2012 - 9:09

Rejoy. schreef:
Linda schreef:Ik zit op de site nutriciavoorjou.nl te kijken en ik kom dit binnen 1 minuut zoeken tegen:

Wil je meer weten over flesvoeding voor baby’s jonger dan 6 maanden? Dan kun je gratis bellen met Nutricia Kindervoeding Service, 0800 022 26 26. Onze voedingskundigen staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.

de nutricia kindervoedingslijn... Denk je dat zij altijd een neutraal advies geven, of dat het eigenlijk gewoon bedoeld is om reclame te maken.


@ Fiwen: volgens mij wordt er ook niet beweerd dat BV áltijd beter is!

Advies ja, neutraal nee, maar dat lijkt me logisch. Nutricia gaat geen kruidvat voeding aanbevelen, dat zou een beetje gek zijn.
Het nr wat ik noemde zal niet het enige nr zijn, er zijn er vast meer. Dus dan bel je er meerdere en maakt vervolgens een keus, en daar leer je weer van. Je hebt het er met anderen over, die kunnen je wellicht ook nog helpen. Iemand anders had het over gezond verstand, dat dus ook.

En weet je, soms moet je iemand ook maar eens op z'n mooie blauwe ogen vertrouwen.
Toen ik een hypotheek af ging sluiten had ik ook advies nodig, ik heb zelf niet het vermogen om me daarin te verdiepen, het is mijn werk niet. Aan de hand van gesprekje met mensen die er wel verstand van hebben, maar die zelf ook winst moeten maken, maak je een keus. Dat is bij kv net zo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Darius wo 18 apr 2012 - 9:10

RYW schreef:
Darius schreef:
RYW schreef:
Darius schreef:
Rejoy. schreef:RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Eens dus.

Darius, jij zet gewoon overduidelijk impliciete vraagtekens bij mijn verhaal met je opmerking over jeuk, en ja... Daar kan ik weinig mee.
Sorry, niet mijn bedoeling, hele verhalen op de ipad gaat niet zo makkelijk. Maar Rejoy heeft het prima uitgelegd.
Ik twijfel niet aan je verhaal, maar ik denk dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand was dan voedingsstoffen.

Ok, dat zit wel goed dan. Nou ja, dan kan je zien aan mijn reactie op Rejoy waarom haar uitleg voor mij niet opgaat smile waar baseer je het op dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand was?

Uit onderzoek blijkt dat 2% of 0,2% idd te weinig voedingsstoffen heeft. Dus het is een kleine kans dat je tot die groep hoort. Dan is de kans toch groter dat het iets anders betreft?

Edit: klopt het wat ik zeg? Ik haat kansberekening.


Laatst aangepast door Darius op wo 18 apr 2012 - 9:12; in totaal 1 keer bewerkt
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 9:12

Linda schreef:
Rejoy. schreef:
Linda schreef:Ik zit op de site nutriciavoorjou.nl te kijken en ik kom dit binnen 1 minuut zoeken tegen:

Wil je meer weten over flesvoeding voor baby’s jonger dan 6 maanden? Dan kun je gratis bellen met Nutricia Kindervoeding Service, 0800 022 26 26. Onze voedingskundigen staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.

de nutricia kindervoedingslijn... Denk je dat zij altijd een neutraal advies geven, of dat het eigenlijk gewoon bedoeld is om reclame te maken.


@ Fiwen: volgens mij wordt er ook niet beweerd dat BV áltijd beter is!

Advies ja, neutraal nee, maar dat lijkt me logisch. Nutricia gaat geen kruidvat voeding aanbevelen, dat zou een beetje gek zijn.
Het nr wat ik noemde zal niet het enige nr zijn, er zijn er vast meer. Dus dan bel je er meerdere en maakt vervolgens een keus, en daar leer je weer van. Je hebt het er met anderen over, die kunnen je wellicht ook nog helpen. Iemand anders had het over gezond verstand, dat dus ook.

En weet je, soms moet je iemand ook maar eens op z'n mooie blauwe ogen vertrouwen.
Toen ik een hypotheek af ging sluiten had ik ook advies nodig, ik heb zelf niet het vermogen om me daarin te verdiepen, het is mijn werk niet. Aan de hand van gesprekje met mensen die er wel verstand van hebben, maar die zelf ook winst moeten maken, maak je een keus. Dat is bij kv net zo.

vind je het heel raar dat ik niet zomaar iedereen op z'n mooie blauwe ogen vertrouw als het om mijn kind gaat? Ik vind het afsluiten van een hypotheek met de gezondheid van je kind vergelijken nogal appels met peren vergelijken

Nutricia heeft een heel groot commercieel belang en ik heb zo'n vermoeden dat het gezondheidsbelang van het kind daarbij niet altijd het beste af is (al dan niet onbewust)


Laatst aangepast door Rejoy. op wo 18 apr 2012 - 9:16; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 9:12

Rejoy. schreef:
RYW schreef:
Rejoy. schreef:RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Daar gaat het me niet om, of je me gelooft of niet. Want nog steeds met alle respect, maar jij kan dat gewoon niet weten. Alleen, als je het zo benadert als 'met goede informatie had je een andere keus gemaakt' dan vind ik dat je de wijsheid in pacht neemt. Zo'n opmerking kan dan behoorlijk verkeerd vallen, terwijl je dat niet zo bedoelt.

die opmerking was ook niet speciaal naar jou toe bedoeld en zo'n opmerking zou ik ook nooit plaatsen naar iemand die (net) gestopt is met borstvoeding.

Gelukkig smile Maar je denkt het wel. Je vormt er dus wel een oordeel over, ook al zeg je dat je dat niet zal uitspreken (heel goed dat je het niet uitspreekt overigens). En door dat oordeel toch te vormen denk je het wel beter te weten, zegmaar. Kijk, ik 'ken' jou een beetje van hier en weet dat je de gezondheid van de kindjes heel belangrijk vind en het beste met ze voorhebt, dus ik weet dat je het niet zo bedoelt. Maar je kan het ook gewoon mis hebben met zo'n oordeel, al is het stilzwijgend.

Ik denk dat wederzijds begrip veel meer doet dan welke reclame dan ook Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 9:15

ooh, ja, ik vorm heel vaak een oordeel, jij niet dan? :P De kunst is om elkaar in zijn waarde te laten en dat doe ik door het niet hardop uit te spreken en bijvoorbeeld begrip te tonen dat het een lastige beslissing is, of wat dan ook toepasselijk is. Iemand die het besluit heeft gemaakt om over te stappen, die kun je toch niet meer overtuigen van de borstvoeding en zal het alleen maar als aanval zien. Als iemand nog volop in de twijfelfase zit, dan wil ik met liefde vertellen hoe het zit, maar ik denk dat het maar weinig nut heeft als je dat doet als de beslissing al gemaakt is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 9:15

Linda schreef:
Rejoy. schreef:
Linda schreef:Ik zit op de site nutriciavoorjou.nl te kijken en ik kom dit binnen 1 minuut zoeken tegen:

Wil je meer weten over flesvoeding voor baby’s jonger dan 6 maanden? Dan kun je gratis bellen met Nutricia Kindervoeding Service, 0800 022 26 26. Onze voedingskundigen staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.

de nutricia kindervoedingslijn... Denk je dat zij altijd een neutraal advies geven, of dat het eigenlijk gewoon bedoeld is om reclame te maken.


@ Fiwen: volgens mij wordt er ook niet beweerd dat BV áltijd beter is!

Advies ja, neutraal nee, maar dat lijkt me logisch. Nutricia gaat geen kruidvat voeding aanbevelen, dat zou een beetje gek zijn.
Het nr wat ik noemde zal niet het enige nr zijn, er zijn er vast meer. Dus dan bel je er meerdere en maakt vervolgens een keus, en daar leer je weer van. Je hebt het er met anderen over, die kunnen je wellicht ook nog helpen. Iemand anders had het over gezond verstand, dat dus ook.

En weet je, soms moet je iemand ook maar eens op z'n mooie blauwe ogen vertrouwen.
Toen ik een hypotheek af ging sluiten had ik ook advies nodig, ik heb zelf niet het vermogen om me daarin te verdiepen, het is mijn werk niet. Aan de hand van gesprekje met mensen die er wel verstand van hebben, maar die zelf ook winst moeten maken, maak je een keus. Dat is bij kv net zo.

Dus als je het beste voor je kind wil geef je borstvoeding maar als je dat dan niet doet moet je iemand maar op z'n mooie blauwe ogen vertrouwen en hopen dat je je kindje het goede geeft? Apart.
Die informatie moet gewoon makkelijker toegankelijk worden voor mensen. Natuurlijk kun je die informatielijnen bellen of ermee chatten. Dat heb ik ook wel is gedaan maar dat is (uiteraard) alleen maar reclame voor hun. Als je snel kunstvoeding nodig hebt voor je kindje moet die informatie gewoon makkelijk te vinden zijn in plaats van dat je eerst allerlei informatielijnen moet gaan bellen of maar hopen dat je goed advies krijgt van iemand die zegt er verstand van te hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  RYW wo 18 apr 2012 - 9:17

Darius schreef:
RYW schreef:
Darius schreef:
RYW schreef:
Darius schreef:
Rejoy. schreef:RYW: ik zeg toch ook niet dat het bij jou níet het geval was. Ik geloof best dat je daadwerkelijk onvoldoende voedingsstoffen in je melk had kunnen hebben, want het bestaat wel.
Ik zeg alleen dat dit iets is wat heel vaak genoemd wordt, terwijl het dus in heel veel gevallen niet klopt en dat is gewoon wetenschappelijk onderzocht.

Eens dus.

Darius, jij zet gewoon overduidelijk impliciete vraagtekens bij mijn verhaal met je opmerking over jeuk, en ja... Daar kan ik weinig mee.
Sorry, niet mijn bedoeling, hele verhalen op de ipad gaat niet zo makkelijk. Maar Rejoy heeft het prima uitgelegd.
Ik twijfel niet aan je verhaal, maar ik denk dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand was dan voedingsstoffen.

Ok, dat zit wel goed dan. Nou ja, dan kan je zien aan mijn reactie op Rejoy waarom haar uitleg voor mij niet opgaat smile waar baseer je het op dat de kans groot is dat er wat anders aan de hand was?

Uit onderzoek blijkt dat 2% of 0,2% idd te weinig voedingsstoffen heeft. Dus het is een kleine kans dat je tot die groep hoort. Dan is de kans toch groter dat het iets anders betreft?

Edit: klopt het wat ik zeg? Ik haat kansberekening.

Ooooh, puur statistisch bedoel je? Ja, ok, die zie ik ook. Ik dacht dat je inhoudelijk bedoelde.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

reclame op kunstvoeding - Pagina 6 Empty Re: reclame op kunstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum