Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Migraine

+20
sarah
Flip Fluitketel
PapillonRose
Antibes
Koffieleut
Bruintje Beer
Summerlovin
Linnie1985
Esperanza
May
Schaapke
jena
Leine
smurfie
loesje
Mysterious
Lindsya
Floor
Niene
Bay
24 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Migraine Empty Migraine

Bericht  Bay di 17 apr 2012 - 22:13

Wie van jullie heeft ook migraine en wat doe je dan? Welke medicijnen werken bij jou het beste?

Ik heb deze week alweer 3 dagen migraine. Aangezien ik vorige week al ziek ben geweest moet ik wel naar mn werk. Dus zit ik flink aan de pillen en is het redelijk dragelijk. Maar toch het liefst zou ik lekker op bed liggen.

Het meeste baat heb ik bij Ritatriptan
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Niene di 17 apr 2012 - 22:15

Hier ook migraine... Heb nu bijna anderhalve week klachten gehad,waarvan 4 dagen helemaal niks kunnen.
Nog geen medicijnen,omdat er volop onderzoeken worden gedaan,dus hier gebruik ik gewoon ouderwetse aspirine en ibuprofen van de huisarts,alle gordijnen dicht,geluid uit en slapen maar. Moet 9 vd 10x heel erg overgeven en daarmee is vaak het ergste dan weg.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Floor di 17 apr 2012 - 22:23

Ik gebruik Imigran tabletten gecombineerd met diclofenac zetpillen en nog een andere zetpil tegen de misselijkheid.
Sinds een maand gebruik ik preventief medicatie maar ik weet nog niet of dit goed werkt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Lindsya di 17 apr 2012 - 22:25

Ik heb ook migraine. Ik gebruik Maxalt smelt tabletten, voor geschreven door de huisarts. Als ik voel dat ik een aanval krijg neem ik er eentje in.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Mysterious di 17 apr 2012 - 22:29

Ik gebruik ook imigran. Heb een tijd ook iedere dag medicijnen geslikt ( preventief) bij mij hielp het uiteindelijk niet echt. Echte tips heb ik niet voor je helaas...
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  loesje di 17 apr 2012 - 22:35

Mysterious schreef:Ik gebruik imigran spuiten. Heb een tijd ook iedere dag medicijnen geslikt ( preventief) bij mij hielp het uiteindelijk niet echt.

+1
maar op het moment mag ik helemaal niks vanwege dat ik zwanger ben en sta dan wel eens heel lang onder een hete douche (dat doet je bloedvaten wat verwijderen waardoor je de pijn even niet voeld). en verder ga ik liggen in een donkere kamer met een emmer naast me voor als ik moet overgeven.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Lindsya wo 18 apr 2012 - 4:56

Mysterious schreef:Ik gebruik ook imigran. Heb een tijd ook iedere dag medicijnen geslikt ( preventief) bij mij hielp het uiteindelijk niet echt. Echte tips heb ik niet voor je helaas...

Ik gebruikte ook elke dag bloedverdunners voor de migraine dat hielp echt heel goed bij mij want ik had minstens 2 keer per week een migraine aanval maar die mag ik nu niet slikken omdat ik zwanger wil worden.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  smurfie wo 18 apr 2012 - 5:24

ik had eerst de maxalt smelt tabletten maar die werkte niet lang genoeg door waardoor de pijn weer teru kwam.

Heb nu naramig en dat werkt goed, moet wel zeggen dat mijn migrane heel erg is afgenomen sinds ik met de pil gestopt ben.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Leine wo 18 apr 2012 - 5:27

Ik heb ook last van migraine. Meestal zo'n twee keer per week. Ik slik nu propanolol ter voorkoming, maar merk nog niet echt verschil. Verder heb ik maxalt smelttablet voor als ik een aanval krijg. Ik heb eerst de rizatriptan(?) van bluefish gehad maar daar werd ik heel naar van.
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  jena wo 18 apr 2012 - 6:52

Met migraine naar je werk?? Ik wist niet dat dat kon.
Ik bedoel absoluut niet dat ik je niet geloof hoor, maar als ik migraine heb lig ik in bed onder een deken (tegen het licht) met een emmertje naast me en kan ik me niet bewegen tot het over is. Ik zie niets meer en praat heel verward. Beetje dom misschien, maar ik dacht dat dat migraine was. Blijkbaar bestaan er meerdere 'vormen'.

Wel rot voor je dat je al zo lang hoofdpijn hebt. Als het echt niet gaat moet je naar huis gaan hoor. Ziek is ziek!
Verder helaas geen tips...
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Schaapke wo 18 apr 2012 - 6:56

Lindsya schreef:
Mysterious schreef:Ik gebruik ook imigran. Heb een tijd ook iedere dag medicijnen geslikt ( preventief) bij mij hielp het uiteindelijk niet echt. Echte tips heb ik niet voor je helaas...

Ik gebruikte ook elke dag bloedverdunners voor de migraine dat hielp echt heel goed bij mij want ik had minstens 2 keer per week een migraine aanval maar die mag ik nu niet slikken omdat ik zwanger wil worden.

Ook ik heb migraine. Heb het nu alleen al een tijd niet meer gehad, gelukkig.
Ik slik er geen medicijnen bij of voor, omdat dit niet helpt bij mij. Meestal ben ik een dag of twee uit de running. De eerste dag ziek, ziek, ziek. Dan lig ik in bed met alles zo donker mogelijk en een emmer naast mij bed voor het spugen. Zodra ik helemaal 'leeg' gespuugd ben, is de misselijkheid ook helemaal over.

@Lindsya: welke bloedverdunners slikte je? Sommige mag je namelijk wel slikken als je zwanger wilt worden of zwanger bent.

@ TO: Slik je de pil? En heb je bij je migraine ook last van lichtflitsen, zogenoemde aura's?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  May wo 18 apr 2012 - 7:11

jena schreef:Met migraine naar je werk?? Ik wist niet dat dat kon.
Ik bedoel absoluut niet dat ik je niet geloof hoor, maar als ik migraine heb lig ik in bed onder een deken (tegen het licht) met een emmertje naast me en kan ik me niet bewegen tot het over is. Ik zie niets meer en praat heel verward. Beetje dom misschien, maar ik dacht dat dat migraine was. Blijkbaar bestaan er meerdere 'vormen'.

Wel rot voor je dat je al zo lang hoofdpijn hebt. Als het echt niet gaat moet je naar huis gaan hoor. Ziek is ziek!
Verder helaas geen tips...

Er zijn meer als 100 verschillende vormen van migraine volgens mijn neuroloog. Ik heb ook migraine maar ik heb dan geen standaard migraine met gigantische hoofdpijn, misselijk, geen licht/geluid verdragen, ik heb dan een pijnlijke stekende pijn achter mijn oog en mijn rechterarm of been valt even uit voor ongeveer 2 minuten, en dan komt het langzaam weer terug, hou nog wel uren lang tintelingen en ben heel moe daarna.
Maar ook dat valt onder migraine.

TO: Wat vervelend voor je, maar ziek is ziek hoor! Ik heb er verder geen medicatie voor, maar heb er ook niet zo heel veel last van, heb gemiddeld 8 tot 10 aanvallen per jaar, en bij mij is het maar een dagje en ik kan dan ook wel gewoon functioneren. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Bay wo 18 apr 2012 - 7:18

jena schreef:Met migraine naar je werk?? Ik wist niet dat dat kon.
Ik bedoel absoluut niet dat ik je niet geloof hoor, maar als ik migraine heb lig ik in bed onder een deken (tegen het licht) met een emmertje naast me en kan ik me niet bewegen tot het over is. Ik zie niets meer en praat heel verward. Beetje dom misschien, maar ik dacht dat dat migraine was. Blijkbaar bestaan er meerdere 'vormen'.

Wel rot voor je dat je al zo lang hoofdpijn hebt. Als het echt niet gaat moet je naar huis gaan hoor. Ziek is ziek!
Verder helaas geen tips...

Als ik mij volstop met pillen dan is het dragelijk en te vergelijken met hevige hoofdpijn. Als ik altijd moet toegeven wanneer ik hoofdpijn / migraine heb dan zou ik niet meer kunnen functioneren en werken. Dat lijkt mij echt afschuwelijk. Het verward praten heb ik ook voor en tijdens een aanval. Van migraine zijn zeker verschillende vormen. Het L.UM.C doet nu ook een onderzoek naar migraine, erfelijkheid en verschillende vormen hiervan. Ik ben proefpersoon.

Vanmiddag ben ik ook naar huis gegaan. Wat geslapen en gelukkig voel ik mij iets beter nu.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Esperanza wo 18 apr 2012 - 7:18

Je hebt inderdaad verschillende soorten migraine. Ik heb er zelf gelukkig niet zo vaak last van, maar als ik het heb kan ik ook vrij weinig beginnen, het enige wat dan helpt is op bed gaan liggen en hopen dat ik heel veel slaap.

Ik heb trouwens ook wel vaak last van oogmigraine (ik wist eerst niet dat dat bestond) ik krijg dan meestal bij 1 oog vlekken of lichtflitsen en ik voel een soort druk achter m'n oog. Als dat weer over is heb ik meestal een doffe hoofdpijn, maar die is dan niet zo erg dat ik niet meer kan werken. Wel houdt deze hoofdpijn 1 of 2 dagen aan.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Esperanza wo 18 apr 2012 - 7:19

Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt Zilver! Hopelijk heb je iets aan die onderzoeken.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Linnie1985 wo 18 apr 2012 - 7:21

Ik heb ook migraine. Ik heb de Imigran. Ik had gisteren ook heel erg hoofdpijn, maar omdat we bezig zijn zwanger te raken durf ik ze niet te nemen, dus neem ik liever even paracetamol en dat hielp gelukkig ook smile (wel na 3 paracetamol).
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Summerlovin wo 18 apr 2012 - 7:21

Af en toe heb ik last van migraine. Er is geen pijl op te trekken wanneer het bij mij komt. Soms maanden niet en dan weer een paar keer achter elkaar.
Ik gebruik imigran neusspray, wat een geweldig spul is dat! Ik val na het gebruikt te hebben met ongeveer een half uur in slaap ( migraine aanvallen putten me uit, en als ik die neusspray niet gebruik val ik niet in slaap van de pijn) en als ik wakker word is het weg:D .

Paar weken terug had ik een verjaardag, voelde ik ook de migraine opkomen. Ik nam de neusspray maar kon dus niet gaan slapen. Met een half uur was het heel erg afgezakt en ben ik naar de verjaardag gegaan. Het ging prima, ging alleen niet al te laat naar huis.

Het enige wat ik absoluut niet kan als ik migraine heb is lezen, achter de computer zitten en tv kijken. Verder kan ik wel tegen licht.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Bay wo 18 apr 2012 - 7:22

[quote="Schaapke"]
Lindsya schreef:
Mysterious schreef:Ik gebruik ook imigran. Heb een tijd ook iedere dag medicijnen geslikt ( preventief) bij mij hielp het uiteindelijk niet echt. Echte tips heb ik niet voor je helaas...

Ik gebruikte ook elke dag bloedverdunners voor de migraine dat hielp echt heel goed bij mij want ik had minstens 2 keer per week een migraine aanval maar die mag ik nu niet slikken omdat ik zwanger wil worden.

Ook ik heb migraine. Heb het nu alleen al een tijd niet meer gehad, gelukkig.
Ik slik er geen medicijnen bij of voor, omdat dit niet helpt bij mij. Meestal ben ik een dag of twee uit de running. De eerste dag ziek, ziek, ziek. Dan lig ik in bed met alles zo donker mogelijk en een emmer naast mij bed voor het spugen. Zodra ik helemaal 'leeg' gespuugd ben, is de misselijkheid ook helemaal over.

@Lindsya: welke bloedverdunners slikte je? Sommige mag je namelijk wel slikken als je zwanger wilt worden of zwanger bent.

@ TO: Slik je de pil? En heb je bij je migraine ook last van lichtflitsen, zogenoemde aura's?[/quote]

Ik slik idd de pil. Ik ben een hele tijd gestopt maar heb geen verschil gemerkt in het aantal migraine aanvallen / hoofdpijn. Ben ook al een lichtere pil gaan slikken om te kijken of het verschil zou maken. Vanaf mijn kleutertijd heb ik al hevige hoofdpijn en migraine. Ik zie geen lichtflitsen of aura's. Wel heb ik spraakproblemen. Warrige zinnen en niet op woorden kunnen komen. Het laatste jaar ook steeds vaker doof gevoel in mijn gezicht. Nu ook weer het gevoel alsof mijn gezicht heel erg opgeblazen is.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Bay wo 18 apr 2012 - 7:25

Esperanza schreef:Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt Zilver! Hopelijk heb je iets aan die onderzoeken.

Oogmigraine nog nooit van gehoord. Lijkt mij ook zeer vervelend!

Krijg helaas geen persoonlijke uitslagen van die onderzoeken. Ik werk mee aan een algemeen onderzoek om migraine beter in kaart te kunnen brengen.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Esperanza wo 18 apr 2012 - 7:32

Oh dat is wel jammer Zilver, maar het is wel voor een goed doel!

Ja het is soms wel een beetje vervelend, zeker als ik op m'n werk zit. Ik zit veel achter de computer en ik kan dan niet goed meer lezen. Gelukkig duurt het niet heel lang, en is de hoofdpijn daarna ook niet super erg. Soms krijg ik daarna wel 'echte' migraine, maar dat is gelukkig maar heel weinig.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Bruintje Beer wo 18 apr 2012 - 7:51

Hier ook last van veel last van mirgraine. Had er nooit zolang last van meestal maar 1 dag en had ik er geen medicatie voor. Maar sinds ik in januarie 6 dagen lang contiune aanvallen had naar huisarts gegaan. Moest direct met de pil stoppen was ik net weer 2 weken meebegonnen na mijn zwangerschappen om te kijken of de pil mijn migraine het verergerd had maar heb het verleden week weer 3x in een week gehad dus w.s. is het niet van de pil. Die ga ik volgende maand wijd eer proberen en hoop dat ik het niet krijg maar vrees het ergste. Maar goed w.s. is het ook niet van de pil.

Ik gebruik nu de Maxalt smeltabletten maar die helpen niet altijd jammergenoeg.

Ik heb ook last van oogmigraine en de hoofdpijnmigraine! Echt superirritant!!!

Verder ga ik gelijk naar bed als het kan ivm werk en de kinderen en maak ik alles donker.

Bij is het echt de lichtflitsen, de gevoelloosheid in mijn gezicht en handen enz, erge hoofdpijn, spraak wordt moeilijker. Braakgevoel, geen stemmen kunnen verdragen. Ben er nu dus vaak wel meer dan 2 dagen zoet mee!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Koffieleut wo 18 apr 2012 - 8:35

Hier nog iemand met migraine. Ik krijg eerst last van vlekken voor mijn ogen, daarna vaak uitvalsverschijnselen aan 1 kant van mijn lichaam en daarna komt de hoofdpijn. Ik moet ook echt gaan liggen in een donkere kamer met een emmer naast me. Normaal duurt een aanval een paar uurtjes tot een dag, maar een tijdje geleden heb ik een aanval gehad die 3 dagen duurde. Ik ben sinds januari vorig jaar met de pil gestopt en sindsdien heb ik 2 aanvallen gehad, 1 van een paar uurtjes en dus die van 3 dagen. Ik heb verschillende medicatie gebruikt maar niks helpt goed. Wel heb ik gemerkt dat stress en onregelmatig leven triggers zijn voor mij. Ik probeer me nu minder druk te maken om dingen en redelijk regelmatig te leven (zorgen voor genoeg slaap, op tijd eten en af en toe een dag helemaal niks doen).
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Antibes wo 18 apr 2012 - 8:40

Ik heb sumatriptan injecties. Werkt hier beter dan tabletten, hoewel ik die ook wel eens gebruik.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:40

Ik heb bijna elke dag hoofdpijn, wat soms resulteert in een aanval van één dag. Ik heb hiervoor almogran (?) voorgeschreven gekregen van het ziekenhuis waar ik nu loop vanwege de vele hoofdpijn. Die pillen werken bij erg goed, ik ben in no time in slaap.
Momenteel ben ik bezig met het aanvoelen van een aanval, maar dat is erg lastig als je elke dag hoofdpijn hebt en geen medicijnen mag slikken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 8:42

Ik heb alweer 11 jaar last van Migraine. Ben er ook een aantal keer voor naar het ziekenhuis geweest maar dat hielp allemaal niks. Zelf het "paardenmiddel" wat ze daar voorschreven hielp helemaal niks. Ik heb nog het meeste baat bij Saridon. Ik neem 1 tabletje als ik het voel aankomen. Bij een goeie aanval moet ik echt even een uurtje gaan liggen in een donkere rustige kamer met een koud washandje op m'n hoofd en na een uurtje is het meestal weg

M'n ergste aanval ooit was een aantal uur na de bevalling van onze zoon. Ik heb een week lang heftige migraine gehad en ik kon helemaal niks. Ik moest zelfs de catheter blijven houden omdat ik niet eens naar de wc kon lopen. Dit was echt een heftige/verdrietigste week van m'n leven. Ik dacht af en toe echt dat m'n hoofd uit elkaar spatte zo'n ontzettende pijn had ik en ik heb bijna alles gemist van de eerste week van onze zoon en dat vind ik nog het ergste van alles Sad


Laatst aangepast door Razz_ op wo 18 apr 2012 - 8:43; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum