Wat je altijd al wilde zeggen...
+39
Pompoen
Antibes
Zwerver
Bacio
Sweet Sylvana
Muis
luenca
Inge
Lejow
Twellie
Discordia
Suus
Tazz
luisa
rapa nui
mzcharlotte
Blond
Bazinga
Alex
Roza
Bliss
RYW
Marin
SuperGrover
Marsy28
Penny Blossom
Bolleke
Snoopy
Curious
Sanne
Monte
Supertalentje
Jade
VeryCherry
TNMN
Toet
ExpressoB
Susan
Rush
43 plaatsers
Pagina 3 van 16
Pagina 3 van 16 • 1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16
Re: Wat je altijd al wilde zeggen...
Eucalypta schreef:Dat is nou eenmaal menselijk, dat je soms best wéét dat er betere manieren zijn, maar dat je toch voor een minder goede manier kiest. Ik moet de eerste mens nog tegenkomen waarbij dat niet zo is.
Hier op het forum schijnen er anders een boel te zijn hoor!
Gast- Gast
Minneke schreef:Eucalypta schreef:Dat is nou eenmaal menselijk, dat je soms best wéét dat er betere manieren zijn, maar dat je toch voor een minder goede manier kiest. Ik moet de eerste mens nog tegenkomen waarbij dat niet zo is.
Hier op het forum schijnen er anders een boel te zijn hoor!
Dat denk ik niet. Maar het is makkelijk om van een situatie waarbij je zelf geen emotie hebt, de beste keuze te zien. Als je er middenin zit is het soms héél lastig om de beste keuze te zien en modder je domweg maar wat aan.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Minneke schreef:Eucalypta schreef:Supertalentje schreef:Monte schreef:Minneke: er staat niet quoten dus neem aan dat het niet gequote mag worden.
Maar gaan we hier nou toch discussies starten dan? Want ik ben het met sommige uitspraken in dit topic ook niet eens, maar hou mijn mond, omdat het de bedoeling was dat we niet meer in discussie zouden gaan.
In de OP staat "geen negatieve kritiek", volgens mij reageert iedereen gewoon normaal.
Daarbij, het is een forum. Dan mag je toch gewoon in discussie? Wat er in de OP staat is toch geen regel waar iedereen zich dan aan moet houden?
Ik zou me dus echt nóóit niet aan de regels in de OP houden , is verwerpelijk.
Ik geloof dat ik sowieso een beetje issues met regels heb tegenwoordig.
F*ck, ik 'hou' me er vaak aan, lekker verwerpelijk, haha!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Jade schreef:Lily schreef:Cimic schreef:Om heel eerlijk te zijn krijg is soms het idee dat op dit forum maar ook in algemene zin, hoe hoger opgeleid hoe beter (ik ben) het is. En dat mensen die bv niet gestudeerd hebben of maar een Mbo opleiding hebben toch als een minpuntje gezien worden. Maar het kan ook goed zijn dat ik MIJN onzekerheid hierin omzet. Ik heb ook Mbo en ik ben erg onzeker in mijn kunnen/denkniveau. Ik zeg niet dat iedereen zo denkt hoor, maar in het verleden zijn er toch al verschillende discussies geweest over intelligentie etc.
dit idee heb ik ook. Ik weet van mezelf dat ik niet de slimste ben en ook niet de slimste/beste reacties geef. Maar ik krijg hier heel vaak het gevoel alsof ik (heel erg) dom ben. Het wordt niet gezegd maar sommige reacties e.d. tja dan voel ik me toch even behoorlijk minder.
Dat gevoel krijg ik hier ook regelmatig! Misschien is dit ook mijn eigen onzekerheid, maar het voelt niet prettig!
Ik heb HBO en herken het ook...
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Ik open nog eens een topic zeg. Sjongejongejonge...Supertalentje schreef:Eucalypta schreef:Minneke schreef:Eucalypta schreef:Supertalentje schreef:Monte schreef:Minneke: er staat niet quoten dus neem aan dat het niet gequote mag worden.
Maar gaan we hier nou toch discussies starten dan? Want ik ben het met sommige uitspraken in dit topic ook niet eens, maar hou mijn mond, omdat het de bedoeling was dat we niet meer in discussie zouden gaan.
In de OP staat "geen negatieve kritiek", volgens mij reageert iedereen gewoon normaal.
Daarbij, het is een forum. Dan mag je toch gewoon in discussie? Wat er in de OP staat is toch geen regel waar iedereen zich dan aan moet houden?
Ik zou me dus echt nóóit niet aan de regels in de OP houden , is verwerpelijk.
Ik geloof dat ik sowieso een beetje issues met regels heb tegenwoordig.
F*ck, ik 'hou' me er vaak aan, lekker verwerpelijk, haha!
Er is in elk geval weer een beetje activiteit hier en daar ging het om
Gast- Gast
Ik weet niet of je ook op mij doelt, maar dit is voor mij zeker van toepassing.Eucalypta schreef:Jolicious schreef:Ik vind het vervelend dat er mensen zijn die zeggen dat een ander niet zo moet oordelen, terwijl ze het zelf keihard hebben gedaan in het verleden. Dat snap ik dus niet.
Mensen leren bij, mensen worden volwassen dan krijg je dat.
Ik ben volwassener geworden (thank god) en heb bijgeleerd. Ik heb in het verleden vast ook reacties gepost die ik nu nooit meer zou posten.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Misschien heb je wel gelijk Euc, Ik zie het denk toch even iets anders, het voelt voor mij niet goed. Lastig om uit te leggen maar ik wil het beste voor mijn kids later (oke iedereen wil dat natuurlijk) Maar iets toedoen aan een ander waar je zelf veel pijn en last van heb en waarvan je weet waar het misschien op kan uitlopen geeft voor mij al aan dat ik echt niet wil dat mijn kids ook zo worden en eronder lijden daar wil ik ze dan voor beschermen, snap je?
En ja zeg nooit nooit maar je kan eigen wel verplaatsen in het gene wat je iemand nooit zou aan willen doen.
En ja zeg nooit nooit maar je kan eigen wel verplaatsen in het gene wat je iemand nooit zou aan willen doen.
Gast- Gast
Cimic schreef:Het maakt toch niet uit of je kind 18 is of niet? Waarom zou IK mijn kinderen slaan/pedagogische tik geven als ik weet wat het met mij allemaal heeft gedaan. Waarom zou ik mijn kinderen dat toedoen? Iets waar je zelf een hekel aan hebt pas je toch niet toe? Ik weet dat kindjes lastig kunnen zijn en je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen maar als ik van mijzelf al weet dat ik mij kan inhouden ongeacht wat, dat ik dat toch best mag zeggen. Er zijn ook andere manieren om een kind te straffen.
Maar pas als je kind volwassen is (18 is maar een leeftijd) kun je zeggen dat je het nooit gedaan hebt. Tot die tijd kun je de kans klein achten, je voornemen het niet te zullen doen, er alles aan doen om het niet te zullen doen, maar je kunt niet zeggen dát je het nooit zult doen. Daarnaast; schrijven dat een kind je het bloed onder de nagels vandaan kan halen is mi toch iets anders dan daadwerkelijk een kind hebben dat het bloed onder je nagels vandaan haalt.
Het is een mooi streven hoor, maar het is denk ik ook meer de veroordeling naar een ander toe die mensen soms stoort.
Supertalentje- Kletskop
Rush schreef:Ik weet niet of je ook op mij doelt, maar dit is voor mij zeker van toepassing.Eucalypta schreef:Jolicious schreef:Ik vind het vervelend dat er mensen zijn die zeggen dat een ander niet zo moet oordelen, terwijl ze het zelf keihard hebben gedaan in het verleden. Dat snap ik dus niet.
Ik denk altijd dat Euc op zichzelf doelt
Supertalentje- Kletskop
Cimic schreef:
En dat is dus precies wat me irriteert: zo'n uitspraak impliceert namelijk dat mensen die het anders doen dan jij, zich níet in een ander kunnen verplaatsen. En daarmee plaats je jezelf boven de ander.
Geloof me; ik ben gek op mijn kinderen, zou ze niks aandoen, maar ik heb de oudste echt weleens een tik(je) gegeven hoor. En ik kan me prima verplaatsen in een ander/mijn kind. Maar ik blijk slechts een mens van vlees en bloed te zijn, ook al valt dat mezelf ook tegen.
Gast- Gast
Ik bedoel of Jolicious ook op mij doeltSupertalentje schreef:Rush schreef:Ik weet niet of je ook op mij doelt, maar dit is voor mij zeker van toepassing.Eucalypta schreef:Jolicious schreef:Ik vind het vervelend dat er mensen zijn die zeggen dat een ander niet zo moet oordelen, terwijl ze het zelf keihard hebben gedaan in het verleden. Dat snap ik dus niet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Eucalypta schreef:Cimic schreef:Het maakt toch niet uit of je kind 18 is of niet? Waarom zou IK mijn kinderen slaan/pedagogische tik geven als ik weet wat het met mij allemaal heeft gedaan. Waarom zou ik mijn kinderen dat toedoen? Iets waar je zelf een hekel aan hebt pas je toch niet toe? Ik weet dat kindjes lastig kunnen zijn en je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen maar als ik van mijzelf al weet dat ik mij kan inhouden ongeacht wat, dat ik dat toch best mag zeggen. Er zijn ook andere manieren om een kind te straffen.
Het mooie is dat kinderen vaak later de klappen van zweep pas opvangen
Minneke zou jij je quote weer weg kunnen halen alsjeblief.
Ja, maar je weet gewoon niet waar je nog voor komt te staan. Je kunt je voornemen om nooit een tik uit te delen. En misschien lukt dat. Misschien haalt hij het bloed een keer zó onder je nagels vandaan dat je wél een tik uitdeelt. Dan is er óók geen man overboord. Er zijn inderdaad andere manieren, maar niet iedereen is altijd in staat om de juiste manier te kiezen, ongeacht over welke situatie je het hebt. Dat is nou eenmaal menselijk, dat je soms best wéét dat er betere manieren zijn, maar dat je toch voor een minder goede manier kiest. Ik moet de eerste mens nog tegenkomen waarbij dat niet zo is.
Maar zou je het in sommige gevallen niet wel zo stellig kunnen zeggen. Als iemand gewend is om met kinderen om te gaan (en dus weet hoe ver ze kunnen gaan), maar ook gewend is om zich staande te houden onder druk (denk bijvoorbeeld aan militairen of zo, die getraind zijn om hun geduld niet te verliezen) en dan de het kader van Cimic? Denk dat je dan wel 100% zeker kan zijn dat het je nooit zou overkomen.
Natuurlijk is dit een uitzondering en zal het voor de meeste gevallen wel zijn dat je nooit nooit kan zeggen.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Snoopy schreef:Eucalypta schreef:Cimic schreef:Het maakt toch niet uit of je kind 18 is of niet? Waarom zou IK mijn kinderen slaan/pedagogische tik geven als ik weet wat het met mij allemaal heeft gedaan. Waarom zou ik mijn kinderen dat toedoen? Iets waar je zelf een hekel aan hebt pas je toch niet toe? Ik weet dat kindjes lastig kunnen zijn en je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen maar als ik van mijzelf al weet dat ik mij kan inhouden ongeacht wat, dat ik dat toch best mag zeggen. Er zijn ook andere manieren om een kind te straffen.
Ja, maar je weet gewoon niet waar je nog voor komt te staan. Je kunt je voornemen om nooit een tik uit te delen. En misschien lukt dat. Misschien haalt hij het bloed een keer zó onder je nagels vandaan dat je wél een tik uitdeelt. Dan is er óók geen man overboord. Er zijn inderdaad andere manieren, maar niet iedereen is altijd in staat om de juiste manier te kiezen, ongeacht over welke situatie je het hebt. Dat is nou eenmaal menselijk, dat je soms best wéét dat er betere manieren zijn, maar dat je toch voor een minder goede manier kiest. Ik moet de eerste mens nog tegenkomen waarbij dat niet zo is.
Maar zou je het in sommige gevallen niet wel zo stellig kunnen zeggen. Als iemand gewend is om met kinderen om te gaan (en dus weet hoe ver ze kunnen gaan), maar ook gewend is om zich staande te houden onder druk (denk bijvoorbeeld aan militairen of zo, die getraind zijn om hun geduld niet te verliezen) en dan de het kader van Cimic? Denk dat je dan wel 100% zeker kan zijn dat het je nooit zou overkomen.
Natuurlijk is dit een uitzondering en zal het voor de meeste gevallen wel zijn dat je nooit nooit kan zeggen.
Ik denk écht, écht, écht dat je het nooit kunt zeggen.
Als iemand me vantevoren had gezegd hoe zwaar het hebben van kinderen soms kan zijn, dan had ik dat ook echt nooit geloofd
Gast- Gast
Ik geloof niet dat er mensen zijn die nooit hun geduld verliezen. Ik kan mij niet voorstellen dat er ouders zijn die altijd pedagogisch verantwoord bezig zijn. Hier komt het wel eens voor dat ik mijn geduld verlies en dus anders reagerer dan dat ik eigenlijk zou willen, en ik pak ook dingen wel eens verkeerd aan. Maar in topics op dit forum komt het vaak zo over alsof er alleen maar perfecte ouders zitten.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
kruimelje schreef:Ik geloof niet dat er mensen zijn die nooit hun geduld verliezen. Ik kan mij niet voorstellen dat er ouders zijn die altijd pedagogisch verantwoord bezig zijn. Hier komt het wel eens voor dat ik mijn geduld verlies en dus anders reagerer dan dat ik eigenlijk zou willen, en ik pak ook dingen wel eens verkeerd aan. Maar in topics op dit forum komt het vaak zo over alsof er alleen maar perfecte ouders zitten.
En het ergste: ik deed mezelf ook zo voor, een jaar of twee geleden . Wist ik veel dat een dreumes van anderhalf heel iets anders is dan een peuter van 3,5... Volgens mij heb ik zelfs nog weleens een hele discussie met jou daarover gehad Kruimel. Met terugwerkende kracht; mijn excuses!
Gast- Gast
Snoopy schreef:Eucalypta schreef:Cimic schreef:Het maakt toch niet uit of je kind 18 is of niet? Waarom zou IK mijn kinderen slaan/pedagogische tik geven als ik weet wat het met mij allemaal heeft gedaan. Waarom zou ik mijn kinderen dat toedoen? Iets waar je zelf een hekel aan hebt pas je toch niet toe? Ik weet dat kindjes lastig kunnen zijn en je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen maar als ik van mijzelf al weet dat ik mij kan inhouden ongeacht wat, dat ik dat toch best mag zeggen. Er zijn ook andere manieren om een kind te straffen.
Dan denk ik nóg niet dat je dat kunt zeggen. Met andere kinderen had ik ook véél meer geduld dan met die van mezelf
Maar dan nog, er kan van alles gebeuren waardoor je minder stevig in je schoenen komt te staan. Omstandigheden, geestelijke gesteldheid, enzovoorts. Hóeft niet, maar het kan wel.
Gast- Gast
Minneke schreef:Cimic schreef:
En dat is dus precies wat me irriteert: zo'n uitspraak impliceert namelijk dat mensen die het anders doen dan jij, zich níet in een ander kunnen verplaatsen. En daarmee plaats je jezelf boven de ander.
Geloof me; ik ben gek op mijn kinderen, zou ze niks aandoen, maar ik heb de oudste echt weleens een tik(je) gegeven hoor. En ik kan me prima verplaatsen in een ander/mijn kind. Maar ik blijk slechts een mens van vlees en bloed te zijn, ook al valt dat mezelf ook tegen.
Ik zal geen mensen veroordelen als ze een kind een tik geven, wie ben ik om daar over te oordelen. En met verplaatsen in een ander wil ik niet zeggen dat ik mij dan beter zal voelen omdat ik het niet doe. Het is gewoon het gevoel wat ik nu heb en waar ik mij later zal aan vast houden, als ik dat van mezelf weet dan moet het geen probleem zijn toch?
Gast- Gast
Minneke schreef:kruimelje schreef:Ik geloof niet dat er mensen zijn die nooit hun geduld verliezen. Ik kan mij niet voorstellen dat er ouders zijn die altijd pedagogisch verantwoord bezig zijn. Hier komt het wel eens voor dat ik mijn geduld verlies en dus anders reagerer dan dat ik eigenlijk zou willen, en ik pak ook dingen wel eens verkeerd aan. Maar in topics op dit forum komt het vaak zo over alsof er alleen maar perfecte ouders zitten.
En het ergste: ik deed mezelf ook zo voor, een jaar of twee geleden . Wist ik veel dat een dreumes van anderhalf heel iets anders is dan een peuter van 3,5... Volgens mij heb ik zelfs nog weleens een hele discussie met jou daarover gehad Kruimel. Met terugwerkende kracht; mijn excuses!
Dat kan best haha, ik heb vaker zulke discussies gevoerd. Maar excuses aanvaard hoor Als je een jong kindje hebt kun je je gewoon niet voorstellen hoe het is over een paar jaar. Dat is dan ook een dooddoener die wel vaak klopt
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
dubbel
Laatst aangepast door Supertalentje op ma 16 apr 2012 - 3:02; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
Rush schreef:Ik bedoel of Jolicious ook op mij doeltSupertalentje schreef:Rush schreef:Ik weet niet of je ook op mij doelt, maar dit is voor mij zeker van toepassing.Eucalypta schreef:Jolicious schreef:Ik vind het vervelend dat er mensen zijn die zeggen dat een ander niet zo moet oordelen, terwijl ze het zelf keihard hebben gedaan in het verleden. Dat snap ik dus niet.
Die doelt denk ik ook op Euc
Supertalentje- Kletskop
Wat ik jammer vind om te lezen van Lily en Cimic, is dat ze soms het gevoel hebben minder te zijn (gebaseerd op opleidingsniveau). Ik vind juist dat er heel zwart-wit kan worden geredeneerd op dit forum: arrogant (want je hebt gestudeerd) of dom (want je hebt maar MBO gedaan) - dat idee, zegmaar. Er zit een scala van benamingen tussenin, maar het wordt m.i. vaak gebracht alsof het uitersten zijn. Zonde.
Verder erger ik me regelmatig aan het 'leven volgens de norm' en de afkeurende houding die er intreedt als een forummer daarvan afwijkt. Volgens mij ben ik het dan wel eens met wat Eucalypta en Minneke al aandroegen... Oftewel: ik vind dat maar weinig forummers in staat zijn buiten hun eigen kader te denken en alles wat erbuiten valt, wordt al snel bestempeld als 'fout'.
Oh ja, en wat Rush aandroeg - het excuus aandragen dat je fouten maakt, omdat je snel typt en massaal laait dan weer de discussie op over (vermeende?) dyslexie.
Verder erger ik me regelmatig aan het 'leven volgens de norm' en de afkeurende houding die er intreedt als een forummer daarvan afwijkt. Volgens mij ben ik het dan wel eens met wat Eucalypta en Minneke al aandroegen... Oftewel: ik vind dat maar weinig forummers in staat zijn buiten hun eigen kader te denken en alles wat erbuiten valt, wordt al snel bestempeld als 'fout'.
Oh ja, en wat Rush aandroeg - het excuus aandragen dat je fouten maakt, omdat je snel typt en massaal laait dan weer de discussie op over (vermeende?) dyslexie.
Gast- Gast
Maar ja, het valt mij ook altijd op dat bijna iedereen hier kinderen heeft die ontzettend snel zijn met alles, die enorm voorlopen op hun leeftijdsgenootjes. Daardoor ga ik dan al heel snel twijfelen en bijvoorbeeld denken dat Yrsa bijvoorbeeld ook achterloopt met praten. Terwijl ik als ik reëel ben wel snap dat ze helemaal niet achterloopt en dat ze het prima doet. Maar iedereen schijnt zulke wonderkinderen te hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Maar ja, het valt mij ook altijd op dat bijna iedereen hier kinderen heeft die ontzettend snel zijn met alles, die enorm voorlopen op hun leeftijdsgenootjes. Daardoor ga ik dan al heel snel twijfelen en bijvoorbeeld denken dat Yrsa bijvoorbeeld ook achterloopt met praten. Terwijl ik als ik reëel ben wel snap dat ze helemaal niet achterloopt en dat ze het prima doet. Maar iedereen schijnt zulke wonderkinderen te hebben.
Ik vind Yrsa een wonderkind . Bijdehandje is het haha.
Maar ik snap wat je bedoelt ja. Daar word je ook onzeker van!
Gast- Gast
Nour schreef:Verder erger ik me regelmatig aan het 'leven volgens de norm' en de afkeurende houding die er intreedt als een forummer daarvan afwijkt. Volgens mij ben ik het dan wel eens met wat Eucalypta en Minneke al aandroegen... Oftewel: ik vind dat maar weinig forummers in staat zijn buiten hun eigen kader te denken en alles wat erbuiten valt, wordt al snel bestempeld als 'fout'.
Maar waarover je een afkeurende houding hebt of wat je 'fout' vindt heeft toch niet perse te maken met het niet kunnen denken buiten je eigen kader?
Supertalentje- Kletskop
Wat ik bedoel: Iedereen die zegt 'je hebt toch een kéuze, dat dóe je toch niet' kent toch ook wel het gevoel dat je iets niet wilt doen, waarvan je weet dat het niet werkt, maar het tóch doet?
Of dat nu is dat je een ex een sms stuurt omdat je hem zo mist, al heb je 100x je mobiel weggelegd en wéét je dat het niet gaat werken, maar dan tóch in een verdrietige bui een boze sms sturen. En zodrá je op verzenden hebt geklikt baal je ervan.
Of, als je je hebt voorgenomen af te vallen, 4x taart afslaan op je werk, een etentje netjes doorkomen met verantwoorde dingen en dan toch thuis een zak chips en een pak koekjes leegeten en daarvan balen.
Of je wilt stoppen met roken en dat gaat een paar dagen goed, maar op een moment van stress steek je er tóch weer één op.
Of je hebt een lastig gesprek en je neemt je voor om rustig te blijven, maar hoe je ook je best doet, het eindigt toch weer in geschreeuw en ruzie.
Of iemand die constant over je grenzen gaat, en je neemt je steeds voor om er iets van te zeggen, maar als het erop aankomt laat je het tóch weer gebeuren.
Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts, dat heeft iedereen toch wel eens?
Of dat nu is dat je een ex een sms stuurt omdat je hem zo mist, al heb je 100x je mobiel weggelegd en wéét je dat het niet gaat werken, maar dan tóch in een verdrietige bui een boze sms sturen. En zodrá je op verzenden hebt geklikt baal je ervan.
Of, als je je hebt voorgenomen af te vallen, 4x taart afslaan op je werk, een etentje netjes doorkomen met verantwoorde dingen en dan toch thuis een zak chips en een pak koekjes leegeten en daarvan balen.
Of je wilt stoppen met roken en dat gaat een paar dagen goed, maar op een moment van stress steek je er tóch weer één op.
Of je hebt een lastig gesprek en je neemt je voor om rustig te blijven, maar hoe je ook je best doet, het eindigt toch weer in geschreeuw en ruzie.
Of iemand die constant over je grenzen gaat, en je neemt je steeds voor om er iets van te zeggen, maar als het erop aankomt laat je het tóch weer gebeuren.
Enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts, dat heeft iedereen toch wel eens?
Gast- Gast
Pagina 3 van 16 • 1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Ik wilde even zeggen....
» Ik wilde even zeggen..
» Wat wilde je vroeger altijd worden?
» Wilde jouw man/vriend altijd al kinderen?
» Hoe wist jij wat je wilde?
» Ik wilde even zeggen..
» Wat wilde je vroeger altijd worden?
» Wilde jouw man/vriend altijd al kinderen?
» Hoe wist jij wat je wilde?
Pagina 3 van 16
Permissies van dit forum: