Iemand een idee hier over(kunstvoeding)
+6
Happydobby
PapillonRose
woezel
Twellie
Darius
studiebol
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Iemand een idee hier over(kunstvoeding)
Tot en met juni krijgen wij nog speciale premature voeding, deze hebben ze dan gehad vanaf het moment dat ze thuis zijn gekomen(november).
Nu was het CB hier gisteren en die gaven aan dat als ze dan gecorrigeerd 6 maanden zijn, dat is juni, dat we dan over kunnen stappen op opvolgmelk num 2. De premature voeding is van Nutrilon dus gaven ze aan dan kun je gewoon Nutrilon 2 pakken.
Maaaaar.. ik vind een zo'n pot best prijzig, zag net bij de AH 10,85euro, met zijn tweeen doen ze daar ongeveer 2 a 3 dagen mee, dus we hebben vaak wel 2 a 2 en halve pot per week nodig. Nou dat tikt aardig aan. Nu heb ik hier op het forum ook best positieve verhalen gehoord over de kruidvat voeding en ik zag ook dat die 6.35 kost, dus dat kan aardig wat schelen per maand.
Maar dan nu de vraag, zou ik in juni zo maar over kunnen stappen van de nutrilon naar de kruidvat voeding. Of krijgen ze daar krampjes van? Tja dat weet je natuurlijk niet van te voren, maar heeft iemand daar ervaring mee?
Ook heb ik wel eens gelezen, door langzamerhand een fles te vervangen met andere voeding dat ze er op die manier aan wennen?
Nou ja ik ben dus op zoek naar tips, hoe dit aan te pakken?
Mochten ze nou extreem reageren op de kruidvat voeding dan stap ik gewoon weer over op de nutrilon en dan moeten we het financiele maar ff op de koop te nemen, ik wil natuurlijk niet dat ze onnodig last hebben van het drinken.
Nu was het CB hier gisteren en die gaven aan dat als ze dan gecorrigeerd 6 maanden zijn, dat is juni, dat we dan over kunnen stappen op opvolgmelk num 2. De premature voeding is van Nutrilon dus gaven ze aan dan kun je gewoon Nutrilon 2 pakken.
Maaaaar.. ik vind een zo'n pot best prijzig, zag net bij de AH 10,85euro, met zijn tweeen doen ze daar ongeveer 2 a 3 dagen mee, dus we hebben vaak wel 2 a 2 en halve pot per week nodig. Nou dat tikt aardig aan. Nu heb ik hier op het forum ook best positieve verhalen gehoord over de kruidvat voeding en ik zag ook dat die 6.35 kost, dus dat kan aardig wat schelen per maand.
Maar dan nu de vraag, zou ik in juni zo maar over kunnen stappen van de nutrilon naar de kruidvat voeding. Of krijgen ze daar krampjes van? Tja dat weet je natuurlijk niet van te voren, maar heeft iemand daar ervaring mee?
Ook heb ik wel eens gelezen, door langzamerhand een fles te vervangen met andere voeding dat ze er op die manier aan wennen?
Nou ja ik ben dus op zoek naar tips, hoe dit aan te pakken?
Mochten ze nou extreem reageren op de kruidvat voeding dan stap ik gewoon weer over op de nutrilon en dan moeten we het financiele maar ff op de koop te nemen, ik wil natuurlijk niet dat ze onnodig last hebben van het drinken.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Iemand een idee hier over(kunstvoeding)
Van nutrilon naar kruidvat kun je gewoon doen, kwestie van uitproberen en dan zie je wel hoe ze hierop reageren. Overstappen van premature voeding naar 'gewone' voeding weet ik niet. Ik heb niet zo'n hoge dunk van het cb, dus ik zou dan de kinderarts hiernaar vragen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, je zou inderdaad gewoon voeding kunnen gaan mengen. Ik ben nu zelf ook aan het overgaan op kunstvoeding bij mijn jongste en zij krijgt verschillende soorten: Nutrilon, Friso en Kruidvat (net wat ik zelf koop en wat ze op het dagverblijf hebben). Nooit krampjes opgemerkt, die krampjes zijn volgens mij op een bepaalde leeftijd ook wel achter de rug.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wij gebruiken hier kruidvat voeding. Ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb een aantal dagen een flesje vervangen.
Dus eerst bijvoorbeeld 3 dagen 1 flesje. Dan bijvoorbeeld 3 dagen 2 flesjes. Zodat hij er heel langzaam aan kon wennen.
Verder heb ik geen ervaring met prematuren voeding, daar kan ik niks over zeggen.
Ik heb een aantal dagen een flesje vervangen.
Dus eerst bijvoorbeeld 3 dagen 1 flesje. Dan bijvoorbeeld 3 dagen 2 flesjes. Zodat hij er heel langzaam aan kon wennen.
Verder heb ik geen ervaring met prematuren voeding, daar kan ik niks over zeggen.
Gast- Gast
Ik zou gewoon overstappen op de kruidvat voeding. Ik heb hier nooit voedingen stap voor stap gemengt om ze te laten wennen.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Je kan het voor de zekerheid mengen. Eerst 1 schepje van bijvoorbeeld kruidvat erdoor, kijken hoe het gaat en zo langzamerhand overgaan op de nieuwe voeding.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind het grappig om te lezen dat jullie op prematuren voeding moesten.. J.ace kreeg vanaf het eerste moment dat hij FV kreeg gewoon die van de kruitvat nummer 1 heb ook nooit gehoord van prematuren voeding. (nu heeft ie natuurlijk in het begin bv gekregen) Nu ben ik van de week ook gewoon overgestapt op nummer 2 van de kruitvat.
Naar mijn idee betaal je een heel deel voor de naam aangezien het aan hele strenge eisen moet voldoen allemaal.
liefs
Naar mijn idee betaal je een heel deel voor de naam aangezien het aan hele strenge eisen moet voldoen allemaal.
liefs
Gast- Gast
Wat hadden de KV van de Appie, zij hebben ook Hypo Allergeen en de Kruidvat niet.
Gast- Gast
Beegee, soms snap ik het ook niet Maar ik heb het toen allemaal gewoon aangenomen en plus daarbij de kinderarts heeft het voorgeschreven en daardoor krijgen we het vergoed van de verzekering. Dus het kost ons tot nu toe gewoon nog niks.
studiebol- Ratel
studiebol schreef:Beegee, soms snap ik het ook niet Maar ik heb het toen allemaal gewoon aangenomen en plus daarbij de kinderarts heeft het voorgeschreven en daardoor krijgen we het vergoed van de verzekering. Dus het kost ons tot nu toe gewoon nog niks.
snap ik als de verzekering het betaald!! Zou ik ook doen hoor... (maar goed had er nog nooit van gehoord haha)
Gast- Gast
studiebol schreef:Beegee, soms snap ik het ook niet Maar ik heb het toen allemaal gewoon aangenomen en plus daarbij de kinderarts heeft het voorgeschreven en daardoor krijgen we het vergoed van de verzekering. Dus het kost ons tot nu toe gewoon nog niks.
Dan had ik het ook gegeven, wel raar maar het heeft je veel geld gescheeld, ik geef gewoon alles door elkaar, nooit problemen. Mengen heb ik ook nooit gedaan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hier heeft D geen prematuren voeding gehad. Eerst borstvoeding en daarna in ziekenhuis Friso. Thuis zijn we met nr 1 doorgegaan met de friso omdat we wisten dat dat goed ging en de overstap eigenlijk niet durfde te maken. Nr 2 zijn we met Kruidvat voeding begonnen, en ze heeft hier helemaal geen last van gehad.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Shoesdontlie schreef:Wat hadden de KV van de Appie, zij hebben ook Hypo Allergeen en de Kruidvat niet.
Kruidvat heeft Extra Care dat is volgens mij vergelijkbaar met de hypo allergene voeding van Nutrilon.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Flip Fluitketel schreef:Shoesdontlie schreef:Wat hadden de KV van de Appie, zij hebben ook Hypo Allergeen en de Kruidvat niet.
Kruidvat heeft Extra Care dat is volgens mij vergelijkbaar met de hypo allergene voeding van Nutrilon.
O écht!! Hahaha, dan heb ik in die periode zitten slapen. Wist wel dat ze Extracare hadden maar dacht dat daar Johannesbroodpitmeel tegen spugen in zat. Blonde ik
Gast- Gast
Echt zo bizar hoe die regels verschillen, wij hebben ook prematurenvoeding gehad, maar hoefden dit maar te gebruiken tot ze 3500 gram was!
Wij gebruiken nu ook kruidvat, ik ben gewoon langzaam overgestapt. Dus 1 flesje KV/6 flesjes NN, 2 flesjes KV/5 flesjes NN, tot we uiteindelijk alle 7 flesjes kruidvat hadden.
Hier heeft ze wel wat krampjes, maar niet extreem veel.
En nu ik alle tips ga gebruiken die ik hier gelezen heb (gekookt water gebruiken, voeding roeren niet schudden enz), hoop ik dat het nog minder wordt.
Wij gebruiken nu ook kruidvat, ik ben gewoon langzaam overgestapt. Dus 1 flesje KV/6 flesjes NN, 2 flesjes KV/5 flesjes NN, tot we uiteindelijk alle 7 flesjes kruidvat hadden.
Hier heeft ze wel wat krampjes, maar niet extreem veel.
En nu ik alle tips ga gebruiken die ik hier gelezen heb (gekookt water gebruiken, voeding roeren niet schudden enz), hoop ik dat het nog minder wordt.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ideaal overigens dat het vergoed wordt he
(zo'n pot post dus 50 euro per stuk!!)
Lejow- Lady Post-a-lot
Flip Fluitketel schreef:Shoesdontlie schreef:Wat hadden de KV van de Appie, zij hebben ook Hypo Allergeen en de Kruidvat niet.
Extra care is vergelijkbaar met Nutrilon Omneo maar het is ook hypoallergeen inderdaad.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Lejow schreef:Ideaal overigens dat het vergoed wordt he
Nou zeg, belachelijk!!
Je zou ook donormoedermelk kunnen krijgen toch? Is dat dan gratis? (geen discussie hoor over borst of fles?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb geen idee Darius, maar in die prematurenvoeding zitten allerlei extra toevoegingen zodat ze extra groeien.
Overigens vond ik het erg fijn dat alles vergoed was, maar had ik het logischer gevonden als ze alleen het bedrag zouden vergoeden wat het verschil is tussen normale voeding en prematurenvoeding.
Aan de andere kant, EINDELIJK werd er uberhaupt iets vergoed bij mijn verzekering
Overigens vond ik het erg fijn dat alles vergoed was, maar had ik het logischer gevonden als ze alleen het bedrag zouden vergoeden wat het verschil is tussen normale voeding en prematurenvoeding.
Aan de andere kant, EINDELIJK werd er uberhaupt iets vergoed bij mijn verzekering
Lejow- Lady Post-a-lot
Darius schreef:Lejow schreef:Ideaal overigens dat het vergoed wordt he
Nou zeg, belachelijk!!
Je zou ook donormoedermelk kunnen krijgen toch? Is dat dan gratis? (geen discussie hoor over borst of fles?
Ja, het is gratis, als jij voldoende bv afkolft kan je het doneren. En dat word dat weer verspreid of aan prematuren gegeven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Lejow is zo'n pot zooo duur? Dat wist ik niet.. nou als we dat zelf hadden moeten kopen ware we faillet geweest denk ik nu..
studiebol- Ratel
Ik heb ook alle merken gegeven naast de bv. In het ziekenhuis kregen ze friso 1, thuis eerst Nutrilon, later KV, Etos, Bonbebe. Net wat er in de aanbieding is.
Nu was de voeding van Etos met 25% korting dus heb ik dan weer ingeslagen. Dan is het toch 4 halen 3 betalen als je het omreken, scheelde toch weer 6,35.
Nu was de voeding van Etos met 25% korting dus heb ik dan weer ingeslagen. Dan is het toch 4 halen 3 betalen als je het omreken, scheelde toch weer 6,35.
Gast- Gast
Oke thanks allemaal!
Ik ga denk ik gewoon overstappen op andere voedingen tegen die tijd en dan zie ik wel hoe ze er op reageren. Ze hebben vanaf het begin nooit echt last van krampjes gehad dus ik hoop dat het dan nu ook goed gaat.
Ik ga denk ik gewoon overstappen op andere voedingen tegen die tijd en dan zie ik wel hoe ze er op reageren. Ze hebben vanaf het begin nooit echt last van krampjes gehad dus ik hoop dat het dan nu ook goed gaat.
studiebol- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand een idee wat ik hier mee kan doen?
» Misschien heeft hier iemand een idee??
» Iemand een idee?
» Iemand een leuk idee?
» Iemand NOG een ander idee...
» Misschien heeft hier iemand een idee??
» Iemand een idee?
» Iemand een leuk idee?
» Iemand NOG een ander idee...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: