Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Migraine deel 52426

+13
Floor
Lonely Goatherd
June
Luce
Caro
Bay
Carra
MADDIE
Sterre
Poubelle
Aimee
jena
Tiana
17 plaatsers

Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Migraine deel 52426

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 22:01

Gisteren, na een hectische werkweek, gingen we met z'n vieren lekker boodschappen doen en vakantie spullen kopen. Na 20 minuten kreeg ik ineens vlekken voor mijn ogen en kon ik niet goed meer zien. Migraine! Alles en iedereen meteen ingepakt en snel naar huis, medicijnen genomen en direct in bed gaan liggen.

Toen brak de hel echt los: ik heb liggen schreeuwen van de pijn, was na een paar uur totaal in paniek. Ik sloeg wartaal uit en heb mijn man liggen smeken om een dokter te bellen. De aanvak duurde en duurde maar. Ik heb minstens 12 keer over gegeven, de laatste tien keer alleen maar zuur en gal. De rechter kant van mijn leven ichaam deed niks meer. Ik was zo in paniek dat ik echt dacht dat ik dood ging en anders wel dood wilde, van pure ellende.

Van 12 tot 21 duurde de ellende, daarna heb ik een half waterijsje gegeten tegen de dorst en ben ik gaan slapen.  Nu heb ik een intense hoofdpijn, maar kan ik weer redelijk functioneren. Maar man...wat was ik bang :s. Ik raak altijd wel een beetje in paniek van een aanval maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. 

Morgen ga ik naar mijn huisarts voor betere medicijnen en een doorverwijzing naar een hoofdpijn of migraine poli . Heeft iemand daar ervaring mee? Of ervaring net zoveel paniek?  Ik wil dit echt nooit meer...al weet ik dat dit zejer vaker gaat gebeuren en die gedachte maakt me gek. Ik ben altijd zo relaxed en kan relativeren als de beste, maar nu ben ik echt een klein angsthaasje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Tiana za 15 jun 2013 - 22:05

Jeetje Minneke, dan had je wel een hele heftige aanval zeg. Sad Wat voor medicijnen slik je nu?
Ik heb Maxalt maar die mag ik momenteel niet in combinatie met antidepressiva. Die werkt bij mij meestal wel goed.

Ben je trouwens recent gewisseld van anticonceptie of zo? Ik toevallig wel en ik had ineens wekelijks heftige aanvallen, ben maar weer terug gegaan op mijn oude pil. Mijn oog is momenteel nog steeds rood van 2,5 week geleden, toen er een ader was gesprongen door de druk.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  jena za 15 jun 2013 - 22:10

Bah wat naar.
Helaas herken ik er wel iets van. Gelukkig heb ik maar 4 a 5 aanvallen per jaar, maar die verlopen ongeveer zoals jij beschrijft: kotsen, kotsen, kotsen, pijn die niet te beschrijven is, totaal geen licht kunnen verdragen, niet meer kunnen praten/ wartaal uitslaan, af en toe uitvalsverschijnselen.... ZO NAAR!
Ik ben de eerste paar keren (is in 2010 begonnen) ook volkomen in paniek geraakt, je kunt er alleen niets mee omdat je zo'n pijn hebt (ik raak wel vaker in paniek en wil 'het er dan uitlopen/ rennen', maar dat gaat dus niet met migraine). Inmiddels is de paniek iets minder. Ik kan redelijk rationeel denken dat de pijn over gaat en probeer me er doorheen 'te puffen'. Maar het is niet tof als je dat een uurtje of 6 moet doen, dat is 1 ding dat zeker is Sad.

Medicatie helpt niet zo best bij mij. Ik heb maxalt, maar het werkt niet top.

Succes bij de huisarts. Hoop dat er iets is dat je gaat helpen.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Aimee za 15 jun 2013 - 22:11

Deze aanvallen had ik ook tijdens mijn zwangerschap. Ik heb meerdere meren bij de huisarts en HAP gezeten, gewoon uit pure ellende. Zodra ik mijn zicht verloor en mijn hand ging slapen, wist ik dat het weer ging komen en begon ik meteen te huilen omdat ik wist dat dit weer uren ging duren.
Omdat ik zwanger was kon de neuroloog niets voor me betekenen. Hopelijk kunnen ze jou wel medicijnen geven die beter aanslaan! Ik heb laatst ook een topic geopend over het behandelen van migraine met alternatieven, misschien staat daar voor jou ook nog wat tusssen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Poubelle za 15 jun 2013 - 22:18

Jeetje Minneke wat klinkt dat heftig! En ook wel een beetje eng.
Welke medicijnen heb je nu?

Ik heb sinds ik m'n spiraaltje heb veel minder aanvallen. Wel heftiger dan eerst maar gelukkig veel minder frequent. Gisteravond had ik er ook weer een, ben meteen naar bed gegaan en heb nu een wattenhoofd en ben nog erg moe maar gelukkig niet meer zo'n hoofdpijn.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 22:54

Mijn man vertelde nog wat ik gisteren ijlde; 'ik noes blasje!'. En dat ik heel boos werd dat ik niet direct een spuugbak kreeg  Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Sterre za 15 jun 2013 - 23:08

Jezus Minneke, wat klote! Ik kan me goed voorstellen dat je er bang van werd. Ik heb een aantal keer ook erg heftige aanvallen gehad, dat ik letterlijk het uitschreeuwde en mijn dekbed kapot trok van de pijn. Op zo'n moment wil je echt even er niet meer zijn silent Ik bleef dan ook maar spugen inderdaad. Daarna had ik ook echt een klein trauma en moest ik het echt even verwerken. Waarom doet je lichaam dit je in godsnaam aan. 

Kan het bij jou toch niet aan je spiraaltje liggen? Is het een optie om die er uit te laten halen?

Omdat ik de laatste twee weken 6 (medium heftige) aanvallen heb gehad, heb ik ook eindelijk de stap genomen om me door te laten verwijzen naar een hoofdpijnpoli. Ik weet nog niet wanneer ik terecht kan, maar ik zal je op de hoogte houden.

Sterkte, ik hoop dat je je gauw weer helemaal beter voelt en er achter kan komen wat dit bij jou triggert.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  MADDIE za 15 jun 2013 - 23:20

Minneke wat ontzettend heftig zeg! Ik heb zelf geen ervaring. Wil je alleen even sterkte wensen. En ik hoop dat ze je goed kunnen helpen op die poli.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Carra za 15 jun 2013 - 23:49

Oh wat afschuwelijk Minneke. Wat eng.

Goed dat je je laat doorverwijzen. Hopelijk kan je samen met de poli de oorzaak vinden. Heb je zelf enig idee waar het vandaan komt? Heb je iets gegeten of gedronken dat migraine kan triggeren? Of hormonen?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Bay zo 16 jun 2013 - 0:17

Wat heftig Minneke. Die aanvallen zijn vreselijk en kan mij voorstellen dat je goed schrikt.
Ik hoop voor je dat de hoofdpijn snel wegtrekt of in ieder geval acceptabel wordt. Sterkte!

Helaas hier ook herkenbaarheid. Ik gebruik ook maxalt wat meestal wel helpt. Daarnaast slik ik de pil door om zo minimaal 2 aanvallen per maand te voorkomen en let ik erg op mijn voeding. Ik merk dat de inname van koolhydraten bij mij effect heeft. Ook ben ik pas bij een homeopaat geweest. Of dat effect heeft weet ik niet omdat dit vaak pas te zien is naar een langere termijn,

Ik ben begin dit jaar bij een neuroloog/hoofdpijn poli geweest. Volgens mij wonen wij in dezelfde regio en zou ik je mijn neurloog/ziekenhuis niet aanraden. Bij mij is het helaas flink tegen gevallen. Ik heb een keer een uitgebreid gesprek gehad met een neurloog i.o. vervolgens moest ik een hoofdpijn dagboek bijhouden ook heb ik een MRI scan gehad.
Aangezien de MRI op 1 ding na goed was was de conclusie van de neurloog dat mijn hoofdpijn geen medische oorzaak heeft. Op de MRI was immers niks te zien, ik moest maar ontspanningstherapie gaan doen. Mijn dagboek hebben we verder nooit besproken. Dat ik al meer dan 15 jaar migraine heb en al meer dan 24 jaar chronische hoofdpijn wordt met ontspanningstherapie afgedaan. Dat vind ik echt heel jammer.

Hoofdpijn is een lastig iets als je je been breekt is het duidelijk zowel voor een arts als je omgeving. Hoofdpijn blijft maar iets "vaags" en word al snel afgedaan als stress.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 0:38

Goed dat je het zegt Bay. Ben jij in een ziekenhuis in de provincie Utrecht geweest? Als het hier niet jan, dan via pm misschien?

Ik zit te denken aan hoofdpijnpoli omdat ik er van uit ga dat ze het daar wel serieus nemen (anders hebben ze weinig bestaansrecht Wink).

De hoofdpijn is behoorlijk afgezwakt maar ik heb nog moeite met lezen en typen.  Alsof akle letters door elkaar dansen en ik niet kan focussen op 1 letter. Is dat herkenbaar voor iemand? Articuleren gaat ook nig niet als vanouds.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Caro zo 16 jun 2013 - 1:06

Ik zei het ook al op FB, maar wat een heftige aanval zeg! Wat deed je man verder? Heeft hij nog de huisarts gebeld oid of niet?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Luce zo 16 jun 2013 - 1:11

Wat ik op Facebook ook al zei, het klinkt als een lichte epileptische aanval. Ik zou inderdaad een doorverwijzing vragen naar een neuroloog.

Als het migraine is, ik weet van mijn moeder (die het ook zeer ernstig had) dat voedsel het heel erg kan triggeren. Niet alleen chocola, koffie enzo. Het had bij haar met de darmen ook te maken. Zij heeft een dieet gevolgd met aanvullende middelen en nu heeft ze nooit meer last van migraine

Sterkte zeg, hopelijk zwakt het nu gauw af
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  June zo 16 jun 2013 - 1:14

Een vriendin van me heeft dit ook gehad en dat kwam ook door haar migraine. Daarna heeft ze nog een tijd niet goed kunnen lezen, omdat ze niet goed kon focussen en vaak nog vlekken zag. Ik heb haar nu al een tijdje niet gesproken, maar ze heeft op een gegeven moment ook nieuwe medicatie en een dieet gekregen en dat had wel wat effect. Zo erg als toen (verlammingsverschijnselen en dergelijke) is het daarna niet meer geweest.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 1:16

Hij heeft niet gebeld Caro. Zijn gedachtr was: als ze nog zo schreeuwt en gilt is het goed. ..

Luce, hoe is ze achter dat dieet gekomen? Ik geloof niet zo dat het epilepsie was, daarvoor heb ik te vaak migraine gehad denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Lonely Goatherd zo 16 jun 2013 - 1:23

Wat ontzettend heftig zeg, kan me voorstellen dat je dit nooit meer wilt mee maken. Heb er zelf geen ervaring mee, weet alleen dat mijn man ook één keer zo'n soort aanval heeft gehad jaren geleden en daarna nooit meer (alleen maar om te zeggen dat het niet per sé alleen nog maar doffe ellende hoeft te zijn vanaf nu). Maar wel heel zinnig om hier hulp voor te zoeken, hoop dat ze je goed kunnen helpen. Zou trouwens not amused zijn met mijn man als hij niet eens een huisarts had gebeld.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Floor zo 16 jun 2013 - 1:30

Heftige aanval heb je gehad. Ik heb ze met enige regelmaat zo heftig. Echt vreselijk vind ik het maar tot op heden helpt niks afdoende om aanvallen van deze sterkte de verminderen of niet te laten doorkomen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Exogenesis zo 16 jun 2013 - 4:31

Mijn zus had ook altijd aanvallen waarbij ze vlekken zag en wartaal uitsloeg. Dan was ze in de auto op weg ergens naar toe en vervolgens wist ze niet meer waar ze was en waar ze heen ging. Dan belde ze haar man of mijn vader, maar soms kon ze niet duidelijk doorgeven wat er aan de hand was en waar ze zich bevond. Erg eng. Wanneer ze thuis was, moest ze vaak overgeven en moest ze uren en uren in bed liggen, met alles verduisterd. Uiteindelijk heeft ze een dieet voorgeschreven gekregen waarbij allerlei e-nummers vermeden moesten worden. Ook aspartaam en dus vrijwel alle light-producten moest ze vermijden. Dat heeft best goed geholpen. De frequentie van de aanvallen is afgenomen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Schaapke zo 16 jun 2013 - 4:33

Jeetje Minneke, wat heftig. Heb je nu nog steeds last van d  rechterkant van je lijf? Voelt deze nog anders dan normaal?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Bubbelicious zo 16 jun 2013 - 6:46

Ik herken het helaas. Eindelijk met de juiste medicatie is het nu onder controle. Ik slik dagelijks anti-epilectica en bij een aanval injecteer ik mezelf met Imigran. Pm me maar als je iets wil weten. Sterkte!
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  kippiee di 18 jun 2013 - 2:13

Herkenbaar.. Mijn vriend heeft 3maanden geleden ongeveer hetzelfde gehad. Hij had de hond uit gelaten en hij komt terug en zegt dat ie niet goed werd ineens. Hij ging bijna van zijn stokje
Toen ging hij liggen en had koppijn en misselijk (migraine) ik moest hem even met rust laten.

Hij begon steeds gekker te doen van wist de tijd niet meer en wist niet meer de tijd en dag enz
Het werd steeds erger en ik dacht hij houdt me voor de gek ofzo. Maar toen zei die dat hij tintelingen had in zijn arm links en mond en benen

Toen maar 112 gebeld en die vroegen hem dingen, wist ie niet meer
Ze hebben hem meegenomen en onderzocht maar bleek een erge migraine aanval te zijn met hyperventilatie vandaar die tintelingen zeiden ze.

Medicijnen veranderd en nu gaat het stuk beter
Maar bij hem was het wel een erge stress tijd toen en dat speelt sowieso wel erg mee met die aanvallen
Alleen dit was voor het eerst dat ie zo in de war was en pijn had.
kippiee
kippiee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 575
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Exogenesis do 20 jun 2013 - 7:15

Hoe gaat het nu met je Minneke? Al stappen ondernomen?

Edit: sorry, ik lees het al. Jemig meid hug Sterkte..
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Migraine deel 52426 Empty Re: Migraine deel 52426

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum