Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke triptaan bij migraine?

+8
ixis
Carra
Floor
Linda
Bruintje Beer
loesje
Mysterious
Sterre
12 plaatsers

Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 20:01

Ik heb de laatste tijd weer veel te vaak migraine (meerdere keren per maand intussen). Het is altijd wel weer snel voorbij, maar het is zo heftig qua pijn en uitvalsverschijnselen. Ik ben steeds bang een aanval te krijgen als ik alleen ben met de kinderen. Dan kan ik dus helemaal niks. En gisteren kreeg ik een aanval toen ik bij een klant aan het werk was (projectmanagement..) en moest ik dus naar huis gebracht worden Neutral.

Welke triptanen gebruiken jullie, en werken ze voor je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Sterre di 23 okt 2012 - 20:08

Aww wat kut! Ik ben er bekend mee, al gaat het de laatste tijd bij mij gelukkig een heel klein beetje beter. Maar 1 a 2 aanvallen per maand heb ik ook nog steeds.

Ik gebruik Maxalt smelt. Die tabletten leg je op je tong en dan smelten ze, ze worden daardoor ook snel opgenomen. Ze werken bij mij niet altijd, maar bijvoorbeeld afgelopen zaterdag was het echt binnen een kwartier voorbij nadat ik een tablet had genomen, zo fijn!

Ik zou zeker even naar de dokter gaan om je wat voor te laten schrijven. Het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van uitproberen wat voor jou werkt.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 21:27

Ja, ik wist inderdaad dat jij er ook zo veel last van had! Maar er is wel wat verbetering dus? Heeft het te maken met de pil bij jou?

Ik ben zelf bang dat het komt door mijn Mirena, maar ik ben verder zo blij met dat ding dat ik hem niet zomaar kwijt wil. Maar dan betekent wel dat ik goede medicijnen moet hebben. Ik heb zometeen een afspraak bij de huisarts en ik had al wel wat tips gekregen van een collega die farmaceut is. Soms is het handig te horen wat voor anderen werkt en wat voor en nadelen zijn, vandaar mijn vraag.

Maar maxalt werkt bij jou dus niet altijd? Das wel balen; dat je er dan niet van op aan kunt. Daarentegen zijn de keren dat het wél werkt natuurlijk heerlijk.

Ik raak zelf altijd een beetje in paniek als ik een aanval krijg, omdat ik stiekem elke keer weer bang ben dat het deze keer geen migraine is maar een hersenbloeding. De symtomen zijn natuurlijk bijna hetzelfde. De laatste tijd word ik trouwens vooral boos. Ik vind het zo irritant steeds weer die onvoorspelbare aanvallen die je dag verpesten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Sterre di 23 okt 2012 - 21:39

Embarassed ik heb er inderdaad vaker over geklaagd op het forum, het heeft af en toe zo mijn leven beheerst.

In de zomer was ik het helemaal beu en heb ik een paar dingen veranderd; gestopt met de pil en betere afspraken gemaakt op mijn werk wat betreft thuis werken en wat flexibiliteit wanneer het niet gaat. Gelukkig merk ik dus echt verbetering. De aanval(len) die ik nog wel heb zijn wanneer ik ongesteld ben, dus het heeft bij mij toch wel (deels) met hormonen te maken terwijl ik dat eerst niet zo duidelijk zag.

Op mijn werk was het in het begin heel lastig. Volgens mij zijn we ongeveer tegelijk met een nieuwe baan begonnen, en dan wil je je vooral van je beste kant laten zien en migriane past daar gewoon niet bij. Dat gaf veel spanning, ik werd ook elke dag bang voor een aanval en was vaak boos op mezelf en mijn lichaam. Als de aanval echt doorzet en Maxalt niet helpt dan ben ik ook weleens bang hoor. Niet normaal wat een helse pijn en enge verschijnselen er dan kunnen optreden zo uit het niks. Ik moet ook altijd even mentaal bijkomen wanneer het weer is gebeurd.

Een triptaan moet je zo snel mogelijk nemen wanneer je een aanval voelt opkomen, dan is de kans het grootst dat het werkt. Soms negeer ik een opkomende aanval onbewust, en dan ben ik soms te laat en werkt het niet. Of het komt een dag later alsnog door en dan werkt een triptaan ook niet meer. Vervelend inderdaad dat het niet altijd doet wat ik wil, maar toch geeft het me rust om die dingen bij me te hebben.

Ik hoop dat je jezelf kunt geruststellen wanneer je weer zo'n erge aanval hebt dat het 'maar' migraine is, en dat je ook iets vindt wat voor je werkt. ROTkwaal is het.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Mysterious di 23 okt 2012 - 21:41

Ik heb sumatriptan, al slik ik nu niks ivm zwangerschap. Ik moet het nu doen met paracetamol zetpillen, een hel!

Ben je wel eens bij een neuroloog geweest? Misschien dat die wat meer voor je kan betekenen. ik heb wel eens medicijnen voor hoge bloeddruk gehad en voor epileptie, zou helpen tegen migraine, bij mij deed het dat niet maar wie weet. Het is ook al weer jaren geleden dat ik er geweest ben dus wellicht zijn er weer nieuwe medicijnen.

Succes! migraine is een hel
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  loesje di 23 okt 2012 - 22:24

ik heb imigran en dan de spuiten. ik herken het gevoel ik heb ook vaak aanvallen (vanaf mijn 12de, ben nu 30) en weet nooit wanneer ze komen. En ook ik kan dan niet meer fuctioneren en lig op bed. Ik heb ook bij de neuroloog gelopen en heb meedere medicijnen er tegen uitgeprobeerd maar imigran werkte nog het beste.....
Hoe kijkt je omgeving er tegen aan?
Hier denken ze ook vaak dat ik me aanstel Cry nou, ze moesten het zelf maar eens hebben dan piepen ze anders!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 22:33

Ik heb de maxalt smelttabletten met als Sterre, maar heb het idee dat mijn lichaam er inmiddels imuun voor is oid, want het helpt maar minimaal.. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Bruintje Beer di 23 okt 2012 - 22:52

Ik heb ook Maxalt smelttabletten. Soms werken ze en soms niet!!

Ik had soms weleens 6 dagen achterelkaar last van alleen maar aanvallen van migraine. En dan alleen maar Aura's uitvalsverschijselen en hoofdpijn vreselijk. Nu ik in de ziektewet zit(andere reden) is mijn migraine stukken minder. Ik gebruik ook geen pil ofzo omdat het bij mij mijn migraine versterkt.

Ik ben dan ook bang als ik over een tijd weer hele dagen ga werken dat het ik het weer met regelmaat migraine hebt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Linda di 23 okt 2012 - 23:09

Mijn man heeft de spuiten van imigran. Bij hem werkt dat erg goed. Als hij een spuit neemt, even 5 minuutjes gaat zitten, dan voelt hij zich daarna al stukken beter.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Floor di 23 okt 2012 - 23:19

Ik gebruik imigran tabletten en vaak in combinatie met diclofenac zetpillen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Gast di 23 okt 2012 - 23:20

Bij mij is het juist vooral tijdens mijn ongesteldheid, als ik de pil dus niet doorslik, dan krijg ik standaard migraine. Maar ik ben een aantal jaren terug met de pil gestopt, om die reden, maar dan had ik het bij elke ongesteldheid, en dat is echt verschrikkelijk om te weten wanneer je het gaat krijgen Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Carra di 23 okt 2012 - 23:49

Ik ben ook om die reden met de pil gestopt. Dat is in ieder geval één aanval in de maand minder. Nu heb ik ook nog wel aanvallen ik ongesteld ben, maar niet per se elke maand.

Ik gebruik gewone Maxalt tabletten en als ik direct daarna ga slapen werkt het perfect. Ik voel mezelf dan echt wegzakken. Ik probeer ook soms een half tablet omdat ik als de dood ben dat ik immuum wordt. Een halve werkt wel minder snel, maar heeft nog steeds effect.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Gast wo 24 okt 2012 - 3:36

Ik heb een pil die ik moet innemen als ik de aanval voel aankomen. Het leuke is; Ik voel dat dus helemaal niet. Neuroloog zegt dat ik dat dan maar moet oefenen.. silent
Ik heb nu 10 dagen achtereen migraine-achtige hoofdpijn gehad. Heb toen Oostenrijkse ibuprofen geslikt, daar zit extra natrium in. Dat maakte het iets dragelijker. Vanmorgen ben ik ondanks de hoofdpijn wel gaan sporten en daarna is het wel opgeknapt, gelukkig!

Diclofenac is trouwens ook wel lekker, lig ik zo van onder zeil. Jammer dat ik er ook zo misselijk van word.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  ixis wo 24 okt 2012 - 4:31

Ik heb 1,5 week geleden voor het eerst maxalt gebruikt. De zeer hevige hoofdpijn werd daarvan vrij snel minder zodat ik tenminste weer kon slapen. Wel was ik nog wat misselijk. Alleen, tot nu, dus 1,5 week later, heb ik continue een bonzende hoofdpijn gehad. Ik heb geen idee of dit een bijwerking van Maxalt is of dat dit ervan losstaat, maar vind dit toch wel vervelend.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  smurfie wo 24 okt 2012 - 4:34

Ik heb ook veel migrane gehad. Toen ik stopte met de pil is het flink afgenomen. Ik gebruikte altijd maxalt smelt tabletten maar die werkte niet altijd even goed, heb het toen aangegeven bij de huisarts en kreeg toen naramig (heet nu naratriptan) en dat werkt prima bij mij. nu een uurtje merk ik al verbetering. Moet alleen wel even heel rustig aan doen. Dus als ik op mijn werk een aanval krijg ga ik even in de slaapkamer zitten oid.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Gast wo 24 okt 2012 - 7:42

Minneke schreef:Ik heb de laatste tijd weer veel te vaak migraine (meerdere keren per maand intussen). Het is altijd wel weer snel voorbij, maar het is zo heftig qua pijn en uitvalsverschijnselen. Ik ben steeds bang een aanval te krijgen als ik alleen ben met de kinderen. Dan kan ik dus helemaal niks. En gisteren kreeg ik een aanval toen ik bij een klant aan het werk was (projectmanagement..) en moest ik dus naar huis gebracht worden Neutral.

Welke triptanen gebruiken jullie, en werken ze voor je?

O, je maakt me erg nieuwsgierig waar je projectmanagement in opdracht uitvoert Laughing...

Maar ik heb ook veel migraine gehad, wat zowel hormoon gerelateerd als blokkade gerelateerd is. Ik ben gestopt met de pil en laat als mijn nek, schouders en rug weer vastzitten dit bij een manueel therapeut kraken en vaak kan ik er dan weer even tegenaan. Tevens heb ik ook de Maxalt tabletten. Ik voel het overigens wel opkomen, ik kijk zwaarder uit mijn ogen en voel dat ik moeite heb met licht, vaak kan ik een echte aanval dan met Ibuprofen 800 wel voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Chocolate Cookie wo 24 okt 2012 - 9:39

Ik gebruik het liefst de neusspray imigran 10mg, maar heb ook pilletjes (alleen daar weet ik de naam niet van). Die neusspray moet in een half uur verschil maken, anders kun je het wel schudden. Tot nog toe heeft ie áltijd geholpen.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Zonnetje vr 26 okt 2012 - 4:51

Ik heb af en toe migraine. Ik heb Maxalt smelttabletten gehad, maar die hielpen bij mij juist niet. Nu heb ik Imigran oplospoeders en deze helpen redelijk. Ik heb hierdoor een stuk minder pijn en ik hoef niet over te geven (normaal gesproken wel).
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 6:45

Volgens mij heb ik ook Imigran, maar dan de pil variant. (Het ligt bij mijn vriend thuis, dus weet het niet precies) Mijn vriend heeft daarentegen zetpillen, die werken bij hem erg goed. Hij is ook altijd erg goed ziek van de migraine.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  PapillonRose za 27 okt 2012 - 9:04

Ik had Zolmitriptan. Heb het maar een paar keer gebruikt, en toen deed het weinig. Wel voelde ik me er beroerd door (draaierig, onrustig als in moeten bewegen terwijl je juist wil liggen vanwege migraine) dus ik heb ze niet meer genomen. Heb verder verschillende medicijnen gehad die preventief werken (dus elke dag innemen), met wisselend succes. Soms werkte het gewoon niet, soms wel maar dan waren de bijwerkingen ook fors. Ik was het laatst echt zat met al die pillen, dus met alles gestopt, inclusief anticonceptiepil.

Het nadeel is nu wel dat ik het niet kan voorkomen, omdat ik niks preventiefs meer slik. Als ik nu een aanval heb dan neem ik zo snel mogelijk een ibuprofen en zo nodig binnen 2 uur nog 2 paracetamol. Daarbij op bed gaan liggen en dan zakt het in de meeste gevallen wel af. Heb ik echt pech en zakt het niet, dan kan ik inderdaad ook weinig anders dan op bed liggen. Als dat overdag gebeurt en het is te erg, dan moet ik iemand bellen om op A. te passen.

Ik ben nu even medicijnenmoe en het gaat wonderbaarlijk genoeg vrij goed (heb ongeveer 2x per maand een aanval, dat was een paar jaar geleden 2x per week gemiddeld). Ik kijk het nu even zo aan, en anders ga ik toch maar naar de neuroloog terug en weer opnieuw aan de medicijnen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke triptaan bij migraine? Empty Re: Welke triptaan bij migraine?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum