Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat je altijd al wilde zeggen...

+39
Pompoen
Antibes
Zwerver
Bacio
Sweet Sylvana
Muis
luenca
Inge
Lejow
Twellie
Discordia
Suus
Tazz
luisa
rapa nui
mzcharlotte
Blond
Bazinga
Alex
Roza
Bliss
RYW
Marin
SuperGrover
Marsy28
Penny Blossom
Bolleke
Snoopy
Curious
Sanne
Monte
Supertalentje
Jade
VeryCherry
TNMN
Toet
ExpressoB
Susan
Rush
43 plaatsers

Pagina 4 van 16 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:08

Susan schreef:Maar ja, het valt mij ook altijd op dat bijna iedereen hier kinderen heeft die ontzettend snel zijn met alles, die enorm voorlopen op hun leeftijdsgenootjes.
Dat idee heb ik ook weleens. Die eten alles, doen al alles etc. Hier stikten ze tot 2 weken geleden nog in iedere hap die niet vloeibaar was, rolt de jongste nog maar sinds een paar weken.
Vanmorgen zag ik de oudste wel de eerste kruipbewegingen maken, maar verder... Zitten kunnen ze ook nog lang niet. Ze zijn gewoon echt niet snel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:08

Supertalentje schreef:
Rush schreef:
Supertalentje schreef:
Rush schreef:
Eucalypta schreef:
Jolicious schreef:Ik vind het vervelend dat er mensen zijn die zeggen dat een ander niet zo moet oordelen, terwijl ze het zelf keihard hebben gedaan in het verleden. Dat snap ik dus niet.

Mensen leren bij, mensen worden volwassen Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177 dan krijg je dat.
Ik weet niet of je ook op mij doelt, maar dit is voor mij zeker van toepassing.

Ik denk altijd dat Euc op zichzelf doelt :P
Ik bedoel of Jolicious ook op mij doelt Wink

Die doelt denk ik ook op Euc :P

Ik was inderdaad zo arrogant om aan te nemen dat dat een rechtstreekse steek onder water was naar mij toe Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:09

Nour, het is misschien zwart/wit gezien maar denk dat dit meer mijn onzekerheid heeft te maken dan met het zwart/wit bekijken, in mijn geval dan. Ik weet ook dat iemand met Mbo niet perse dom is of iemand die een universitair diploma heeft super slim is, er zijn zo veel verschillende gradaties. Omdat ik van mijzelf al weet dat analyseren niet mijn sterkste punt is voel ik mij vaak 'dom' bij anderen helemaal omdat ik van mijzelf weet dat het kwartje altijd 10 min later valt. Het voelt zo ongemakkelijk en ja daar word ik dan weer onzeker van. Ik probeer eraan te werken want ik mag best trots zijn op hetgene wat ik bereikt heb maar soms zou ik willen dat ik vaker en sneller dat lichtje zie. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Supertalentje ma 16 apr 2012 - 3:10

Eucalypta schreef:
Supertalentje schreef:
Rush schreef:
Supertalentje schreef:
Rush schreef:
Eucalypta schreef:
Jolicious schreef:Ik vind het vervelend dat er mensen zijn die zeggen dat een ander niet zo moet oordelen, terwijl ze het zelf keihard hebben gedaan in het verleden. Dat snap ik dus niet.

Mensen leren bij, mensen worden volwassen Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177 dan krijg je dat.
Ik weet niet of je ook op mij doelt, maar dit is voor mij zeker van toepassing.

Ik denk altijd dat Euc op zichzelf doelt :P
Ik bedoel of Jolicious ook op mij doelt Wink

Die doelt denk ik ook op Euc :P

Ik was inderdaad zo arrogant om aan te nemen dat dat een rechtstreekse steek onder water was naar mij toe Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 166342

Maar je kunt het nog steeds hebben, dat is niet veranderd!cheers


Laatst aangepast door Supertalentje op ma 16 apr 2012 - 3:14; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:11

Supertalentje schreef:
Eucalypta schreef:
Supertalentje schreef:
Rush schreef:
Supertalentje schreef:
Rush schreef:
Eucalypta schreef:
Jolicious schreef:Ik vind het vervelend dat er mensen zijn die zeggen dat een ander niet zo moet oordelen, terwijl ze het zelf keihard hebben gedaan in het verleden. Dat snap ik dus niet.

Mensen leren bij, mensen worden volwassen Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177 dan krijg je dat.
Ik weet niet of je ook op mij doelt, maar dit is voor mij zeker van toepassing.

Ik denk altijd dat Euc op zichzelf doelt :P
Ik bedoel of Jolicious ook op mij doelt Wink

Die doelt denk ik ook op Euc :P

Ik was inderdaad zo arrogant om aan te nemen dat dat een rechtstreekse steek onder water was naar mij toe Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 166342

Maar je kunt het nog steeds hebben, dat is niet verandert!cheers

Let je wel een beetje op je spelling? Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 166342 lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Supertalentje ma 16 apr 2012 - 3:15

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 166342

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Bolleke ma 16 apr 2012 - 3:16

Ik vind trouwens ook dat het hier op het forum zwart of wit is. Voorbeeld: vind je het niet fijn als iemand naast je in een restaurant bv geeft, ben je gelijk een soort van barbaar die niet tegen een blote tiet kan. Waar is dan het grijze gedeelte denk ik. En zo zijn er meer voorbeelden te bedenken.

Susan, ik denk dat het gewoon zo lijkt, omdat het leuker is om te vertellen dat je kindje al in volzinnen praat dan iets te vertellen wat misschien minder goed gaat. Als ik trots ben op C. vertel ik dat ook. En als meedere moeders dat doen, lijkt het alsof alle kinderen alles kunnen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:16

Cimic schreef:Nour, het is misschien zwart/wit gezien maar denk dat dit meer mijn onzekerheid heeft te maken dan met het zwart/wit bekijken, in mijn geval dan. Ik weet ook dat iemand met Mbo niet perse dom is of iemand die een universitair diploma heeft super slim is, er zijn zo veel verschillende gradaties. Omdat ik van mijzelf al weet dat analyseren niet mijn sterkste punt is voel ik mij vaak 'dom' bij anderen helemaal omdat ik van mijzelf weet dat het kwartje altijd 10 min later valt. Het voelt zo ongemakkelijk en ja daar word ik dan weer onzeker van. Ik probeer eraan te werken want ik mag best trots zijn op hetgene wat ik bereikt heb maar soms zou ik willen dat ik vaker en sneller dat lichtje zie. smile

Je zal je er waarschijnlijk niet beter door voelen qua onzekerheid van je eigen kunnen, maar ik heb het laatst ook ergens gezegd, geloof ik... Iig lees ik juist graag jouw reacties op het forum, omdat ze een stuk empathischer zijn dan ik veelal reageer.;-) Ik vind je juist heel wijs overkomen, doordat je gevoelens niet ondergeschikt laat zijn aan ratio in je reacties. Ik wals daar vaak overheen als een stoomtrein, terwijl dat helemaal niet zo lomp is bedoeld en het zelf juist fijn vind als forummers dat niet bij mij doen. Ik heb alleen dat 'geduld' veel minder om echt iemand een goed gevoel te geven, lijkt het soms wel. Zelf kan ik daar prima mee leven, maar als je echt hier een probleem post, heb ik qua empathie tonen nog steeds niet de succesformule ontdekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Penny Blossom ma 16 apr 2012 - 3:18

Iets heel anders:

Morgen heb ik een selectiegesprek voor een clustervacature binnen een organisatie. Binnen die clustervacature valt een weer een andere vacature, en deze is van mijn oude stageplek. Ik vind gewoon dat ik die baan verdien! Ik ken de groep, het team e.d. Ik weet wat van mij verwacht wordt, waar mijn sterke en zwakke punten liggen e.d. Maar ik ben zo bang dat ik de selectiegesprekken niet door komen omdat ik op papier nog niet eens afgestudeerd ben (nog twee maanden) en weinig werkervaring heb (1 jaar. ass. begeleider en stageervaringen). Ik ben bang dat ze mij dus afwijzen op mijn ervaring (is vorig week bij een ander gesprek gebeurd). Maar ik zou dat zo oneerlijk vinden!! Ik wil dit zoooo graag! Daarnaast ziet het team het ook zitten als ik bij hen aansluit....

Pfff... onzekerheid. Maar dit lucht op!

*niet quoten graag, ik weet niet of er meegelezen wordt*
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Supertalentje ma 16 apr 2012 - 3:20

Nour schreef:
Cimic schreef:Nour, het is misschien zwart/wit gezien maar denk dat dit meer mijn onzekerheid heeft te maken dan met het zwart/wit bekijken, in mijn geval dan. Ik weet ook dat iemand met Mbo niet perse dom is of iemand die een universitair diploma heeft super slim is, er zijn zo veel verschillende gradaties. Omdat ik van mijzelf al weet dat analyseren niet mijn sterkste punt is voel ik mij vaak 'dom' bij anderen helemaal omdat ik van mijzelf weet dat het kwartje altijd 10 min later valt. Het voelt zo ongemakkelijk en ja daar word ik dan weer onzeker van. Ik probeer eraan te werken want ik mag best trots zijn op hetgene wat ik bereikt heb maar soms zou ik willen dat ik vaker en sneller dat lichtje zie. Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177

Je zal je er waarschijnlijk niet beter door voelen qua onzekerheid van je eigen kunnen, maar ik heb het laatst ook ergens gezegd, geloof ik... Iig lees ik juist graag jouw reacties op het forum, omdat ze een stuk empathischer zijn dan ik veelal reageer.;-) Ik vind je juist heel wijs overkomen, doordat je gevoelens niet ondergeschikt laat zijn aan ratio in je reacties. Ik wals daar vaak overheen als een stoomtrein, terwijl dat helemaal niet zo lomp is bedoeld en het zelf juist fijn vind als forummers dat niet bij mij doen. Ik heb alleen dat 'geduld' veel minder om echt iemand een goed gevoel te geven, lijkt het soms wel. Zelf kan ik daar prima mee leven, maar als je echt hier een probleem post, heb ik qua empathie tonen nog steeds niet de succesformule ontdekt.

+1; ik wilde hetzelfde typen in middelbare school termen Laughing Ik zag net je reactie in het topic van Curious, ik heb geen idee wat ik erop moet zeggen, jij al 2 posts wel, hele lieve reacties ook.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:21

Supertalentje schreef:
Nour schreef:Verder erger ik me regelmatig aan het 'leven volgens de norm' en de afkeurende houding die er intreedt als een forummer daarvan afwijkt. Volgens mij ben ik het dan wel eens met wat Eucalypta en Minneke al aandroegen...Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177 Oftewel: ik vind dat maar weinig forummers in staat zijn buiten hun eigen kader te denken en alles wat erbuiten valt, wordt al snel bestempeld als 'fout'.

Maar waarover je een afkeurende houding hebt of wat je 'fout' vindt heeft toch niet perse te maken met het niet kunnen denken buiten je eigen kader?

Iets fout vinden (je mening dus, een subjectieve beleving) wordt hier m.i. nogal eens gelijkgesteld aan een feit - het zijn der dingen. Dat vind ik persoonlijk een essentieel verschil en dus krijg ik vaak het idee dat er forummers zijn die niet een onderscheid kunnen maken en het daardoor afkeurend overkomt als zij hun mening geven (doordat ze het dus als feit presenteren). Beetje vaag uitgelegd wellicht, maar het valt voor mij iig samen met sterk het gevoel krijgen dat er een impliciete norm heerst, die vooral te allen tijde moet worden nageleefd. Forummers die dat weigeren (om welke achterliggende verklaring dan ook), moeten vrij sterk in hun schoenen staan (verbaal dus zich goed kunnen uiten), willen ze niet worden "afgebrand". Maar goed, dit is hoe ik het zie en natuurlijk loop ik hier evengoed niet de universele waarheid te verkondigen. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:32

Ik vind het soms irritant dat humor niet altijd opgepikt wordt. Dat ligt voornamelijk aan het hele forum-concept, maar toch vind ik het irritant Very Happy.

Met nuance is dat ook zo. Een beetje wat Kruimeltje zegt. Er is weinig ruimte voor grijs gebied, uitspraken worden snel zwart-wit opgevat. Dan kun je het nog zo gedetailleerd opschrijven, sommige mensen lezen gewoon de nuance niet. Doe je dat expres, denk ik dan? Of ben ik zo'n mierenneuklezer? En als dat laatste het geval is, moet ik me dan aanpassen?

Verder vind ik dat Euc ook wel een goed punt heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Snoopy ma 16 apr 2012 - 3:37

kruimelje schreef:Ik geloof niet dat er mensen zijn die nooit hun geduld verliezen. Ik kan mij niet voorstellen dat er ouders zijn die altijd pedagogisch verantwoord bezig zijn. Hier komt het wel eens voor dat ik mijn geduld verlies en dus anders reagerer dan dat ik eigenlijk zou willen, en ik pak ook dingen wel eens verkeerd aan. Maar in topics op dit forum komt het vaak zo over alsof er alleen maar perfecte ouders zitten.

Maar er zit nog wel een verschil in je geduld verliezen of slaan/tik geven. Natuurlijk zal iedereen wel eens z'n geduld verliezen, maar dat betekend niet dat je meteen over gaat op slaan. Ik denk dat je inderdaad nooit stellig kan zeggen dat je nooit je geduld zal verliezen, maar ik denk wel dat iemand zichzelf zo goed kan kennen en weet dat hij/zij nooit een tik zal geven als je je geduld verliest.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Supertalentje ma 16 apr 2012 - 3:37

Nour schreef:
Supertalentje schreef:
Nour schreef:Verder erger ik me regelmatig aan het 'leven volgens de norm' en de afkeurende houding die er intreedt als een forummer daarvan afwijkt. Volgens mij ben ik het dan wel eens met wat Eucalypta en Minneke al aandroegen...Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177 Oftewel: ik vind dat maar weinig forummers in staat zijn buiten hun eigen kader te denken en alles wat erbuiten valt, wordt al snel bestempeld als 'fout'.

Maar waarover je een afkeurende houding hebt of wat je 'fout' vindt heeft toch niet perse te maken met het niet kunnen denken buiten je eigen kader?

Iets fout vinden (je mening dus, een subjectieve beleving) wordt hier m.i. nogal eens gelijkgesteld aan een feit - het zijn der dingen. Dat vind ik persoonlijk een essentieel verschil en dus krijg ik vaak het idee dat er forummers zijn die niet een onderscheid kunnen maken en het daardoor afkeurend overkomt als zij hun mening geven (doordat ze het dus als feit presenteren). Beetje vaag uitgelegd wellicht, maar het valt voor mij iig samen met sterk het gevoel krijgen dat er een impliciete norm heerst, die vooral te allen tijde moet worden nageleefd. Forummers die dat weigeren (om welke achterliggende verklaring dan ook), moeten vrij sterk in hun schoenen staan (verbaal dus zich goed kunnen uiten), willen ze niet worden "afgebrand". Maar goed, dit is hoe ik het zie en natuurlijk loop ik hier evengoed niet de universele waarheid te verkondigen. Wink
.

Ik heb de post van Minneke en Euc opgevat als zijnde; "dat jij dat doet is stom, dat zou ik nooit doen". In die context snap ik dat het niet getuigd van "denken buiten je kader". Je mening presenteren als feit wordt vaak gedaan en is mi ook niet vreemd. Als iemand ergens sterk van overtuigd is, dan ís dat voor diegene ook vaak zo. Die impliciete norm is er niet voor niets, sommigen zullen zich eraan conformeren omdat ze dat 'gewend' zijn, anderen die erover nagedacht hebben kan dezelfde mening toegedaan zijn. Dit ligt niet per definitie aan je referentiekader...

En komop, wat Euc doet IS ok fout... :P (waarbij ik nu alvast meldt dat ik het wel snap, Euc als persoon heel fijn vind en vooral niet verkondig dat ik het nooit zal doen al heb ik niet de intentie het te zullen doen)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:38

Supertalentje schreef:
Nour schreef:
Cimic schreef:Nour, het is misschien zwart/wit gezien maar denk dat dit meer mijn onzekerheid heeft te maken dan met het zwart/wit bekijken, in mijn geval dan. Ik weet ook dat iemand met Mbo niet perse dom is of iemand die een universitair diploma heeft super slim is, er zijn zo veel verschillende gradaties. Omdat ik van mijzelf al weet dat analyseren niet mijn sterkste punt is voel ik mij vaak 'dom' bij anderen helemaal omdat ik van mijzelf weet dat het kwartje altijd 10 min later valt. Het voelt zo ongemakkelijk en ja daar word ik dan weer onzeker van. Ik probeer eraan te werken want ik mag best trots zijn op hetgene wat ik bereikt heb maar soms zou ik willen dat ik vaker en sneller dat lichtje zie. Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177

Je zal je er waarschijnlijk niet beter door voelen qua onzekerheid van je eigen kunnen, maar ik heb het laatst ook ergens gezegd, geloof ik... Iig lees ik juist graag jouw reacties op het forum, omdat ze een stuk empathischer zijn dan ik veelal reageer.;-) Ik vind je juist heel wijs overkomen, doordat je gevoelens niet ondergeschikt laat zijn aan ratio in je reacties. Ik wals daar vaak overheen als een stoomtrein, terwijl dat helemaal niet zo lomp is bedoeld en het zelf juist fijn vind als forummers dat niet bij mij doen. Ik heb alleen dat 'geduld' veel minder om echt iemand een goed gevoel te geven, lijkt het soms wel. Zelf kan ik daar prima mee leven, maar als je echt hier een probleem post, heb ik qua empathie tonen nog steeds niet de succesformule ontdekt.

+1; ik wilde hetzelfde typen in middelbare school termen Laughing Ik zag net je reactie in het topic van Curious, ik heb geen idee wat ik erop moet zeggen, jij al 2 posts wel, hele lieve reacties ook.

Ow dank jullie wel! Embarassed Maar het zegt niets over je IQ, en dat is juist hetgene waar ik zo onzeker over ben. Sommige forummers kunnen zo goed en snel dingen oplossen, dingen analyserend bekijken en met je juiste feiten aankomen terwijl ik iemand ben die daar een kwartier over na moet denken. Ik weet dat een heleboel dingen te hoog gegrepen zijn en waar ik bar weinig verstand van heb en dat betrek ik dan weer erg op mijzelf terwijl dat misschien helemaal niet nodig is. Ik zie veel dingen over het hoofd waardoor ik het zwart/wit zie iemand anders een hele andere kijk erbij heeft en daar baal ik wel van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Snoopy ma 16 apr 2012 - 3:43

Cimic schreef:
Supertalentje schreef:
Nour schreef:
Cimic schreef:Nour, het is misschien zwart/wit gezien maar denk dat dit meer mijn onzekerheid heeft te maken dan met het zwart/wit bekijken, in mijn geval dan. Ik weet ook dat iemand met Mbo niet perse dom is of iemand die een universitair diploma heeft super slim is, er zijn zo veel verschillende gradaties. Omdat ik van mijzelf al weet dat analyseren niet mijn sterkste punt is voel ik mij vaak 'dom' bij anderen helemaal omdat ik van mijzelf weet dat het kwartje altijd 10 min later valt. Het voelt zo ongemakkelijk en ja daar word ik dan weer onzeker van. Ik probeer eraan te werken want ik mag best trots zijn op hetgene wat ik bereikt heb maar soms zou ik willen dat ik vaker en sneller dat lichtje zie. Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177

Je zal je er waarschijnlijk niet beter door voelen qua onzekerheid van je eigen kunnen, maar ik heb het laatst ook ergens gezegd, geloof ik... Iig lees ik juist graag jouw reacties op het forum, omdat ze een stuk empathischer zijn dan ik veelal reageer.;-) Ik vind je juist heel wijs overkomen, doordat je gevoelens niet ondergeschikt laat zijn aan ratio in je reacties. Ik wals daar vaak overheen als een stoomtrein, terwijl dat helemaal niet zo lomp is bedoeld en het zelf juist fijn vind als forummers dat niet bij mij doen. Ik heb alleen dat 'geduld' veel minder om echt iemand een goed gevoel te geven, lijkt het soms wel. Zelf kan ik daar prima mee leven, maar als je echt hier een probleem post, heb ik qua empathie tonen nog steeds niet de succesformule ontdekt.

+1; ik wilde hetzelfde typen in middelbare school termen Laughing Ik zag net je reactie in het topic van Curious, ik heb geen idee wat ik erop moet zeggen, jij al 2 posts wel, hele lieve reacties ook.

Ow dank jullie wel! Embarassed Maar het zegt niets over je IQ, en dat is juist hetgene waar is zo onzeker over ben. Sommige forummers kunnen zo goed en snel dingen oplossen, dingen analyserend bekijken en met je juiste feiten aankomen terwijl ik iemand ben die daar een kwartier over na moet denken. Ik weet dat een heleboel dingen te hoog gegrepen zijn en waar ik bar weinig verstand van heb en dat betrek ik dan weer erg op mijzelf terwijl dat misschien helemaal niet nodig is. Ik zie veel dingen over het hoofd waardoor ik het zwart/wit zie iemand anders een hele andere kijk erbij heeft en daar baal ik wel van.

Maar je kunt toch niet overal goed in zijn? en dat is ook niet nodig. Er zijn mensen met de hoogste universitaire opleidingen, die juist de simpele/praktische dingen of misschien zelfs meer 'menselijke' dingen (dus meer EQ) niet kunnen. En juist door te zien hoe de kijk van andere is is, en daar open voor te staan, ga jij vanzelf minder zwart/wit denken.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:44

Supertalentje schreef:
Nour schreef:
Supertalentje schreef:
Nour schreef:Verder erger ik me regelmatig aan het 'leven volgens de norm' en de afkeurende houding die er intreedt als een forummer daarvan afwijkt. Volgens mij ben ik het dan wel eens met wat Eucalypta en Minneke al aandroegen...Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177 Oftewel: ik vind dat maar weinig forummers in staat zijn buiten hun eigen kader te denken en alles wat erbuiten valt, wordt al snel bestempeld als 'fout'.

Maar waarover je een afkeurende houding hebt of wat je 'fout' vindt heeft toch niet perse te maken met het niet kunnen denken buiten je eigen kader?

Iets fout vinden (je mening dus, een subjectieve beleving) wordt hier m.i. nogal eens gelijkgesteld aan een feit - het zijn der dingen. Dat vind ik persoonlijk een essentieel verschil en dus krijg ik vaak het idee dat er forummers zijn die niet een onderscheid kunnen maken en het daardoor afkeurend overkomt als zij hun mening geven (doordat ze het dus als feit presenteren). Beetje vaag uitgelegd wellicht, maar het valt voor mij iig samen met sterk het gevoel krijgen dat er een impliciete norm heerst, die vooral te allen tijde moet worden nageleefd. Forummers die dat weigeren (om welke achterliggende verklaring dan ook), moeten vrij sterk in hun schoenen staan (verbaal dus zich goed kunnen uiten), willen ze niet worden "afgebrand". Maar goed, dit is hoe ik het zie en natuurlijk loop ik hier evengoed niet de universele waarheid te verkondigen. Wink
.

Ik heb de post van Minneke en Euc opgevat als zijnde; "dat jij dat doet is stom, dat zou ik nooit doen". In die context snap ik dat het niet getuigd van "denken buiten je kader". Je mening presenteren als feit wordt vaak gedaan en is mi ook niet vreemd. Als iemand ergens sterk van overtuigd is, dan ís dat voor diegene ook vaak zo. Die impliciete norm is er niet voor niets, sommigen zullen zich eraan conformeren omdat ze dat 'gewend' zijn, anderen die erover nagedacht hebben kan dezelfde mening toegedaan zijn. Dit ligt niet per definitie aan je referentiekader...

En komop, wat Euc doet IS ok fout... :P (waarbij ik nu alvast meldt dat ik het wel snap, Euc als persoon heel fijn vind en vooral niet verkondig dat ik het nooit zal doen al heb ik niet de intentie het te zullen doen)

Dan had ik even beter de posts van Minneke en Euc moeten lezen, ik heb ze even zitten scannen - moet een deadline halen, maar heb geen zin meer.;-) Misschien had ik dan beter het niet buiten je eigen kader kunnen denken, moeten koppelen aan het denken, handelen en spreken zoals het dominante vertoog aangaande dat onderwerp. Daar kan ik vrij weinig mee in sommige gevallen en dat zie ik hier vaak terugkomen. De meerderheid handelt volgens X, dus dat zal wel de juiste wijze zijn en als je daarvan afwijkt en dus Z handelt, is dat 'fout'. Het hoort immers niet zo. Dat bedoelde ik meer. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:49

Snoopy schreef:
Cimic schreef:
Supertalentje schreef:
Nour schreef:
Cimic schreef:Nour, het is misschien zwart/wit gezien maar denk dat dit meer mijn onzekerheid heeft te maken dan met het zwart/wit bekijken, in mijn geval dan. Ik weet ook dat iemand met Mbo niet perse dom is of iemand die een universitair diploma heeft super slim is, er zijn zo veel verschillende gradaties. Omdat ik van mijzelf al weet dat analyseren niet mijn sterkste punt is voel ik mij vaak 'dom' bij anderen helemaal omdat ik van mijzelf weet dat het kwartje altijd 10 min later valt. Het voelt zo ongemakkelijk en ja daar word ik dan weer onzeker van. Ik probeer eraan te werken want ik mag best trots zijn op hetgene wat ik bereikt heb maar soms zou ik willen dat ik vaker en sneller dat lichtje zie. Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177

Je zal je er waarschijnlijk niet beter door voelen qua onzekerheid van je eigen kunnen, maar ik heb het laatst ook ergens gezegd, geloof ik... Iig lees ik juist graag jouw reacties op het forum, omdat ze een stuk empathischer zijn dan ik veelal reageer.;-) Ik vind je juist heel wijs overkomen, doordat je gevoelens niet ondergeschikt laat zijn aan ratio in je reacties. Ik wals daar vaak overheen als een stoomtrein, terwijl dat helemaal niet zo lomp is bedoeld en het zelf juist fijn vind als forummers dat niet bij mij doen. Ik heb alleen dat 'geduld' veel minder om echt iemand een goed gevoel te geven, lijkt het soms wel. Zelf kan ik daar prima mee leven, maar als je echt hier een probleem post, heb ik qua empathie tonen nog steeds niet de succesformule ontdekt.

+1; ik wilde hetzelfde typen in middelbare school termen Laughing Ik zag net je reactie in het topic van Curious, ik heb geen idee wat ik erop moet zeggen, jij al 2 posts wel, hele lieve reacties ook.

Ow dank jullie wel! Embarassed Maar het zegt niets over je IQ, en dat is juist hetgene waar is zo onzeker over ben. Sommige forummers kunnen zo goed en snel dingen oplossen, dingen analyserend bekijken en met je juiste feiten aankomen terwijl ik iemand ben die daar een kwartier over na moet denken. Ik weet dat een heleboel dingen te hoog gegrepen zijn en waar ik bar weinig verstand van heb en dat betrek ik dan weer erg op mijzelf terwijl dat misschien helemaal niet nodig is. Ik zie veel dingen over het hoofd waardoor ik het zwart/wit zie iemand anders een hele andere kijk erbij heeft en daar baal ik wel van.

Maar je kunt toch niet overal goed in zijn? en dat is ook niet nodig. Er zijn mensen met de hoogste universitaire opleidingen, die juist de simpele/praktische dingen of misschien zelfs meer 'menselijke' dingen (dus meer EQ) niet kunnen. En juist door te zien hoe de kijk van andere is is, en daar open voor te staan, ga jij vanzelf minder zwart/wit denken.

En het gene wat jij nu zegt is voor mij juist lastig want daardoor ga ik mijn lat veel te hoog leggen en val ik op mijn bek Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 827601 Stom natuurlijk want de bewijsdrang van: "ik kan het wel" is er bij mij altijd geweest. Embarassed En dat probeer ik nu los te laten en hopelijk ook 'breed' te denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Snoopy ma 16 apr 2012 - 3:55

Cimic schreef:
Snoopy schreef:
Cimic schreef:
Supertalentje schreef:
Nour schreef:
Cimic schreef:Nour, het is misschien zwart/wit gezien maar denk dat dit meer mijn onzekerheid heeft te maken dan met het zwart/wit bekijken, in mijn geval dan. Ik weet ook dat iemand met Mbo niet perse dom is of iemand die een universitair diploma heeft super slim is, er zijn zo veel verschillende gradaties. Omdat ik van mijzelf al weet dat analyseren niet mijn sterkste punt is voel ik mij vaak 'dom' bij anderen helemaal omdat ik van mijzelf weet dat het kwartje altijd 10 min later valt. Het voelt zo ongemakkelijk en ja daar word ik dan weer onzeker van. Ik probeer eraan te werken want ik mag best trots zijn op hetgene wat ik bereikt heb maar soms zou ik willen dat ik vaker en sneller dat lichtje zie. Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 561177

Je zal je er waarschijnlijk niet beter door voelen qua onzekerheid van je eigen kunnen, maar ik heb het laatst ook ergens gezegd, geloof ik... Iig lees ik juist graag jouw reacties op het forum, omdat ze een stuk empathischer zijn dan ik veelal reageer.;-) Ik vind je juist heel wijs overkomen, doordat je gevoelens niet ondergeschikt laat zijn aan ratio in je reacties. Ik wals daar vaak overheen als een stoomtrein, terwijl dat helemaal niet zo lomp is bedoeld en het zelf juist fijn vind als forummers dat niet bij mij doen. Ik heb alleen dat 'geduld' veel minder om echt iemand een goed gevoel te geven, lijkt het soms wel. Zelf kan ik daar prima mee leven, maar als je echt hier een probleem post, heb ik qua empathie tonen nog steeds niet de succesformule ontdekt.

+1; ik wilde hetzelfde typen in middelbare school termen Laughing Ik zag net je reactie in het topic van Curious, ik heb geen idee wat ik erop moet zeggen, jij al 2 posts wel, hele lieve reacties ook.

Ow dank jullie wel! Embarassed Maar het zegt niets over je IQ, en dat is juist hetgene waar is zo onzeker over ben. Sommige forummers kunnen zo goed en snel dingen oplossen, dingen analyserend bekijken en met je juiste feiten aankomen terwijl ik iemand ben die daar een kwartier over na moet denken. Ik weet dat een heleboel dingen te hoog gegrepen zijn en waar ik bar weinig verstand van heb en dat betrek ik dan weer erg op mijzelf terwijl dat misschien helemaal niet nodig is. Ik zie veel dingen over het hoofd waardoor ik het zwart/wit zie iemand anders een hele andere kijk erbij heeft en daar baal ik wel van.

Maar je kunt toch niet overal goed in zijn? en dat is ook niet nodig. Er zijn mensen met de hoogste universitaire opleidingen, die juist de simpele/praktische dingen of misschien zelfs meer 'menselijke' dingen (dus meer EQ) niet kunnen. En juist door te zien hoe de kijk van andere is is, en daar open voor te staan, ga jij vanzelf minder zwart/wit denken.

En het gene wat jij nu zegt is voor mij juist lastig want daardoor ga ik mijn lat veel te hoog leggen en val ik op mijn bek Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 827601 Stom natuurlijk want de bewijsdrang van: "ik kan het wel" is er bij mij altijd geweest. Embarassed En dat probeer ik nu los te laten en hopelijk ook 'breed' te denken.

Ik denk dat je al halverwege bent door het feit dat je het zelf inziet en er aan probeert te werken!
Probeer op een moment dat je er erg 'last' van hebt, juist te denken aan de dingen die je wel kan. En als het om een specifiek persoon gaat op dat moment, probeer dan te bedenken wat de ander niet kan en jij wel.

Bijvoorbeeld: Als ik kijk naar de subsidieaanvragen of projectplannen die mijn directrice schrijft. Ik snap niet waarom ik dat niet zo makkelijk kan verwoorden, ondanks dat ik ook een HBO opleiding heb gedaan. Maar ze komt wel voor veel computer vraagjes naar mij toe, omdat ik dat snel weet uit te vogelen, en zij echt niet met dat ding overweg kan!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 4:37

Eucalypta schreef:Wat ik bedoel: Iedereen die zegt 'je hebt toch een kéuze, dat dóe je toch niet' kent toch ook wel het gevoel dat je iets niet wilt doen, waarvan je weet dat het niet werkt, maar het tóch doet?

Of dat nu is dat je een ex een sms stuurt omdat je hem zo mist, al heb je 100x je mobiel weggelegd en wéét je dat het niet gaat werken, maar dan tóch in een verdrietige bui een boze sms sturen. En zodrá je op verzenden hebt geklikt baal je ervan.

Of, als je je hebt voorgenomen af te vallen, 4x taart afslaan op je werk, een etentje netjes doorkomen met verantwoorde dingen en dan toch thuis een zak chips en een pak koekjes leegeten en daarvan balen.


Of je hebt een lastig gesprek en je neemt je voor om rustig te blijven, maar hoe je ook je best doet, het eindigt toch weer in geschreeuw en ruzie.


Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts, dat heeft iedereen toch wel eens?

Ik kan me in deze dingen allemaal wel vinden eigenlijk, maar ik roep volgens mij niet zo vaak 'ik zou dat niet doen' of 'ik zou dat anders doen'.

Ik heb wel het idee dat ik andere keuzes maak of veel andere dingen doe dan een aantal meiden hier (zouden) doen.
Ook vind ik het vaak lastig om mijn mening of antwoord te verwoorden en plaats het daarom vaak maar gewoon niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Marsy28 ma 16 apr 2012 - 6:09

Ik ben het ook met Kruimeltje eens.
Ik kom echt al jaren op het yesforum en pas afgelopen weekend eens meegedaan in een discussie. Wat word ik moe van die flauwe, kinderachtige, honende opmerkingen op een volwassen forum. Er is altijd plek voor een grapje en dat vind ik ook heel leuk, maar ik mis ook het grijze gebied, het in mijn waarde laten. Dit was me gewoon bijna afzeiken vanwege een mening.
Voor het eerst sinds bijna 8 jaar forum (ook al niet misschien extreem actief maar wel dagelijks online) heb ik een beetje de balen van sommigen op het forum.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 6:28

Marsy28 schreef:Ik ben het ook met Kruimeltje eens.
Ik kom echt al jaren op het yesforum en pas afgelopen weekend eens meegedaan in een discussie. Wat word ik moe van die flauwe, kinderachtige, honende opmerkingen op een volwassen forum. Er is altijd plek voor een grapje en dat vind ik ook heel leuk, maar ik mis ook het grijze gebied, het in mijn waarde laten. Dit was me gewoon bijna afzeiken vanwege een mening.
Voor het eerst sinds bijna 8 jaar forum (ook al niet misschien extreem actief maar wel dagelijks online) heb ik een beetje de balen van sommigen op het forum.
Ik vind eigenlijk wel dat je het heel zwaar oppakt allemaal. Er zijn een paar honende opmerkingen gemaakt in dat borstvoedingstopic, o.a. door mij, en dat was achteraf gezien inderdaad best flauw. Maar meteen de balen hebben in forummers? Het was allemaal niet persoonlijk tegen jou bedoeld, waarom je dan zo aangevallen voelen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 6:30

Ik vind dat samen klitten tegen één persoon nogal irritant...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 6:30

PrinsesBo schreef:Ik vind dat samen klitten tegen één persoon nogal irritant...
En over wie heb je het dan precies?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 6:31

Zelda schreef:Maar meteen de balen hebben in forummers? Het was allemaal niet persoonlijk tegen jou bedoeld, waarom je dan zo aangevallen voelen?
Je kunt toch ook balen van mensen terwijl ze iets niet persoonlijk bedoelen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 4 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 16 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum