Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spugen van kunstvoeding

+2
Pien
chipa
6 plaatsers

Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty spugen van kunstvoeding

Bericht  chipa zo 7 aug 2011 - 20:13

Gisteren hebben we voor de tweede keer een flesje kunstvoeding gegeven aan ons mannetje. De eerste keer moest hij een aantal uren daarna ervan spugen en nu weer. Hij had gisteren 100cc friso ha gedronken in twee etappes (1x 50 cc om 14:00 en 1x 50 cc rond 15:30) en om 22:00 spuugde hij na de bv alles er weer uit. Kwam zelfs uit zijn neusje. Zo zielig! Van de bv heeft hij nog nooit gespuugd en de fles is hij gewend want ik kolf alles af.

Meer kindjes die hier in het begin last van hadden? Hij heeft natuurlijk pas 2x deze voeding gehad dus ik probeer het nog even met 1 flesje per dag, maar vind het zo naar voor ons kleintje als hij moet spugen.
Wilde vandaag een standaardpak kruidvat poeder kopen omdat het goedkoper is, maar twijfel nu of ik niet iets anders moet halen (voor spugende baby's zoals kruidvat comfort 1)
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 20:20

Ik merk hier geen verschil tussen de merken. In het ziekenhuis kregen ze Friso. Thuis eerst Nutrilon en nu Kruidvat. Vlg mij komt het allemaal op hetzelfde neer hoor.

Zou het eerst nog even proberen voor je overgaat op speciale voeding, het zal ook kwestie van wennen zijn?

Merk wel dat ze hier beter drinken en minder last hebben als de fles lekker warm is. Te koude flessen krijg ik er echt niet in!

Edit: Je kan misschien ook BV mengen met FV om hem eraan te laten wennen? Op google kwam ik tegen dat het gewoon mag, hier waren de meningen verdeeld dus deed ik het niet (in het ziekenhuis mengen ze het, kraamzorg was er 'tegen')


Laatst aangepast door ProudMama op zo 7 aug 2011 - 20:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  chipa zo 7 aug 2011 - 20:23

Als ik een flesje kv geef en hij proeft het dan kijkt hij ook heel vies! Zal idd ook even wennen zijn voor hem.
Gewoon dus nog even proberen met gewone standaard voeding? Voorlopig houd ik het dan even bij 1 fles per dag totdat deze goed valt. Pfft vind het zo naar dat ik het even niet meer weet qua voeding.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 20:38

Ik kreeg van de kinderarts het advies om áltijd te kiezen voor de normale voeding, tenzij er echt aanhoudende problemen zijn die echt door de voeding komen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  chipa zo 7 aug 2011 - 20:50

Ok, dus dan toch eerst even een pak standaardvoeding halen. Hij moet natuurlijk nog even wennen en kv valt nu eenmaal zwaarder dan bv.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 20:54

En mengen met BV en dan steeds minder BV en meer FV? Dan is de overgang niet zo groot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  Pien zo 7 aug 2011 - 21:00

Wij mochten het juist niet mengen van de kraamverzorgster...

Daarnaast heeft onze dochter ook heel af en toe een flesje kunstvoeding en van de week heeft ze daar ook 2 keer flink van gespuugd. Wij wisten niet wat ons overkwam want ze spuugde nooit!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 21:09

Pien schreef:Wij mochten het juist niet mengen van de kraamverzorgster...
Wij ook niet, maar in het ziekenhuis deden ze het wel gewoon. Dus ben even gaan googlen, en oa op de site van Nutrilon staat dan het gewoon kan.

Vervelend vind ik dat altijd, de een (ziekenhuis) zegt wel, de ander (kraamzorg) zegt niet... Wat is het nu?! Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  mauwmauw zo 7 aug 2011 - 21:11

ProudMama schreef:
Pien schreef:Wij mochten het juist niet mengen van de kraamverzorgster...
Wij ook niet, maar in het ziekenhuis deden ze het wel gewoon. Dus ben even gaan googlen, en oa op de site van Nutrilon staat dan het gewoon kan.

Vervelend vind ik dat altijd, de een (ziekenhuis) zegt wel, de ander (kraamzorg) zegt niet... Wat is het nu?! Rolling Eyes
ja vervelend is dat he die tegenstrijdige verhalen.maar in dit geval zal ik doen wat het ziekenhuis zegt,bij de kraamzorg is het vaak een gedeelte eigen mening van de kraamhulp(vind ik)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  Happydobby zo 7 aug 2011 - 21:13

Bij ons in het ziekenhuis spuugde onze zoon ook de nutrilon er wel eens uit. Maar dat was alleen de tweede dag. Flesvoeding valt gewoon veel zwaarder, ik denk dat je het ook beter kan mengen. Borstvoeding valt gewoon veel lichter. ik zou ook eerst standaard voeding proberen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  PapillonRose zo 7 aug 2011 - 21:15

Friso HA heb ik hier ook op proef moeten proberen omdat er heel even een verdenking geweest is van allergie. Nou, mooi dat ze het niet op wilde drinken en toen ik zelf proefde vond ik het ook veel smeriger dan de normale variant.

Uiteindelijk bleek er gelukkig geen allergie te zijn en hoefden we geen HA te gebruiken. Van de Friso Standaard gaf ze trouwens wel heel vaak wat terug. Toen we overgegaan zijn op Friso voor spugen en krampjes (vanwege de krampjes) gaf ze bijna nooit meer wat terug. Misschien is dat wat? Die voeding is wat dikker en komt daardoor minder snel terug.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  chipa zo 7 aug 2011 - 22:58

Het mengen van bv en fv klinkt op zich wel logisch, maar dat is ook weer zo'n gehannes. (begrijp me goed hoor, ik wil alles doen voor mn kind)
Denk dat ik eerst maar eens de standaard voeding (1-2 x per dag) probeer en als dat na 1-2 weken nog steeds niet goed valt, dan die speciaal voor spugende baby's.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  ekjir@M zo 7 aug 2011 - 23:35

Pien schreef:Wij mochten het juist niet mengen van de kraamverzorgster...

Hier in het ziekenhuis mengen ze het ook gewoon. Je moet toch wat als er te kort afgekolfde melk in het flesje zit...

Maar J. spuugde de eerste dagen ook veel meer van de KV, hij heeft dat toen trouwens ook alleen maar gehad op dag 1 en 2 en daarna pas weer toen hij 4 maanden was. BV is gewoon lichter verteerbaar en in het begin kunnen de maagjes nog niet zoveel hebben. Hypo Allergene voeding heeft trouwens een heel andere smaak dan de Standaard voeding, eerlijk gezegd zou ik ook niet meer moeten... Alleen de lucht al van die Hypo Allergene voeding. Misschien moet hij gewoon wennen aan de smaak van de Hypo Allergeen.

Mocht hij nou blijven spugen zou ik zelf eerder kiezen voor Standaard voeding en zelf Nutriton (Johannisbroodpitmeel) toevoegen. Bij ons bleek namelijk de voeding voor spugende kindjes nog te dun en met Nutriton kan je het zelf zo dik maken als je zelf wilt.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  chipa ma 8 aug 2011 - 0:30

Ik gooi die Friso Ha wel gewoon weg en ga beginnen standaardvoeding van het kruidvat. Anders is hij straks gewend aan de ha en dan weer over op iets anders en als die ha al een aparte smaak heeft werkt dat ook niet echt mee. Bedankt voor het meedenken allemaal.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spugen van kunstvoeding Empty Re: spugen van kunstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum