Migraine
+20
sarah
Flip Fluitketel
PapillonRose
Antibes
Koffieleut
Bruintje Beer
Summerlovin
Linnie1985
Esperanza
May
Schaapke
jena
Leine
smurfie
loesje
Mysterious
Lindsya
Floor
Niene
Bay
24 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Migraine
Ik heb eens per maand migraine de laatste tijd, rondom mijn ongesteldheid (al slik ik de pil door als het kan, dan heb ik het minder/niet).... ik heb er Maxalt smelttabletten voor, maar echt werken doen ze niet Op zo'n moment kan ik alleen maar in het donker in bed liggen met een maskertje over mijn ogen en slapen slapen slapen, meer kan ik niet.
Gast- Gast
Schaapke schreef:Lindsya schreef:Mysterious schreef:Ik gebruik ook imigran. Heb een tijd ook iedere dag medicijnen geslikt ( preventief) bij mij hielp het uiteindelijk niet echt. Echte tips heb ik niet voor je helaas...
Ik gebruikte ook elke dag bloedverdunners voor de migraine dat hielp echt heel goed bij mij want ik had minstens 2 keer per week een migraine aanval maar die mag ik nu niet slikken omdat ik zwanger wil worden.
@Lindsya: welke bloedverdunners slikte je? Sommige mag je namelijk wel slikken als je zwanger wilt worden of zwanger bent.
Ik slikte Ascal Brisper, dat zijn oplosbare tabletten. Wij moeten een ivf behandeling doen om zwanger te worden en ik spuit ook hormonen en dan mag ik deze bloedverdunners niet gebruiken. Ik let nu heel goed op mijn voeding niet te vet eten, niet teveel cola drinken en niet veel chocolade eten, dus de aanval blijven wel beperkt maar ik hoop wel weer met de bloedverdunners te kunnen starten want die werken heel goed bij mij.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Lieve meiden die de pil slikken en migraine mét 'aura's' of uitvalsverschijnselen hebben: pas alsjeblieft goed op jezelf! Ik heb vijf maanden geleden een herseninfarct doorgemaakt, wat toch ook wel gelinkt wordt aan de migraine die ik al jaren heb en de combi met de pil.
Je hebt nml. 20 keer meer kans op het krijgen van een infarct door het slikken van de pil met uitvalsverschijnselen en aura's..
@lindsya: mag je niet acetylsalicylzuur? Dit is ook een soort ascal, maar mocht ik ooit kindjes willen, dan mag ik dit wel blijven slikken nml.
Of is het vanwege de IVF?
Je hebt nml. 20 keer meer kans op het krijgen van een infarct door het slikken van de pil met uitvalsverschijnselen en aura's..
@lindsya: mag je niet acetylsalicylzuur? Dit is ook een soort ascal, maar mocht ik ooit kindjes willen, dan mag ik dit wel blijven slikken nml.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Schaapke schreef:Lieve meiden die de pil slikken en migraine mét 'aura's' of uitvalsverschijnselen hebben: pas alsjeblieft goed op jezelf! Ik heb vijf maanden geleden een herseninfarct doorgemaakt, wat toch ook wel gelinkt wordt aan de migraine die ik al jaren heb en de combi met de pil.
Serieus?? Wat heftig zeg! Ik heb steeds gezegd dat ik nooit meer aan de pil ga, maar nu weet ik het echt 100% zeker.
Koffieleut- Prater
- Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11
Schaapke schreef:Lieve meiden die de pil slikken en migraine mét 'aura's' of uitvalsverschijnselen hebben: pas alsjeblieft goed op jezelf! Ik heb vijf maanden geleden een herseninfarct doorgemaakt, wat toch ook wel gelinkt wordt aan de migraine die ik al jaren heb en de combi met de pil.
Er zijn wel bepaalde medicijnen die ik mag maar niet alles helpt heel goed bij mij omdat ik echt een heftige migraine heb. En niet alles is mogelijk naast de ivf door de hormonen. De migraine is ook heel anders door de hormonen die ik spuit.
Maar dat klinkt heel heftig bij jou. Hoe herken je zo infarct eigenlijk? Want bij is het soms heel heftig dat niet echt voelt als een gewone migraine.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
[quote="Schaapke"]Lieve meiden die de pil slikken en migraine mét 'aura's' of uitvalsverschijnselen hebben: pas alsjeblieft goed op jezelf! Ik heb vijf maanden geleden een herseninfarct doorgemaakt, wat toch ook wel gelinkt wordt aan de migraine die ik al jaren heb en de combi met de pil.
quote]
serieus!!!
Je maakt me nu heel erg bang eigenlijk!!
Hoe kwam je erachter dat je een herseninfacrt had gehad?
Had je nog symtomen ver van te voren?
quote]
serieus!!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Oei, dat klinkt heftig Schaapke!
Hier nog iemand met migraine. Heb het al jaren, en af en toe word ik er letterlijk en figuurlijk niet goed van. Heb van de neuroloog ook al allerlei soorten medicatie gekregen, maar of het hielp niet, of de bijwerkingen waren erger dan de kwaal. Al dat geexperimenteer was ik op een gegeven moment zat, en ik heb nu zelf even pauze ingelast. Even geen medicijnen en kijken hoe dat gaat.
Ik had trouwens preventieve medicatie, omdat ik teveel aanvallen had. Minstens 1 per week, en als je er 3 of meer hebt dan krijg je preventief iets (in elk geval van mijn neuroloog).
Heb nu nog met regelmaat een aanval, wat voel ik me dan beroerd. Het beste wat ik nu kan doen is zodra ik een aanval op voel komen een ibuprofen te nemen en zo snel mogelijk even te gaan liggen. Als ik mazzel heb dan zakt het af, anders moet ik dit nog een paar keer herhalen. Dan blijft het de laatste tijd nog redelijk dragelijk in elk geval (afkloppen!).
Hier nog iemand met migraine. Heb het al jaren, en af en toe word ik er letterlijk en figuurlijk niet goed van. Heb van de neuroloog ook al allerlei soorten medicatie gekregen, maar of het hielp niet, of de bijwerkingen waren erger dan de kwaal. Al dat geexperimenteer was ik op een gegeven moment zat, en ik heb nu zelf even pauze ingelast. Even geen medicijnen en kijken hoe dat gaat.
Ik had trouwens preventieve medicatie, omdat ik teveel aanvallen had. Minstens 1 per week, en als je er 3 of meer hebt dan krijg je preventief iets (in elk geval van mijn neuroloog).
Heb nu nog met regelmaat een aanval, wat voel ik me dan beroerd. Het beste wat ik nu kan doen is zodra ik een aanval op voel komen een ibuprofen te nemen en zo snel mogelijk even te gaan liggen. Als ik mazzel heb dan zakt het af, anders moet ik dit nog een paar keer herhalen. Dan blijft het de laatste tijd nog redelijk dragelijk in elk geval (afkloppen!).
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ben ook bekend met migraine. Ik heb/had er met name last van toen ik de pil nog slikte en in mijn laatste zwangerschap. Toen heb ik in 1 week 3 migraine aanvallen. Ik denk dat het bij mij mede te wijten is aan de hoeveelheid hormonen die op dat moment aanwezig zijn. Maar ja of dat de echte oorzaak is..... Bij begint een aanval met vlekken voor mijn ogen, lichtfliten en mijn visus valt ook een stuk weg, tintelingen, hoofdpijn. Ik heb er gelukkig nu al een paar maanden geen last van gehad.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik heb ook regelmatig last van migraine en ben sinds kort gestopt met de pil (ivm de verhoogde kans op herseninfarcten) en heb ook sinds een paar maanden bloeddrukverlagers, maar kan nog niet echt merken dat het aantal aanvallen minder wordt. Volgens de dokter duurt het ook een paar maanden voordat ik het zou moeten merken. Dus ik wacht nog even af; in de hoop dat ik er dankzij de medicijnen minder last van krijg.
O, ja ik heb op dit moment zo'n 3 aanvallen(tjes) per maand.
O, ja ik heb op dit moment zo'n 3 aanvallen(tjes) per maand.
sarah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 42
Punten : 60
Registratiedatum : 05-02-11
May schreef:jena schreef:Met migraine naar je werk?? Ik wist niet dat dat kon.
Ik bedoel absoluut niet dat ik je niet geloof hoor, maar als ik migraine heb lig ik in bed onder een deken (tegen het licht) met een emmertje naast me en kan ik me niet bewegen tot het over is. Ik zie niets meer en praat heel verward. Beetje dom misschien, maar ik dacht dat dat migraine was. Blijkbaar bestaan er meerdere 'vormen'.
Wel rot voor je dat je al zo lang hoofdpijn hebt. Als het echt niet gaat moet je naar huis gaan hoor. Ziek is ziek!
Verder helaas geen tips...
Er zijn meer als 100 verschillende vormen van migraine volgens mijn neuroloog. Ik heb ook migraine maar ik heb dan geen standaard migraine met gigantische hoofdpijn, misselijk, geen licht/geluid verdragen, ik heb dan een pijnlijke stekende pijn achter mijn oog en mijn rechterarm of been valt even uit voor ongeveer 2 minuten, en dan komt het langzaam weer terug, hou nog wel uren lang tintelingen en ben heel moe daarna.
Maar ook dat valt onder migraine.
TO: Wat vervelend voor je, maar ziek is ziek hoor! Ik heb er verder geen medicatie voor, maar heb er ook niet zo heel veel last van, heb gemiddeld 8 tot 10 aanvallen per jaar, en bij mij is het maar een dagje en ik kan dan ook wel gewoon functioneren. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!
Je hebt zelfs een vorm die migraine sans migraine heet! Dat is een vorm waarbij je wel van te voren een aura ziet en helemaal niet lekker word daarna en doodmoe, maar je krijgt geen hoofdpijn!
Ik heb zelf zowel migraine sans migraine als 2x een zogenaamde status migrainoses gehad. Dat laatste is een aanhoudende migraine-aanval van een aantal weken. Bij mij duurde het 3 weken en de 2e keer 2 weken. De eerste keer dat ik dat had zag ik om de haverklap aura's en een half uur later was ik dan echt doodmoe, misselijk en hoofdpijn. Maar wel houdbare hoofdpijn. De volgende dag had ik dan het gevoel alsof ik een kater had. Dit had ik 3 weken achter elkaar door en op een gegeven moment kon ik niet meer lezen, niet meer scherpstellen en vielen mijn benen soms ineens uit. Was doodeng maar bleek te komen door die opeenstapeling van aanvallen, mijn hoofd kreeg niet genoeg tijd om te herstellen zeg maar. Ik ben daarna nog maanden doodop geweest en 't heeft zeker een maand geduurd voor ik weer fatsoenlijk kon lezen, computeren, televisie kijken etc. Ik heb heel wat dagen doorgebracht in de tuin, op een ligbed met een luisterboek, heel veel meer kon ik toen niet (maar gelukkig was het in ieder geval zomer en had ik vakantie).
Ik heb later nog een paar keer Migraine sans migraine gekregen, dan zag ik dus een aura en een half uur later kon ik dan met moeite overeind blijven zo moe werd ik er van. Ook werd ik dan een beetje misselijk en de volgende dag had ik meestal alsnog koppijn alsof ik een kater had. Dan moest ik vooral niet te wild bewegen of bukken want dat deed enorm zeer.
Je hebt dus heel veel vormen van migraine, de ene milder dan de andere. Maar zelfs van Migraine sans migraine kun je enorm veel last hebben, ik was dan echt nog een week uitgepierd en de volgende dag had ik dan dus dat katergevoel.
Goddank heb ik al 2 jaar geen migraine meer gehad, het is net zo snel verdwenen als het kwam opzetten. Misschien heb ik in die 5 weken continue aanvallen al mijn migraine voor de rest van mijn leven gestopt...ik hoop het!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Lindsya schreef:Schaapke schreef:Lieve meiden die de pil slikken en migraine mét 'aura's' of uitvalsverschijnselen hebben: pas alsjeblieft goed op jezelf! Ik heb vijf maanden geleden een herseninfarct doorgemaakt, wat toch ook wel gelinkt wordt aan de migraine die ik al jaren heb en de combi met de pil.
Er zijn wel bepaalde medicijnen die ik mag maar niet alles helpt heel goed bij mij omdat ik echt een heftige migraine heb. En niet alles is mogelijk naast de ivf door de hormonen. De migraine is ook heel anders door de hormonen die ik spuit.
Maar dat klinkt heel heftig bij jou. Hoe herken je zo infarct eigenlijk? Want bij is het soms heel heftig dat niet echt voelt als een gewone migraine.
Ik snap het.
Ik heb het infarct in eerste instantie niet herkend. Ik ben de avond dat het gebeurde bij de HAP geweest, en daar zeiden ze dat ik hyperventileerde omdat ze de klachten die ik aangaf daarvan herkende (hoofdpijn, tinteling in hand/arm). De volgende dag had ik zo erge hoofdpijn dat ik naar de HA ben gegaan met de vraag of ik er iets voor kon krijgen. Hij heeft testjes met me gedaan om te kijken of het om een herseninfarct kon gaan (bekijken van kracht in handen en benen, hangt er een mondhoek scheef? Balans/evenwicht goed?). Door de testjes bleek niet te gaan om zoiets dergelijks en daarom kwam hij tot de conclusie dat het migraine was.
Twee dagen later vertrouwde ik het tóch niet, mede omdat een migraine-aanval nooit zo verliep bij mij. Terwijl ik al jaar in jaar uit migraine heb. Toch maar weer terug naar de HA en die verwees me door naar de SEH, daar werden scans met contrastvloeistof gemaakt en there it was: een herseninfarct in een grote ader in mijn hersenen.
Schaapke- Prater
[quote="Bruintje Beer"]
Ik had geen symptomen van te voren. Niks zien aan komen, helemaal niks!
Kijk voor het verdere verhaal even bij de quote van Lyndsia hierboven.
quote]
serieus!!!
Ik had geen symptomen van te voren. Niks zien aan komen, helemaal niks!
Kijk voor het verdere verhaal even bij de quote van Lyndsia hierboven.
Schaapke- Prater
Ook ik heb vaak last gehad van migraine. Zware aanvallen met alles erop en eraan: lichtflitsen, gezichtsverlies, overgeven, niet tegen licht en geur kunnen, verlammingsverschijnselen, niet meer uit de woorden komen en uiteraard ook flinke hoofdpijn. De neuroloog kan niks vinden. Zelf denk ik dat het met het weer te maken heeft, overgang naar regen. Ik gebruikte altijd Maxalt, maar was toch 2 dagen onder zeil. Maar ik heb een hele goede tip: reïncarnatietherapie. Ik heb het 1 keer gedaan en de frequentie van de aanvallen is afgenomen en nu kan ik het zelfs met een brufen aan!!! Het lijkt eng en zweverig, maar ik geloofde er ook niet in. Maar ik heb er heel veel baat bij gehad!!!!!
Maris82- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 62
Registratiedatum : 16-03-12
Mijn zusje heeft ook een herseninfarct gehad door de pil.
Mede daarom ben ik er ook mee gestopt, sindsdien zijn mijn migraine aanvallen met 90% afgenomen.
Mede daarom ben ik er ook mee gestopt, sindsdien zijn mijn migraine aanvallen met 90% afgenomen.
Gast- Gast
Ik heb voornamelijk in drukke periodes migraine, maar sinds ik bij een chiropractor loop heb ik bijna geen migraine-aanvallen meer.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik ongeveer een jaar geleden bij de HA was ivm migraine en de pil. Heb toen opties met hem besproken, een spiraaltje nemen, naar de chiropractor etc, en hij heeft niets verteld over een verhoogde kans op herseninfarcten. Want nu ben ik ook een beetje bezorgd..!
Wat ik wel vreemd vind is dat ik ongeveer een jaar geleden bij de HA was ivm migraine en de pil. Heb toen opties met hem besproken, een spiraaltje nemen, naar de chiropractor etc, en hij heeft niets verteld over een verhoogde kans op herseninfarcten. Want nu ben ik ook een beetje bezorgd..!
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Mijn zusje heeft ook een herseninfarct gehad door de pil.
Serieus? Hoe oud was ze toen ze het infarct doormaakte? Heeft ze er wat aan overgehouden?
Schaapke- Prater
Princess schreef:
Dit is ook nog niet heel lang bekend.
Schaapke- Prater
Schaapke schreef:PrinsesBo schreef:Mijn zusje heeft ook een herseninfarct gehad door de pil.
Serieus? Hoe oud was ze toen ze het infarct doormaakte? Heeft ze er wat aan overgehouden?
Ze was toen 20 jaar.
Was heel heftig, maar gelukkig niet meer dan soms wat vergeetachtigheid overgehouden.. Gelukkig maar!
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Schaapke schreef:PrinsesBo schreef:Mijn zusje heeft ook een herseninfarct gehad door de pil.
Ze was toen 20 jaar.
Was heel heftig, maar gelukkig niet meer dan soms wat vergeetachtigheid overgehouden.. Gelukkig maar!
Oké, tjonge! Heftig zeg! En hoe kwamen ze erachter dat het verband hield met de pil?
Schaapke- Prater
Artsen hebben dat uitgezocht dacht ik..
Was toen nogal heftig, dus kan me dat niet meer zo goed herinneren. Had iets met hormonen in haar bloed te maken dacht ik.
Was toen nogal heftig, dus kan me dat niet meer zo goed herinneren. Had iets met hormonen in haar bloed te maken dacht ik.
Gast- Gast
Oké, tjonge...
Ja, die hormonen...pfff! Mag om die reden dus ook geen anticonceptie gebruiken.
Ja, die hormonen...pfff! Mag om die reden dus ook geen anticonceptie gebruiken.
Schaapke- Prater
Ik up even!
Ik heb dus na 2 jaar weer verschrikkelijke migraine aanvallen. Nu slik elke dag een tablet (dit zou ik al gaan doen maar toen werd ik zwanger en in mn zwangerschap + 2 jaar erna heb ik nergens last van gehad).
Ik heb nu dus gewoon elke dag hoofdpijn, duizelig, misselijk. Ik vraag me af of het dus door de pil komt, het is namelijk ongeveer 3 maanden geleden begonnen en toen ben ik ook weer de pil gaan slikken.
Ik heb dus na 2 jaar weer verschrikkelijke migraine aanvallen. Nu slik elke dag een tablet (dit zou ik al gaan doen maar toen werd ik zwanger en in mn zwangerschap + 2 jaar erna heb ik nergens last van gehad).
Ik heb nu dus gewoon elke dag hoofdpijn, duizelig, misselijk. Ik vraag me af of het dus door de pil komt, het is namelijk ongeveer 3 maanden geleden begonnen en toen ben ik ook weer de pil gaan slikken.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
M@niek schreef:Ik up even!
Dat zou heel goed kunnen. Ik zou eens met je huisarts overleggen. Nadat de Microginon pil verandert is had ik ook veeel meer last. Dit met mijn huisarts besproken en nu een lichtere pil.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
M@niek schreef:Ik up even!
Ik kreeg ook bijna dagelijks last van mijn migraine toen ik weer startte met de pil. Heb 5 jaar de pil niet geslikt en toen had ik maar 2x p.m. een aanval. Ik ben er nu weer een poos meegestopt en het komt bij mij vrijwel door de Microginon pil in combinatie met stress. Ik kan w.s. niet tegen het oestrogeen wa er in de pil zit. En de huisarts adviseerde een Implanon of spriraal.
Ik zou even contact opnemen met de huisarts!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Balen dat je er zo'n last van hebt! Mijn huisarts adviseerde ook met de pil te stoppen toen ik haast wekelijks een aanval had en ook tussendoor veel hoofdpijn. Ik ben een ruime maand geleden gestopt en het lijkt beter te gaan! De eerste twee weken had ik fulltime hoofdpijn, maar nu v
Ben ik al bijna 2 weken hoofdpijn vrij
Ik zou ook even kijken wat je huisarts adviseert!
Ben ik al bijna 2 weken hoofdpijn vrij
Ik zou ook even kijken wat je huisarts adviseert!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Migraine
» Migraine deel 52426
» Vragenlijst over migraine
» Zwanger en migraine
» Welke triptaan bij migraine?
» Migraine deel 52426