Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat je altijd al wilde zeggen...

+39
Pompoen
Antibes
Zwerver
Bacio
Sweet Sylvana
Muis
luenca
Inge
Lejow
Twellie
Discordia
Suus
Tazz
luisa
rapa nui
mzcharlotte
Blond
Bazinga
Alex
Roza
Bliss
RYW
Marin
SuperGrover
Marsy28
Penny Blossom
Bolleke
Snoopy
Curious
Sanne
Monte
Supertalentje
Jade
VeryCherry
TNMN
Toet
ExpressoB
Susan
Rush
43 plaatsers

Pagina 16 van 16 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16

Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 6:45

Stofzuiger schreef:Dan worden de topics misschien weer heel kort als iedereen gaat reageren met duim omhoog of omlaag. Geen discussies meer.

Of mensen moeten graag veel duimpjes omhoog willen om hun ego te strelen en daardoor gaan ze extra goede reacties geven.

Oké, ik schat die kans zelf ook niet echt groot in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  mzcharlotte do 19 apr 2012 - 6:48

Marin schreef:
mzcharlotte schreef:In het "frisse wind" topic stond al een suggestie (hoewel het misschien niet eens mogelijk is) om een "eens" knop te maken zoals Facebook "vind ik leuk" heeft. Het zou de lading dekken en alles plus eentjes zijn dan weg. :-)

Dat maakt toch geen verschil dan? Dan krijg je alleen maar te zien: Marin vindt dit leuk. Dat is toch hetzelfde? Bovendien vind ik +1 en vind ik leuk wel wat anders. Ik kan iets leuk vinden, maar niet het er mee eens zijn. Of ergens mee eens zijn, maar niet persé leuk vinden. Bovendien denk ik niet dat zoiets op zo'n forum kan, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zou het wel overzichtelijker vinden en niet heel veel pagina's met quotes en plusjes te hoeven lezen. Het hoeft verder ook niet hoor, maar ik vond het wel een leuke suggestie (ik weet niet meer wie dat suggereerde) buiten dat het natuurlijk technisch misschien niet eens mogelijk is.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Marin do 19 apr 2012 - 6:49

Ja het idee is inderdaad wel leuk, maar ik weet niet echt of het verschil zal maken in overzichtelijkheid. Maar volgens June kan het dus op zich wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  mzcharlotte do 19 apr 2012 - 6:51

June schreef:
Stofzuiger schreef:Dan worden de topics misschien weer heel kort als iedereen gaat reageren met duim omhoog of omlaag. Geen discussies meer.

Of mensen moeten graag veel duimpjes omhoog willen om hun ego te strelen en daardoor gaan ze extra goede reacties geven.

Oké, ik schat die kans zelf ook niet echt groot in.

Ik geloof niet dat het een Romeins gebeuren wordt hier. Daar hebben we veel te veel verschillende meningen en tips en bemoedigende woorden voor :-)
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 7:46

Stofzuiger schreef:Dan worden de topics misschien weer heel kort als iedereen gaat reageren met duim omhoog of omlaag. Geen discussies meer.

Maar dat is toch eigenlijk precies hetzelfde met +1?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Liz do 19 apr 2012 - 7:52

Jolicious schreef:
Zelda schreef:
Eucalypta schreef:Heel eerlijk gezegd vermoed ik dat ik meer levenservaring heb dan de meeste mensen van 28, ookal ben ik dan 'gesetteld'.

Het klinkt misschien behoorlijk arrogant, maar ik denk dit ook van mezelf, ook al ben ik dan 23.

Waarom vermoeden jullie dat dan?

Ik heb altijd een beetje moeite met het woord 'levenservaring', want wat is dat nou precies? Mag je zeggen dat je levenservaring hebt als je ruzie hebt gehad met je ouders, jong kinderen hebt gehad, je oma dood ging? Er zijn mensen die zich al vol levenservaring voelen als ze op kamers hebben gewoond.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 8:14

Youandi schreef:
PurpleSparkle schreef:
Youandi schreef:
Lejow schreef:Jongee... jij rockt!
Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Buig

Toch wel he? king

Ik mis de headbang smilie.

Ik ook Wink En ik vind jou ook een leuke forumster! Maar dat wist je al.

Yup! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 8:20

Liz schreef:
Jolicious schreef:
Zelda schreef:
Eucalypta schreef:Heel eerlijk gezegd vermoed ik dat ik meer levenservaring heb dan de meeste mensen van 28, ookal ben ik dan 'gesetteld'.

Het klinkt misschien behoorlijk arrogant, maar ik denk dit ook van mezelf, ook al ben ik dan 23.

Waarom vermoeden jullie dat dan?

Ik heb altijd een beetje moeite met het woord 'levenservaring', want wat is dat nou precies? Mag je zeggen dat je levenservaring hebt als je ruzie hebt gehad met je ouders, jong kinderen hebt gehad, je oma dood ging? Er zijn mensen die zich al vol levenservaring voelen als ze op kamers hebben gewoond.

Ik dus ook. Ik vind het ook altijd een beetje bijzonder om te zeggen. De ene 23jarige is bij wijze van de andere niet. Er bestaat volgens mij ook geen norm over hoe 'volwassen' een 23jarige is. Dus hoe kan je dan zeggen dat je meer of minder levenservaring hebt of meer of minder volwassen bent?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 8:25

Liz schreef:
Jolicious schreef:
Zelda schreef:
Eucalypta schreef:Heel eerlijk gezegd vermoed ik dat ik meer levenservaring heb dan de meeste mensen van 28, ookal ben ik dan 'gesetteld'.

Het klinkt misschien behoorlijk arrogant, maar ik denk dit ook van mezelf, ook al ben ik dan 23.

Waarom vermoeden jullie dat dan?

Ik heb altijd een beetje moeite met het woord 'levenservaring', want wat is dat nou precies? Mag je zeggen dat je levenservaring hebt als je ruzie hebt gehad met je ouders, jong kinderen hebt gehad, je oma dood ging? Er zijn mensen die zich al vol levenservaring voelen als ze op kamers hebben gewoond.

Ja, ik vind het ook een vaag en weinig zeggend begrip. Ik heb ook levenservaring, maar weer op andere gebieden dan een ander. De een weet hoe het is om moeder te zijn, de ander verliest al jong een ouder, iemand wordt depressief, weer iemand anders haalt het ene na het andere diploma, en dan heb je nog ziektes, scheidingen, misbruik, geweld, schuldsanering, werkgerelateerde toestanden, mensen die in het buitenland gewoond hebben...

Ik heb gewoon ervaren wat ik heb ervaren, en dat vormt me tot nu toe tot wie ik nu ben. Ik geloof niet dat er "voorwaarden" zijn voor levenservaring, en ik vind ook niet dat je kan zeggen dat je hier meer van bezit dan een ander ( van dezelfde leeftijd ). Dat weet je namelijk niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 23:42

mzcharlotte schreef:

Ik zou het wel overzichtelijker vinden en niet heel veel pagina's met quotes en plusjes te hoeven lezen. Het hoeft verder ook niet hoor, maar ik vond het wel een leuke suggestie (ik weet niet meer wie dat suggereerde) buiten dat het natuurlijk technisch misschien niet eens mogelijk is.

Moi Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 827601

'En in plaats van altijd dat '+1' gedoe, zou een soort van 'like' knop handig zijn.'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 23:47

PurpleSparkle schreef:
Liz schreef:
Jolicious schreef:
Zelda schreef:
Eucalypta schreef:Heel eerlijk gezegd vermoed ik dat ik meer levenservaring heb dan de meeste mensen van 28, ookal ben ik dan 'gesetteld'.

Het klinkt misschien behoorlijk arrogant, maar ik denk dit ook van mezelf, ook al ben ik dan 23.

Waarom vermoeden jullie dat dan?

Ik heb altijd een beetje moeite met het woord 'levenservaring', want wat is dat nou precies? Mag je zeggen dat je levenservaring hebt als je ruzie hebt gehad met je ouders, jong kinderen hebt gehad, je oma dood ging? Er zijn mensen die zich al vol levenservaring voelen als ze op kamers hebben gewoond.

Ja, ik vind het ook een vaag en weinig zeggend begrip. Ik heb ook levenservaring, maar weer op andere gebieden dan een ander. De een weet hoe het is om moeder te zijn, de ander verliest al jong een ouder, iemand wordt depressief, weer iemand anders haalt het ene na het andere diploma, en dan heb je nog ziektes, scheidingen, misbruik, geweld, schuldsanering, werkgerelateerde toestanden, mensen die in het buitenland gewoond hebben...

Ik heb gewoon ervaren wat ik heb ervaren, en dat vormt me tot nu toe tot wie ik nu ben. Ik geloof niet dat er "voorwaarden" zijn voor levenservaring, en ik vind ook niet dat je kan zeggen dat je hier meer van bezit dan een ander ( van dezelfde leeftijd ). Dat weet je namelijk niet.

Met jullie beiden eens. Ik vind het juist dommig over komen als je zegt dat je meent meer levenservaring te hebben dan een ander. Waar toets je dit aan, en hoezo? Wat maakt 'jouw situatie' zo bijzonder dat je er meer ervaring door op doet dan de ander?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 23:48

Eens met Liz en PurpleSparkle.

Ik denk niet dat de één MEER is dan de ander.

De één heeft misschien meer spannende dingen meegemaakt dan een ander, maar dat maakt je levenservaring nog niet sterker. Bijvoorbeeld, de één weet hoe het is om rouw te moeten te verwerken, de ander weet hoe het is om zorgeloos te leven. Dat zijn beide ervaringen die er toe doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Pompoen vr 20 apr 2012 - 0:06

Ja en over levenservaring gesproken, ik vond mezelf in verschillende leeftijdsfases heel volwassen en volwassener dan anderen. En toen wist ik zeker dat dat ook zo was. En toch kijk ik nu terug op die jaren en denk ik: 'jeetje, wat was ik toen eigenlijk een guppy en wat dacht ik toen volwassen te zijn. Moet je kijken hoe het er nu voor staat.'
Ik denk dus eigenlijk niet dat je dat van jezelf goed kunt zeggen, want inderdaad, wat is de norm? Ben ik met mijn 27 dan super volwassen omdat ik getrouwd ben, al 9 jaar samenwoon, met een man ben die meer dan 20 jaar ouder is, een ernstig zieke moeder had, op mijn 17e het huis uit ben gegaan omdat het niet meer ging, gereisd heb en al 3 keer overspannen ben geweest?
Ik ben wel een keer door mijn leidinggevende bij Ikea de mama van de koza's (koopavond zaterdaghulpen) genoemd, ben ik daarom dan volwassen? Heb ik daarom meer levenservaring?

Ik vind niet dat het arrogant is om dat te zeggen, maar als ik naar mezelf kijk was het de keren dát ik dat zei wel behoorlijk naïef. Ik doe dat niet meer, ik ben gewoon zoals ik ben en met de jaren veranderd daar ook een hoop in.

En nog iets anders...ik ben nu blij om te kunnen constateren dat ik op sommige vlakken nooit echt volwassen word, net als mijn man die dus al heel wat jaartjes ouder is. cheers
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 0:09

Mensen die zeggen levenservaring te hebben vind ik vreselijk naief laughcry . Ik herken mezelf erin een jaar of 10 terug. Toen vond ik me ook supervolwassen en wijs enzo. Pas wanneer je écht ervaring begint te verzamelen (en vooral: daar conclusies uittrekt en levenslessen, want de ervaringen alleen hoeven nog niks met je te doen) zul je snappen dat je nooit voldoende levenservaring kan hebben verzameld om dit durven te beweren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 16 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 16 van 16 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum