Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en migraine

+4
PapillonRose
loesje
Fiebje
Floor
8 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Zwanger en migraine

Bericht  Floor di 3 mei 2011 - 19:34

Zijn er hier ook dames die zeer veel aanvallen/zeer zware aanvallen van migraine hebben (gehad) tijdens de zwangerschap?

Hoe gaan jullie hier mee om, kunnen jullie dan nog iets (ben je nog in staat te functioneren) en gebruik je iets van medicatie tegen de aanvallen (op voorhand of tijdens een aanval)?

Ik wordt echt gestoord van de hoeveelheid aanvallen die ik heb en de zwaarte ervan. Daarbij mag ik mijn normale medicatie niet gebruiken omdat ik zwanger ben maar ik heb ook geen alternatief gekregen. Ik zie het vandaag echt even helemaal niet meer zitten, ben weer zo ontzettend ziek van de migraine (echt als dit de hele zwangerschap zo door gaat heb ik geen idee hoe ik het vol moet houden Sad )
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  Fiebje di 3 mei 2011 - 19:49

Hoi floor, wat vervelend. Ik heb tot ongeveer 16/17 weken hoofdpijn/migraine gehad. Kon m'n normale medicijnen ook niet innemen. Nam als het echt onhoudbaar werd paracetamol in. Verder genoeg rusten, douchen,voetenbad en dat soort dingen. Dokter zei dat het door de hormoonschommeling kwam. En als je daar gevoelig voor bent dus erg veel last van kan hebben. Sterkte meis!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  loesje di 3 mei 2011 - 20:16

wat vervelend ik heb het ook tijdens mijn zwangerschap gehad en mocht ook geen medicatie wat ik dan deed is in bed gaan liggen met een kruik op mijn hoofd en alles donker maken met een glas ranja naast me en verder hoefde ik de hele dag niks meer te eten. dat hielp dan een beetje maar het was vooral wachten totd at de aanval voorbij was. dat was meestal nadat ik had overgeven.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  Gast di 3 mei 2011 - 20:25

De eerste 12 weken heb ik ook flink last gehad van hoofdpijn waaronder het 2 heftige migaine aanvallen waren. Toen de 12 weken eenmaal voorbij waren had ik nauwlijks hoofdpijn. Ook niet door de weersverandering wat ik normaal altijd erg vind omdat ik dan iedere dag wel hoofdpijn heb. Het ging tot de 35 weken goed en toen heb ik nog een keer 2 aanvallen gehad. Het enige wat je dan dus mag hebben is paracetamol maar die werken bij een hevige aanval bij mij niet. Toch genomen en maar op bed gaan liggen en na een paar uurtjes was het weer over.

Wel hoopte ik dat ik direct na de bevalling geen migraine zou krijgen. Helaas heb ik dit wel gehad en wel 1,5 week lang ! De eerste 1,5 week van onze zoon heb ik dus niet mee gemaakt. Ik heb 7 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat is 24 uur per dag zware migraine had en dat dus 1,5 week lang. Ik kon alleen maar liggen, ik at en dronk bijna niks en elk geluidje deed zeer aan m'n hoofd. Ik kreeg vocht toe gediend en ik had een catheter zodat ik niet uit bed hoefde Dit is echt een van de ergste periode's uit m'n leven kan ik wel zeggen en ik ben er nog steeds niet overheen. Ik kan je 1 tip geven. Als je bevallen bent beweeg je bovenlichaam goed ook al lig je in bed. Ik heb schijnbaar de eerste nacht te krampachtig gelegen en door nog wat andere dingen zoals m'n heftige bevalling zelf zijn mijn spieren in mijn nek en rug vast gaan zitten en die hebben de migaine veroorzaakt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  PapillonRose di 3 mei 2011 - 21:08

Hier ook iemand met migraine. Voor de zwangerschap had ik ook medicatie en die moest ik elke dag nemen zodat aanvallen zoveel mogelijk voorkomen zouden worden. Tijdens de zwangerschap mocht ik dit echter niet gebruiken, teveel risico.

Dus ik nam geen medicatie en hoopte dat het met de migraine mee zou vallen, je leest weleens dat mensen met migraine er tijdens de zwangerschap veel minder last van hebben.
Helaas, niet dus in mijn geval. Ik heb het in het begin zoveel mogelijk aangekeken omdat ik het liefste helemaal niets in wilde nemen. Op een gegeven moment was dat niet meer vol te houden en ben ik begonnen met paracetamol (naast wat ik al deed tijdens een aanval: rust nemen / in bed liggen in het donker). Dit hielp helaas niet om de aanval te verminderen (deed het normaal ook al niet hoor).

Uiteindelijk had ik een periode zo vaak migraine dat ik aan de gyn en neuroloog heb gevraagd of ik er toch niet iets voor kon krijgen, of er niet iets bestond wat je mocht nemen tijdens de zwangerschap. Toen heb ik tramadol gekregen, dat schijnt te kunnen als je het matig neemt en alleen bij een aanval. Dat heb ik een paar keer geprobeerd. Het hielp redelijk, maar ik voelde me daar flink suf van.

Voor mijn gevoel vond ik dat niet fijn en ik besloot weer niets te nemen. Niet fijn, maar ik was toch thuis dus kon gelukkig veel rust nemen. Totdat ik de tip kreeg van iemand om panadol plus te nemen (zit dacht ik paracetamol + coffeïne in). Eerst aan de gyn gevraagd of dat wel mocht, en dat was gelukkig zo. Gek genoeg hielp dat best goed vergeleken met de rest! Als ik een aanval had dan probeerde ik het voortaan eerst zonder en als het echt te erg werd nam ik dat in en ging een uurtje slapen. Meestal zakte het dan aardig af.

Dus misschien is dat wat voor je? Tramadol kan je voorgeschreven krijgen van de gyn als het nodig is, misschien dat jij de bijwerking sufheid niet hebt.. Maar om te beginnen zou ik panadol plus proberen, gek genoeg werkte zoiets simpels nog het beste bij mij. Wel altijd even overleggen erover met de HA / VK / gyn, want het kan natuurlijk per situatie verschillen wat ze adviseren. Succes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  Smaragdje di 3 mei 2011 - 22:32

Heb hier ook last gehad van migraine tijdens mijn zwangerschap. Had het vooral in het begin en op het einde van mijn zwangerschap. Normaal gesproken had ik ook pillen speciaal voor migraine en ook nog daarbij paracetamol met codeïne. Deze mocht ik beide niet tijdens mijn zwangerschap en helaas nu nog niet i.v.m. borstvoeding.
Zo gauw als ik hoofdpijn kreeg nam ik twee paracetamol in, in de hoop dat het niet heel erg zou worden. Als ik de kans kreeg ging ik dan altijd even een uurtje slapen met een coldpack, of hoe je dat ook schrijft. Dit hielp soms wel en soms niet.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  Floor wo 4 mei 2011 - 0:20

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zie het soms gewoon niet meer zitten, dan zit ik alleen maar huilend onder de douche. Ik ga nu maar paracetamol pakken en naar bed met coldpak op m'n hoofd, in de hoop dat deze aanval stopt (hij duurt nu al vanaf gisterochtend 9 uur..)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  Pien wo 4 mei 2011 - 1:02

ik mag zo hard in mn handjes knijpen dat ik sinds ik zwanger ben geen migraine meer heb gehad! hoop dat dat zo blijft... bij mij ging het altijd gepaard met mn menstruatie, ben dus heel bang om straks weer ongesteld te moeten worden!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  knets wo 4 mei 2011 - 3:24

Ik heb wel eens gelezen dat als je migraine op voelt komen dat je dan veel appelsap moet drinken.. Dan blijft de heftige aanval weg... Weet niet of het werkt, (ik heb zelf niet zoveel migraine meer gelukkig) Maar dit kun je allicht proberen..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  Annie24 wo 4 mei 2011 - 6:20

Ik heb de hele zwangerschap juist geen last gehad van migraine, maar des te erger tijdens mijn bevalling. Om 12 uur kwam ik uit het niets in een weeenstorm terecht en om 12.30 uur kwam de migraine op. Deze is niet meer weggegaan tot ik mocht persen. Het leek wel alsof alles weer even helder werd omdat mijn lichaam wist dat het kindje eruit moest en de migraine daarbij niet handig was. Ik heb dus van 12.30 uur tm 18.20 uur (toen mocht ik gaan persen) totaal niets mee gekregen van mijn bevalling. Mijn vriend zei achteraf dat het zó lang duurde die paar uurtjes, maar ik was zo buiten westen en totaal niet aanspreekbaar dat alles voor mijn gevoel maar 1 uurtje heeft geduurd Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  Floor wo 4 mei 2011 - 6:32

@pien, helaas heeft het bij mij niks met menstruatie te maken, voordat ik zwanger was had ik altijd al zo'n 5 zware aanvallen per week. Ik heb het al heel m'n leven, ik weet niet beter, maar toch nu ik zwanger ben vind ik het vreselijk zwaar. Vooraf hebben mijn man en ik dit ook besproken want ik ben echt een monster als ik een aanval heb, en nu ik geen medicatie mag wordt het natuurlijk alleen maar erger, aanvallen duren 'eeuwen' en zodra de ene aanval weg is begint soms een paar uur later de volgende al.

@knets, dat heb ik nog nooit gehoord, ik drink al een paar jaar voornamelijk, appelsap en thee. Toen ik net zwanger was luste ik geen appelsap meer, maar sinds vorige week weer wel, dus dan zal ik dat ook maar uitproberen, kan geen kwaad.

@annie, dat is ook erg, helemaal niks van de bevalling mee krijgen. Ik zie het bij mij nog wel gebeuren dat ik dat ook krijg. Ik heb mijn halve bruiloft 'gemist' omdat ik een aanval had, ik was wel aanspreekbaar en aanwezig op de bruiloft maar echt bewust was het niet. Hoe gaat het nu met jouw migraine? is het nu weer gewoon terug gekomen of weg gebleven?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  Annie24 wo 4 mei 2011 - 6:56

Floor schreef:@annie, dat is ook erg, helemaal niks van de bevalling mee krijgen. Ik zie het bij mij nog wel gebeuren dat ik dat ook krijg. Ik heb mijn halve bruiloft 'gemist' omdat ik een aanval had, ik was wel aanspreekbaar en aanwezig op de bruiloft maar echt bewust was het niet. Hoe gaat het nu met jouw migraine? is het nu weer gewoon terug gekomen of weg gebleven?

Mijn vriend zei ook dat ik wel reageerde als me iets gevraagd werd, maar als ze bij wijze van mijn pincode hadden gevraagd had ik die ook nog gegeven angel Mijn vriend herkende de migraine gelukkig, want de artsen dachten volgens mij dat ik er niet meer uit zou komen Rolling Eyes

Vervelend dat je het met je bruiloft ook had (ook écht iets voor mij om het op zo'n moment te hebben) Misschien is het handig het ook bij de vk aan te geven.

Gelukkig heb ik na de bevalling maar 1x migraine gehad. Dat was de 1e avond dat ik alleen thuis was met de kleine, die toen 5 dagen was, omdat mijn vriend moest werken 's avonds. Hij blééf maar huilen en daar werd ik blijkbaar zo gespannen van dat ik prompt weer een aanval kreeg.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en migraine Empty Re: Zwanger en migraine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum