Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

+30
sanne-84
SleepingBeauty
Flippin' Bitch
Ella
Vanilla Queen
Sterre
SuperGrover
SarahKey
Phileine
Twellie
CCC
rapa nui
silly-one
Beachgirl
Arwyn
bolus26
Carra
Zwerver
Minx
PrimaBella
Jeanette
Susan
Caresses
Blond
Pompoen
Dani
Rush
Bazinga
Inge
Rose
34 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  bolus26 di 10 apr 2012 - 6:45

Susan schreef:Niet bewust op die manier, wel dat het in de loop van de dag wel mee bleek te vallen.

ook niet heel vaak maar is wel es gebeurd hoor.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Arwyn di 10 apr 2012 - 6:47

Op school eigenlijk nooit, tenminste niet dat ik me kan herinneren.
Op het werk ook niet, maar ik werk dan ook op invalbasis, dus als ik me ziek meld, krijg ik gewoon geen geld.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Beachgirl di 10 apr 2012 - 6:47

Jop schreef:Ja, maar toen was ik fysiek niet ziek, maar wel geestelijk een wrakje.

+1
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  silly-one di 10 apr 2012 - 6:56

Werk nog nooit. Ik werk(te) op inval basis dus niet werken was ook geen geld. Ik heb ook nog nooit gezegd dat ik niet kan omdat ik geen zin had. Meestal had ik geen zin en dan werd ik ook niet gebeld op één of andere manier had ik altijd dat geluk.
Nu werk ik via een uitzendbureau en daar geld eigenlijk hetzelfde. Je krijgt alleen betaald voor de gewerkte uren. Dus niet werken is ook geen geld. Stimuleert mij wel om toch te kijken of het gaat als ik mij niet helemaal fit voel.

Tijdens mijn opleiding heb ik wel een paar keer stage geskipt omdat ik echt geen zin had. School was niet leuk, klas was niet leuk en ik had slecht geslapen. Dat waren dan voor mij redenen om niet te gaan. Ik heb het niet zo heel vaak gedaan, want het voelde niet goed om te doen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  rapa nui di 10 apr 2012 - 7:01

Nee nog nooit. Moet me ook al echt erg ziek voelen om thuis te blijven.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 7:14

Susan schreef:Niet bewust op die manier, wel dat het in de loop van de dag wel mee bleek te vallen.

Ik ook. En op school was ik regelmatig ziek terwijl ik niet ziek was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  CCC di 10 apr 2012 - 8:51

Vroeger met mijn bijbaantje weleens gedaan...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Twellie di 10 apr 2012 - 12:00

Ik was regelmatig schoolziek en als ik al eens echt ziek was, plakte ik er wel minstens een halve week aan vast als ik weer beter was.

Toen ik net werkte heb ik me ook regelmatig vals ziek gemeld. Toen was ik nog erg jong en dat heeft zich inmiddels zo omgedraaid dat ik nu bijna te plichtsbewust ben, ik blijf pas thuis als ik echt niet meer op mijn benen kan staan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Phileine di 10 apr 2012 - 18:00

Op school gebeurde dat iets te vaak en bij vorige bijbaantjes is dat ook weleens gebeurd. Maar eigenlijk kwam dat allemaal vooral omdat ik het niet trok en niet omdat ik zin had in een vrije dag.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 18:23

Ja, dat heb ik vorig jaar tweemaal, kort achter elkaar, gedaan.

Mijn stiefmoeder lag in het ziekenhuis met een hersentumor. Op het moment dat ik dit hoorde, waren we op zijn werk nog maar met zes personen, omdat de één naar de ander ziek werd. We hadden onderbezetting, en extreem ook. Vanaf de dag dat ik hoorde dat mijn moeder in het ziekenhuis lag, heb ik dagelijks gevraagd of er een mogelijkheid was of ik eerder weg mocht. En telkens kreeg ik de belofte dat dit zeer zeker mogelijk was, omdat het ziekenhuis maar tien minuten van het werk lag, zo niet minder, maar telkens als ik dezelfde dag vroeg hoe het ermee stond, kon het toch op het laatste moment niet.

Omdat de operatie vrij heftig zou zijn, het erom zou spannen of ze levend uit de operatie kwam, heeft ze mijn gevraagd of ik aub naar het ziekenhuis zou komen voor haar operatie. Wederom heb ik de vraag bij de leidinggevende gelegd en wederom kreeg ik te horen dat het niet kon. Toen ik vroeg of ze wist wat voor operatie het was en hoe veel het voor mij betekende om daar heen te gaan, kreeg ik te horen dat het niet haar probleem was en dat ik moest blijven i.v.m. onderbezetting. Goed, ik ben weer naar mijn werkplek gegaan. Een half uur later gaf ze een collega vrij, omdat ze zo hard had gewerkt en een vrije middag verdiende. Ik vroeg haar waarom ik dan niet even naar het ziekenhuis mocht, kreeg ik als antwoord dat ze zich niet kon inleven in mijn situatie en dat ze daar ook geen behoefte aan had.

Ik zat vol emotie en heb me toen ziek gemeld om alsnog naar het ziekenhuis te kunnen. Achteraf geen slimme zet, maar ik zag geen andere mogelijkheid meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 19:05

Inge schreef:Op werk niet nee, op school wel

Ik heb al moeite met mij ziek melden als ik echt ziek ben

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  SarahKey di 10 apr 2012 - 20:03

Nee nooit.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 9:55

Op school en tijdens mijn studie regelmatig. Daarna in mijn werkende leven nog 1 keer gedaan en daarna niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 19:39

Tegenwoordig denk ik er wel heel vaak aan het te doen, zit momenteel niet zo lekker in mijn vel namelijk, maar nee, ik heb het nog nooit daadwerkelijk gedaan. Ik voel me dan toch te schuldig. Ik heb het trouwens nog nooit gedaan al die tijd dat ik werk.

School wel, regelmatig zelfs. Op de havo heb ik me een keer ziek gemeld omdat ik wilde gaan schaatsen. Zei de lerares: Ja, je ziet er ook wel beroerd uit (thanks.. Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 394967 )

Maar als ik echt ziek ben, dan meld ik me ook gewoon ziek en voel me daar niet schuldig over. Waarom zou je? Ziek is ziek. Ik vind het belachelijk als mensen terwijl ze ziek zijn, toch op hun werk komen. Alsof ze daarmee willen zeggen: kijk eens hoe verantwoordelijk ik ben, ook al voel ik me niet lekker, toch kom ik werken, o wat ben ik goed.. Nou, van zulke mensen kan ik wel kotsen! (Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 394967 beetje last van frustratie, bij ons op het werk lopen er namelijk standaard zulke mensen rond)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  SuperGrover wo 11 apr 2012 - 20:01

1 keer als brugklasser, toen waren mijn vriendinnen allebei ziek en voelde ik me eenzaam. In de hogere klassen heb ik wel veel gespijbeld, maar dan meldde ik me niet ziek.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Rush wo 11 apr 2012 - 20:10

SuperGrover schreef:1 keer als brugklasser, toen waren mijn vriendinnen allebei ziek en voelde ik me eenzaam. In de hogere klassen heb ik wel veel gespijbeld, maar dan meldde ik me niet ziek.
Ohja, spijbelen, dat had je ook nog. Dat heb ik vaker gedaan dan ziek melden. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Sterre wo 11 apr 2012 - 21:09

Ook nog nooit. Ik moet al regelmatig een dag(deel) missen vanwege migraine, waardoor ik juist blij ben als ik me goed voel en kan werken.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Vanilla Queen wo 11 apr 2012 - 21:40

Op school wel, voor het laatste jaar ben denk 1,5 blok geweest, was toch al geslaagd want ging om de stage laughcry .
Bij mijn eerste bijbaantje meldde ik me ook gewoon ziek als ik geen zin had.
Werk nu 6 jaar bij het zelfde bedrijf maar nooit zomaar ziekgemeld, vind ik voor mijn gevoel niet kunnen.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Ella wo 11 apr 2012 - 22:49

Charlie schreef:Ik heb dat nog nooit gedaan.

+1
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Flippin' Bitch wo 11 apr 2012 - 22:54

Nee, nooit gedaan.

Ik voelde me wel heel lullig toen ik vorige zomer 's ochtends naar een oogarts moest en op mijn werk had afgesproken 's middags te komen werken. Kreeg ik zonder enig bericht vooraf van die pupilverwijdende druppels, waarna je amper kunt zien. Vond ik wel een hele slechte zaak, vroeger ging ik naar het oogziekenhuis en werd dat altijd gemeld. Daar stond ik dan, in mijn eentje. Gelukkig wel in het ziekenhuis in mijn woonplaats... Ik kon nog net het nummer van mijn werk opzoeken in mijn telefoon. Ik voelde me helemaal lullig toen de volgende dag bleek dat ik druppels had gekregen die wel tot 48 uur kunnen doorwerken. Kon ik ook die dag ziekmelden.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  SleepingBeauty do 12 apr 2012 - 8:41

Op school wel en stage ook. Een keer een stage plek die me gewoon zo tegenwerkte toen ben ik echt veel ziek geweest. Het was ook wel een tijd dat ik veel griep had, maar daarnaast was ook nog wel eens afwezig.

Voor mijn werk meld ik mij niet snel ziek.
Ik werk in de zorg dus alles draait door en ik moet me ook niet hondsberoerd voelen, want ik moet wel met mensen om gaan en acuut kunnen reageren als er iets mis gaat.
Laatst ben ik een keer thuis geweest omdat ik knallende koppijn had, en dat kwam vooral door dat ik prive heel veel in 1 klap heb meegemaakt en dat trok ik ff niet. Toen ben ik een paar dagen thuis geweest, wilde ik zelf ook niet aan, maar het is goed geweest achteraf.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 8:42

Caresses schreef:Op school niet, maar vroeger tijdens mijn bijbaantje wel. Nu zou ik dat echt niet meer doen.
+1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 8:44

Nooit en dat ga ik ook nooit doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  sanne-84 do 12 apr 2012 - 9:20

Nwee, bij mij moeten collega's mij naar huis sturen..
Nadeel van de zorg.is dat je een dag vantevoren al moet weten hoe.je je gaat voelen, en dat heb je wel eens mis. Toevallig vandaag ook totaal niet fit (wel komen werken..) en nog twijfelen over morgen, zodat collega's.zeggen dat ziek ziek is. (maja mss voel ik me morgen wel weer beter?!)
Wel vind ik t makkelijker om de dagen die evt volgen ziek te blijven
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 9:40

Maura schreef:Ja, dat heb ik vorig jaar tweemaal, kort achter elkaar, gedaan.

Mijn stiefmoeder lag in het ziekenhuis met een hersentumor. Op het moment dat ik dit hoorde, waren we op zijn werk nog maar met zes personen, omdat de één naar de ander ziek werd. We hadden onderbezetting, en extreem ook. Vanaf de dag dat ik hoorde dat mijn moeder in het ziekenhuis lag, heb ik dagelijks gevraagd of er een mogelijkheid was of ik eerder weg mocht. En telkens kreeg ik de belofte dat dit zeer zeker mogelijk was, omdat het ziekenhuis maar tien minuten van het werk lag, zo niet minder, maar telkens als ik dezelfde dag vroeg hoe het ermee stond, kon het toch op het laatste moment niet.

Omdat de operatie vrij heftig zou zijn, het erom zou spannen of ze levend uit de operatie kwam, heeft ze mijn gevraagd of ik aub naar het ziekenhuis zou komen voor haar operatie. Wederom heb ik de vraag bij de leidinggevende gelegd en wederom kreeg ik te horen dat het niet kon. Toen ik vroeg of ze wist wat voor operatie het was en hoe veel het voor mij betekende om daar heen te gaan, kreeg ik te horen dat het niet haar probleem was en dat ik moest blijven i.v.m. onderbezetting. Goed, ik ben weer naar mijn werkplek gegaan. Een half uur later gaf ze een collega vrij, omdat ze zo hard had gewerkt en een vrije middag verdiende. Ik vroeg haar waarom ik dan niet even naar het ziekenhuis mocht, kreeg ik als antwoord dat ze zich niet kon inleven in mijn situatie en dat ze daar ook geen behoefte aan had.

Ik zat vol emotie en heb me toen ziek gemeld om alsnog naar het ziekenhuis te kunnen. Achteraf geen slimme zet, maar ik zag geen andere mogelijkheid meer.

Ik vind het in deze situatie volledig terecht dat je, je hebt afgemeld. Ik vind het ronduit asociaal zoals ze het jou is omgegaan. Ik geloof dat ik niet eens nee voor zo'n vrouw zou willen werken.

Ik heb me alleen op school onterecht ziek gemeld en ooit een keer voor een bijbaantje.
Verder heb ik me alleen afgemeld toen mijn opa overleed en toen mijn moeder en suïcide poging deed. Maar in beide gevallen heb ik de situatie uitgelegd en volgens mij heb ik toen zelfs vrije dagen op moeten nemen.
En ik heb me twee keer af moeten meldden omdat mijn vliezen gebroken waren.
Verder heb ik me überhaupt nooit ziek of afgemeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent? - Pagina 2 Empty Re: Jullie je weleens ziek gemeld terwijl je dat niet bent?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum