Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Migraine

+3
M@niek
Krullebol
Lith
7 plaatsers

Ga naar beneden

Migraine Empty Migraine

Bericht  Lith wo 9 jan 2013 - 21:49

Hoe wist je dat je migraine had of hoe is het vastgesteld? Ik heb steeds vaker verschrikkelijke bonkende hoofdpijn met misselijkheid wat wel een paar dagen aanhoudt. Helaas zit het in de familie, vandaar dat ik hieraan denk. Gewone ibuprofen of iets dergelijks helpt voor geen meter. Gister kreeg ik er zelfs een raar kraakgeluid in mn oor bij.

Zijn er dingen waarvan je weet dat het een aanval bij je uitlokt? Zodat je ht kunt voorkomen?
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Krullebol wo 9 jan 2013 - 22:01

Vervelend dat je zulke hoofdpijn/migraine hebt. Wat ik hoor van mensen om mij heen is dat het bij iedereen verschillend is en begint. Vaak moeten ze ( van de dokter) in het begin een dagboekje bijhouden waarin je schrijft wat je doet op een dag en wanneer je dan hoofdpijn krijgt. Zo is het mogelijk hier meer inzicht in te krijgen. Dus een dagboekje bi houden kun je doen en dan een afspraak maken bij de dokter, want je hoeft echt niet met die hoofdpijnen te blijven lopen!
Sterkte!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Lith wo 9 jan 2013 - 22:13

Ik had ook al wat gelezen ja over een dagboek bijhouden. Vind ik ook wel lastig, want bij mij is het er eigenlijk zo ineens. Gister heb ik bijvoorbeeld op mn gemak even wat boodschappen gehaald en 's middags kwam het ineens opzetten. Ik ben gisteren wel vroeg opgestaan en had een wat kortere nacht. Wellicht dat t ook daardoor kwam. Van sommige dingen weet ik dat ik er hoofdpijn van krijg, dus dat probeer ik te voorkomen. Nou is hoofdpijn nog niet t ergste, maar het gaat gewoon niet weg. Pas na een paar dagen.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  M@niek wo 9 jan 2013 - 22:26

Als ik migraine krijg dan kan ik totaal niet meer functioneren. Het begint met het zien van wazige bubbels in mn linker ooghoek, alsmik dat zie dan weet ik dat ik een migraine aanval ga krijgen. Ik heb echt van alles geprobeerd. Migraine medicatie, aantal maanden een beta blokker. Nu ben ik een tijdje gestopt met de anti-conceptie en wonder boven wonder ben ik al zeer lange tijd aanvalsvrij! Onlangs ben ik ook geopereerd door de kno arts en heb nu ook veel minder hoofdpijn.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Lith wo 9 jan 2013 - 23:08

War fijn dat je al zo lang aanvalsvrij bent M@niek. Ik had ergens gelezen dat migraine ook samenhangt met hormonen, zal dan wel verklaarbaar zijn. Ik heb ook altijd erge hoofdpijn tijdens de menstruatie. Dacht eerst altijd dat t kwam van tampongebruik.

Heb jij een operatie gehad ivm migraine of was het voor iets anders waar je nu ook voordeel bij hebt van de hoofdpijn?
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  SnowWhite do 10 jan 2013 - 0:47

In het begin wist ik niet dat ik migraine had (begon toen ik een jaar of 17 was). Ik had bonkende hoofdpijn, het gevoel alsof ik een baksteen naar mijn hoofd gesmeten had gekregen.
Op een gegeven moment begon ik ook aura's te zien, zoals ze dat noemen. Het beeld aan mijn zijkanten valt weg en kan ook steeds minder licht verdragen. Soms gaat het gepaard met misselijkheid, maar dat heb ik pas een enkele keer gehad.
Door deze symptomen ben ik op internet gaan rondneuzen en naar de dokter gestapt met mijn klachten. Hij heeft toen medicijnen voorgeschreven die ik moet innemen op het moment dat ik het voel opkomen.

Als ik migraine heb kan ik overigens totaal niet meer functioneren, het gevoel alsof ik enorm aan het ijlen ben.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  litllejoy do 10 jan 2013 - 2:40

Ik heb lang migraine gehad (gelukkig de afgelopen 4 jaar niet, eigenlijk sinds dat ik van de gewone pil ben overgestapt naar de prikpil).

Ik had bonkende hoofdpijn met af en toe nog pijnlijkere steken doorheen. Inderdaad het gevoel van een baksteen tegen je hoofd krijgen (zoals SnowWhite zei). Verder was ik misselijk en had ik vaak een krakend geluid in m'n rechteroor. En ik kon geen licht verdragen.

Ik kon ook totaal niet meer functioneren. Moest in een donkere kamer op bed liggen met een koud washandje op m'n hoofd. Medicijnen hielpen bij mij niet.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Linnie1985 di 9 apr 2013 - 19:49

Ik heb ook bonkende hoofdpijn met nekpijn erbij, soms ook misselijkheid. Vanochtend wakker geworden met barstende hoofdpijn. Ik heb imigran van de dokter voorgeschreven gekregen, en die helpen gelukkig wel. Ow ja heel gek, maar koffie helpt ook bij mij. Ik baal wel dat ik moet werken, de vorige keer deed een van de coaches nogal moeilijk, aangezien er te veel uitgepakt moet werken. Dus tja migraine of niet, ik ga gewoon naar mijn werk...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  smurfie di 9 apr 2013 - 20:21

Ik heb ook migrane (al is het nu sinds in de pil niet meer slik wel minder) bij mij begint het ook met wazig zien, daarna kan ik niet meer uit mijn woorden komen en gaat mijn rechter hand, voet en wang tintelen (alsof ik verdoofd bij bij de tandarts) meestal volgt dan binnen een uur de hoofdpijn en dan pas kan ik medicijnen nemen omdat deze alleen werken tegen de pijn van te voren innemen heeft dan geen zin. Meestal is het dan met 1 à 2 uur over maar soms niet dan blijft het aanwezig en trekt het later pas weg.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine Empty Re: Migraine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum