Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragenlijst over migraine

+15
Sjors
Flip Fluitketel
JD
Carra
Bruintje Beer
jena
Kabouter
Schaapke
LightBlue
Lindsya
Pompoen
Sterre
Catwoman79
lieke89
Cherique
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Vragenlijst over migraine

Bericht  Cherique di 7 dec 2010 - 11:22

Ik heb migraine en ik ben nu aan het uitvogelen hoe ik het beste mijn dagen door kan komen en wat voor mij het beste werkt. Eerst had ik het 1x in de maand, maar het is al voorgekomen dat ik het 1a2x in de week heb gehad. Het wordt nu onderdrukt met medicatie en dit gaat nu beter. Ik ben erg benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan en hoe het hen dagelijkse leven bepaald.

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
Heb je migraine met of zonder aura?
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Hoe vaak heb je migraine?
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
Is het bij jou erfelijk bepaald?
Wat doe je eraan om het te voorkomen?

Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  lieke89 di 7 dec 2010 - 19:57

Cherique schreef:
Vervelend, dat je er zo vaak last van hebt. Ik heb het ooit ook iedere week gehad, maar nu gelukkig niet meer. Ik ben daarvoor naar een osteopaat geweest en dat werkt erg goed aangezien ik het nu nog maar 1 keer in de maand heb. Veel sterkte ermee
Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? ik vermoede het al langer, maar de dokter bevestigde het
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? als ik niet moet overgeven ben ik een echte doorzetter en ga ik gewoon naar school, maar soms wel korter. maar als ik wel moet overgeven durf ik niet eens uit huis te gaan.
Heb je migraine met of zonder aura? geen idee
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? meestal 2 dagen. als ik geluk heb 1, en als het tegenzit 3
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? weet de naam niet uit m'n hoofd. heb wel verschillende medicijnen gehad omdat niet elk medicijn goed werkte
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? met vlagen. Maar de ene aanval moet ik wel overgeven en de andere keer niet
Hoe vaak heb je migraine? 1 keer per maand, maar dat is ooit 1 keer per week geweest
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)? kan op elk tijdstip.
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? nee
Is het bij jou erfelijk bepaald? ik denk het niet aangezien ik de enige in de familie ben
Wat doe je eraan om het te voorkomen? Ik ga af en toe naar een osteopaat. daardoor is het aantal aanvallen per periode wel verminderd. verder neem ik m'n pilletje als ik het voel aankomen

lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Catwoman79 di 7 dec 2010 - 21:15

Cherique schreef:

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Hoofdpijn werd zo erg dat ik er mee naar de huisarts ben geweest
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Gelukkig niet heel veel
Heb je migraine met of zonder aura? Geen idee
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? Dat wisselt, als ik snel genoeg ben met medicatie kan het binnen 1 uur weg zijn, maar kan ook wel eens 1,5 dag duren
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? Ik heb uit voorzorg Ibuprofen 600 mg bruis. Als ik iets aan voel komen begin ik daar mee, dat drukt het vaak de kop wel in, maar anders heb ik migrafin nodig
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? Gelukkig nooit, daardoor was het ook moeilijker om het te diagnostiseren.
Hoe vaak heb je migraine? Sinds de bavalling van mijn zoontje niet meer, daarvoor in ieder geval maandelijks, soms wekelijks
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)? Geen vast tijdstip
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? Drukte en stress, maar achteraf gezien was het misschien ook iets hormonaals
Is het bij jou erfelijk bepaald? Mijn moeder heeft het ook, maar of het erfelijk is weet ik niet, dat is niet getest
Wat doe je eraan om het te voorkomen? Rust en regelmaat

Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Sterre di 7 dec 2010 - 21:34

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Ik heb het zelf herkend en dat is door de dokter bevestigd: onhoudbare hoofdpijn dat ik niet meer wist waar ik het zoeken moest, en maar bleef overgeven.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Mwha, ik heb het vaak in het weekend. Hierdoor ga ik niet graag meer stappen in een andere stad en bij een vriendin slapen, want korte nachten of alcohol triggert het extra. Dat vind ik wel heel jammer om op te geven
Heb je migraine met of zonder aura? Geen duidelijk aura die altijd verschijnt, wel zie ik soms gekleurde vlekken en witte lichtjes
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? Als medicatie snel helpt kan het binnen een paar uur over zijn, maar dan komt het soms de dag er na terug. Als ik niet optijd ben duurt het 1,5 dag op z'n slechtst
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? Maxalt smelt
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? Het is meer een druk op mijn evenwichtsorgaan en daardoor maag, niet echt misselijk zoals je bent van bedorven eten of zo. Als ik een erge aanval heb dan moet ik wel soms de hele dag overgeven, erg naar
Hoe vaak heb je migraine? Een tijdje geleden bijna wekelijks in het weekend. Maar het lijkt beter te gaan; nu nog eens in de drie weken ongeveer. Hurray!
Wanneer komt de migraine bij jou op zetten (ochtend/middag/avond/nacht)? Vaak op vrijdag of zaterdag aan het eind van de ochtend
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? De overgang van een drukke werkweek naar ontspanning in het weekend
Is het bij jou erfelijk bepaald? Mijn ouders zijn er beiden mee bekend, maar mijn vader heeft het maar eens per 2 a 3 jaar, en mijn moeder ongeveer 6 keer per jaar denk ik
Wat doe je eraan om het te voorkomen? Minder stappen en alcohol Cry en meer regelmaat creeeren in mijn leven. Ook probeer ik minder te stressen door de week, dat helpt ook.

Wat naar Cherique dat het bij jou nu ook is vastgesteld! Hopelijk vind je gauw een manier om er mee om te gaan die voor jou werkt. In de periode dat ik het heel vaak had was ik er zooo boos om! Toen verpestte het erg vaak mijn weekenden, en dat maakte me werkelijk zo kwaad. Helpt niks natuurlijk. Gelukkig kan ik het nu al beter accepteren en handelen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 21:39

Jeetje Sterre, 1 keer in de drie weken is toch al een hele verbetering! Wat fijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Sterre di 7 dec 2010 - 21:49

Jaaa, dat is ook heel erg fijn! Het zal altijd wel een zwakke plek blijven, maar als ik het nog iets verder terug kan dringen dan ben ik erg tevreden al.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 21:52

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Sinds 2 jaar heb ik tijdens mijn menstruatie (niet elke maand) ontzettend last van hoofdpijn. Eerst dacht ik dat dat er gewoon bij hoorde. Totdat ik de symptomen van migraine ging opzoeken. Die kwamen erg overeen. Eerst had ik het 1 keer in het halve jaar. Nu komt het elke 2 a 3 maanden. Ik ben er nog niet mee bij de dokter geweest, maar ik heb een afspraak gemaakt.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?Gelukkig beinvloed het niet zo veel. Maar als ik het heb, kan ik in principe niets meer en moet ik alles afzeggen
Heb je migraine met of zonder aura?Dat weet ik niet zo goed. Ik heb iig geen aura van tevoren. Maar tijdens een aanval zie ik wel wazig en soms vlekken
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?Een hele dag en dan de volgende dag nog een lichte hoofdpijn. Als ik medicijnen op tijd gebruik onderdrukt het het wel, maar de hoofdpijn is dan de hele dag aanwezig. Dit kan soms 2 tot 3 dagen duren.
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?Nu gebruik ik diclofenac, die heb ik gekregen voor mijn menstruatie. Ik moet dus nog naar de dokter om te kijken of ik dit daar voor kan gebruiken.
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?Ja, meestal wel. Overgeven van migraine heb ik nog nooit gedaan.
Hoe vaak heb je migraine?1 x in de 2 a 3 maanden
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?Het begint 's ochtends met een stevige hoofdpijn en binnen een paar uur tijd is het zo erg dat ik niets meer kan.
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?Hormonen, menstruatie
Is het bij jou erfelijk bepaald?Mijn moeder heeft er ook last van, maar ik weet niet of het daardoor erfelijk bepaald is
Wat doe je eraan om het te voorkomen?Ik kan er weinig aan doen, behalve zo snel mogelijk medicijnen slikken en als ik het aan voel komen op bed te gaan liggen.


Laatst aangepast door Yvaine op di 7 dec 2010 - 21:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast di 7 dec 2010 - 21:57

Jee Sterre, ik lees nu pas je vragenlijstje. Maar elke week.... Hoe hield je dat vol? Je kunt dan natuurlijk ook niet opladen voor de nieuwe werkweek. Wel fijn dat het nu nog 1x in de 3 weken is, maar alsnog veel. Vervelend ook dat het je leven zo beinvloedt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Pompoen di 7 dec 2010 - 23:40

.


Laatst aangepast door тыквашка op vr 10 dec 2010 - 12:10; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Lindsya wo 8 dec 2010 - 0:04

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Ik had erge hoofdpijn telkens na dat ik bevallen was en die pijn ging niet weg met een parctemol dus ben ik na de huisarts gegaan. Ik heb ook een tijdje bij een neuroloog gelopen.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Beïnvloeden is een groot woord maar ik heb wel een zoontje lopen en daar moet wel gelijk opvang geregeld voor worden als ik een aanval krijg.
Heb je migraine met of zonder aura? ik zie wel vlekken en stippen.
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? Minstens 1 dag en dan de tweede ben ik vreselijk moe dus in totaal twee dagen mee bezig.
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? Ik gebruik Maxalt smelttabletten, eerst had ik ook medicijnen die ik elke dag moest slikken om ik soms veel aanvallen had maar daar ben ik sindskort mee gestopt want die hielpen niet.
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? Ja van de 10 aanvallen ben ik er 8 misselijk om het zo maar even uit te leggen.
Hoe vaak heb je migraine? Minstens wel 1 á 2 keer per week
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)? verschillend maar ik voel het wel aankomen.
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? Nee eigenlijk niet
Is het bij jou erfelijk bepaald? Nee
Wat doe je eraan om het te voorkomen? Gelijk mijn medicijnen innemen en proberen om even te gaan liggen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Cherique wo 8 dec 2010 - 3:20

ik zal ook op mijn eigen vragen even antwoord geven:

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?
Ik had heel erg veel last van erge hoofdpijn en mijn moeder gaf aan, dat mijn vader het ook op mijn leeftijd had en zei dat ik maar eens naar de huisarts moest gaan. De huisarts en later de neuroloog hebben het bevestigd

Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
Als ik migraine heb, kan ik ook een spraakstoornis erbij hebben ik kan dan sowieso niet werken, want mijn werk bestaat alleen uit communiceren (Ze wisten eerst niet waar die stoornis vandaan kwam en ben daarvoor zelfs opgenomen in het ziekenhuis, ze dachten aan de ergste dingen, maar later bleek het met migraine te maken te hebben en dit is zeer zeldzaam) De medicatie die ik ervoor neem, maakt mij zo ontzettend moe, dat ik de hele dag kan slapen. Ik kan mijn werk ook niet meer doen, want heb erg veel last van het licht en geluiden en laat ik net met kinderen werken.

Heb je migraine met of zonder aura?
Mijn spraakstoornis komt niet altijd opzetten en ik zie soms zwarte vlekken en lichtflitsen, maar lang niet altijd.

Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
Meestal 1 dag, maar hooguit 2 dagen.

Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Ik ben begonnen met ibuprofen600, maar dit werd al snel maxalt (smelt) en nu heb ik ook betablokkers waar ik eerst 50mg van kreeg, maar nu net verhoogd is naar 100mg. Als ik toch migraine krijg, dan moet ik maxalt erbij nemen, zonodig een tweede en als dat nog niet wil helpen dan nog een ibuprofen.. leuk hoor medicijnen :shock:

Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Ik ben 2x misselijk geweest tijdens een migraine aanval.

Hoe vaak heb je migraine?
het begon met 1x per maand. Daarna werd het al gauw 1a2x in de week. Nu 1x in de 2 weken en hoop dat het weer 1x in de maand gaat worden met behulp van de betablokkers. Mijn spraakstoornis komt er nu ook niet altijd meer bij en dat vind ik wel heel erg fijn!

Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
In de nacht en zet door in de ochtend.

Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
Geen idee. Het kan van alles zijn en ik heb werkelijk geen idee. In mijn migrainedagboek komt ook niets naar voren wat het kan zijn. De huisarts heeft alles uitgepluist en kan ook geen stressfactor vinden wat het kan veroorzaken. Het enige wat hij zegt is dat het bij mij erfelijk bepaald is.

Is het bij jou erfelijk bepaald?
Volgens mijn huisarts wel.

Wat doe je eraan om het te voorkomen?
Ik probeer zo regelmatig mogelijk te leven. De huisarts heeft gezegd dat dit kan helpen om minder aanvallen op te wekken. Nooit geschoten is altijd mis.

Gelukkig werken de betablokkers wel goed. Eerst de 50mg kwam het er nog steeds 1x per week doorheen, maar nu ik de 100mg heb krijg ik het nog 1x in de 2weken. Eigenlijk is het doel om er helemaal vanaf te komen. Wie weet moet mijn lichaam nog wennen aan de hogere dosis van de betablokkers.
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  LightBlue wo 8 dec 2010 - 3:36

Cherique schreef:Ik heb migraine en ik ben nu aan het uitvogelen hoe ik het beste mijn dagen door kan komen en wat voor mij het beste werkt. Eerst had ik het 1x in de maand, maar het is al voorgekomen dat ik het 1a2x in de week heb gehad. Het wordt nu onderdrukt met medicatie en dit gaat nu beter. Ik ben erg benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan en hoe het hen dagelijkse leven bepaald.

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?
Ik had op mijn 14e een keer erge hoofdpijn met allerlei rare klachten en mijn moeder vertelde mij dat dat migraine was;)
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Niet gelukkig, heb het niet zo vaak meer. Toen ik het vaak had, zat ik op de middelbare school, dan ging ik gewoon naar huis. Het beïnvloedde mijn leven niet gigantisch, behalve dat ik het KUT vond.
Heb je migraine met of zonder aura? of bedoel je die vlekken? Die had ik altijd wel ja, zag bijna niks meer en ging dubbel praten, kwam niet meer uit mijn woorden. Ook tintelde er van alles..
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? Een dag, krijg het altijd overdag, volgende dag is het over
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? Niks behalve paracetemol
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? Ja
Hoe vaak heb je migraine? 1x in de paar maanden, steeds minder (In de puberteit minimaal 1x per maand, je zou kunnen zeggen dat ik er redelijk overheen gegroeid ben?)
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)? 's ochtends of 's middags
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? Nee, het zit in de familie, ik heb het gelukkig niet zo vaak
Is het bij jou erfelijk bepaald? Ja
Wat doe je eraan om het te voorkomen? Niks ..

LightBlue
LightBlue
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 16
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 3:41

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?
Vanaf m'n 18e kreeg ik bijna maandelijks aanvallen, waarbij ik eerst tintelende handen krijg en allerlei vlekken en stipjes begin te zien. Tijdens zo'n aanval naar de dokter gebracht; het was meteen duidelijk.

Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
Wanneer ik een aanval heb, kan ik niet meer werken, kan ik zelfs niet meer veilig rondlopen. Tegenwoordig komt het minder vaak voor, dus het beïnvloedt mijn leven niet meer, maar meer 'sommige dagen uit mijn leven'.

Heb je migraine met of zonder aura?
Met.

Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
Een halve dag tot een dag met vaak een nasleep van nog een gehele dag.

Welke medicatie gebruik jij voor de migraine?
Codeïne tabletten. 2 van 500 mg per aanval.

Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Nee.

Hoe vaak heb je migraine?
Sinds een jaar nog maar een paar keer per jaar.

Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
Bijna altijd in de ochtend.

Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
Stress en hooggevoeligheid.

Is het bij jou erfelijk bepaald?
Ja. Mijn vader heeft het, opa had het. Mijn zus heeft het ook.

Wat doe je eraan om het te voorkomen?
Zo snel mogelijk codeïne tabletten innemen, zodra ik tintelingen voel en mijn beeld 'uitvalt'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Schaapke wo 8 dec 2010 - 4:50

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?
Ik was 9 toen ik mijn eerste aanval kreeg, waarbij ook meteen alle symptomen heel duidelijk waren: vlekken en aura’s zien, tinteling van vingers en mond, misselijk/overgeven, enorme hoofdpijn en vreselijk moe.

Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
Ik weet dat ik rustig aan moet doen, stress en minder goed slapen ‘triggeren’ de migraine. Daarnaast kan ik écht niet werken of naar school als ik een aanval heb, dan moet ik echt in bed blijven liggen.

Heb je migraine met of zonder aura?
Met aura, dit houdt kort in: uitval van een deel van mijn gezichtsvermogen en lichtflitsen.

Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
De aanval op zich duurt bij mij gemiddeld een halve dag (meestal totdat ik alles eruit gespuugd heb, sorry), daarna blijf ik zeker nog een dag of twee hele erge hoofdpijn houden.

Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Niets, het helpt namelijk niet.

Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Ja.

Hoe vaak heb je migraine?
Dat is verschillend, ligt eraan of ik een periode met veel stress heb.

Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
Meestal 's ochtends/ 's nachts, maar soms ook op het midden van de dag.

Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
Ja, stress en minder slaap. Daarnaast heb ik ook bepaalde 'triggers': sneeuw/'droge' kou, chocolade eten voor het naar bed gaan en alchol.

Is het bij jou erfelijk bepaald?
Ja, ik denk van wel. Al is daar nooit onderzoek naar gedaan. Tantes aan beide kanten van de familie hebben het ook.

Wat doe je eraan om het te voorkomen?
Goed voor mezelf zorgen; weinig stress (lukt niet altijd), goed slapen (lukt ook niet altijd), een muts op als ik de ijzige kou in moet, geen chocolade voor het naar bed gaan en geen alcohol.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 4:51

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?
Ben naar de dokter geweest omdat ik toen 3x pw hoofdpijn had
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
Niet zo heel erg
Heb je migraine met of zonder aura?
???
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
verschilt per keer, de ene keer 2 uurtjes de andere x 2 dagen
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Ik heb een jaar beta blokkers gehad, dit toen afgebouwd omdat ik bijna geen last meer had, toen alleen nog maar migraine tijdens menstruatie gehad.. sinds ik de betablokkers heb gebruikt werken 2 ibuprofen prima, daarvoor niet. Omdat ik nu steeds tijdens/na/net voor mn menstruatie migraine kreeg heb ik een spiraal laten plaatsen ipv de pil. mn vorige menstruatie geen migraine gehad.. dus laten we hopen...
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
[/b] ligt eraan hoe heftig de migraine is [/b]
Hoe vaak heb je migraine?
Zoals ik eerder zei, eerst paar x per week.. daarna alleen nog tijdens menstruatie.. en nu sinds spiraal nog niet (hopelijk ook niet meer)
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
kan elk moment vd dag
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
nee, ik vermoed zelf tijdens menstruatie.. ook zitten mijn nekspieren altijd erg vast.. dus ook een stuk stress?
Is het bij jou erfelijk bepaald?
weet ik niet echt? mn oma had het vroeger wel.... of ze dat nu nog heeft weet ik niet
Wat doe je eraan om het te voorkomen?
Spiraal laten zetten... maar of dat werkt dat weet ik nog niet dus.. verder eigenlijk weinig.. t komt en t gaat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Kabouter wo 8 dec 2010 - 5:03

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?
Toen ik in groep 6 zat en zo'n beetje iedere dag hoofdpijn had. Toen ben ik naar de dokter geweest en doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar hebben ze onderzoekjes gedaan en bleek dat ik een lichte vorm van migraine heb.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
Niet heel erg eigenlijk.
Heb je migraine met of zonder aura?
Zonder
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
Eigenlijk altijd 1 dag.
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Meestal neem ik Witte Kruis poeder, dat neemt de pijn een beetje weg. Misschien helpt iets anders wel veel beter, maar daar heb ik eigenlijk nooit naar gekeken.
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Meestal wel.
Hoe vaak heb je migraine?
Dat is heel verschillend. Soms iedere week, dan weer een tijdje niet.
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
Ik krijg het 's nachts. Wordt er niet wakker van, maar voel het als ik 's morgens wakker wordt meteen.
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
In ieder geval heb ik het vaker wanneer ik veel stress heb, maar wat het verder veroorzaakt weet ik niet.
Is het bij jou erfelijk bepaald?
Mijn vader en moeder hebben het beide, maar geen idee of het ook echt erfelijk is of gewoon toeval. Mijn broertje en zusje hebben het beide niet.
Wat doe je eraan om het te voorkomen?
Uhm..niks eigenlijk. Het was een tijdje minder toen ik een andere pil slikte (Yasmin), maar nu met spiraal heb ik het weer wel. Geen idee wat ik er anders nog aan zou kunnen doen, geen stress meer hebben :p.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  jena wo 8 dec 2010 - 7:18

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Ik wist het meteen toen ik mijn eerste 'aanval' kreeg (ongeveer 2 jaar geleden). De dokter bevestigde het nav symptoombeschrijving.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? In principe niet, ik denk er (tussen de aanvallen door) nooit aan. Als ik migraine heb beinvloedt het in zoverre mijn leven dat ik gewoon 1 dag niet 'levend' ben. Ik lig dan in bed; kan niet werken/ lopen.
Heb je migraine met of zonder aura? Met. Voordat ik migraine krijg (ongeveer een half uur daarvoor), zie ik lichtflitsen en verdwijnt er een deel van mijn zicht.
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? Ongeveer 4 uur. Dan kan ik echt helemaal niets. Na die tijd kan ik meestal wel weer aardig lopen, al blijft de hoofdpijn (in mindere mate) nog wel 1 a 2 dagen aanwezig.
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? Maxalt; maar het helpt helaas niet altijd.
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? Meestal wel.
Hoe vaak heb je migraine? Gelukkig niet zo vaak, ongeveer 1 x in de twee maanden.
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)? meestal 's middags, geen idee waarom...
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? Nee
Is het bij jou erfelijk bepaald? 1 tante heeft het. Geen idee dus.
Wat doe je eraan om het te voorkomen? Niets. Ik zou niet weten wat.

[/quote][b]


Laatst aangepast door jena op wo 8 dec 2010 - 7:20; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : toevoeging)
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Bruintje Beer wo 8 dec 2010 - 8:58

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? ik ben doorverwezen naar het ziekenhuis waar ik onderzoeken kreeg. Had het ook vaak tijdens mijn menstruatie

Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Best wel veel.Ik werk met mijn handen en het begint met trillen van mijn handen en rest van mijn gezicht. Is erg vervelend Kan dan bijna niet werken of voor mijn dochter zorgen
Heb je migraine met of zonder aura? Het begint juist vaak met Auraś
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? 1 dag. soms duren ze langer
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? Ik ben de pil gaan gebruiken en dit hielp aardig.Maar nu komt het weer regelamtig terug
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Meestal wel.
Hoe vaak heb je migraine?
Dat is heel verschillend. Soms iedere week, dan weer een tijdje niet. ]
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?Op elk moment van de dag.
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?Ik weet niet of dat de oorzaak is maar vaak krijg ik het als ik gestresst ben. Ik moet echt op tijd naar bed elke avond anders gaat het fout. Heb het tijdens mijn zwangerschap nu ook heel erg
Is het bij jou erfelijk bepaald? Mijn zus heeft er ook last van en mijn moeder heeft veel last van hoofdpijnen.
Wat doe je eraan om het te voorkomen? Ik ben met de pil begonnen toen ik 15 was om het te voorkomen maar ben nu al 3 jaar niet meer aan de pil vanwege mijn zwangerschappen. En heb het nu wel weer meer jammer genoeg. En stress vermijden en op tijd naar bed als ik er vroeg uit moet.Lig bijna elke avond 10/half 11 op bed ook als ik vrij ben

Denk dat als ik het deze week weer heb de dokter eens belt voor medicatie want heb er pas weer 2 achterelkaar gehad


Laatst aangepast door Bruintje Beer op wo 8 dec 2010 - 9:56; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Sterre wo 8 dec 2010 - 9:08

Jeetje, wat hebben veel meiden (ook) migraine! En soms erg heftig... Als ze daar toch eens een wondermiddel voor uitvinden Very Happy

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Carra wo 8 dec 2010 - 9:26

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Op een gegeven moment naar de dokter gegaan. Doorverwezen naar neuroloog, daar werd gedacht aan een lichte vorm van epilepsie, maar ze hebben dat 'bijgesteld' naar migraine. Het schijnt dicht bij elkaar te liggen.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Niet mijn dagelijks leven, maar als ik het eenmaal heb ben ik wel 1,5e dag van de kaart. Dus moet afspraken afzeggen of weg van werk.
Heb je migraine met of zonder aura? Met, daarom werd ook gedacht aan epilepsie. Vlekken voor mijn ogen, tintelingen, lichte uitvalverschijnselen.
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
Zodra ik met medicatie een nacht heb geslapen gaat het de volgende dag een stuk beter. Vaak heb ik dan nog wel een beetje hoofdpijn en ben ik moe.
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Maxalt
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Gelukkig niet altijd
Hoe vaak heb je migraine?
Is geen peil op te trekken. Soms 3 keer in de maand, dan weer een maand niet.
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
Als ik wakker wordt met hoofdpijn weet ik al hoe laat het is. Meestal kan ik het nog uitzingen tot in de middag, maar dan moet ik echt weg van werk. Dan weet ik dat ik nog op tijd ben. Dan medicijnen innemen en gelijk naar bed.
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
Stress, hormonen, slaaptekort en zelfs het weer. Als er een weersverandering aankomt zoals 2 weken geleden dan lig ik geheid weer plat.
Is het bij jou erfelijk bepaald?
Het zit wel in de familie. Mijn ouders en zus hebben het echter nooit.
Wat doe je eraan om het te voorkomen?
Veel water drinken en zo regelmatig mogelijk leven.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  JD wo 8 dec 2010 - 11:57

Migraine is bij mij niet officieel vastgesteld....maar aangezien zowel mijn oma als moeder het hebben, en mijn klachten toch wel heele rg bleven, heeft mijn huisarts gelukkig tch migrainemedicatie voorgeschreven....

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? door na veel aanhoudende klachten naar de huisarts te gaan, en door te vragen of het veel voorkwam in de familie.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
ik heb mij helaas al regelmatig ziekgemeld vanwege de migraine, en moet regelmatig afspraken of gezellige avondjes moetenafzeggen omdat ik me echt te beroerd voel.
Heb je migraine met of zonder aura?
wattes? geen idee....zonder dan denk ik.
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
meestal is het pas over als ik een paar uurtjes geslapen heb...
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Maxalt smelt
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
nee
Hoe vaak heb je migraine?

gemiddeld zeker 1x per week
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
eind van de middag
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
het is wel erger rondom mijn menstruatie, maar dit is niet de oorzaak. ik weet niet wat het veroorzaakt
Is het bij jou erfelijk bepaald?
ja

snel een maxalt nemen als ik een aanval aan voel komen, werkt altijd

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Flip Fluitketel do 9 dec 2010 - 10:18

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Door naar de huisarts te gaan en mijn zus heeft er ook last van met dezelfde klachten.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
Als ik migraine heb dan moet ik mij ziekmelden en/of afspraken afzeggen. Als ik een aanval heb kan ik bijna niets doen en ga ik zo snel mogelijk naar bed als dit mogelijk is.
Heb je migraine met of zonder aura?
Aan de aura's merk ik vaak dat er een migraineaanval opkomt bij me.
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
Meestal na een paar uurtjes slaap wel minder, maar heb er toch nog wel een dag of 1 á 2 last van.
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Neem dan paracetamol
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Soms
Hoe vaak heb je migraine?
Is erg wisselend. Ene keer paar maanden niet en de andere keer paar keer in de week.
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
maakt niet uit
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
Vaak heb ik er meer last van als ik vermoeid of gestresst ben.
Is het bij jou erfelijk bepaald?
Denk het wel m'n zus heeft er ook last van en mijn moeder ook in lichte mate
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Sjors vr 10 dec 2010 - 2:05

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Het zit in de familie (oma, tantes en mijn moeder hebben het) en die herkende mijn symptomen al vrij snel.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Het beinvloed mijn leven in principe niet. Ik heb het meestal maar eens in de 5 maanden. Ben daarna wel even onzeker omdat ik bang ben dat het weer begint.
Heb je migraine met of zonder aura? Met aura.
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? Ik heb het maar eens in de 5 maanden meestal maar dan duurd het wel een aantal dagen, de langste was 5 dagen. Heb dan 5 dagen lang migraine-aanvallen van gemiddeld 4 uur. Echt een hel! Vandaar dat ik na die dagen ook onzeker ben omdat ik nooit weer of het de laatste aanval is geweest.
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? Ik weet niet precies hoe ze heten. Ik heb ze nog niet lang. Ik heb al een aantal verschillende geprobeerd maar van de meeste krijg ik veel last van de bijwerkingen en de hoofdpijn wordt er niet minder om... Ook bij die ik nu heb niet, dus binnenkort weer naar de huisarts.
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? Meestal wel maar hoef niet altijd over te geven.
Hoe vaak heb je migraine? eens in de 5 maanden ongeveer.
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)? Dat verschilt.
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? Erfelijkheid, stress maar ook hormonen.
Is het bij jou erfelijk bepaald? Ja
Wat doe je eraan om het te voorkomen? Ik kan niks doen om het te voorkomen. Maar als ik weer in de aanvaldagen zit dan eet ik geen choco en geen rode dingen (paprika enzo) maar weet niet of dat echt helpt.

Al met al is het echt vreselijk! Hebben jullie ook wel eens last van onbegrip? Ik merk dat mensen het vaak zien als gewoon hoofdpijn en niet snappen dat ik niks meer kan als ik zo'n hoofdpijn heb. Ze geven me soms het gevoel dat ik me aanstel en me niet begrijpen.
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 6:15

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Ik had dezelfde symptomen als mijn moeder
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?Als ik het heb kan ik niks en dat vind ik erg vervelend
Heb je migraine met of zonder aura? Zonder
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?Soms een dag, soms een halve dag maar soms ook anderhalve dag
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?Zetpillen
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?Niet altijd, wel vaak
Hoe vaak heb je migraine?Ik had het wekelijks, nu maandelijks maar dat komt ook doordat ik het beter aan voel komen en dan gelijk al medicijnen inneem om de aanval tegen te gaan
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?Heel verschillend
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?Sowieso heeft mijn moeder het ook en ik krijg steeds meer het gevoel dat het komt als ik iets roods gegeten of gedronken heb
Is het bij jou erfelijk bepaald?Voor een deel wel ja
Wat doe je eraan om het te voorkomen?Snel iets innemen en nu op het rode eten en drinken letten

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Lindsya vr 10 dec 2010 - 7:21

Sterre schreef:Jeetje, wat hebben veel meiden (ook) migraine! En soms erg heftig... Als ze daar toch eens een wondermiddel voor uitvinden Very Happy

Als dat zou kunnen zou erg mooi zijn maar helaas of iets waarmee je er voor altijd vanaf kan komen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum