Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat je altijd al wilde zeggen...

+39
Pompoen
Antibes
Zwerver
Bacio
Sweet Sylvana
Muis
luenca
Inge
Lejow
Twellie
Discordia
Suus
Tazz
luisa
rapa nui
mzcharlotte
Blond
Bazinga
Alex
Roza
Bliss
RYW
Marin
SuperGrover
Marsy28
Penny Blossom
Bolleke
Snoopy
Curious
Sanne
Monte
Supertalentje
Jade
VeryCherry
TNMN
Toet
ExpressoB
Susan
Rush
43 plaatsers

Pagina 7 van 16 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:21

Ik heb niet het hele topic doorgespit hoor, maar volgens mij waren de laatste reacties gewoon algemeen en niet tegen jou. En ik vind dat honende best nog wel meevallen eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:21

kruimelje schreef:
Eucalypta schreef:Dus, als ik het goed begrijp moeten we de moeite en de tijd die jij in je reacties stopt zó waarderen en er zo blij mee zijn dat we daarna niet meer mogen reageren met een andere mening?

Lijkt me niet dat ze dat bedoelt, maar deze opmerking zou je ook kunnen omdraaien. Een andere mening word bijna altijd op dezelfde manier benaderd, namelijk een grote groep gat met zijn allen in tegen de gene die een andere mening heeft.

Ik heb voortdurend een andere mening en daar eigenlijk geen last van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Marsy28 ma 16 apr 2012 - 7:23

Nou, ik heb bijv. ook een mening over de pedagogische tik maar reken maar dat ik me daar niet in meng (nee, doe ik dan dus ook echt niet). Maar het gaat ook niet specifiek om mezelf, dat was nu alleen het weekend even zo, het valt me ook op bij anderen. Maar nu verpesten we dit topic door toch in discussie te gaan, laten we dat niet doen.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Susan ma 16 apr 2012 - 7:24

Marsy28 schreef:Nou Susan, volgens mij vind je me nu overdreven reageren op het borstvoeden topic. Maar verder geef ik toch gewoon mijn mening, wat ook in dit topic gevraagd werd, toch?

Oh, en het is toeval dat dit topic nu net achter het borstvoedingtopic aankomt. Want het is niet opeens na dit weekend dat me dit opvalt natuurlijk. Noem het slechte timing en nu valt mijn naam natuurlijk op.

Nou, dat valt ook wel weer mee, hoor, volgens mij ben je er zelf over begonnen. Het is echt niet zo dat iedereen naar aanleiding van deze discussie meteen aan jou moet denken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Marsy28 ma 16 apr 2012 - 7:26

Susan schreef:
Marsy28 schreef:Nou Susan, volgens mij vind je me nu overdreven reageren op het borstvoeden topic. Maar verder geef ik toch gewoon mijn mening, wat ook in dit topic gevraagd werd, toch?

Oh, en het is toeval dat dit topic nu net achter het borstvoedingtopic aankomt. Want het is niet opeens na dit weekend dat me dit opvalt natuurlijk. Noem het slechte timing en nu valt mijn naam natuurlijk op.

Nou, dat valt ook wel weer mee, hoor, volgens mij ben je er zelf over begonnen. Het is echt niet zo dat iedereen naar aanleiding van deze discussie meteen aan jou moet denken.

God man Susan, DAT bedoel ik toch ook niet, snap je dat nou oprecht niet?
Reageer maar niet meer op me, ik heb echt een klotedag achter de rug, ik ben moe en ik heb spijt dat ik gereageerd heb. En ja, voordat hier reacties op komen, dit is waarschijnlijk een ontzettend overtrokken en overdreven reactie maar accepteer het maar. Ik heb er even geen zin in, sorry.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Bolleke ma 16 apr 2012 - 7:27

Eucalypta schreef:
kruimelje schreef:
Eucalypta schreef:Dus, als ik het goed begrijp moeten we de moeite en de tijd die jij in je reacties stopt zó waarderen en er zo blij mee zijn dat we daarna niet meer mogen reageren met een andere mening?

Lijkt me niet dat ze dat bedoelt, maar deze opmerking zou je ook kunnen omdraaien. Een andere mening word bijna altijd op dezelfde manier benaderd, namelijk een grote groep gat met zijn allen in tegen de gene die een andere mening heeft.

Ik heb voortdurend een andere mening en daar eigenlijk geen last van.

Dat komt misschien omdat jij verbaal sterker bent. Ik heb ook vaak een andere mening, maar ik heb daar wel last van Very Happy Ik geef mijn mening vaak heel sterk, en dan naderhand denk ik: oh jee,misschien had ik toch een beetje genuanceerder moeten zijn, en jij denkt gewoon : dit is mijn mening en daar moeten ze het maar mee doen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Susan ma 16 apr 2012 - 7:28

Marsy28 schreef:

God man Susan, DAT bedoel ik toch ook niet, snap je dat nou oprecht niet?
Reageer maar niet meer op me, ik heb echt een klotedag achter de rug, ik ben moe en ik heb spijt dat ik gereageerd heb. En ja, voordat hier reacties op komen, dit is waarschijnlijk een ontzettend overtrokken en overdreven reactie maar accepteer het maar. Ik heb er even geen zin in, sorry.

Reageer dan zelf gewoon niet. Sorry hoor, maar ik vind je echt raar om je heen meppen hier en daar moet iedereen dan maar op kousevoetjes omheen lopen? Daar heb ik geen zin in, daarvoor zit ik niet op een forum.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:28

Hé Marsy, ik begrijp wel wat je bedoelt, denk ik. Het is gewoon de positie van meerderheid vs. minderheid. De meerderheid heeft weinig besef van hoe 'groot' ze over kan komen op de minderheid. Dat heb je niet alleen op een forum, maar ook irl in allerlei situaties. De balans is dan zoek. Misschien moeten de minderheden van dit forum (en die verschillen per discussie) elkaar wat meer opzoeken, zodat de balans terug is. Niet iedereen vindt het prettig om in z'n eentje een afwijkend standpunt te verdedigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:29

Eucalypta schreef:Ik heb voortdurend een andere mening en daar eigenlijk geen last van.
Ja, maar jij bent ook wel een geval apart. Ik weet niet hoe je het doet, maar ik zou het best willen kunnen. study

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Marsy28 ma 16 apr 2012 - 7:31

Susan schreef:
Marsy28 schreef:

God man Susan, DAT bedoel ik toch ook niet, snap je dat nou oprecht niet?
Reageer maar niet meer op me, ik heb echt een klotedag achter de rug, ik ben moe en ik heb spijt dat ik gereageerd heb. En ja, voordat hier reacties op komen, dit is waarschijnlijk een ontzettend overtrokken en overdreven reactie maar accepteer het maar. Ik heb er even geen zin in, sorry.

Reageer dan zelf gewoon niet. Sorry hoor, maar ik vind je echt raar om je heen meppen hier en daar moet iedereen dan maar op kousevoetjes omheen lopen? Daar heb ik geen zin in, daarvoor zit ik niet op een forum.

Nee, ik heb er ook spijt van, dat zei ik toch al? Ik kan het helaas niet meer terugnemen maar ik kan wel stoppen voordat ik mensen tegen me in het harnas jaag. Jij mag je mening nog bladzijden lang geven, over mij, over het topic. Maar ik stap er even uit. Ik heb er niks meer over te zeggen dus dat lijkt me verstandig.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Bolleke ma 16 apr 2012 - 7:31

Rood schreef:
Eucalypta schreef:Ik heb voortdurend een andere mening en daar eigenlijk geen last van.
Ja, maar jij bent ook wel een geval apart. Ik weet niet hoe je het doet, maar ik zou het best willen kunnen. study

Ik ook!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:34

Susan schreef:Reageer dan zelf gewoon niet. Sorry hoor, maar ik vind je echt raar om je heen meppen hier en daar moet iedereen dan maar op kousevoetjes omheen lopen? Daar heb ik geen zin in, daarvoor zit ik niet op een forum.
Dat niet. Maar soms heeft iemand meer behoefte aan begrip, dan aan precieze filteringen van een bericht. Marsy probeert een algemeen gevoel te omschrijven, en jij en Euc halen dat voor haar gevoel op details onderuit. Ik denk dat ze dat niet prettig vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:36

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 300px-Chocolate

Hier, Marsy. Helpt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:37

Haha, gek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Susan ma 16 apr 2012 - 7:37

Rood schreef:Dat niet. Maar soms heeft iemand meer behoefte aan begrip, dan aan precieze filteringen van een bericht. Marsy probeert een algemeen gevoel te omschrijven, en jij en Euc halen dat voor haar gevoel op details onderuit. Ik denk dat ze dat niet prettig vindt.

Ik zie het niet als onderuit halen. Zij discussieert fel en dan vind ik dat ik fel terug kan discussiëren. Ik heb net zo goed een paar klotedagen gehad, maar als ik echt even geen tegengas kan hebben dan hou ik mezelf liever buiten discussies die hoog op zouden kunnen lopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:47

Susan schreef:Ik zie het niet als onderuit halen. Zij discussieert fel en dan vind ik dat ik fel terug kan discussiëren. Ik heb net zo goed een paar klotedagen gehad, maar als ik echt even geen tegengas kan hebben dan hou ik mezelf liever buiten discussies die hoog op zouden kunnen lopen.
Beiden fel ja. Maar jij kunt heel afstandelijk discussieren, knap. Maar voor een wat ongeleider projectiel als Marsy is dat moeilijker, en frustreert het haar waarschijnlijk. Maar goed, ik ben haar advocaat niet, dus ik trek me als zodanig terug smile.

Overigens bedoel ik niet háár onderuit halen, maar het gevoel dat zij wilde omschrijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:48

Wat ik altijd al wilde zeggen..

...is dat ik me regelmatig verbaal ondergesneeuwd voel.
Ik heb vaak duidelijk voor ogen wat ik vind/voel en ik heb een (voor mezelf) duidelijke mening, maar kan soms niet de juiste woorden vinden. Dan ben ik zó aan het nadenken hoe ik de warboel qua zinnen normaal neerzet, dat er inmiddels 45 reacties zijn geplaatst en de mijne er al niet meer toe doet of niets meer toevoegt.
Wanneer iemand lijnrecht tegenover me staat, kan ik me heel ongemakkelijk gaan voelen. Dan kom ik helemaal niet meer uit mijn woorden.

...is dat ik bang ben om hard over te komen. Ik wil nooit iemand kwetsen, maar getypte taal kan soms wel zo overkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Marsy28 ma 16 apr 2012 - 7:48

Susan schreef:
Rood schreef:Dat niet. Maar soms heeft iemand meer behoefte aan begrip, dan aan precieze filteringen van een bericht. Marsy probeert een algemeen gevoel te omschrijven, en jij en Euc halen dat voor haar gevoel op details onderuit. Ik denk dat ze dat niet prettig vindt.

Ik zie het niet als onderuit halen. Zij discussieert fel en dan vind ik dat ik fel terug kan discussiëren. Ik heb net zo goed een paar klotedagen gehad, maar als ik echt even geen tegengas kan hebben dan hou ik mezelf liever buiten discussies die hoog op zouden kunnen lopen.

En dat probeer ik nu ook Susan... En die chocola, ik heb een HELE grote berg, ongeveer de grootte van jouw plaatje, hier op tafel liggen en ik moet zeggen: het helpt!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Susan ma 16 apr 2012 - 7:49

Rood schreef:Maar jij kunt heel afstandelijk discussieren, knap.

Ook niet altijd, dat ligt aan het onderwerp. Er zijn dingen die mij keihard kunnen raken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:49

Rood schreef:
Susan schreef:Ik zie het niet als onderuit halen. Zij discussieert fel en dan vind ik dat ik fel terug kan discussiëren. Ik heb net zo goed een paar klotedagen gehad, maar als ik echt even geen tegengas kan hebben dan hou ik mezelf liever buiten discussies die hoog op zouden kunnen lopen.
Beiden fel ja. Maar jij kunt heel afstandelijk discussieren, knap. Maar voor een wat ongeleider projectiel als Marsy is dat moeilijker, en frustreert het haar waarschijnlijk. Maar goed, ik ben haar advocaat niet, dus ik trek me als zodanig terug Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 561177.

Overigens bedoel ik niet háár onderuit halen, maar het gevoel dat zij wilde omschrijven.

Ik vind Marsy juist als heel beheerst overkomen. Ik kan haar mening zelfs uitermate waarderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Susan ma 16 apr 2012 - 7:50

Marsy28 schreef:

En dat probeer ik nu ook Susan... En die chocola, ik heb een HELE grote berg, ongeveer de grootte van jouw plaatje, hier op tafel liggen en ik moet zeggen: het helpt!

Ik heb niet zoveel chocola, maar wel met 85% cacao, dat schijnt ook te helpen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:51

Oh, waar ik dan wél van baal: stelt iemand een vraag, relatieprobleem, weetikhetwat, maar paniekpaniek, help me. Doe je je best om een goed, weloverwogen antwoord te formuleren, overweeg je wat je wel en niet opschrijft, bedenk je waar iemand iets aan zou kunnen hebben.



En dan wordt er nóóit meer op gereageerd! Of er wordt totaal overheen gelezen. Dáár kan ik dan weer niet tegen. Denk je mee, doe je je best, zie je TO nooit meer terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:52

Youandi schreef:

...is dat ik bang ben om hard over te komen. Ik wil nooit iemand kwetsen, maar getypte taal kan soms wel zo overkomen.

Volgens mij heb jij echt nog nooit iemand gekwetst hier hoor. Vind je altijd heel lief en sociaal reageren in ieder geval!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Susan ma 16 apr 2012 - 7:53

Eucalypta schreef:Oh, waar ik dan wél van baal: stelt iemand een vraag, relatieprobleem, weetikhetwat, maar paniekpaniek, help me. Doe je je best om een goed, weloverwogen antwoord te formuleren, overweeg je wat je wel en niet opschrijft, bedenk je waar iemand iets aan zou kunnen hebben.



En dan wordt er nóóit meer op gereageerd! Of er wordt totaal overheen gelezen. Dáár kan ik dan weer niet tegen. Denk je mee, doe je je best, zie je TO nooit meer terug.

Ja, dat vind ik ook heel vervelend.

Ik vind het ook al vervelend als er een discussie aan de gang is waar veel op wordt gereageerd, je typt een heel lange en doordachte reactie en die staat dan uitgerekend aan de onderkant van de pagina, terwijl er al nieuwe berichten bovenaan de nieuwe pagina staan waardoor niemand jouw reactie leest. Dan moet ik me altijd inhouden om niet mezelf te gaan quoten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 7:55

Susan schreef:
Eucalypta schreef:Oh, waar ik dan wél van baal: stelt iemand een vraag, relatieprobleem, weetikhetwat, maar paniekpaniek, help me. Doe je je best om een goed, weloverwogen antwoord te formuleren, overweeg je wat je wel en niet opschrijft, bedenk je waar iemand iets aan zou kunnen hebben.



En dan wordt er nóóit meer op gereageerd! Of er wordt totaal overheen gelezen. Dáár kan ik dan weer niet tegen. Denk je mee, doe je je best, zie je TO nooit meer terug.

Ja, dat vind ik ook heel vervelend.

Ik vind het ook al vervelend als er een discussie aan de gang is waar veel op wordt gereageerd, je typt een heel lange en doordachte reactie en die staat dan uitgerekend aan de onderkant van de pagina, terwijl er al nieuwe berichten bovenaan de nieuwe pagina staan waardoor niemand jouw reactie leest. Dan moet ik me altijd inhouden om niet mezelf te gaan quoten.

dat laatste is herkenbaar lol!. Ik vind het ook vervelend als er na een doordachte reactie niet (meer) gereageerd wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat je altijd al wilde zeggen... - Pagina 7 Empty Re: Wat je altijd al wilde zeggen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 16 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum